Hejsan. Jag ska ka hem frn Thailand imorgon d jag varit hr mina 30 gratis dagar, trodde jag. Nr jag bokade s visste jag inte, eller tnkte inte p, att de rknar dagen man anlnder som dag 1 och inte som dag 0... Jag trodde allts att 22 Januari - 21 Februari var precis 30 dagar och inte 31 dagar som det nu visar sig enligt hur de rknar.
P
http://www.thaivisa.com/visa-overstay-thailand.html str fljande:
Citat:
If you overstay by one day, there is no charge. After that, its 500B per day, so 2 days is a 1,000B fine, 3 days 1,500B etc
Med mera.
Hittade ven en trd p ett annat forum om ngon som gjort samma misstag men 32 dagar istllet fr 31 dagar som i mitt fall, han fick betala 500 baht tror jag...
Anyways, ngon som har ngon frsk information om vad som hnder i fall som mitt? Stmmer det att man slipper betala overstay om overstay endast r en dag? Eller beror det p vem jag fr i immigration-bset? Och framfr allt, inte kan vl detta pverka mitt vidare resande i andra lnder? Ska inte vidare till Sverige utan till Kina dr jag bor fr tillfllet.
Jag menar, jag kan omjligt tro att jag r bland de frsta att tro att 30 dagar r 30 dagar och inte 31 dagar. Borde vl vara ett vanligt misstag?
Tack