Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-23, 23:09
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodwinStrawman
I DN år 2005 gjorde 29 svenskar - professorer, advokater, docenter m.fl. - gällande att rättsläkaren och allmänläkaren var oskyldiga.

http://www.mediemordet.com/respekten-29-kanda-svenskar.html
Men detta betyder ingenting för regeringen som vägrar ge dem upprättelse...
Citera
2012-01-23, 23:27
Bannlyst
http://www.stressforskning.su.se/pub/jsp/polopoly.jsp?d=16080&a=91879

Frank Lindblad föreläser om att svenska barn inte mår bra. Lindblad är något av expert på detta område då han inledde sin karriär med att plåga TA dotter.
Citera
2012-01-23, 23:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodwinStrawman
I DN år 2005 gjorde 29 svenskar - professorer, advokater, docenter m.fl. - gällande att rättsläkaren och allmänläkaren var oskyldiga.

http://www.mediemordet.com/respekten-29-kanda-svenskar.html

Bara 29 stycken ?

Inte speciellt många.........

Undrar hur många som är övertygade om läkarnas skuld ?
Citera
2012-01-23, 23:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamashta
Menar det. Han har ju t.o.m kartlagt prostitutionen där, som han själv sagt.

Och vidare: Några (eller flera?) som arbetat på rättsläkarstationen i Solna har berättat om att Härm känt igen någon döing som prostituerad, när dom fått in en kropp för en undersökning och blivit förvånade över att han haft så god koll på prostituerade att han kan peka ut om någon är prostituerad eller inte. Och vid ett tillfälle skulle Härm ha spekulerat i om den då ännu okände Catrines styckade kropp, vilkas delar dom haft att undersöka på rättsläkarstationen, kunde vara en tjej som han inte sett på Malmis på sista tiden och kollegan var förvånad över detta, eftersom Härm hade flyttat från Söder till Täby kyrkby (en 6 månader tidigare) och kunde ju inte gärna då veta om hon inte synts till där på Malmis på sistone. Uppenbarligen har inte kollegorna på stationen känt till hans många vistelser där. Åtminstone inte att han köpt sex där.

Härm borde ju ha träffat på Da Costa om han nu "kartlagt" de prostituerade så där oerhört nogggrant som han påstod.

Det verkat sjukt ärligt talat att hysa ett så stort närmast abnormt intresse för prostitution samtidigt som karln haft sambo.

Nä, jag litar inte ett dugg på den där människan.
Citera
2012-01-23, 23:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamashta
Och Härm ska ha sagt, enl. en kollega, att det "bara är prostituerade som blir offer för sådant här våld" (dvs. styckmord).

Ja hur visste Härm det ?

Mycket märkligt......
Citera
2012-01-23, 23:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Utmärkt! En rangordning vore klart på sin plats.

Vad säger ni Lamashta och Lawnmoverman? Har ni inga kommentarer kring mitt förslag?

Haha.........ska vi lista vilka eventuella gärningsmän som är mer misstänkta än Härm och Allgen ?

Läkarna är alldeles för insyltade i detta fall

Men visst, på plats nummer ett kommer: Tet Härm och som god tvåa kommer hans kollega Allgen.

Sen vet jag inte............
Citera
2012-01-24, 00:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Inte enligt åklagaren heller får jag väl tillägga.

Om man pekar ut en person som man på förhand redan vet är den misstänkte så blir ens vittnesmål mindre trovärdigt.

Varför människor pekar ut fel personer varierar väl men en del tar fel, en del ljuger, en del vill så gärna hjälpa till att få fast den skyldige att de i sin iver pekar ut oskyldiga.

Vad vet du förresten om att de inte hade någon anledning att sätta dit honom?
Enligt dig var han väl rätt illa omtyckt av hororna?

Enligt mig var han illa omtyckt bland hororna ?
Vart har du fått det ifrån ?

Jag kan dock tänka mig att Härm var en "besvärlig kund" hos de prostituerade på stritan, han hade udda önskemål och gillade bla att bli slagen enligt några prostituerade.

Vad gäller Anders Helin som var åklagare så ville inte han svärta ner Härm alltför mycket i rättegångarna genom att plocka in knarkare och nedgångna prostituerade.
En prostituerad kvinna kan vara mycket trovärdig, det går inte att bortse från detta.

Tycker inte du att det är väldigt märkligt att det finns så många vittnen som sett fel (enligt dig) eller som ljuger när det gäller att sätta dit läkarna ?

Vad gäller dom kvinnliga poliserna så blev det som en väckarklocka när dom fick reda på att det var DA Costa som hittats styckad och dom mindes då sina möten med Härm och Catrine, det är ingenting konstigt alls med det.
När dom såg Härm med Da Costa (1982 och 1984) så hade inget brott blivit begånget och det var inte olagligt för en läkare att springa runt med en heroinist och "gatuhora" på stan.
Citera
2012-01-24, 00:04
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Haha.........ska vi lista vilka eventuella gärningsmän som är mer misstänkta än Härm och Allgen ?

Läkarna är alldeles för insyltade i detta fall

Men visst, på plats nummer ett kommer: Tet Härm och som god tvåa kommer hans kollega Allgen.

Sen vet jag inte............
Nu har du tyvärr missuppfattat mig...

Jag skrev tidigare ett längre inlägg:

I det inlägget skrev jag ett förslag om att vi från båda "läger" skulle lista vad som talar för respektive emot läkarna för att på så sätt få lite struktur på debatten.

Det var alltså det som var förslaget. Vad säger du om det?

Att lista övriga personer som borde varit mer intressanta för polisen än läkarna är inte någonting som ni som tror på deras skuld ska behöva ödsla tid på naturligtvis.
Citera
2012-01-24, 00:07
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Enligt mig var han illa omtyckt bland hororna ?
Vart har du fått det ifrån ?

Jag kan dock tänka mig att Härm var en "besvärlig kund" hos de prostituerade på stritan, han hade udda önskemål och gillade bla att bli slagen enligt några prostituerade.

Vad gäller Anders Helin som var åklagare så ville inte han svärta ner Härm alltför mycket i rättegångarna genom att plocka in knarkare och nedgångna prostituerade.
En prostituerad kvinna kan vara mycket trovärdig, det går inte att bortse från detta.

Tycker inte du att det är väldigt märkligt att det finns så många vittnen som sett fel (enligt dig) eller som ljuger när det gäller att sätta dit läkarna ?

Vad gäller dom kvinnliga poliserna så blev det som en väckarklocka när dom fick reda på att det var DA Costa som hittats styckad och dom mindes då sina möten med Härm och Catrine, det är ingenting konstigt alls med det.
När dom såg Härm med Da Costa (1982 och 1984) så hade inget brott blivit begånget och det var inte olagligt för en läkare att springa runt med en heroinist och "gatuhora" på stan.

Förstår du ej vad det är jag skriver?

Marie Råden såg Catrine livs levande samma datum som hon bevisligen låg styckad i plastsäckar.

Hur får du ihop det till att bli trovärdigt?

Ett av hennes påståenden kan omöjligen vara sant.

Återigen: Vad vet du om att hororna ej hade anledning att sätta dit Härm?

OT. Vill du att det ska finnas en tråd som behandlar detta ämne eller anser du att det vore bättre om en sådan ej fanns?
Senast redigerad av Claude-M 2012-01-24 kl. 00:12.
Citera
2012-01-24, 00:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
En liten reflektion samt lite tyckande:

Tråden har den senaste tiden spårat ur så till vida att det nu skrivs enormt många inlägg på kort tid utan att för den skull handla om något annat än samma saker om och om igen. Detta kan man t.ex. se genom att studera användaren Lamashta som registrerade sig för bara några veckor sedan bara för att skriva i den här tråden. Han har under denna korta tid hunnit med c:a 250 inlägg där en sammanfattning av alla hans inlägg skulle se likadan ut som sammanfattningen av hans första 5-10 inlägg. Detta är inget personligt mot Lamashta, men jag anser att det just nu i stort sett är omöjligt att föra en vettig diskussion i tråden. Kvantitet kan inte ersätta kvalitet i det här fallet anser jag. Jag var bortrest i helgen och skulle läsa ikapp igår kväll när jag kom hem och upptäckte att det hade producerats mer än 20 sidor med inlägg!

Jag är själv inte utan skuld eftersom jag stundom i det närmaste blivit förbannad på (eller avsaknad av) vissa inlägg, vilket har fått mig att använda en annorlunda debatteknik än normalt. Detta beror dock inte på att jag har något personligt intresse i fallet som någon antytt, utan snarare på att jag tycker att vissa saker är så självklara att jag blir trött på att t.o.m. dessa saker blir ifrågasatta gång på gång på gång.

Nu till ett förslag:

Kan vi istället för att kasta pajer fram och tillbaka inte lista saker som talar för eller emot läkarna istället för att sedan diskutera dem en i taget?
Om t.ex. Lamashta och Lawnmoverman (och andra som delar deras åsikt) punktar upp allt som de tycker är besvärande för läkarna så kan dem som tror på att de är oskyldiga punkta upp vad som talar för att det var någon annan som placerade ut säckarna med Catrines kvarlevor för 27,5 år sedan.

Vad säger ni andra?

Men snälla, det är ju intressant och bra att debatten blossat upp nu igen.
Vill du tysta dom som tycker annorlunda och som är övertygade om att läkarna är skyldiga ?

lamashta har vettiga åsikter enligt min mening och han har haft en hel del intressanta saker att berätta som i vart fall jag inte känt till tidigare.

Om inte du hinner med i tempot när det "produceras" hela 20 sidor under en helg så är det ditt problem min vän, ingen tvingar dig att följa denna tråd.
Det verkar som om du och vissa andra vill ha kontroll över denna tråd och det är mycket märkligt enligt min mening.

Mvh
Citera
2012-01-24, 00:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Därför att hon dessutom påstått att hon sett Catrine livs levande samma dag som hon bevisligen låg styckad i olika säckar, därför ska man ifrågasätta henne.

Har du något att opponera dig mot det?

Hon är icke trovärdig.

När har hon påstått det och i vilket sammanhang ?

En källa tack vore bra och en länk till denna källa.

Det finns förövrigt en polis till som sett Härm och Catrine tillsammans, hur ska du bortförklara det?
Citera
2012-01-24, 00:17
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
När har hon påstått det och i vilket sammanhang ?

En källa tack vore bra och en länk till denna källa.

Det finns förövrigt en polis till som sett Härm och Catrine tillsammans, hur ska du bortförklara det?

Det är rätt intressant att du ber om källor när du själv sällan lämnar några. Hade du läst Per Lindebergs utmärkta bok så hade du vetat var källan kommit ifrån....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in