Citat:
Inte skert att ni ens kommer p flyget utan visum. Men gr ni det s dra en repa till tex kambodja och flyg in tillbaka till thailand s fr ni 30 nya dagar.
Tnk p att dom brjar rkna med dag 1 och inte som jag gjorde att dag ett var dan efter. Ni mste allts vara ca en vecka i Kambodja/Vietnam eller vart ni nu tar vgen fr att 30+30 ska rcka. Och man plussar inte p sina gamla dar, utan man fr 30 nya, s det gller att resa ganska exakt.
Om ni fr flyga med dom resehandlingarna, det r inte alls skert. Allts om ni har en ToR p 66 dagar och inte en biljett ut inom 30 dagar s kan det bli stopp redan dr utan visum.
Turistvisa, single entry ger er 60 dar som alexx sa, s den mste ni frlnga p plats fr att f ut 30 dar till.
Och att prova resa ut utan giltigt visum r inte nt jag rekommenderar.
r ni i krokarna runt gbg eller sthlm s finns det konsulat/ambassad som fixar det. Annars s r det post som gller. Till gbg som jag har fattat.
Tnk p att dom brjar rkna med dag 1 och inte som jag gjorde att dag ett var dan efter. Ni mste allts vara ca en vecka i Kambodja/Vietnam eller vart ni nu tar vgen fr att 30+30 ska rcka. Och man plussar inte p sina gamla dar, utan man fr 30 nya, s det gller att resa ganska exakt.
Om ni fr flyga med dom resehandlingarna, det r inte alls skert. Allts om ni har en ToR p 66 dagar och inte en biljett ut inom 30 dagar s kan det bli stopp redan dr utan visum.
Turistvisa, single entry ger er 60 dar som alexx sa, s den mste ni frlnga p plats fr att f ut 30 dar till.
Och att prova resa ut utan giltigt visum r inte nt jag rekommenderar.
r ni i krokarna runt gbg eller sthlm s finns det konsulat/ambassad som fixar det. Annars s r det post som gller. Till gbg som jag har fattat.
Citat:
Tack s mycket fr svar! Ja d r det ju helt klart enklast att bara fixa ett turistvisum d det inte kostar mycket mer n 200kr om jag frsttt det rtt. Men eftersom vi har planerat 66 dagar och visumet gr ut efter 60 dagar.. Blir det ngot problem vid Arlanda d eller vet de att jag tnker frlnga visumet p plats??
Tack!
Tack!
Jag gjorde en liknande resa fr ngra r sen och frgade om detta p konsulatet i gbg, dom sa att det inte var ngra problem att ha 60+ dagars resa med 60 dagars visum eftersom man har mjligheten att frlnga visumet.