Citat:
Ursprungligen postat av
costa-mop
Förvisso, men om C blev knivhuggen genom ryggraden och skadade diafragman när hon fortfarande var i livet borde det ha gett upphov till en hel del blod som svårligen kunde missas.
Däremot finns ju möjligheten att de saknade kroppsdelarna bar spår av knivvåld, exempelvis den bortskurna delen på ena låret.
En (kanske dum) fundering gällande de blodfattiga kroppsdelarna är om man kunde avgöra ifall C blödde mycket före eller efter döden. Kroppsdelarna hade uppenbart tvättats eller sköljts av, och jag undrar om gärningsmannen kan ha låtit dem ligga i vatten en längre stund och på så sätt "blöda ur". I sådana fall kanske de inte var alltför kladdiga och svårhanterliga när de placerades i sopsäckarna.
Under obduktionen noterades att BO:s kvarlevor var väldigt blodfattiga.
Lik blöder inte som levande människor, så man får förmoda att BO blödde ordentligt innan döden.
Och där har vi nog en liten del av svaret på vad som hände när BO dog.
En person som BO råkar ut för olyckor varje dag, så hon kan ha skadat sig själv.
Det är också möjligt att BO tog sitt liv. Hur hennes mor kan påstå att BO aldrig var suicidal, med den livsstilen och det tunga missbruket, övergår mitt förstånd.
Det räckte med att hon fick slut på piller och blev akut abstinent, så kunde hon göra vad som helst ...
Flera personer har dessutom vittnat om BO:s självmordshot.
Om BO dog för någon annans hand, är ett stickande/skärande vapen det mest troliga vapnet.
De flesta mordoffer sticks eller huggs ihjäl (om jag minns rätt) och den vanligaste vapentypen i BO:s kretsar var ett stickande/skärande vapen.
Det vimlade av knivar, skruvmejslar och diverse improviserade, primitiva vapen bland langare och knarkare.