Norra stationsgatan 99

Tack, Niklas P.
Det är ju en mkt intressant adress, som vi tyvärr bara kan fantisera om, 31 år efteråt. Vi kommer aldrig att få veta vilka vinddrivna existenser som bodde där på 80-talet, eller om da Costa själv bodde där.
Hotellhemmet kunde nog ha ingått i utredningen 1984, och det besöktes nog av ung
samma sorts personer som hängde i Vasaparken, på Hotell Gustav Vasa (som hade rätt luggslitna gäster vad jag vet), på Eugeniavägen och i Monikas knarkarkvart, på Sigtunagatan.
Missbrukare rör sig oftast inte på jättestora ytor, och har sina fasta punkter och kontakter (parker, soc-kontor, lägenheter, vårdinrättningar osv). Det finns ju undantag, men oftast saknar folk pengar och har enkla, snabbt uppnådda mål (pengar, knark, beskydd, brottsmöjligheter osv).
Jag tror nog att man skulle kunna sätta en röd knappnål på nr 99, om detta var på sommaren 1984, och det fortfarande fanns möjligheter att finna sanningen bakom da Costas död.
Nr 99 ligger inte långt från fyndplatserna, och någon av da Costas bekanta borde ha varit där.
Och följande tål att upprepas: tre av da Costas bekanta var i närheten av fyndplatserna (några kilometer bort) i juni 1984, och en bekant hittar vi mitt i smeten (ung 100 meter från FP2). Dessa personer är CB, NK, SS och Vinof. Samtliga personer kände da Costa väl.
Kanske inte bara en slump