Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Hur väl kände CdC VO? Hans namn i telefonboken var felstavat och numret var fel om jag minns rätt. VO hade bevisligen utnyttjat hennes tjänster, men var de verkligen bekanta som exempelvis TÅ eller NL och CdC?
Att VO undvek polisen och kom med genomskinliga lögner borde inte vara mer suspekt än att TÅ gjorde det, snarare mindre suspekt eftersom VO hade en kriminell livsstil på ett annat sätt än TÅ och därför hade starkare skäl att undvika polisen generellt än honom.
Du har såklart rätt i att det kan ha funnits bevis som aldrig hittades, men det kan desvärre aldrig kalkyleras på då man i så fall kunde misstänka vem som helst.
Ja, C hade stavat namnet "Vilnoff" eller liknande, vilket kanske inte är så anmärkningsvärt med hänsyn till att namnet är så pass udda. Siffrorna 16 och 60 hade sammanblandats i telefonnumret.
Det har väl aldrig klarlagts hur pass nära CdC och VO kände varandra, men enligt honom själv grep han bland annat in och försökte försvara henne när en hotfull man hällde kaffe på henne på Röda rummet, så något mer än en ytlig bekantskap bör det ha varit. VO påstod för övrigt att han aldrig köpte sex av C, utan att de skämtade om att de skulle vara tillsammans när hon blev ren. Det senare kan man ju tro vad man vill om, men om han talade sanning tyder även det på att de åtminstone inte enbart hade en relation som baserades på prostitutionen.
Ja, att VO kan ha haft andra skäl att undvika polisen är givet, men kombinationen av att han kände C, att kroppsdelar hittades i hans närhet och att han undvek polisen efter att C identifierats tycker jag är lite för många besvärande punkter. TÅ gjorde väl inga försök att komma undan förhör, även om hans utsagor lämnar en hel del att önska gällande trovärdighet?
Nej, att kalkylera utifrån aldrig hittade bevis är så klart inte önskvärt (då gräver man snart i trädgårdsland efter saknade huvuden), utan det är enbart ett konstaterande att kunskapen saknas. I fallet med TÅ vet vi vad polisen fann, beträffande VO är det oklart vad, om något, som skulle kunna ha funnits i bevisväg. Detsamma gäller ju exempelvis stugorna i Ösmo, som inte heller undersöktes, trots att TÅ påstod att C sa att hon skulle komma och hämta sina saker där. Detta skedde inte, vad jag vet, och om hon lämnade tillhörigheter där hade det varit väldigt intressant att få veta vilka.