Citat:
Ursprungligen postat av
costa-mop
Kent borde rimligtvis ha vetat tidpunkten för när han lånade ut sin egen lägenhet, men en sak är lite märklig. Om TÅ/BM fick nycklarna när C redan var försvunnen måste de ha haft en egen kontaktväg till Kent. Efter deras sökande efter C hade det också varit naturligt att fråga eller åtminstone informera Kent om C:s frånvaro. Som hennes vän kunde Kent så klart haft kunskap om var hon befann sig och TÅ frågade ju runt. Vet du om de även frågade Kent? Lever han för övrigt idag?
Jag vet inte om Kent lever i dag.
Han verkar iaf ha blivit bekant med TÅ i Stockholms city, vilket inte var konstigt.
Kent försökte (med varierande framgång) att ta sig ur narkotikaträsket och han kände BO i 10 år.
Han befann sig i en social gråzon, där han hade råd att vara hjälpsam.
Under månaderna som BO hängde ihop med TÅ, träffade hon Kent och TÅ tillsammans, och Kent verkar ha fattat sympati för den tafatta TÅ, vars försök att hjälpa BO uppmärksammades av Kent.
Så långt var relationerna inte konstiga. Det var en kollekitv mix av sympati, vänskap och opportunism, som jag fattar det.
Jag vet inte hur samtalen mellan TÅ/BM och Kent förlöpte i detalj men visst verkar de ha frågat honom och bett om hjälp med att hitta BO. TÅ föreslog tex att Kent skulle visa platser där narkomaner brukade injicera, vilket Kent tyckte var idiotiskt, för det fanns hundra sådana platser .......
En vanlig uppfattning i denna tråd är att TÅ och BM var djup suspekta och att de bara låtsasedes leta efter BO. Denna tolkning verkar inte längre hålla, eftersom TÅ och BM var omgivna av människor (narkomaner och anhöriga) som borde ha fattat misstankar direkt, om TÅ och BM var styckmördare.
Och nu verkar de också ha dragit in Kent i letandet efter da Costa. Om de var skyldiga och försökte lägga ut rökridåer, verkar deras agerande osannolikt detaljerat och krångligt.
Kent gjorde dessutom egna seriösa efterforskningar, så han var knappast rätta mannen att inkorporera i en styckmordskomplott.
Nej vi får nog stryka TÅ och BM som tänkbara gärningsmän.