Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-08, 13:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongfeeling
Jag har minnen sen jag var 10 månader och framåt.
Minns självklart inte allt men enstaka händelser.

Du borde kanske kontakta herrarna som skapat den nya dokumentärserien och berätta detta?

Du minns kanske även din första födelsedag?

Tror du på barnets/mammans berättelse?
Citera
2024-12-08, 13:59
Medlem
Ja det är ju otroligt att läkarna överhuvudtaget blev indragna i detta, särskilt TA. Det jag undrar är vad läkarna själva säger sig ha gjort den tiden de saknar alibi annandag pingst?
Citera
2024-12-08, 14:04
Medlem
habets avatar
Citat:
Jag har minnen sen jag var 10 månader och framåt.
Minns självklart inte allt men enstaka händelser.

Då borde du anmäla dig till någon form av forskning, du är nämligen fullständigt unik!

Här är en docent som förklarar det ingående (4:46:38 in i klippet tror jag det är):
https://www.youtube.com/watch?v=VGjNDmh356M
Citera
2024-12-08, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
är du verkligen säker på att det är minnen och inte sådant du har fått berättat för dig
Eftersom mina föräldrar frågade hur jag visste en sak så antar jag att det är ett minne.
Det var en händelse när jag var liten och mina syskon var ännu inte födda.
Citera
2024-12-08, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Då borde du anmäla dig till någon form av forskning, du är nämligen fullständigt unik!

Här är en docent som förklarar det ingående (4:46:38 in i klippet tror jag det är):
https://www.youtube.com/watch?v=VGjNDmh356M
Kan inte bara vara jag, det är jag ganska säker på.
Citera
2024-12-08, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du borde kanske kontakta herrarna som skapat den nya dokumentärserien och berätta detta?

Du minns kanske även din första födelsedag?

Tror du på barnets/mammans berättelse?
Minns inte min första födelsedag, det jag har minne av var mycket allvarligare tydligen.
Men jag har minnen från 10 månader och framåt, oftast konflikter av något slag.
Har inte kollat på youtube men minns vad som skrevs 1984 om vad barnet sagt. Jag kan ju inte säga annat än att det kan stämma. Sen kan det ju finnas andra orsaker till att barnet "minns".
Citera
2024-12-08, 14:22
Medlem
habets avatar
Citat:
Kan inte bara vara jag, det är jag ganska säker på.

Du har uppenbarligen inte lyssnat på det jag länkade till
Citera
2024-12-08, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
En vaktmästare var också där och han ska ha sett OB precis som JR och hans fru gjorde.
Rajs vittnesmål angående att han träffade OB under pingsten väcker en del frågor? hur stämmer dagen mot vad Anders H, påstår styckningen skulle ägt rum? vad är det för detaljer som gör att han minns vilken dag det skulle varit? vad säger frun? hade de talat ihop sig? Om påståendet verkar trovärdigt, var var i så fall TA med barn o barnvagn i detta ögonblick? de skall ju varit med under gärningen,,
hur är rutiner för arbetskläder? var TH civilt klädd eller skyddskläder för sitt yrke? var skedde mötet inne / ute? hur är hanteringen av använda arbetskläder? borde tillkommit tvätt under denna helg om styckning skett, fanns ingen inloggning för ut o inpasserande? Varför tog Rajs med sig frun till RLS? var detta tillåtet? Varför gjorde inte Anders H en tidslinje över skeendena denna dag ? det fanns ju Alibi för båda på FM och kväll, På den kan jag svara själv: det skulle bli uppenbart att de aldrig hade hunnit med att Kontakta Dacosta, åka alla 4 till RLS, våldföra sig på BO, mörda o stycka henne,städa upp på stationen ,paketera o köra ut kroppsdelarna samt därefter åka hem till sitt...Anders H, var usel i och med Rättegången mot Petterson, hur kunde de ha en sån trähäst till åklagare?
Citera
2024-12-08, 14:32
Medlem
Förhoppningsvis kommer alla tittare förstå i del 3 av dokumentären att mammans berättelse är ett enda stort falsarium, eftersom ljudupptagningarna som finns sparade från mamman och barnet inte alls ger något som skulle tyda på närvaro vid styckning eller satanistisk ritual. Faktum är att inspelningarna inte ger något alls, mer än kanske insyn i hur mamman försöker styra barnet. Det är endast när mamman själv kontaktar polisen och i efterhand berättar vad barnet ska ha sagt som de mest groteska och bisarra detaljer kommer fram. Jag hoppas särskilt dokumentären lyfter fram vad mamman berättar när hon själv kontaktar Polisen den 7 augusti 1986. Där ballar hon hur helt och hållet. Anteckningarna från det samtalet är förmodligen något av det sjukaste jag någonsin läst.
Senast redigerad av NoppigaSockar 2024-12-08 kl. 14:41.
Citera
2024-12-08, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Du har uppenbarligen inte lyssnat på det jag länkade till
Nej, jag svarade på en fråga.
Citera
2024-12-08, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Jag ska rota i rajs vittnesmål angående pingsthelgen o vad han sagt han sett på RLS då,, som jag minns det nu,så var det ändringar om dagar, väder, frun sa ändra saker osv, har du förresten hört Jan Olssons vittnesmål om att paret rajs blev paranoid o trodde OB skulle komma hem till dem?
Vem är OB.
Citera
2024-12-08, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Vem är OB.
Obducenten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto