Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-10-11, 11:50
Medlem
Det verkar väl snarast som att du har svårt med tilltron till din egen slutledningsförmåga, din och andras. Det är inget personligt angrepp utan ett konstaterande och möjligen en fråga. Jag är helt allvarlig och undrar om du har svårt att tro på de laviner av kalla fakta som visar att två personer; Thomas Allgén och Teet Härm, fick sina liv förstörda. Förstår du innebörden av att staten som aldrig erkänner fel inte ens sprotesterade mot något av de 159 allvarliga felen som ingick i klagan i Attunda och t.o.m medgav närmare 30 fel? Antalet fel är eg. ointressant: hela soppan är ett enda stort gigantiskt fel, men är du medveten om innebörden? Alla medger att Thomas Allgén OCH Teet Härm aldrig gjort sig skyldiga till något de anklagats för. Alla förstår detta. Även staten.

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Lugn nu, jag utesluter inte arkitekten tex för inblandning, han har betett sig konstigt enligt flera uppgiftslämnare så jag har helt uppenbart inga skygglappar, jag är också intresserad av de andra lite äldre läkarna i förundersökningen och dessa kan också kallas alternativa gärningsmän, det kan också vara frågan om en helt okänd sexualsadist som bragt offret om livet och styckat henne.

Fallet i Nacka 1975 med sexualsadisten som mördade och grovt skändade en prostituerad kvinna visar att det kan finnas en helt okänd mördare som bara väntar på att bli upptäckt, nu är det visserligen för sent i fallet CdC eftersom det är preskriberat men det kan ändå inte uteslutas att det var en totalt okänd sexkund som tog livet av och styckade CdC, hade inte mannen i Nacka kontaktat polisen själv så hade kanske fallet aldrig blivit löst ?

Jag har en mycket kontroversiell teori på lager som mycket väl kan stämma överens med vad som hände 1984 men frågan är om jag ens har lust att öppna käften längre här i tråden, du tex är ju inte det minsta behjälplig utan gnäller mest som ett barn.

Kan också försäkra dig att det är ingen som hatar varken några läkare eller ens några flyttkillar eller arkitekter, tycker att allmänläkaren tex ger ett trovärdigt intryck när han i intervjuer bedyrar att han är oskyldig och det är inte helt osannolikt att han är det också men då betyder ju det att fotohandlarna och mamman ljög nåt så in i helskotta och varför skulle dom göra det, vad var motivet?

Allmänläkaren ger alltså ett mycket positivt intryck både i tv och i tidnings, radio och nätintervjuer och jag har t.o.m börjat omvärdera honom helt och hållet, jag vill tro på det han säger men så finns det här stora problemet med vittnena, vad ska man tro egentligen, det är jättesvårt.

Jag är faktiskt enbart intresserad av en seriös debatt och ingen pajkastning, du kan gott bemöta mina inlägg hädanefter med en mer sansad ton, är vi överens ?
Citera
2015-10-11, 12:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja, som sagt var: endast på flashback.
Lawns förfarande är inte bara oetiskt. Det är också olagligt.
Jag vet precis vilka åtgärder jag skulle vidta om någon utmålade mig som pervers brottsling på internet, i flera år.
Ett svinaktigt beteende är det, men det vet vi ju alla.

Sluta snacka smörja, läser du ens några andra inlägg riktigt noggrant förutom dina egna inlägg ?

Du har dina hatobjekt Vinof, Robert och Monika som du har utmålat som misstänkta en längre tid och andra debattörer har sina egna misstänkta, om jag tex misstänker arkitekten för inblandning och det har jag gjort i flera år nu, är jag en skurk då med ett svinaktigt beteende?

Tyckte precis att jag skrev förresten att jag har börjat tro att allmänläkaren tex kan vara helt oskyldig men då måste vittnena ha ljugit nåt så för jävligt mycket och då måste det redas ut varför dessa ljög och vad deras motiv kan ha varit ?
Vad är ditt problem egentligen?

Jag gissar att den person som kanske har blivit mest förtalad här i tråden är mamman när vissa postare utmålar henne som en extremt ondsint lögnhals och mer eller mindre totalt sinnessjuk, och visst, antingen så ville hon nita dit sin exman med vilka fula metoder som helst eller så talade hon sanning?
Mamman lever väl också under skyddad identitet och kommer att få göra detta resten av sitt liv pga hotbilden?

Om vi har en kriminalhistorisk debatt där vi försöker föra en diskussion om trovärdigheten hos de inblandade vittnena och inte minst de misstänkta så kan det omöjligt vara frågan om förtal, det finns inte på kartan, du vill däremot sätta munkavle på de meningsmotståndare som har invändningar mot dina spekulationer om Vinofligan som GM.

Det är kanske bäst att tråden stängs för gott, tror inte att vi kommer längre än så här, du är en hal figur som vi absolut inte ska lita på, du klarar inte ens av att debattera utan du vill enbart få tyst på de skribenter som har avvikande åsikter, ta gärna åt dig !
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2015-10-11 kl. 12:28.
Citera
2015-10-11, 15:59
Medlem
Är det inte bättre att du lämnar tråden? Ska den stängas bara för att du blir kritiserad när du förtalar Teet Härm och Thomas Allgén?

"Mamman" är inte och har aldrig varit hotad - hon valde att byta identitet för att kunna skära av kontakten helt mellan Thomas Allgén och hans dotter. Inte pga att Thomas Allgén skulle ha gjort något fel - det tror inte ens Christina Allgén själv - utan för att kunna sabotera hans liv lite mer. Christina Allgéns agerande och hennes mycket aktiva roll i justitiemordet väcker frågor om hennes mentala hälsa och gjorde så redan när det begav sig. Jag anser att poliserna som lämnade över fallet till idioterna som ledde det hela till åtal, borde kontaktat kollegorna och förklarat hur det gick till när Christina Allgén uppvaktade och bearbetade dem med en ständigt växande och allt tokigare berättelse om vad hennes och Thomas dotter skulle ha bevittnat. Man kunde även krävt att få lyssna igenom banden omgående - i så fall hade Helin ju inte använts sig av hennes märkliga "nu ska du berätta för mamma"-ritualer med dottern. Hon borde också anmälts för det enda dokumenterade övergreppet i den här soppan. Det hon gjorde mot dottern. Det som fortfarande pågår.
Citera
2015-10-11, 18:54
Medlem
Ha ha Ett förvirrat inlägg från foliehatten var att vänta, och låt oss säga såhär: att jämföra Allgéns och Härms utsatthet och haveri med Monikas, Vinofs, C Allgéns och Roberts situationer är totalt hjärndött

Vinof och Monika är för det första döda (sedan många år), och är oändligt mkt mer trovärdiga som medbrottslingar (eller gärningsmän) än vad TH och TA någonsin varit, och eftersom polisutredningen sköttes så otroligt illa måste ju någon ta tag i skiten någon gång, och jag beklagar lite att det sker offentligt, i denna flashbacktråd. Det är inte så snyggt och roligt, men inte katastrofalt heller.

Robert har ingen krökt ett hår på, och hans liv har knappast förstörts av trådens debatter, och han presenteras dessutom under pseudonym Det är knappt någon debattör som vet vad han egentligen heter. Samma sak gäller Monika

Och C Allgén har också kommit oerhört billigt undan, med tanke på vilket elände hon ställt till med.

Och det går såklart inte att jämföra CA, Robert, Monika och Vinof med två extremt utsatta personer, vars liv slogs sönder av en totalförvirrad mobb.

Och märk väl, jag har inte envetet utmålat ovanstående personer som likstyckare och mördare, och jag har inte spridit ett enda osant rykte om någon av dom

Jag har en favoritteori, och jag har visat den ett per ggr, men jag har alltid, alltid poängterat att jag kan vara fel ute, och min huvudsakliga uppgift är bara att visa den utredning som borde ha gjorts 1984.

Kanske är Monika, Vinof & Co vita som snö, men det spelar ingen roll. Utredningens fokus förvreds från början. Det är det viktiga.

Jag drivs inte av personligt agg mot någon person som jag analyserar, och jag argumenterar hederligt.

Det är fanimej mer än vad man kan säga om trådens enda verkliga foliehatt, som fullständigt saknar etik, intellektuell stringens och normal empati. Att följa den här personens hatiska, tvångsmässiga dravel är ofta riktigt obehagligt.
Senast redigerad av Eremona2.0 2015-10-11 kl. 19:49.
Citera
2015-10-11, 20:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
@Noicer

Flera personer som vittnade i rättegångarna blev utsatta för hot och inte minst mycket dåligt behandlade i böcker och tv-program där deras trovärdighet blev ifrågasatt med riktigt fula metoder, vi kan exempelvis nämna fotohandlarparet och mamman har självklart skyddad identitet av en anledning, de absolut flesta människor som har skyddad identitet har en hotbild som är överhängande, sånt här beviljas inte hur lätt som helst, vem försöker du lura egentligen?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Skyddad_identitet

Du behöver förövrigt inte insinuera att mamman är mentalsjuk, du lindar in det hela i en undran över hennes mentala hälsa men själva syftet är helt uppenbart, du har bett om ursäkt tidigare här i tråden för dina påhopp på henne men nu är du där igen.

Vi har fortfarande en kriminalhistorisk debatt där vi bla diskuterar de olika vittnenas trovärdighet i förhållande till de misstänktas uppgifter och alibin osv, du kan ju inte som skribent klampa in i en debatt på FB och försöka strypa den och uppmana meningsmotståndare att lämna diskussionen, vad är det här för trams?

Tråden borde stängas en vecka eller två så att alla får hämta andan ett tag och lugna ner sig, det vore det absolut bästa, är vi överens?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2015-10-11 kl. 20:52.
Citera
2015-10-11, 21:19
Medlem
Detta är en fantastisk tråd. Massa med tidigare okänt material presenteras. Detta skrämmer givetvis personer som har en tveksam agenda. Det finns väl ingen som tror på CA längre. Vem skulle det vara?
Citera
2015-10-11, 22:00
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Är det inte bättre att du lämnar tråden? Ska den stängas bara för att du blir kritiserad när du förtalar Teet Härm och Thomas Allgén?

"Mamman" är inte och har aldrig varit hotad - hon valde att byta identitet för att kunna skära av kontakten helt mellan Thomas Allgén och hans dotter. Inte pga att Thomas Allgén skulle ha gjort något fel - det tror inte ens Christina Allgén själv - utan för att kunna sabotera hans liv lite mer. Christina Allgéns agerande och hennes mycket aktiva roll i justitiemordet väcker frågor om hennes mentala hälsa och gjorde så redan när det begav sig. Jag anser att poliserna som lämnade över fallet till idioterna som ledde det hela till åtal, borde kontaktat kollegorna och förklarat hur det gick till när Christina Allgén uppvaktade och bearbetade dem med en ständigt växande och allt tokigare berättelse om vad hennes och Thomas dotter skulle ha bevittnat. Man kunde även krävt att få lyssna igenom banden omgående - i så fall hade Helin ju inte använts sig av hennes märkliga "nu ska du berätta för mamma"-ritualer med dottern. Hon borde också anmälts för det enda dokumenterade övergreppet i den här soppan. Det hon gjorde mot dottern. Det som fortfarande pågår.

Du har helt rätt i att Christina Allgén kom alldeles för lätt undan, maken till vidrig kvinna finns inte att få tag på i modern tid, fy satan vilket djävla hyde till människa som för egen vinning ljög så att Pinocchio skulle ha bleknat av avund, en annan person som har fått kommit undan är Hanna Olsson, den lögnaktiga terapeuten, Margit Norell,s lärjunge utan henne hade inte den här historien fått sitt eländiga förlopp.

Men som du skriver Christina Allgén förtjänar en alldeles speciell plats i helvetet och förhoppningsvis får hon njuta av den när det blir dags.
Citera
2015-10-11, 22:19
Medlem
Nej vi är inte överens. Andra med skyddad identitet är maffiamedlemmar, avhoppare och tjallare. Avhoppare från MC-klubbar har ofta skyddad identitet. Jag vill minnas att ett gäng extremfeminister som ägnade sig åt barnkidnappning på 90-talet ordnade skyddad identitet i syfte att hindra rättvisan.

Vad ligger bakom CA:s skyddade identitet? Någon som vet? Lawn?

Citat:
@Noicer

Flera personer som vittnade i rättegångarna blev utsatta för hot och inte minst mycket dåligt behandlade i böcker och tv-program där deras trovärdighet blev ifrågasatt med riktigt fula metoder, vi kan exempelvis nämna fotohandlarparet och mamman har självklart skyddad identitet av en anledning, de absolut flesta människor som har skyddad identitet har en hotbild som är överhängande, sånt här beviljas inte hur lätt som helst, vem försöker du lura egentligen?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Skyddad_identitet

Du behöver förövrigt inte insinuera att mamman är mentalsjuk, du lindar in det hela i en undran över hennes mentala hälsa men själva syftet är helt uppenbart, du har bett om ursäkt tidigare här i tråden för dina påhopp på henne men nu är du där igen.

Vi har fortfarande en kriminalhistorisk debatt där vi bla diskuterar de olika vittnenas trovärdighet i förhållande till de misstänktas uppgifter och alibin osv, du kan ju inte som skribent klampa in i en debatt på FB och försöka strypa den och uppmana meningsmotståndare att lämna diskussionen, vad är det här för trams?

Tråden borde stängas en vecka eller två så att alla får hämta andan ett tag och lugna ner sig, det vore det absolut bästa, är vi överens?
Citera
2015-10-11, 22:32
Medlem
En artikel om Wincent Lange som fick betalt av en mordmisstänkt polisman för att genomföra en privat undersökning, kanske en slags föregångare till Bertil Fors?
https://dacostarkivet.wordpress.com/2015/10/11/tekniska-rotelns-chef-anmald/
Senast redigerad av echoesofglory 2015-10-11 kl. 22:42.
Citera
2015-10-11, 22:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du har helt rätt i att Christina Allgén kom alldeles för lätt undan, maken till vidrig kvinna finns inte att få tag på i modern tid, fy satan vilket djävla hyde till människa som för egen vinning ljög så att Pinocchio skulle ha bleknat av avund, en annan person som har fått kommit undan är Hanna Olsson, den lögnaktiga terapeuten, Margit Norell,s lärjunge utan henne hade inte den här historien fått sitt eländiga förlopp.

Men som du skriver Christina Allgén förtjänar en alldeles speciell plats i helvetet och förhoppningsvis får hon njuta av den när det blir dags.

Det här rödglödgade inlägget är visserligen ett svar på ett tidigare inlägg gjort av skribenten Noicer men jag vill ändå citera detta hatiska inlägg som det mer eller mindre osar vidbränt om, här kan man verkligen snacka om hur långt polariseringen nått i denna debatt, du Reimer har efter en lång tids tystnad lyckats åstadkomma ett väldigt talande inlägg som säger det mesta om vilket hat som frodas i kulisserna, det är lätt att förstå nu varför mamman har skyddad identitet trots att det finns minst en person i tråden gör sitt bästa för att förminska detta faktum.
Citera
2015-10-11, 22:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Det här rödglödgade inlägget är visserligen ett svar på ett tidigare inlägg gjort av skribenten Noicer men jag vill ändå citera detta hatiska inlägg som det mer eller mindre osar vidbränt om, här kan man verkligen snacka om hur långt polariseringen nått i denna debatt, du Reimer har efter en lång tids tystnad lyckats åstadkomma ett väldigt talande inlägg som säger det mesta om vilket hat som frodas i kulisserna, det är lätt att förstå nu varför mamman har skyddad identitet trots att det finns minst en person i tråden gör sitt bästa för att förminska detta faktum.

Lägg dig inte i samtal som inte angår dig, ditt äckliga lilla pervo.

Fortsätt du istället att förtala Teet Härm och Thomas Allgèn det är vad du sysslat med i den här tråden, du är en mycket sjuk människa, eller rättare sagt du är en mycket sjuk spillra till något som mot förmodan skulle kunna tolkas som en människa.
Citera
2015-10-11, 22:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Nej vi är inte överens. Andra med skyddad identitet är maffiamedlemmar, avhoppare och tjallare. Avhoppare från MC-klubbar har ofta skyddad identitet. Jag vill minnas att ett gäng extremfeminister som ägnade sig åt barnkidnappning på 90-talet ordnade skyddad identitet i syfte att hindra rättvisan.

Vad ligger bakom CA:s skyddade identitet? Någon som vet? Lawn?

En kvinna får så vitt jag förstår aldrig skyddad identitet om det inte finns en bekräftad hotbild som kan gestalta sig på olika sätt, ute i landet finns det åtskilliga kvinnor som lever under en sån här hotbild och som fått skyddad identitet, den kan se ut på lite olika sätt men syftet med det hela är detsamma, att skydda kvinnan och eventuella barn.

Du kan väl förresten inte likna CA vid tjallare, avhoppare och maffiamedlemmar ?
Hon tycks ha skyddad identitet av en helt annan anledning än ovanstående kategorier.
Det kan heller inte uteslutas att CA har fått ett helt ny identitet, dvs fingerade personuppgifter men då måste hotbilden vara av mycket allvarlig art.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in