Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Inte enligt åklagaren heller får jag väl tillägga.
Om man pekar ut en person som man på förhand redan vet är den misstänkte så blir ens vittnesmål mindre trovärdigt.
Varför människor pekar ut fel personer varierar väl men en del tar fel, en del ljuger, en del vill så gärna hjälpa till att få fast den skyldige att de i sin iver pekar ut oskyldiga.
Vad vet du förresten om att de inte hade någon anledning att sätta dit honom?
Enligt dig var han väl rätt illa omtyckt av hororna?
Enligt mig var han illa omtyckt bland hororna ?
Vart har du fått det ifrån ?
Jag kan dock tänka mig att Härm var en "besvärlig kund" hos de prostituerade på stritan, han hade udda önskemål och gillade bla att bli slagen enligt några prostituerade.
Vad gäller Anders Helin som var åklagare så ville inte han svärta ner Härm alltför mycket i rättegångarna genom att plocka in knarkare och nedgångna prostituerade.
En prostituerad kvinna kan vara mycket trovärdig, det går inte att bortse från detta.
Tycker inte du att det är väldigt märkligt att det finns så många vittnen som sett fel (enligt dig) eller som ljuger när det gäller att sätta dit läkarna ?
Vad gäller dom kvinnliga poliserna så blev det som en väckarklocka när dom fick reda på att det var DA Costa som hittats styckad och dom mindes då sina möten med Härm och Catrine, det är ingenting konstigt alls med det.
När dom såg Härm med Da Costa (1982 och 1984) så hade inget brott blivit begånget och det var inte olagligt för en läkare att springa runt med en heroinist och "gatuhora" på stan.