Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-29, 03:22
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamashta
Det händer att jag kan tänka mig att han är ensam om detta. Man kan
ju också köra med parallella scenarion samtidigt, som simultanschack
ungefär. Och man kan också tänka sig att en tredje man finns med i
detta.

Du har ju ett bättre utgångsläge om du går efter honom själv.
Citera
2012-01-29, 03:22
Medlem
lamashtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Jag fattar fortfarande inte. Härm var ju misstänkt redan innan 1988. Varför ligger ursprunget 1988? Om det beror på att rättegången var 1988 så tror du ju ändå inte på åtalet.

OK, 1984 om Härm är själv om detta. 1988, om han haft Allgén som sällskap.
Men, han kan ju ha haft någon annan än Allgén som sällskap, förresten. Beror
på vilket scenario man kan tänka sig. En tredje snubbe är också tänkbart.
Citera
2012-01-29, 03:31
Medlem
lamashtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Jag hade satt det i samband med de extrema bilderna av just ett styckat lik jag nyligen fått för framkallning och som dessutom inlämnats av en udda och sliskig kund.

Bilderna var ju klart tagna i sjukhusmiljö, om man ska tro på fotohandlaren. Och det kan jag tänka mig liksom gav det hela legitimitet.
Citera
2012-01-29, 03:37
Medlem
lamashtas avatar
Citat:
Är det sant att jag smutskastat de han räknar upp?

Då vill jag att du återger mina smutskastningar av alla de uppräknade.

Är det för mycket begärt?

Mamman står jag för, hon var sjuk när när hon bibbade hela världen att tro att hennes man var en mördare och homosexuell pedofil. Den "smutskastningen" är lindrig i förhållande till vad hon åstadkommit.

Menade på att det finns dom här som har använt sig av rätt vassa ord för att beskriva olika aktörer i detta fall. Men, säger du att du inte ägnat dig åt smutskastning, så får jag ta dig på orden. Har du emellertid belägg för att Mamman verkligen var/är psyksjuk? Eller menar du att hon var/är det, utifrån det hon sagt om maken?
Citera
2012-01-29, 03:49
Medlem
lamashtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamashta
Bilderna var ju klart tagna i sjukhusmiljö, om man ska tro på fotohandlaren. Och det kan jag tänka mig liksom gav det hela legitimitet.

Och just detta kan ju vara den enkla anledningen till att fotohandlaren och -frun inte gjorde/såg någon koppling, när han/hon läste eller hörde om att säckar med likdelar hade påträffats. Tror dom hade fullt upp, dessutom, med sitt arbete i butiken, som det redan var, än att hålla sig ā jour om allt som händer därute i verkligheten. Och dom kan förresten ha varit på semester utomlands (något dom sagt att dom brukade företa sig mellan varven), när uppgiften om dom påträffade säckarna kom ut.
Senast redigerad av lamashta 2012-01-29 kl. 03:52.
Citera
2012-01-29, 04:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Varför skulle det till slut ej finnas alternativ till att fortsätta tiga?

Jag hade ringt polisen omgående när jag läst om att ett styckat lik hittats så nära min fotoaffär.

Jag hade satt det i samband med de extrema bilderna av just ett styckat lik jag nyligen fått för framkallning och som dessutom inlämnats av en udda och sliskig kund.

Sen är det inte jag som får deras berättelse att framstå som opålitlig och påhittad, det sköter de så bra själva.

Alla vittnen ljuger eller så har dom sett fel.
Allt är bara en stor ond konspiration mot två stackars skötsamma läkare

Det är bara läkarna och lilla Claude som talar sanning, kanske Per Lindeberg också.

Hur är detta möjligt egentligen ?

Du hade kanske ringt polisen direkt men nu gjorde inte fotohandlarparet det eftersom bilderna var tagna i en sjukhusmiljö.
Paret kontaktade ju polisen till slut efter många grubblerier, hur ska du bortförklara det ?
Dom har bara haft besvär pga att dom blev indragna i denna utredning och dom har tjänat noll på detta.

Hur svårt ska det vara att förstå för dig ?

Du är en sällsynt trögtänkt person.
Citera
2012-01-29, 04:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Är det sant att jag smutskastat de han räknar upp?

Då vill jag att du återger mina smutskastningar av alla de uppräknade.

Är det för mycket begärt?

Mamman står jag för, hon var sjuk när när hon bibbade hela världen att tro att hennes man var en mördare och homosexuell pedofil. Den "smutskastningen" är lindrig i förhållande till vad hon åstadkommit.

Herregud, du får väl gråta ut knät på någon då din stackare.......

Det vore intressant om du kunde berätta för mig vilka jag har smutskastat ?

Att hävda att läkarna är skyldiga är knappast någon smutskastning, inte heller att hävda att Lindeberg var bekant med Härm och att det troligtvis finns dolda motiv till att boken skrevs.
Att Härm har jagat nedgångna tjackhoror i stor omfattning på Malmskillnadsgatan är sant och att han hade en knulldocka hemma med strypsnara på.
Annika Nordbergs huvud blev stulet ur frysrummet utan giltig anledning, dom anhöriga hade ingen som helst aning om att skallen saknades under begravningen av mordoffret.

Allt som jag har skrivit finns det källor till och jag har bara "citerat" dessa källor.

Du påstår att allmänläkarens exfru är psyksjuk.

Och vad har du för belägg för detta ?

För att personalen på flickans dagis uppmärksammar barnets märkliga beteende och därigenom startar hela karusellen ?

Det var ännu en gång INTE mamman som satte igång det hela.

Men dagispersonalen var säkerligen involverade i denna enormt stora ondskefulla konspiration mot dina två stackars läkare
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2012-01-29 kl. 04:25.
Citera
2012-01-29, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Herregud, du får väl gråta ut knät på någon då din stackare.......

Det vore intressant om du kunde berätta för mig vilka jag har smutskastat ?

Att hävda att läkarna är skyldiga är knappast någon smutskastning, inte heller att hävda att Lindeberg var bekant med Härm och att det troligtvis finns dolda motiv till att boken skrevs.
Att Härm har jagat nedgångna tjackhoror i stor omfattning på Malmskillnadsgatan är sant och att han hade en knulldocka hemma med strypsnara på.
Annika Nordbergs huvud blev stulet ur frysrummet utan giltig anledning, dom anhöriga hade ingen som helst aning om att skallen saknades under begravningen av mordoffret.

Allt som jag har skrivit finns det källor till och jag har bara "citerat" dessa källor.

Du påstår att allmänläkarens exfru är psyksjuk.

Och vad har du för belägg för detta ?

För att personalen på flickans dagis uppmärksammar barnets märkliga beteende och därigenom startar hela karusellen ?

Det var ännu en gång INTE mamman som satte igång det hela.

Men dagispersonalen var säkerligen involverade i denna enormt stora ondskefulla konspiration mot dina två stackars läkare
Tjoff!
Där kom det igen, du är patetisk. Kan du inte släppa det där? alla vet vid det här laget att det inte har återfunnits någon "knulldocka" med strypsnara.
Citera
2012-01-29, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Tjoff!
Där kom det igen, du är patetisk. Kan du inte släppa det där? alla vet vid det här laget att det inte har återfunnits någon "knulldocka" med strypsnara.

"Om en lögn upprepas tillräckligt många gånger blir den en sanning." Goebbels och lawnmover har samma syn på sanning. Det är meningslöst att bemöta hen efter som denne inte tycker att lögner är problematiska.
Citera
2012-01-29, 13:05
Medlem
Citat:
Härm verkar ha varit en mycket udda person, som rättsläkare har han varit ytterst olämplig.

Att var rättsläkare innefattar fan i mig inte att jaga nedgångna knarkare på Malmskillnadsgatan för att tillfredsställa sina snedvridna sexuella drifter.

Karln hade blivit av med sitt läkarleg. förr eller senare oavsett Da Costa fallet.

Etik och moral är viktigt, läkarkåren ska inte besudlas med såna här märkliga människor.

Korrekt, med reservation för begreppet "jaga". Läkare ska inte hålla på med sådant. Det är klart. Och det kanske borde ha resulterat i att hans läkarlegitimation borde ha dragits in.
Vad man i sammanhanget ska ha klart för sig är att i en telefonbok tillhörande CdC hittades namnet på ett antal (5-10) läkare som man kunde knyta till att både ha köpt sex av och skrivit ut mediciner till prostituerade. Jag behöver väl knappast nämna att TH inte fanns med i denna bok.

Läkare kunde också knytas till andra prostituerade. TH har däremot inte funnits i några telefonböcker eller kunnat beläggas med att ha skrivit ut mediciner till prostituerade eller för den delen köpt sex av någon specifik kvinna. Han har dock själv erkänt enstaka sexköp.

De vittnesmål som beskriver TH som sexköpare har alltid varit i stil med "förra året" eller för "två år sedan". Och dessa vittnes mål lämnades när det redan var känt på "stritan" att polisen jagade en rättsläkare som körde en vit Golf med känt registreringsnummer och som enligt utsaga är pervers. Det blir lite "hönan och ägget" av det hela. Och den bild som de olika kvinnorna har målat upp över TH:s sexuella preferenser är milt sagt spretig. T.ex. har den kvinna som var känd för att erbjuda S&M-tjänster berättat att TH vill ha ett konventionellt samlag, inget mer.

Citat:
Det hade varit ytterst intressant att få veta om Allgen köpte prostituerade under 80-talet, ja förutom inblandningen i Da Costas död då förstås som säkert innefattade sex.

Jag tror knappast att läkarna spelade luffarschack med henne

Det finns inget handfast som talar för att läkarna har gjort något med henne...
Citera
2012-01-29, 13:09
Medlem
Citat:
Tomas Eriksson kan självklart ha fel och han har troligtvis fel.
Det är medicinskt omöjligt ?

Vad säger det ?

Ingenting alls.

Vad baserar du det på?

Det säger att barnets berättelse är omöjlig och förmodligen är mammans berättelse alternativt mammans övertolkning av dotterns beskrivning av något annat som skett i närtid, t.e.x. innehållet i boken Tomtar som de bevisligen hade hemma och som de läst med dottern.
Citera
2012-01-29, 13:14
Medlem
LilleGrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shri
"Om en lögn upprepas tillräckligt många gånger blir den en sanning." Goebbels och lawnmover har samma syn på sanning. Det är meningslöst att bemöta hen efter som denne inte tycker att lögner är problematiska.

Exakt. Att bemöta Lawnmoverman med fakta är som att hälla vatten på en gås. Han är kapabel att t.ex. kalla det smutskastning när man citerar de vansinnigheter som fotohandlarparet själva yttrat på banden - att mannen sett Catrines huvud, att det hängde en cirkelsåg från taket etc.etc. Det enda intressanta med Lawnmoverman är att vi som är intressade av fakta kan studera hur en fanatiker fungerar. Lawnmoverman hör hemma i den häxprocess som varit, inte i ett seriöst forskande efter sanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in