Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-29, 01:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Ska det tas som sanning, påståendena om städmani och pedantisk läggning? F d svärmors utsagor, om de alls uttalats, kanske är partsinlagor för att misstänkliggöra?

Det där är bara din tolkning av den fd svärmoderns påstående

TH har haft alla möjligheter att städa undan alla spår, dvs han har haft flera månader på sig från juni 1984 fram tills dess han blir anhållen i december 1984.

Jag tycker att vi tar och litar på svärmorsan, jag menar varför skulle hon ljuga ?
Citera
2013-04-29, 01:32
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Taskig självbehärskning, grym överreaktion, impulsiv som få...

Något vi alla här kan hålla med om, i varje fall (oavsett om vi tror på läkarnas skuld eller inte), är att den här gubben var grymt störd.

Den galne polacken var störd ja men vi kan utesluta honom som Catrines mördare, läkarna är tyvärr alldeles för insyltade i Catrines öde

Det var inte polacken som lämnade in fotorullen hos fotohandlarparet utan det allmänläkaren enligt paret, det var inte heller polacken som försökte strypa en blott 21-årig prostituerad kvinna "Elisabet" hösten 1983 utan hon pekade ut TH som den skyldige.

Ingen prostituerad har pekat ut den galne polacken som våldsam men TH har blivit utpekad och den unga kvinnan var 99% säker på att det var han som var mannen i trapphuset.

Allt detta ska vi ta i beaktande, händelsen i trapphuset hösten 1983 indikerar att TH kunde bli våldsam mot prostituerade.
Citera
2013-04-29, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Jag tycker att vi tar och litar på svärmorsan, jag menar varför skulle hon ljuga ?

Du, precis allt som kan tala emot läkarna är ju "inte trovärdigt".

TH och A-C var ihop i ca. 10 år och jag skulle tippa på att svärmodern vet mer om TH än någon av oss här.
Citera
2013-04-29, 01:41
Bannlyst
Citat:
Den galne polacken var störd ja men vi kan utesluta honom som Catrines mördare, läkarna är tyvärr alldeles för insyltade i Catrines öde

Det var inte polacken som lämnade in fotorullen hos fotohandlarparet utan det allmänläkaren enligt paret, det var inte heller polacken som försökte strypa en blott 21-årig prostituerad kvinna "Elisabet" hösten 1983 utan hon pekade ut TH som den skyldige.

Ingen prostituerad har pekat ut den galne polacken som våldsam men TH har blivit utpekad och den unga kvinnan var 99% säker på att det var han som var mannen i trapphuset.

Allt detta ska vi ta i beaktande, händelsen i trapphuset hösten 1983 indikerar att TH kunde bli våldsam mot prostituerade.

Men, så tror jag också på läkarnas skuld.

Nej, det är helt enkelt för många omständigheter i denna historia som talar för deras skuld.
Citera
2013-04-29, 01:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Nej inte alls. Men om SG gissar jag mot bakgrund av att han styckmördat samt mördat förr och på liknande sätt som CdC styckades. Det betyder inte att SG är skyldig. Vi saknar koppling mellan SG och CdC.

Exakt, och det kan ju bero på att det aldrig har funnits någon koppling.
Bara för att man önskar en sak så går den inte alltid i uppfyllelse.
Citera
2013-04-29, 02:03
Bannlyst
Eremona & gänget letar med ljus & lykta efter "alternativa gärningsmän", i hopp om att i bästa fall göra läkarna en riktig "väntjänst". Bara det att de får gräva, gräva, gräva...och gräva. Det sorgliga för dem är att de aldrig fann något, visar det sig, annat än en massa saker att fortsätta spekulera kring. De kommer bolla mellan Gonerka och Vincent nu framöver, har man en känsla av.

Utredarna kan man kritisera för en del saker och man kan ha synpunkter på medias hantering av fallet, Rajs' armbågeri och en hel del annat, men rätt snubbar blev icke desto mindre åtalade. Det är undertecknad övertygad om. Som sagt.

Det har inte kommit fram någon enda ny bevisning och att Eremona & gänget klamrar sig fast vid mycket vaga och osäkra vittnesuppgifter och annat mycket skört är att likna vid skeppsbrutna, som försöker hålla sig med huvudet ovanför vattenytan hängande och klängande på flytande delar av vraket.
Citera
2013-04-29, 02:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Javisst! Han var snudd på unik. SG:s sjuttiotalsmord var ju helt kaotiska, han slog om på 2 sekunder. Wandamordet började med kaffe och korv, och de skulle köpa gardiner först, och han fick bara tokspel, hade ihjäl Wanda, och han använde samma kniv som till korven när han snittade kläderna Blodtömningen skedde i köksvasken. Kroppsdelar packades i gardinpåsarna. SG:s domar finns ju postade här och var i tråden, och det är ohygglig läsning. Paret i Ystad mördades också helt obegripligt, SG var skitfull och behövde pengar, och när polisen tar honom öppnar han direkt med en replik om morden SG var tydligen på MS-gatan, en gåtorsk, kallad impotent av en partner, och han var knäpp från topp till tå, och visst, att vara i hans närhet var säkert förenat med fara, och man kan undra om CdC bara gick på en polsk mina, men iom att SG saknade personkoppling, bodde långt från fyndplatserna, inte körde själv och aldrig kollades ordentligt (varken bostad, chaufförspolaren eller bilen eller arbetsplatserna) stannar allt vid lösa förslag. Men obeskrivligt mkt mer sannolik än läkareleven och allmänläkaren var han, det satsar jag alla mina besparingar på

Då lär du bli av med alla dina besparingar för gott.

Jag själv satsar ingenting för det behövs inte, det räcker så bra med det faktum att TH blev utpekad som våldsam sexköpare och det av ung prostituerad kvinna "Elisabet" som också vittnade i styckmordsmålet och hör och häpna Eremona, den unga kvinnan var mycket säker på att det var vår allas TH som var den skyldige.
Ingen av Malmskillnadsgatans sexarbetare har någonsin pekat ut Gonerka som våldsam, glöm inte det när du räknar ihop dina besparingar
Citera
2013-04-29, 02:12
Bannlyst
Citat:
Ingen av Malmskillnadsgatans sexarbetare har någonsin pekat ut Gonerka som våldsam, glöm inte det när du räknar ihop dina besparingar

Ingen prostituerad har ens sagt att de varit med honom till någon polis, av vad jag känner till.

Bilder på 13 st. män ska ha visats runt bland kvinnorna på Malmis. Undrar vilka de tolv övriga var (om man bortser ifrån TH)? Undrar om Gonerka fanns på en av bilderna?
Senast redigerad av Hagenbach 2013-04-29 kl. 02:29.
Citera
2013-04-29, 02:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Eremona & gänget letar med ljus & lykta efter "alternativa gärningsmän", i hopp om att i bästa fall göra läkarna en riktig "väntjänst". Bara det att de får gräva, gräva, gräva...och gräva. Det sorgliga för dem är att de aldrig fann något, visar det sig, annat än en massa saker att fortsätta spekulera kring. De kommer bolla mellan Gonerka och Vincent nu framöver, har man en känsla av.

Utredarna kan man kritisera för en del saker och man kan ha synpunkter på medias hantering av fallet, Rajs' armbågeri och en hel del annat, men rätt snubbar blev icke desto mindre åtalade. Det är undertecknad övertygad om. Som sagt.

Det har inte kommit fram någon enda ny bevisning och att Eremona & gänget klamrar sig fast vid mycket vaga "vittnesuppgifter" och annat mycket skört är att likna vid skeppsbrutna, som försöker hålla sig med huvudet ovanför vattenytan hängande och klängande på delar av vraket.

Att desperat leta efter "alternativa gärningsmän" är just bara desperat och ingenting annat, och allt detta i ett fåfängt hopplöst försök att leda bort misstankarna från läkarna.

Dagboksvittnet tex berättar inte om någon galen polack utan om två läkare varav den ena hade en liten dotter.

Inga kvinnliga poliser har sett SG i sällskap med Catrine.

Fotohandlarparet fick inte besök av någon polsk slaktare som ville ha en fotorulle framkallad, däremot så pekade dom ut allmänläkaren, mig veterligt så var SG och TA olika till utseendet som natt och dag

Ingen chans alltså att fotohandlarparet såg fel.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-04-29 kl. 02:18.
Citera
2013-04-29, 02:26
Bannlyst
Citat:
Dagboksvittnet tex berättar inte om någon galen polack utan om två läkare varav den ena hade en liten dotter.

Styrlin & Nyberg ska ha hittat papper (alltså, en akt, hos en socialassistent eller något liknande) på att hon och CdC befunnit sig på samma sjukhus, samtidigt (precis som ju
hon sagt om till polisen).

Och när dagboksvittnet först läste eller hörde talas om CdCs död, så tänkte hon spontant på "Finnen", som hon sett i CdCs sällskap sista gången de träffades, och inga läkare. Hon trodde m.a.o att denne man kunde vara den skyldiga. Det var inte förrän hon bläddrade bakåt i sin dagbok, vid något tillfälle, som hon såg vad hon skrivit om två läkare som CdC berättat om. Och eftersom hon (mer eller mindre) känt CdC (och denne påträffats styckad), så ville hon väl helt enkelt se om något viktigt fanns antecknat om henne i dagboken.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-04-29 kl. 02:37.
Citera
2013-04-29, 02:59
Bannlyst
En sak är verkligen förbryllande:

När det poppade upp ett glömt vittne, nämligen Arkitekten, och Helin blev tvungen att ändra tidpunkten från 9/6 till 11/6 -84 i sin gärningsbeskrivning, så varför reagerade inte läkarna och/eller deras försvarare??! Jag menar, här hade de det sista vittnet, liksom, och denne kunde ju vara en potentiell alternativ gärningsman (!), för sjutton gubbar. Försvararna skulle ju, i normala fall (tycker man), ha begärt att den här Arkitekten synades å det bestämdaste. Eller, å andra sidan, hade det varit alltför riskabelt?
Citera
2013-04-29, 03:52
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Att desperat leta efter "alternativa gärningsmän" är just bara desperat och ingenting annat, och allt detta i ett fåfängt hopplöst försök att leda bort misstankarna från läkarna.

Inga kvinnliga poliser har sett SG i sällskap med Catrine.

Fotohandlarparet fick inte besök av någon polsk slaktare som ville ha en fotorulle framkallad, däremot så pekade dom ut allmänläkaren, mig veterligt så var SG och TA olika till utseendet som natt och dag

Ingen chans alltså att fotohandlarparet såg fel.

Dagboksvittnet som har avhandlats x antal gånger i tråden är icke trovärdigt. När ska du förstå det?

Kan du svara på varför endast två poliser, kvinnliga dessutom ska ha sett detta omaka par vid olika tillfällen och på olika platser i centrala Stockholm där massvis med folk är i rörelse?

Fotohandlarna har vi ju avverkat ett gäng gånger, de är lika trovärdiga som bibbarsmuts.

Att leta efter andra än dessa två tillhör det sunda förnuftet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in