2009-03-23, 11:41
Medlem
Får inte tv-outen att funka... kör senaste builden och 9.3 ati drivisarna. Nån som vet hur man gör? Funkar fint i vista...
Citera
2009-03-23, 11:53
Medlem
RaZoR1394s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoddic
Får inte tv-outen att funka... kör senaste builden och 9.3 ati drivisarna. Nån som vet hur man gör? Funkar fint i vista...

Vad menar du exakt? Menar du vanlig tvout som s-video, komposit eller komponent? Jag kör själv vga ut med ATI som följer med operativsystemet och det fungerar bra. Sen kör jag hdmi ut från ett nvidia som fungerar bra det med.
Citera
2009-03-23, 14:51
Bannlyst
Formatera hårdisk.

Hej jag skulle formatera en av två partitioner på en hårdisk jag plockat ur en dator och satt i en extern case. Och skulle använda som extern hd på usb.
Men det var nått märkligt fel på skiten. Den funkade utan problem hela tiden, tills att man stötte till den eller flyttade på den, då blev det plötsligt "kan inte komma åt källenheten" eller vad det brukar stå. Och man fick dra ur den och sätta i den igen, och inte röra den. Hur som helst så skulle jag formatera ena partitionen och då händer det nått så ett fönster ploppar upp som säger rättoslätt "farmatering kunde inte slutföras" nått sånt. Och säker borttagning funkar inte så det är bara att dra ur skiten. Men sän när jag ansluter den på nytt så kommer det bara upp att en usb enhet inte känns igen. Så nu kan jag inte formatera fanskapet! Finns det nått man kan göra åt detta? Eller finns det nått program som kanske kan formatera den endå? Den finns inte med i listan över diskar i diskhantering. Jag är förjävla kass på datorer.
Men kanske nån har nått konstruktivt tips om såna här problem?
Citera
2009-03-23, 14:56
Medlem
epost72s avatar
Antingen har du glapp i någon kabel till eller i det externa caset. eller så har HDDn lagt av
Citera
2009-03-23, 15:59
Bannlyst
Ok.. Jag fick en känsla av att det blev så när formateringen inte slutfördes och den då inte fick upprätta ett filsystem. Men den ska väl fortfarande gå att hitta nu, trots att den bara blev halvformaterad eller?
Förutom det där märkliga felet, som måste bero på ett glapp av nått slag, så funkade allt problemfritt.
Citera
2009-03-23, 16:05
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SailerRipley
Ok.. Jag fick en känsla av att det blev så när formateringen inte slutfördes och den då inte fick upprätta ett filsystem. Men den ska väl fortfarande gå att hitta nu, trots att den bara blev halvformaterad eller?
Förutom det där märkliga felet, som måste bero på ett glapp av nått slag, så funkade allt problemfritt.
Man kan ju alltid pröva att ta bort partitionerna och skapa nya och därefter pröva på nytt.

Men HDDn kan ha gett med sig av glappkontakten, något kan ha gått sönder i styrningen.
Citera
2009-03-23, 16:16
Bannlyst
Ja det gör inget om jag måste totalformatera hela disken.
Men efter att det där hände så går det plötsligt inte att göra nånting med den.
Citera
2009-03-24, 18:08
Medlem
Lokalizers avatar
Jag tar mig friheten att låna denna tråd lite.
Jag har en skiva, men jag är lite orolig över att det ska gå åt skogen. Jag har bara en hårddisk, men den är uppdelad i C: & D:
Det är endast C jag vill formatera och jag vill helst inte att någonting ska försvinna ifrån den andra hårddisken, men eftersom det fortfarande bara är en hårddisk så är jag lite orolig över att jag inte kan formatera bara C...

Går det...?
Citera
2009-03-24, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokalizer
Jag tar mig friheten att låna denna tråd lite.
Jag har en skiva, men jag är lite orolig över att det ska gå åt skogen. Jag har bara en hårddisk, men den är uppdelad i C: & D:
Det är endast C jag vill formatera och jag vill helst inte att någonting ska försvinna ifrån den andra hårddisken, men eftersom det fortfarande bara är en hårddisk så är jag lite orolig över att jag inte kan formatera bara C...

Går det...?

Det går skitbra.
Du ser det när du har bootat från skivan, då får du välja vilken partition du vill formatera. C: eller D:.
Citera
2009-03-25, 20:09
Medlem
Delbos avatar
Uppgradering

Tja kör just nu build 7000 och har hört och läst att det finns nyare builds ute.

Om jag skulle tanka ner en nyare build funkar det att köra någon sorts uppgrade på min nuvarande installation för att spara mina filer och program eller blir det som en ominstallation?
// Delbo
Citera
2009-03-25, 22:23
Medlem
Bluudtzuckahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delbo
Tja kör just nu build 7000 och har hört och läst att det finns nyare builds ute.

Om jag skulle tanka ner en nyare build funkar det att köra någon sorts uppgrade på min nuvarande installation för att spara mina filer och program eller blir det som en ominstallation?
// Delbo

Jag uppgraderade från 7022 till 7057 utan problem så ja, det bör funka felfritt.
Citera
2009-03-25, 22:50
Medlem
beavernuts avatar
Ljud

Tjena, lite problem med windows 7 jag me. Intallerade 7057 x86.
Har sedan haft problem med moderkortet, asus P4V800X. Moderkortet har ljud, nätverk osv inbyggt, och drivrutinerna vill inte installeras korrekt. står nått i stil med "fungerar inte med OS".
Någon som har aning om vad som kan hjälpa för att jag ska få drivrutinerna att funka? Eller e de bara att skita i 7an och köra på vista?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in