Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-22, 01:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Ok du vill ej kännas vid din tidiga okunskap i ämnet. Jag har full förståelse för det. Inte så smickrande läsning alla gånger.

Även din vän stålfågel som jobbat som ormjägare och skådis vill ju kännas vid sina pinsamma inlägg bakåt i tiden.

Jag är bara "Hagenbach" och har alltid varit det (åtminstone i forumssammanhang).

Några "stålfåglar" och "skådisar" känner jag däremot inte. Nej, tror inte det...
Citera
2013-04-22, 01:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Som vanligt har du fel när det kommer till fakta.

Du är en märklig kvinna faktiskt Claude, varför har du så svårt att svälja fakta när jag dessutom länkar ?

Professor Brinkmann är blytung och en verklig expert, varför kan du inte erkänna det ?
Citera
2013-04-22, 01:50
Bannlyst
Citat:
Ok, du är pro pöbel?

Rättssäkerheten är dig underordnad. Jag anser tvärtemot att den står över det mesta i detta ärende.

Så olika man kan tycka.

Du har dock inte LMM2011 med dig på den punkten för hon leds av devisen: oskyldig tills motsatsen bevisats.

Fast hon har lite svårt att följa den devisen i den här tråden.

Rättssäkerheten är viktig, men det känns inte så vidare bra att skyldiga får gå fria...knepigt, detta.
Citera
2013-04-22, 01:55
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du är en märklig kvinna faktiskt Claude, varför har du så svårt att svälja fakta när jag dessutom länkar ?

Professor Brinkmann är blytung och en verklig expert, varför kan du inte erkänna det ?

Är du expert på denne "expert"? Du kalla honom blytung, är du så kunnig om honom så att du känner dig mogen att uttala dig på det viset?

Jag tillåter mig att tvivla starkt på den saken.
Citera
2013-04-22, 01:56
Bannlyst
Citat:
Ok, du är pro pöbel?

Nej, det skulle jag inte vilja gå med på. Det har funnits åtalade (och även t.o.m dömda) som varit helt oskyldiga, på alla sätt och vis, ja, både juridiskt och icke-juridiskt. OK, men läkarna skulle jag misstänka även om de friades helt och hållet i en domstol, med utradering av skrivningen om styckning i domskälen och allt.
Citera
2013-04-22, 01:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Och sedan finns det dem som inte tror på att läkare är kapabla till något så horribelt som styckmord. Nej, sådant är det nog bara s.k. lågstatusmänniskor som ägnar sig åt - för det har ju Eremonas statistik gjort gällande.

Exakt, det finns någon märklig föreställning hos Lindeberg-vännerna här i denna tråd att läkare absolut inte kan göra sig skyldiga till något så hemskt som ett styckmord.

En eller två läkare med "hög status" kan ju helt omöjligt vara skyldiga, då ska det bortförklaras och förkastas och alla vittnen som kan nita dit läkarna ska smutskastas precis som i Lindebergs bok.
Citera
2013-04-22, 02:02
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Nej, det skulle jag inte vilja gå med på. Det har funnits åtalade (och även t.o.m dömda) som varit helt oskyldiga, på alla sätt och vis, ja, både juridiskt och icke-juridiskt. OK, men läkarna skulle jag misstänka även om de friades helt och hållet i en domstol, med utradering av skrivningen om styckning i domskälen och allt.

Vad anser du om det osmakliga mediedrevet som pågick mot de två personerna som bara var misstänkta och givetvis då att betrakta som oskyldiga?

Kvällspressen överträffade ju varandra i plumpa artiklar när det begav sig.
Citera
2013-04-22, 02:04
Bannlyst
Citat:
Vi är nog mer vänner av rättssäkerheten och att rätt ska vara rätt mer än att vi är vänner med Per som iofs verkar vara en man de flesta gärna ser som sin gode vän om tillfälle ges.

Rättssäkerheten går först, ja, oavsett hur det verkligen ligger till i skuldfrågan. Det förstår jag.

Jag är i alla fall inte här för att diskutera rättssäkerhet.
Citera
2013-04-22, 02:05
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Exakt, det finns någon märklig föreställning hos Lindeberg-vännerna här i denna tråd att läkare absolut inte kan göra sig skyldiga till något så hemskt som ett styckmord.

En eller två läkare med "hög status" kan ju helt omöjligt vara skyldiga, då ska det bortförklaras och förkastas och alla vittnen som kan nita dit läkarna ska smutskastas precis som i Lindebergs bok.

Rent skitsnack. Ännu ett felaktigt påstående från din sida. Det märks att din agenda inte är att nödvändigtvis skriva sanningen, du nöjer dig så väl med att lura nytillkomna att tro på dina påhitt och faktafel i ämnet.
Citera
2013-04-22, 02:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Är du expert på denne "expert"? Du kalla honom blytung, är du så kunnig om honom så att du känner dig mogen att uttala dig på det viset?

Jag tillåter mig att tvivla starkt på den saken.

Ifrågasätt inte allting du läser här i sann Lindeberg-anda.

Professor Bernd Brinkmann är expert på självmord genom hängning och han anser utifrån fotografierna, rapporterna och de fynd han undersökt att självmord är osannolikt, mord är sannolikt.

Svälj dessa fakta eller låt bli, hade Brinkmann istället ansett att A-C dött genom självmord så hade du garanterat gapat högt om detta.
Citera
2013-04-22, 02:09
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ifrågasätt inte allting du läser här i sann Lindeberg-anda.

Professor Bernd Brinkmann är expert på självmord genom hängning och han anser utifrån fotografierna, rapporterna och de fynd han undersökt att självmord är osannolikt, mord är sannolikt.

Svälj dessa fakta eller låt bli, hade Brinkmann istället ansett att A-C dött genom självmord så hade du garanterat gapat högt om detta.

Har jag påstått att jag inte tror på att han sagt så?

Du verkar mer virrig än vanligt hur nu det kan vara möjligt.
Citera
2013-04-22, 02:10
Bannlyst
Citat:
Vad anser du om det osmakliga mediedrevet som pågick mot de två personerna som bara var misstänkta och givetvis då att betrakta som oskyldiga?

Kvällspressen överträffade ju varandra i plumpa artiklar när det begav sig.

Jag har tidigare nämnt här i tråden att det var en helsikes mediacirkus (minns den tydligt än idag) och läkarna fick inte uppleva en rättvis behandling från egentligen någon enda part. Tidningarna borde ha legat väldigt lågt under pågående utredning och rättegångar. Polisen skulle inte ha läckt ut något från utredningen heller. Så, i den bemärkelsen var det en ren häxjakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in