2013-10-13, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josasp
Vad jag frsttt r det 15/7 dagar, upp till grnsvakten att avgra.
Sen max 2 eller 3ggr i rad r det man kan gra det, sen ska man f rdstmpel.

Kan vara s att, vet inte; att man har strre chanst att f 15 sen 7 sen 7 och rd stmpel.
Vad rd stmpel innebr har jag inte riktigt koll p, men inga mer visa-runs iaf.

Kanske det gr att rdda med en VOA-fly-in, men troligen genom hemresa till Sverige eller genom att fixa riktigt visum frn ambassad eller konsulat i annat land. Vilket de kanske nekar om du har ftt rd stmpel.

Sju dagar? Det har jag aldrig hrt, har du ngon klla till detta pstende?

Max 2-3 ggr, r inte det gamla regler?
Citera
2013-10-13, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josasp
Vad jag frsttt r det 15/7 dagar, upp till grnsvakten att avgra.
Sen max 2 eller 3ggr i rad r det man kan gra det, sen ska man f rdstmpel.

Kan vara s att, vet inte; att man har strre chanst att f 15 sen 7 sen 7 och rd stmpel.
Vad rd stmpel innebr har jag inte riktigt koll p, men inga mer visa-runs iaf.

Kanske det gr att rdda med en VOA-fly-in, men troligen genom hemresa till Sverige eller genom att fixa riktigt visum frn ambassad eller konsulat i annat land. Vilket de kanske nekar om du har ftt rd stmpel.

Hela detta inlgg r totalt fel. inte ett rtt. fascinerande hur folk lyckas f till det med pstende hit och ditt.

Du kan gra hur mnga entrys du vill s lnge du fljer reglerna fr purpose of stay.
Citera
2013-10-13, 14:35
Medlem
postkrans avatar
Hade tankt o gora ett "visarun" till kambojdas grans, men har inte tankt pa att man bara far 15 dagar via landsvag da jag endast flygit mellan kambodja och thailand tidigare.

Det dar faller inte riktigt mig i smaken da det kanns omstandigt att behova gora den resan var 15de dag sa det jag undrar ar om man kan fixa ett vanligt visum till thailand i kambodja? Eller maste man gora det i Sverige?
Citera
2013-10-13, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Hade tankt o gora ett "visarun" till kambojdas grans, men har inte tankt pa att man bara far 15 dagar via landsvag da jag endast flygit mellan kambodja och thailand tidigare.

Det dar faller inte riktigt mig i smaken da det kanns omstandigt att behova gora den resan var 15de dag sa det jag undrar ar om man kan fixa ett vanligt visum till thailand i kambodja? Eller maste man gora det i Sverige?

Du kan gra det p den Thailndska ambassaden i Phnom Penh.
Citera
2013-10-13, 15:17
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Du kan gra det p den Thailndska ambassaden i Phnom Penh.

Tack for snabbt svar!
Citera
2013-10-15, 07:44
Medlem
Nr ens visa brjar g ut s ker man till ett land som har en ambassad "Laos" brukar jag ka till.
Dr ansker du om dubbel entry kostar 2000 tbh och vips s kan du stanna 6 mnader till "med frlngning" Nr dom 6 mnaderna r slut s upprepar du din frra resa. Vldigt enkelt.
Citera
2013-10-15, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nissefisk1
Nr ens visa brjar g ut s ker man till ett land som har en ambassad "Laos" brukar jag ka till.
Dr ansker du om dubbel entry kostar 2000 tbh och vips s kan du stanna 6 mnader till "med frlngning" Nr dom 6 mnaderna r slut s upprepar du din frra resa. Vldigt enkelt.

Vem svarar du?

Jag ska gra exakt det du beskriver, med avfrd ikvll med tg 70 mot Nong Khai, en mkt trevlig och avslappnande resa..
Citera
2013-10-20, 17:53
Medlem
Hej! Jag och en kompis har bokat Tur och Retur-resa till Bangkok och ska spendera 66 dagar i Thailand. Vad rekommenderar ni? Att skaffa ett Turistvisum p 60 dagar eller ett 90 dagars visum fr att vara p den skra sidan (ifall vi skulle bli stoppade p Arlanda utan de sista 6 dagarna med visum)?

Tack p frhand!
Citera
2013-10-20, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToHellWithGod
Hej! Jag och en kompis har bokat Tur och Retur-resa till Bangkok och ska spendera 66 dagar i Thailand. Vad rekommenderar ni? Att skaffa ett Turistvisum p 60 dagar eller ett 90 dagars visum fr att vara p den skra sidan (ifall vi skulle bli stoppade p Arlanda utan de sista 6 dagarna med visum)?

Tack p frhand!

Det finns inget 90 dagars turistvisum, ansk om 60 dagar, och frlng detta p valfritt immigrationskontor fr 1900 thb, jmfrt med 2500 thb i bter och eventuellt fngslande under dom dagarna ni r utan visum fram till hemresan.
Citera
2013-10-20, 19:19
Medlem
christerys avatar
Citat:

Tack p frhand!

Inte skert att ni ens kommer p flyget utan visum. Men gr ni det s dra en repa till tex kambodja och flyg in tillbaka till thailand s fr ni 30 nya dagar.

Tnk p att dom brjar rkna med dag 1 och inte som jag gjorde att dag ett var dan efter. Ni mste allts vara ca en vecka i Kambodja/Vietnam eller vart ni nu tar vgen fr att 30+30 ska rcka. Och man plussar inte p sina gamla dar, utan man fr 30 nya, s det gller att resa ganska exakt.

Om ni fr flyga med dom resehandlingarna, det r inte alls skert. Allts om ni har en ToR p 66 dagar och inte en biljett ut inom 30 dagar s kan det bli stopp redan dr utan visum.

Turistvisa, single entry ger er 60 dar som alexx sa, s den mste ni frlnga p plats fr att f ut 30 dar till.

Och att prova resa ut utan giltigt visum r inte nt jag rekommenderar.

r ni i krokarna runt gbg eller sthlm s finns det konsulat/ambassad som fixar det. Annars s r det post som gller. Till gbg som jag har fattat.
Citera
2013-10-20, 19:24
Medlem
Tack s mycket fr svar! Ja d r det ju helt klart enklast att bara fixa ett turistvisum d det inte kostar mycket mer n 200kr om jag frsttt det rtt. Men eftersom vi har planerat 66 dagar och visumet gr ut efter 60 dagar.. Blir det ngot problem vid Arlanda d eller vet de att jag tnker frlnga visumet p plats??
Tack!
Citera
2013-10-20, 19:29
Medlem
christerys avatar
Citat:
Tack s mycket fr svar! Ja d r det ju helt klart enklast att bara fixa ett turistvisum d det inte kostar mycket mer n 200kr om jag frsttt det rtt. Men eftersom vi har planerat 66 dagar och visumet gr ut efter 60 dagar.. Blir det ngot problem vid Arlanda d eller vet de att jag tnker frlnga visumet p plats??
Tack!

Det hoppas jag verkligen inte fr jag ska dra ner och plugga dr i 90 dar. P ett single entry.

Men eftersom jag inte testat s vet jag ju inte, dom 3 gnger jag varit dr i r har det varit med VOA.

Fast varfr skulle dom ha visaregler som medger 60+30 om man nd inte kommer in i landet. Jag tror att det gr bra. Eller faktiskt s har jag lagt ver 8k SEK p att det gr bra fr mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in