2008-11-26, 17:07
Medlem
det finns finska,norska,svenska,international,uk och US krkort att kpa p khao san road och 1500 bath r dyrt. (men det gr att anvnda som legg om ni r minderriga och ska in p krogen)

hur som helst dessa r riktigt dliga och ska du kpa t.ex ditt svenska krkort utomlands (s det finns i register om du nu skulle bli stoppad i tex en vanligt hastighetskontroll) s r det torsk. och asien r nog fel land att ska detta
om man inte har kontakter.

spanien r bra mycket strre chans. sger inget mer.

peace
Citera
2008-11-27, 11:52
Medlem
ibumetins avatar
lmna thailand med overstay

mitt turistvisa gr ut imorgon. om jag nu vill lmna landet p mndag d har jag ju ett par dagar extra. kan jag betala 500baht per dag p flygplatsen eller mste jag till im o betala 1900baht fr 30 nya dagar?
Citera
2008-11-28, 03:44
Medlem
Rin90s avatar
Beror ju p nr flygplatsen ppnar igen. Du kan betala 500 per dag p flygplatsen men om antalet dagar verstiger 4 s skulle en veckas frlngning p immigration vara billigare. Om du bestmmer dig fr att satsa p att betala p flygplatsen s visa INTE fr ngon att du r hr p overstay.
Citera
2008-11-28, 23:55
Bannlyst
men d fr du vl ytterligare 3 mnader r dte inte s. man fr va dr hgst 3 mnader med visa. sen ker man ut frn landet tex i malaysia i 3 dgr sen ker man in igen och kan vara dr ter 3 mnader osv!
Citera
2008-11-29, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky_star
men d fr du vl ytterligare 3 mnader r dte inte s. man fr va dr hgst 3 mnader med visa. sen ker man ut frn landet tex i malaysia i 3 dgr sen ker man in igen och kan vara dr ter 3 mnader osv!

Lite stmmde men inte mkt..

Du kan leva i Thailand hur lnge du vill, allt depens vilket visa du har.
Det vanligaste visat r ett turistvisum enkelt eller dubbelt.
Har du ett enkelt visum, kan du vara i landet 3 mnader, och vill du vara lngre s kr du en bordercross och kommer tillbaka s fr du 30dagar, eller om du ker till en ambassad utanfr Thailand och sker ett nytt turistvisum.

Drimot har du ett dubbelt turistvisum s fr du 2mnader nr du komma tillbaka efter bordercrossen, sen efter 2mnader ker du till immigration dr du bor och fyller p med 30dagar.

i praktiken enkelt visum 3mnader dubbelt 6mnader

Eller om man har ett 1rsvisum non immigration visa multi som jag har, som i praktiken r 15mnader, jag lmnar landet var tredje mnad och fr 3mnader automatiskt nr kommer tillbaka..

www.thaivisa.com dr str allt man behver veta om visum..
Citera
2008-11-30, 17:04
Medlem
lste p thaivisa att det kommer vara en undantagsregel fr de som har har flygbiljett ut och inte kunnat ka nu pga. protesterna och stngda flygplatser. om man kan visa upp flygbiljett frn bangkok ska man allts slippa bter fr overstay, vilket sklart lter rimligt.
Citera
2008-12-04, 16:15
Medlem
Svenskt krkort gller INTE nere i thailand. Det r dock inga som helst problem att hyra varken 125cc eller 1100cc hoj med svenskt kort. Vrre r det dock nr du blir stoppad av polisen. D ker du p bter.

Jag rekommenderar alla, som ska stanna en lngre stund nere i thailand, att skaffa sig ett internationellt krkort innan de ker. Besk motormnnens hemsida. Via dem fixar ni ett IDL som du sen visar upp nr du blir stoppad av polisen.

Du kan t om med ett internationellt krtkort bege dig till myndigheten i Thailand, vissa upp ditt IDL tillsammans med en adress (om du stannar 1 mn eller lngre) och drmed ven f ett thai krkort. Har hrt att ett flertal personer enbart behvt visa upp sig internationella kort tillsammans med sitt svenska och de dokument du behver fylla i, sen fr du ditt kort. Andra har behvt gra en snabbt test med ngra enkla frgor.

Detta kan spara en hel del pengar i lngden om du tnkt stanna under en lng period. Polisen hr nere SKER bara anledningar till att stoppa oss "falanger"
Ftt bter fr att jag krt utan trja p mig, fr krtkortet, fr olaglig u-svng. Sen har de hvdat att jag inte haft frskring m.m Att tjafsa r ingen id. Frska muta dom kan g men funkar inte de, d r det bara att ta emot boten, se glad ut och bege sig till nrmaste polistation och betala.
Citera
2008-12-06, 13:38
Medlem
coolt

Citat:
Ursprungligen postat av berglund46
finska registrerade kort gr att fixa
coolt jag vill ha ett nu. maila mig: kallejos10@hotmail.com
Citera
2008-12-06, 15:24
Medlem
nolifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgaard
Svenskt krkort gller INTE nere i thailand. Det r dock inga som helst problem att hyra varken 125cc eller 1100cc hoj med svenskt kort. Vrre r det dock nr du blir stoppad av polisen. D ker du p bter.

Jag rekommenderar alla, som ska stanna en lngre stund nere i thailand, att skaffa sig ett internationellt krkort innan de ker. Besk motormnnens hemsida. Via dem fixar ni ett IDL som du sen visar upp nr du blir stoppad av polisen.

Du kan t om med ett internationellt krtkort bege dig till myndigheten i Thailand, vissa upp ditt IDL tillsammans med en adress (om du stannar 1 mn eller lngre) och drmed ven f ett thai krkort. Har hrt att ett flertal personer enbart behvt visa upp sig internationella kort tillsammans med sitt svenska och de dokument du behver fylla i, sen fr du ditt kort. Andra har behvt gra en snabbt test med ngra enkla frgor.

Detta kan spara en hel del pengar i lngden om du tnkt stanna under en lng period. Polisen hr nere SKER bara anledningar till att stoppa oss "falanger"
Ftt bter fr att jag krt utan trja p mig, fr krtkortet, fr olaglig u-svng. Sen har de hvdat att jag inte haft frskring m.m Att tjafsa r ingen id. Frska muta dom kan g men funkar inte de, d r det bara att ta emot boten, se glad ut och bege sig till nrmaste polistation och betala.

Den bsta taktiken fr att unvika bter r att undvika att stanna dr det str trafikpoliser, eller nnu bttre - undvika att ka dr dom hller till
Citera
2008-12-11, 18:35
Medlem
Hur ser det ut med krkortklasser i Thailand, krvs det svenskt eller d internationellt A-krkort fr att framfra motorcykel eller rcker det med ett B-kort?
Citera
2008-12-14, 13:38
Medlem
Ang Visum

Jag vet att jag borde ska efter detta men har riktigt brttom och r inte sker p att det jag sker str i ngon annan trd.
P ambassadens hemsida str det att:

Visa application by post will be discontinued effective
from 1st October 2008

Det kommer allts inte vara mjligt att ens skicka ett rekomenderat brev till ambasseden med sin anskan.

Jag menar bor man hgst upp i Norrland r det ju inte alltfr ltt att ta sig ner till Stockholm enbart fr att ska visum.

MVH
Citera
2008-12-14, 15:57
Medlem
Ingen som anskt om visum som kan bertta hur de tligger till, kan man skicka brev med anskande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in