Jag tycker uppriktigt sagt att du inte utför ngt arbete alls, du trampar vatten och låtsas, men lurar ingen, och det enda du verkligen lyckas med är att göra fantastiskt avskräckande antireklam för din egen falang, till glädje för mig och många andra. Du samlar i en kropp alla de sämsta dragen hos Hanna Olsson, Rajs, Diesen & Co, och du skäms inte alls för att exponera dina sämsta sidor som debattör och tänkare, och det är på sätt och vis gott att se

Man behöver vara läsa 20 av dina inlägg för att fatta exakt vilket sorts tänk som ledde helt åt helvete på 80-talet
Och ditt resonemang är totalt felaktig, från början till slut, självklart. Vi letar för guds skull inte efter ngn som redan styckmördat, inte just en sådan person, och om någons punktlista innehåller ett styckmord så bör det tala emot personen, inte för, lustigt nog, och Gonerka innehar såklart en högst ambivalent plats, för hans tidigare styckmord (Wanda/1974) talar paradoxalt nog emot honom, för en dubbel-styckmördare är hisnande sällsynt, och de flesta mördare är dessutom engångsmördare.
Gonerka är däremot en extrem människotyp, mkt ovanlig i sig själv, och bör enligt mig vara kvar på listan över möjliga gärningsmän. Han har ju i medelåldern (hög ålder för denna typ av råa, korkade brott) gjort sig skyldig till både styckmord och dubbelmord, och har sas redan brutit sig ur kriminalstatistiken. Knepigt fall ...
Nå, det man gör med hjälp av en punktlista är att peka ut ngn med
potential för styckmord, eller ng som kan
förväntas frottera sig med personer som skulle kunna styckmörda, och i utredningsmaterialet finns verkligen inte många klockrena kandidater. De personer som jag funderar över nu är Vincent, Bosse (utreddes inte i samband med Catrines död iofs) Saba och hennes krets, samt den kriminella man som skötte charkbutik ca 25 meter från Sabas fästmans adress i S-berg.
Du har svårt att hantera konceptet, verktyget punktlista överhuvudtaget märker jag. Punktlistan ska vara en slagruta, en kompass, den ska inte vara ngn sorts konstig gärningsmannaprofil där det begångna brottet ingår sedan tidigare. Det är som vanligt svårt att sondera din privata logik.
Nå, nu undrar jag vad du och Lawn åstadkommit på ett halvår, förutom att repetera textsnuttar till vansinne, material som lyfts direkt ur
Catrine och rättvisan, Diesen-uppsatsen och Borgnäs-boken, och dess textsnuttar repeteras hundratals ggr, helt riktningslöst, monotont, mekaniskt, idisslande. Man har rätt att gnälla på andras arbete, jovisst, men när man inte tillför ngt nytt stoff själv fast man skriver i tråden dagligen, då faller ens kritik helt platt. Den blir patetisk
Du har inte tillfört en enda ny molekyl på alla dessa månader
Och man kan sura över mina och andras gärningsmannakandidater hur mkt man vill, det görs ju så mkt annat också, och du har nog inte märkt det, men det pågår ett övergripande informationsarbete hela tiden, och man måste vara sjukligt självupptagen och inskränkt för att hetsa mot det dygnet runt