2013-01-23, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles26
Stort tack till dig Alexxxz. Du ger mycket matnyttig info i Thaitrden. Keep up this good work.
Angende utresebiljetter s var jag klar ver det ocks, men ser att jag inte skrev ngot om det. terigen, stort tack.

Tack

Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Hejsan! Jag har varit och rest runt i Thailand i 2 mnader med ngra polare, efter en mnad s kte vi ver till Laos och stannade/vntade dr i 2 veckor s att vra 15 dagar man fr landvgen skulle rcka precis till den dagen vi flyger hem.

Nr jag kom hem efter resan s berttade min flickvn att hon har bokat en tur/retur biljett t oss tv till bangkok i 1 mnad den 25e februari.

Min frga r nu:
Kan det blir ngot strul med tanke p att jag just kom hem drifrn samt att jag krde 2 st visa on arrival den gngen eller r det bara att kra och fixa nnu ett p plats nr vi landar i bangkok i feb?

Det knns ju som att det borde vara kolugnt men tajjarna kan ha lite mystiska regler s vill nd kolla
om ngon annan har gjort ngot liknande och vet hur det funkar!

Mvh

Jag skulle inte tro det blir ngra problem, du borde f dina visumfria dagar utan problem, det r ju trots allt bara tredje resan
Citera
2013-01-23, 07:53
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Jag skulle inte tro det blir ngra problem, du borde f dina visumfria dagar utan problem, det r ju trots allt bara tredje resan

Okej, lter bra har inte hittat ngot som sger motsatsen heller s verkar helt lugnt!
Citera
2013-01-24, 22:58
Medlem
Okej, trodde jag hade koll p reglerna men det hade jag inte. Lst strre delen av trden men inte riktigt ftt svar p min fundering. Dock ett stort tack till alla som tar sig energi att skriva.

Jag har fattat fljande: Reser man till landet utan visum fr man ju 30 fria dagar. Utver dessa dagar kan man gra ytterligare tv inresor via flyg fr att f totalt 30+30+30. dagar. Sedan mste man lmna landet i 90 dagar. Planerar under min vistelse gra just tre resor in via flyg, och d inkluderat frsta inresan frn Sverige. De vriga tv frn grannlnder. Och d borde jag ju flja de regler som finns.

Kan ngon med koll bekrfta att jag fattat rtt? Inte lngt kvar till avresa nu!

Hittade en diskussion p en annan sida med lnkar till officiell sida.

http://www.thailandsforum.se/forum/f...en-t10618.html

Citat:
From October 1, tourists from the 41 visa-exempt countries may still enter Thailand without visas and stay for up to 30 days, but they will only be able to extend their stay here two times - that is, for a maximum of 90 days.

And tourists who stay for 90 days must leave the Kingdom for at least 90 days before being permitted to re-enter Thailand.
Citera
2013-01-25, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomer
Okej, trodde jag hade koll p reglerna men det hade jag inte. Lst strre delen av trden men inte riktigt ftt svar p min fundering. Dock ett stort tack till alla som tar sig energi att skriva.

Jag har fattat fljande: Reser man till landet utan visum fr man ju 30 fria dagar. Utver dessa dagar kan man gra ytterligare tv inresor via flyg fr att f totalt 30+30+30. dagar. Sedan mste man lmna landet i 90 dagar. Planerar under min vistelse gra just tre resor in via flyg, och d inkluderat frsta inresan frn Sverige. De vriga tv frn grannlnder. Och d borde jag ju flja de regler som finns.

Kan ngon med koll bekrfta att jag fattat rtt? Inte lngt kvar till avresa nu!

Hittade en diskussion p en annan sida med lnkar till officiell sida.

http://www.thailandsforum.se/forum/f...en-t10618.html

r inte detta gamla regler? Skulle dessa regler glla fortfarande (vilket jag inte tror) r det vl inget som hindrar dig frn att antingen ska turistvisum frn sverige eller ska turistvisum p ngon av Thailands grannlnders ambassader och p det sttet undvika att f fr mnga Visa on Arrival?
Citera
2013-01-25, 06:37
Medlem
Marlizs avatar
Citat:
r inte detta gamla regler? Skulle dessa regler glla fortfarande (vilket jag inte tror) r det vl inget som hindrar dig frn att antingen ska turistvisum frn sverige eller ska turistvisum p ngon av Thailands grannlnders ambassader och p det sttet undvika att f fr mnga Visa on Arrival?

Gamla regler frn 2006 eller ntt.... frsvann samtidigt som dom bytte till 15dagars vid landvergng.
Citera
2013-01-25, 09:53
Medlem
Citat:

Ingen aning om det r gamla regler, drav frgan. Lst p flera stllen om regeln, men inte lst p ngot stlle att regelns tagit bort. S lnge det inte blivit ngon frndring till det smre, allts att antalet fria dagar har minskats r det inget problem fr mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Marliz
Gamla regler frn 2006 eller ntt.... frsvann samtidigt som dom bytte till 15dagars vid landvergng.

S du menar att man kan flyga in ondligt (eller tja, fler n tre iaf) mnga gnger under t.ex. ett halvr och varje gng f 30 dagar?
Senast redigerad av Bomer 2013-01-25 kl. 09:59.
Citera
2013-01-26, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marliz

Helt riktigt s frsvann den regeln 2008 nr dom ndrade till 15 dagar via landgrns, s man kan teoretiskt gra hur mnga ut/inresor som helst, men man fr vara beredd p att kunna visa upp hur man frsrjer sig, om dom misstnker att man jobbar illegalt i landet.
Citera
2013-02-03, 22:47
Medlem
Hej, har frskt lsa mig till detta men regler och snt ndras stup i kvarten s tnkte att jag frgar s jag fr det som r aktuellt.

Jag ska ka till Asien och backpacka i drygt 3 mnader. Har bokat biljett till Thailand, sedan tnkte jag ta och utforska grannlnderna till Thailand fr att sedan tervnda och vara i Thailand i 30 dagar.

Jag har frsttt att man fr 30 dagar nr man flyger dit. Men eftersom jag sedan ker ut och kommer tillbaka s vet jag inte om jag fr 30 nya dagar eller vad som hnder? Det enda scenariot jag hittar p internet r att man kan f 30+15+15 (dr man fr 15 fr att ka in och ut landvgen) och jag vill ha 30+30 genom att flyga in igen. Fungerar detta?
Citera
2013-02-04, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddishS
Hej, har frskt lsa mig till detta men regler och snt ndras stup i kvarten s tnkte att jag frgar s jag fr det som r aktuellt.

Jag ska ka till Asien och backpacka i drygt 3 mnader. Har bokat biljett till Thailand, sedan tnkte jag ta och utforska grannlnderna till Thailand fr att sedan tervnda och vara i Thailand i 30 dagar.

Jag har frsttt att man fr 30 dagar nr man flyger dit. Men eftersom jag sedan ker ut och kommer tillbaka s vet jag inte om jag fr 30 nya dagar eller vad som hnder? Det enda scenariot jag hittar p internet r att man kan f 30+15+15 (dr man fr 15 fr att ka in och ut landvgen) och jag vill ha 30+30 genom att flyga in igen. Fungerar detta?

Du fr 30 dagar varje gng du anlnder med flyg, tnk p att ha en bokad biljett ut ur Thailand inom 30 dagar om du inte har visum, annars kan du bli stoppad vid incheckningen i Sverige.
Citera
2013-02-04, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beyas
Du fr 30 dagar varje gng du anlnder med flyg, tnk p att ha en bokad biljett ut ur Thailand inom 30 dagar om du inte har visum, annars kan du bli stoppad vid incheckningen i Sverige.
Okej, tack! Innebr detta i teorin att man skulle kunna stanna hur lnge som helst utan visum? S lnge man ker ut och flyger in var 30e dag?
Citera
2013-02-04, 09:31
Medlem
Citat:
Okej, tack! Innebr detta i teorin att man skulle kunna stanna hur lnge som helst utan visum? S lnge man ker ut och flyger in var 30e dag?

Ja. Men det r smartare att ka ut och ordna turistvisum. Annars kommer ditt pass ta slut vldigt snabbt...
Citera
2013-02-04, 09:34
Medlem
Citat:

Ja, och det finns dom som har gjort s under lng tid, men efter ett tag kommer dom krva att du visar upp hur du frsrjer dig, d mnga jobbar olagligt hr, men kan du visa upp kontoutdrag p att pengarna kommer frn ditt sinande bankkonto s ska det vara lugnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in