Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-17, 11:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Nehee då! Det enda som är riktigt absurt och klockrent Vansinne är ditt o Hagens uppskruvade skojande om de två Granitskyldiga läkarna.
Med era kompletta idiotier gör ni er till några patetiska wanna-be-advokater åt den stackars svenska skit-staten, vars polis totalt misslyckades med rent elementära saker i utredningen av misstänkt mord
på Catrin för snart 30 år sedan.

En akademisk fråga är vilka som är mest Patetiska: Ni som misslyckade historie-revisionister, eller dom ofantligt anställda som bar huvudansvaret för en misskött utredning och ty åtföljande justitiemord??

Nu är det inte bara jag och Hagenbach som tror på läkarnas inblandning, dock, vi är just nu de enda som skriver inlägg i tråden men tro inte Niklas att det inte finns fler som är lika övertygade.

Och du Niklas, jag vet inte hur många gånger vi måste påpeka detta för dig men bara för att polisutredningen var misskött så betyder inte det att läkarna automatiskt är oskyldiga.

Det påstådda "justitiemordet" existerar egentligen inte så länge det inte kan bevisas att brottet har begåtts av någon annan och den man försvarar är oskyldig

Mvh
Citera
2013-05-17, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nu är det inte bara jag och Hagenbach som tror på läkarnas inblandning, dock, vi är just nu de enda som skriver inlägg i tråden men tro inte Niklas att det inte finns fler som är lika övertygade.

Och du Niklas, jag vet inte hur många gånger vi måste påpeka detta för dig men bara för att polisutredningen var misskött så betyder inte det att läkarna automatiskt är oskyldiga.

Det påstådda "justitiemordet" existerar egentligen inte så länge det inte kan bevisas att brottet har begåtts av någon annan och den man försvarar är oskyldig

Mvh

Så alla som säger att Quick utsatts för justitiemord använder fel terminologi enligt dig? I dessa fall finns ju inte heller någon annan som det bevisats utfört morden.
Citera
2013-05-17, 11:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Så alla som säger att Quick utsatts för justitiemord använder fel terminologi enligt dig? I dessa fall finns ju inte heller någon annan som det bevisats utfört morden.

http://www.dn.se/kultur-noje/styckmordet-pa-sanningen

Talar man om justitiemord, jag citerar professorn i medierätt Hans-Gunnar Axberger, måste man kunna visa att mordet har begåtts av någon annan och att den man försvarar är oskyldig. Per Lindeberg brukar i stället laborera med ett uttryck av egen uppfinning: mediemord."

Klart som korvspad eller inte ?
Du kan inte jämföra detta fall med Quick-fallet, han har ju tidigare erkänt ett flertal mord
Citera
2013-05-17, 12:02
Medlem
Citat:

Talar man om justitiemord, jag citerar professorn i medierätt Hans-Gunnar Axberger, måste man kunna visa att mordet har begåtts av någon annan och att den man försvarar är oskyldig. Per Lindeberg brukar i stället laborera med ett uttryck av egen uppfinning: mediemord."

Du kan inte jämföra detta fall med Quick-fallet, han har ju tidigare erkänt ett flertal mord

Jag vet inte vad du vill ha sagt med din smiley. Du anser att hela debatten om justitiemord i Quickfallen är fel eftersom ingen annan bevisats begått morden! Vilka stollar det finns.
Citera
2013-05-17, 12:06
Medlem
Citat:

Erkänt - medans Sture B var iproppad en helvetes massa starka piller ....... tillhandahållna av några av den svenska lyckostatens billiga hantlangare....jojo.
Citera
2013-05-17, 12:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Jag vet inte vad du vill ha sagt med din smiley. Du anser att hela debatten om justitiemord i Quickfallen är fel eftersom ingen annan bevisats begått morden! Vilka stollar det finns.

Överanalysera inte nu min vän

Varför ska du blanda in Quick i denna diskussion ?
Quick har tidigare erkänt en hel radda mord, det känns rätt så märkligt att dra paralleller till Da Costa fallet.

Stolle kan du vara själv.
Citera
2013-05-17, 13:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Erkänt - medans Sture B var iproppad en helvetes massa starka piller ....... tillhandahållna av några av den svenska lyckostatens billiga hantlangare....jojo.

Oj vad du fläskar på, också i behov av några "piller" kanske ?

Nä, det är bara att bita i det sura äpplet för er som försvarar läkarna, ut med er i verkligheten och gräv riktigt djupt så finner ni kanske en potentiell gärningsman/män som kan dra bort strålkastarskenet från läkarna.

Lycka till
Citera
2013-05-17, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Hagens utgångspunkt är inte seriös, hen företräder inte dne andra sidan av myntet utan en obrukbar 50-öring.

Kunde inte ha varit mer seriös än vad jag är och det får du ta och finna dig i.

Det är ingalunda oseriöst att tro på läkarnas skuld. Däremot är det nästintill patetiskt att ni gapar om att läkarna blivit oskyldigt anklagade.
Citera
2013-05-17, 13:29
Bannlyst
Citat:
Nehee då! Det enda som är riktigt absurt och klockrent Vansinne är ditt o Hagens uppskruvade skojande om de två Granitskyldiga läkarna.
Med era kompletta idiotier gör ni er till några patetiska wanna-be-advokater åt den stackars svenska skit-staten, vars polis totalt misslyckades med rent elementära saker i utredningen av misstänkt mord
på Catrin för snart 30 år sedan.

En akademisk fråga är vilka som är mest Patetiska: Ni som misslyckade historie-revisionister, eller dom ofantligt anställda som bar huvudansvaret för en misskött utredning och ty åtföljande justitiemord??

Om du bara kunde börja inse att vi skämtar inte. Och är det någon som är "historierevisionister", så är det ni - som hyllar Döden är en man. Den boken
representerar i högsta grad tvivelaktig revisionism om något.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-05-17 kl. 13:38.
Citera
2013-05-17, 13:33
Bannlyst
Radera detta, moderator. Onödigt inlägg.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-05-17 kl. 13:47.
Citera
2013-05-17, 13:46
Bannlyst
Citat:

Inom citationstecken, skulle jag säga. Det är liksom skillnad på dessa fall. Quick tog på sig en massa mord och lyckades följdaktligen få jävligt många att tro på honom, inte minst folk inom rättsväsendet och inom rättspsykiatrin. Sedan har det visat sig att allt bara var ett enda stort båg (har uppfattat det så. Har inte följt detta fall så värst bra).
Citera
2013-05-17, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Det är ju idiotiskt att dra in Quickfallet här, ja, som att är det med det fallet och då är det likadant med CdC-fallet. Så kan man ju inte resonera.

Det är språkbruket jag vänder mig emot.
Att man kan bara anses vara utsatt för justitiemord om någon annan kommit att dömas för det man först anklagades för. Det är en idiotisk inställning som du och Lawn har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in