Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Jag har noterat att den stackars Arkitekten (A*****s) har släpats upp ur källarförrådet, dammats av och spraymålats, och nya brillor har han fått också, och en kniv, som tejpats fast på den stelnade handen.
Ska vi en gång för alla låta gubbens lik vila i frid?
A*****s har inget intressant straffregister, han är gammal, han är inte knuten till området runt fyndplatserna, och han är säkerligen inte en av de sista som såg Catrine i livet.
Han ska ha släppt av Catrine vid Kungsträdgården, om jag minns rätt, i början av juni, och efter detta hände säkerligen massor av saker.
Det har sagt förut och tål att sägas igen: har man inte gärningsmannens namn grundläggande fakta om brottet (var, när, hur, mord eller dråp eller dödsmisshandel eller olycka) så ska man vägledas av beprövad erfarenhet.
Gärningsmannen var antagligen 25-50 år gammal, det var antagligen en luttrad person (våldsvan, straffad, psykiskt sjuk, missbrukare osv), och det var antagligen någon som snurrade runt fyndplatserna (i Solna, Vasastan, Hjorthagen osv).
Gärningsmannen var säkerligen inte en ostraffad gubbstrutt från Östermalm.
Det vet inte vi och just därför går det inte att utesluta inblandning, den där kniven och strypsnaran som "gubben" bar sommaren -84 under ett besök nattetid på stritan är en indikation på att något inte stod rätt till , BÅ som ledde utredningen kring millennieskiftet medgav också att "gubben" utreddes inte, man genomförde nåt förhör eller två och beslagtog en dagbok, det är tydligen allt?
Det intressanta med gubben (då 60 år gammal) är också det faktum att CdC övernattade hos honom så pass sent som den 9-10/6 och jag vill minnas att det var nån gång till tidigare i juni, hur som helst träffades dom flera gånger i juni.
Vi vet inte med säkerhet vad som hände efter att han släppt av henne vid Kungsan eller ens om detta verkligen inträffade ?
Hur kan du vara 100% säker på att avlämningen vid Kungsan faktiskt ägde rum den 10/6 ?
Låt oss också glömma bort det där med närheten till dumpningszonen, din fixering vid att GM måste ha haft en koppling eller en "närhet" till fyndplatserna håller inte vid en närmare granskning.
Låt mig få ta ett exempel som bevisar att GM inte nödvändigtvis måste bo eller arbeta i den direkta dumpningszonen, knivmannen i Nacka 1975 som mördade och grovt skändade en prostituerad kvinna (hon fick bla skallen avkapad) dumpade nämligen kroppen cirka 3,5 km fågelvägen från platsen där brottet begicks (en lägenhet i Fisksätra).
Östermalmsarkitekten bodde cirka 3 km fågelvägen från FP2 och cirka 4 km från FP1, jag påstår ingenting nu och vill egentligen inte ens spekulera men att helt avfärda inblandning från någon alternativ GM pga avstånden från dennes hem till fyndplatserna håller inte alls, GM kan dessutom också ha varit ostraffad i fallet CdC, det är tydligen rätt så vanligt att de som dräper prostituerade i någon form är personer som är ostraffade sen tidigare som tex i Nackafallet 1975, GW har förresten uttalat sig om det outredda mordet på prostituerade Nordberg -82 tidigare och där yttrade han orden om att det är vanligt att GM ofta är ostraffad sen tidigare vid strypmord på prostituerade.
Det märkliga med alla dina teorier är att du utesluter nästan helt inblandning från en tidigare helt ostraffad GM, hur kommer det sig ?
Allt som kan peka bort från Vinof förkastas av dig på oklara grunder, varför ska det vara så svårt att vidga vyerna lite ?
En fråga: är Vinof misstänkt bara för att han råkade befinna sig i denna zon så bör vi också komma ihåg att det fanns det andra män i samma "närområde" som också figurerar i förundersökningen.
En fråga till innan du börjar hänga läpp i vanlig ordning: Vad hade arkitekten för straffregister om han ens hade nåt minsta lilla?