2025-01-13, 14:39
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjamfossftw
De som har gjort bort sig i det här haveriet skyddar varandra om än tafatt och inkonsekvent. Idag är det väl främst Hanna Olsson som verkar by proxy, som en osalig ande över feminismen.

Ja, det är väl hon och Borgnäs, hans motiv är väl svårare att förstå förutom hans ego då.
Vet faktiskt inte vad som är värst, extremfeminismen eller Borgnäs ego
Citera
2025-01-13, 15:48
Medlem
Kjamfossftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Ja, det är väl hon och Borgnäs, hans motiv är väl svårare att förstå förutom hans ego då.
Vet faktiskt inte vad som är värst, extremfeminismen eller Borgnäs ego

Extremfeminismen tycker jag är värre. Den är sekteristisk och hatisk och skicklig på att nätverka. Den övertygar unga och leds av narcissister.

Borgnäs är bara en pensionerad konspirationsteoretiker.
Citera
2025-01-13, 16:26
Medlem
UT64s avatar
Så "bilderna" är dagens tunga bevisning mot läkarna. Flera postare har redan sagt det väsentliga så jag tillåter mig att göra en sammanfattning. Temat blir att jag är en galen styckmördare som vill fotografera mitt offer för att få lite fina bilder till mitt album. Så jag fotar mitt offer och gör sedan följande:

Använder Polaroid - Ingen vet att jag fotat och ingen obehörig kan se bilderna. Nackdel: Sämre bilder
Betyg: ***

Använder egen förstoringsapparat - Om jag har ett hemlab så är jag säker. Bara jag som vet om bilderna. Nackdel Omständligt om man inte är en van hobbyframkallare.
Betyg: ****

Lämnar filmrullen till expressframkallning eller postorder. Osäkert. Även om labben inte detaljstuderar folks bilder kan någon reagera och slå larm. Fördelen är att jag kan få bilderna till någon neutral adress, t.ex. "Rättsläkarstationen Solna Att: TH" eller någon boxadress.
Betyg: **

Går in i en fotoaffär i anslutning till brottsplatsen och högljutt och med ett flin på läpparna lämnar över filmen med kommentaren "-Det här är otäcka bilder!" (= Be om att bilderna skall tittas på)
Betyg: -
Citera
2025-01-13, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Förr i tiden så skickade en stor del av svenska folket in sina bilder till företag som framkallade dom, många gick även direkt till fotobutiker som har expressframkallning. Dessa människor ville helt uppenbart spara både tid, energi och pengar.

Med din utgångspunkt så skulle alltså även alla dessa människor ha bojkottat företagen som framkallade bilder? Du verkar inte heller förstå att bra kvalitet är beroende av yrkeskunnig personal som framkallar bilderna.

Fotohandlarparet har dessutom inte sett något annat än vad som verkade vara en komplett nedmontering av en kvinnokropp. Redan från början saknades tydligen både huvud och hals. Om det inte var BO på bilderna, vem var det då?
Det är detta jag menar att en seriös polisutredning hade kunnat utröna genom att lyfta på telefonen.
Om det var CdC på bilderna så bör de ha lämnats in under tidsspannet mellan dagen hon senast sågs vid liv och senast före att likdelarna hittades och det blev en nyhet i media.
Hur många sjukhus i Stockholmsområdet hade under juni månad en kvinna som antingen var mycket svårt sargad i en olycka och fått en arm avskild eller obducerades varvid armen avskildes för att kunna studera en skada i axelleden?
Eftersom det dokumenteras med foto så bör det ha använts i undervisningen eller i en forensisk utredning av misstänkt brott.
Ingen satanisk mördare visar upp sig själv på foto och lämnar framkallningen åt andra.
Citera
2025-01-13, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Jag tycker fortfarande att polisutredarna skulle delgett Christina Allgen den påhittade informationen att fingrar hade knipsats av från kroppsdelarna.

Då hade fru Allgen antagligen kommit med en detaljerad berättelse från barnet hur " Farbror Tomt knipsade av tantens tummar" och att flickan nu var rädd för att suga på tummen.

Undrar om den psykiskt sjuke modern har fått någon läkarhjälp genom åren.

Hon har ju nämnt hur fascinerad hon var av att hon såg mödomshinnan på det lilla barnet för att i senare skede säga att hon tror att mödomshinnan är borta och riktar anklagelser mot pappan.

Detta är ju helt klart en misstänkt våldtäkt och pedofilbrott av mamman. Tyvärr blev det ingen polisutredning kring detta.
Citera
2025-01-13, 16:58
Medlem
swimp78s avatar
Hanna Olsson som ska ha varit en sådan betydelsefull skribent på kultursidorna och en sån viktig röst i debatten.

Hur länge har hon varit helt borta från offentligheten ?? Har hon alls uttalat sig de senaste 15 åren? Är hon pensionör eller verksam inom nåt område?
Citera
2025-01-13, 17:15
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjamfossftw
Extremfeminismen tycker jag är värre. Den är sekteristisk och hatisk och skicklig på att nätverka. Den övertygar unga och leds av narcissister.

Borgnäs är bara en pensionerad konspirationsteoretiker.

Du har förstås helt rätt, jag ironiserade mest.
Som sagt, Borgnäs är numer bara sorglig person utan "makt".
Däremot har han nog, för TA och TH, på vägen varit en som ställt till nog så mycket djävulska. Och det värsta är att han verkar njuta av det!
Citera
2025-01-13, 18:00
Medlem
Kjamfossftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Hanna Olsson som ska ha varit en sådan betydelsefull skribent på kultursidorna och en sån viktig röst i debatten.

Hur länge har hon varit helt borta från offentligheten ?? Har hon alls uttalat sig de senaste 15 åren? Är hon pensionär eller verksam inom nåt område?

Feministiskt Perspektiv har en intervju med henne från 2017. Hon har tidigare verkat genom nätverkande och är en spännande figur för unga inom den patologiska feminismen, den som inte handlar om rättvisor utan om hat, Hamas, BLM, mobbning, afro-romantik, värdekommunism (som slagträ i kampen för en rumsren antisemitism) och hets mot män och kvinnor som definieras som ”vita”.
Citera
2025-01-13, 18:02
Medlem
Kjamfossftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Du har förstås helt rätt, jag ironiserade mest.
Som sagt, Borgnäs är numer bara sorglig person utan "makt".
Däremot har han nog, för TA och TH, på vägen varit en som ställt till nog så mycket djävulska. Och det värsta är att han verkar njuta av det!

Han njuter och det syns på honom i Svts Debatt från 2008. Han verkar upprymd efter att ha lyssnat på intervjun med Thomas Allgén. Borgnäs kan inte vara frisk.
Citera
2025-01-13, 18:09
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
- Tillagt: olika typer kvinnosaksagumentation rörande fallet -

Problemet är att Härm och Allgen aldrig skulle blivit åtalade på de uppgifter som utredningen vaskat fram. Det räckte helt enkelt inte för ett åtal. Detta helt oaktat om man anser dem skyldiga eller oskyldiga idag. Det skulle aldrig blivit en rättegång i Tingsrätten på så mediokert underlag.
Ännu mindre för Tingsrätten fullkomligt absurda, inte ens efterfrågade och totalt orättfärdiga formuleringen om styckning - som aldrig borde ha skrivits.
-----------------------------------------------------

Ponera att Du Law är en man i 30-35 års åldern som jobbar med datorer och framförallt bildskärmar.
Ditt liv är rätt bra, enda molnet är att du och din sambo glidit ifrån varandra och hon grälar på dig. Er gemensamma labradorvalp, 17 månader gamle Ludde, är det som håller dig kvar.

En dag hittas en ännu inte 18 år fyllda gångkriminell Hamid död i skogen. Han har slagits ihjäl med ett platt tungt föremål i huvudet, nacken är bruten och kroppen har bränts med fyrverkerier.
Du läser som hastigast om fyndet på mobilen på väg till jobbet och tänker inte mer på saken, Hamid känner du inte.

Efter en tid uppsöker din granne, som du inte kommer överens med, polisen och berättar att du haft ovanligt många döda fåglar nedanför dina fönster. Fåglarna har brutit nacken, troligen efter att ha träffat ett platt föremål som en ruta, dvs en naturlig olyckshändelse.
Grannen misstänker dock att det är du som slagit ihjäl dem, kanske med en skärbräda eller bakplåt.

Polisen drar parallellen till Hamid som också slogs ihjäl med ett platt föremål. De börjar undersöka saken. Det framkommer nu att du gillar fyrverkerier och under tidigare år hållit i nyårsfyrverkerierna.

Din sambo, som nu vill separera, är orolig för att ni ska få delad vårdnad om hunden Ludde.
Hon anmäler dig för tidelag. Det utreds ordentlig, sambon kräver det. Fyra veterinärundersökningar, varav en av Ludde i narkos, visar inga som helst spår av sexuella övergrepp.
Till din ex-sambos förtret läggs tidelagsutredningen till slut ner. Hon tror inte att du är oskyldig.

Nu besöker polisen dig på din arbetsplats.
Din äldre kollega, som också fungerat som din mentor framförallt när du var ny där, får reda på misstankarna. Efter någon natts fundering bestämmer han sig - du har slagit ihjäl Hamid.
Och säkert fåglarna och kanske andra människor också. Du är sannolikt också en pervers sexualbrottsling med tanke på Ludde.
Du har ju lyft runt bildskärmar och burit runt dem på jobbet. De innehåller platta glasrutor och är tunga, du är stark. Dessutom gillar du att choppa grönsaker på skärbrädor och du gillar - hör och häpna - fyrverkerier.

I samma veva hör din numera ex-sambo av sig. Hunden Ludde har visat rädsla att gå ut ur bilen vid skogsområdet där Hamids kropp återfunnits. Ludde vill inte springa in i buskarna som han brukar. Ludde har också tittat väldigt konstigt på bildskärmen hemma - flera gånger.
Din ex-sambo tolkar Luddes beteende och beskriver vad det betyder - Ludde har sett något hemskt, sannolikt ett mord. Mordet på Hamid. Ludde är också rädd för fyrverkerier. Dessutom skäller Ludde på ett sätt som din ex-sambo kan tyda, hon vet vad det betyder. Att Ludde sett dig mörda någon.

Nu hör en datahandlare av sig - du var den person som stracks efter datumet när att Hamid troligen dödades lämnade in en krossad bildskärmsruta. Datahandlaren och hans hustru som också jobbar i företaget är säkra på sin sak - det var du. En annan kund uppger sig också minnas dig.

Även en hundägarinna hör av sig och uppger att hon sett dig och Ludde en solig dag 150 meter från skogsområdet. Hon kan peka ut både dig och Ludde. Hon är säker på att det var ni två. Många tycker det är konstigt att hon efter så pass lång tid känner igen just Ludde, men det vågar ingen säga högt.
Inte minst "Djurens rätt i samhället" har kraftfullt engagerat sig för att få dig dömd. Det pågår demonstrationer med plakat.

Ja nu är allt samlat och kan gå till åtal.

------------------------------------------------------------

Men det ska naturligtvis inte gå till åtal enbart på dessa saker. Det räcker inte.

Men det finns inget annat - inga fynd eller forensiska bevis. Inga säkra vittnen, inga bevis på bevarande kontakter eller telefonsamtal eller annat som visar att du och Hamid överhuvudtaget visste om varandras existens. Ingenting.

Tyvärr har polisutredarna lagt allt krut på att utreda dig och inte följt upp gängkopplingarna som så många av Hamids vänner vittnat om. Hamid levde ett farligt liv, han var hotad, hade golat.
Men i samhällets ögon är du dömd, utpekad, märkt. Redan innan rättegång blivit av.
Grannarna kallar dig barnamördare och pervers djursexbrottsling.
40 år senare är du i folks ögon fortfarande en sexbrottsling som förgripit dig på värnlösa djur och en mördare.
Senast redigerad av coli 2025-01-13 kl. 18:31.
Citera
2025-01-13, 18:28
Medlem
[quote=UT64|90690438]Så "bilderna" är dagens tunga bevisning mot läkarna. Flera postare har redan sagt det väsentliga så jag tillåter mig att göra en sammanfattning. Temat blir att jag är en galen styckmördare som vill fotografera mitt offer för att få lite fina bilder till mitt album. Så jag fotar mitt offer och gör sedan följande:

Använder Polaroid - Ingen vet att jag fotat och ingen obehörig kan se bilderna. Nackdel: Sämre bilder
Betyg: ***

Använder egen förstoringsapparat - Om jag har ett hemlab så är jag säker. Bara jag som vet om bilderna. Nackdel Omständligt om man inte är en van hobbyframkallare.
Betyg: ****

Lämnar filmrullen till expressframkallning eller postorder. Osäkert. Även om labben inte detaljstuderar folks bilder kan någon reagera och slå larm. Fördelen är att jag kan få bilderna till någon neutral adress, t.ex. "Rättsläkarstationen Solna Att: TH" eller någon boxadress.
Betyg: **

Går in i en fotoaffär i anslutning till brottsplatsen och högljutt och med ett flin på läpparna lämnar över filmen med kommentaren "-Det här är otäcka bilder!" (= Be om att bilderna skall tittas på)
Betyg: -[
/QUOTE]

Ursäkta att jag garvar men det här är ju bara för bra sammanfattat.
Citera
2025-01-13, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78

Hur länge har hon varit helt borta från offentligheten ?? Har hon alls uttalat sig de senaste 15 åren? Är hon pensionör eller verksam inom nåt område?

Intervju med henne i podden ”Våld i nära relationer”.

”Hur kan den yrkesverksamma påverkas av att dagligen exponeras för berättelser om våld, övergrepp och trauma och hur kan vi göra för att förebygga ohälsa kopplat till arbetet med våld i nära relationer? I detta avsnitt möter vi Hanna Olsson, leg terapeut, handledare och författare som bland annat har skrivit artikeln ’Det farliga men viktiga lyssnandet’”.

https://poddtoppen.se/podcast/143507...ald-och-trauma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in