Citat:
Ursprungligen postat av 031
vad gr det att kpa dubbelt och trippelt turistvisum?
http://www.visumthailand.se/order/10...-thailand.html
Jag ser bara att man kan kpa ett?
kan ngon frklara vad som menas nr ni sger dubbelt/trippelt turistvisum?
Hur ska vi kunna frklara det hr enkelt.
1: Ett enkelt-turistvisum fr en svensk gller i 60 dagar och kan frlngas med 30 dagar.
2: Ett dubbelt-turistvisum r som tv turistvisum fast du mste ut ur landet inom 60 dagar, (90 om du har frlngt).
3: Ett trippelt-turistvisum r som tre turistvisum fast du mste ut ur landet inom 60 dagar, (90 om du har frlngt), tv gnger.
Det dr borde alla frst.
Frdelen med dubbelt och trippelt r att man slipper ska nytt visum om man reser mycket. Det r tex bra fr backpackers som ker ut och in frn Thailand. Oftast krvs det att man har biljetter fr alla ut och inresor, antingen bokningen eller sjlva biljetten. Men det dr r upp till varje ambassad att sjlva avgra.
Vanliga frgor:
Frga: Hur lnge mste jag befinna mig utanfr Thailand fr att kunna anvnda nsta visum?
Svar: Du kan i praktiken vnda nr du gtt ver grnskontrollen till de land du kte ut till. Tex: Du ker till Laos, lmnar Thailand, nr du kommit in i Laos vnder du p klacken och gr tillbaka.
Frga: Vad kostar det?
Svar: Om jag har frsttt det hela rtt (dvs jag kan ha fel) d r kostnaden fr dubbelt som ett enkelt gnger tv, d borde det logiska vara att trippel r gnger tre.
Frga: Kan man frlnga bda visumen i ett dubbelt-turistvisum?
Svar: Ja och man kan gra det 3 gnger med trippel.
Frga: r det hr p riktigt?
Svar: Ja, om du tittar igenom trden d ser du att det tas upp med jmna mellanrum.