Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Nä, trassla inte till korten nu
Som du brukar. Jag svarade rakt på din fråga. Du frågade varför hon skulle ljuga. Anklaga inte mig för att jag svarar på en rak fråga från dig. Jag utgår inte från att hon ljuger, jag har flera ggr skrivit i tråden att jag finner kvinnan trovärdig, men ingen vet vad som hände. Hela situationen är öppen, och jag accepterar det. Ngt dåligt hände, TH utövade antagligen ngn form av våld, men om han försvarade sig eller vad som hände, det vet ingen. Bara att svälja.
Du har en riktigt smutsig debatteknik som är väldigt uppenbar. Du plockar alltid ut små, små snuttar av det man säger (precis som en föraktlig Expressen-murvel) och svarar bara på småsnuttar, som nyss, du rycker bara en snutt ur sammanhanget (jag utgick inte alls från att kvinnan ljög, det syns om man läser hela stycket, hela mitt resonemang) och hackar på den, vrider till det man sagt så att man framstår helt annorlunda.
Här är hel mitt svar, som du saxade sönder:
Ja, varför skulle hon ljuga? Människor ljuger för att framstå som fina, för att det förväntas av dom, att de ska säga en viss sak osv, det finns tusentals skäl till att ljuga, personliga, praktiska och slumpmässiga. Hon kanske inte ljög, vi vet inte, hon kanske halvljög, hon kanske blåljög. Vi vet inte, och att bara rakt av påstå att ngn gjort sig skyldig till grovt våld (som LOM maskinellt upprepar) utan att vara säker alls, det är verkligen illa.
En helt annan sak.
Du har ett sätt att påstå att folk menar saker de inte menar.
Det är nog ngt du lärt av gräsklipparmannen, samma grepp.
Som du brukar. Jag svarade rakt på din fråga. Du frågade varför hon skulle ljuga. Anklaga inte mig för att jag svarar på en rak fråga från dig. Jag utgår inte från att hon ljuger, jag har flera ggr skrivit i tråden att jag finner kvinnan trovärdig, men ingen vet vad som hände. Hela situationen är öppen, och jag accepterar det. Ngt dåligt hände, TH utövade antagligen ngn form av våld, men om han försvarade sig eller vad som hände, det vet ingen. Bara att svälja.Du har en riktigt smutsig debatteknik som är väldigt uppenbar. Du plockar alltid ut små, små snuttar av det man säger (precis som en föraktlig Expressen-murvel) och svarar bara på småsnuttar, som nyss, du rycker bara en snutt ur sammanhanget (jag utgick inte alls från att kvinnan ljög, det syns om man läser hela stycket, hela mitt resonemang) och hackar på den, vrider till det man sagt så att man framstår helt annorlunda.
Här är hel mitt svar, som du saxade sönder:
Ja, varför skulle hon ljuga? Människor ljuger för att framstå som fina, för att det förväntas av dom, att de ska säga en viss sak osv, det finns tusentals skäl till att ljuga, personliga, praktiska och slumpmässiga. Hon kanske inte ljög, vi vet inte, hon kanske halvljög, hon kanske blåljög. Vi vet inte, och att bara rakt av påstå att ngn gjort sig skyldig till grovt våld (som LOM maskinellt upprepar) utan att vara säker alls, det är verkligen illa.
En helt annan sak.
Du har ett sätt att påstå att folk menar saker de inte menar.
Det är nog ngt du lärt av gräsklipparmannen, samma grepp.
Det var bara en uppfattning jag fått att du tror hon ljugit. Och man kan inte minnas precis allt som varje person skrivit i denna tråd, inte ens när man annars har ett gott minne. Och jag ägnar mig inte åt någon ful Expressen-teknik, i alla fall inte medvetet. Det är bara min egna personliga stil, helt enkelt. Jag gör inget medvetet för att missleda eller så. Jag vill inte medvetet sabba något här. Det har inte varit meningen alls. Nu har ju tråden blivit så monstruös i sin omfattning, så då kan det bli kruxigt.
Jasså flera lager!) och efterlysningen av fotografierna som Expressen utfärdade, fick napp hos de två semestrande fotohandlarna. Man efterlyste storyn.