2010-09-28, 10:23
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Ja, vilken dundermamma det måste vara som kunde fixa stödbidrag till både eget barn och till Joakims son
För vad är Joakims ansvar i det hela, har han nåt?
Konstigt, du har massor med åsikter kring ditt uttalande i det jag citerar. Men ditt ansvar när det gäller att sprida sådant som kränker dottern samt kränker henne genom det du sprider om hennes pappa har du synnerligen svårt att se ditt ansvar i
Varför inte springa av dig ditt hat och din enorma hämndkänsla istället, om du har kondis nog för det vill säga.
Citera
2010-09-28, 10:30
Bannlyst
Citat:
I dagsläget då min dotters ömma moder sett till att inte bara brännmärka mig som misstänkt pedofil för resten av mitt liv, utan även sätta mig på fattighuset, så är det tänkt att varenda krona jag får att leva på. Dvs till mat, kläder, hygienartiklar etc skall gå oavkortat till barnens mödrar. Rubb och stubb. Dotter har jag dock inte fått ha normalt umgänge med på 18 månader? Förmodligen har man också lyckats förstöra henne för livet efter detta.

För det första, lyckats förstöra henne för livet. Vad är det för något att skriva. De flesta föräldrar brukar se att deras barn är fullt perfekta. De flesta föräldrar sitter inte och skriver att deras barn är förstörda för livet på internet när barnet är fem år gammalt. Vad fan liknar det?

För det andra så är det ju han själv som brännmärker sig som pedofil. Och i vilket syfte vet vi ju.

Att göra filmer om sig själv och skriva om sig själv som pedofil på internet måste ju anses att brännmärka sig själv. Det är ju inte mamman som har fört ut detta på internet. Att han begär att en mamma inte ska reagera på att dottern berättar att han lekt med pappas snopp och får göra det men att det är en hemlighet mellan pappa och henne gör ju att Joakim ytterliga gnuggar in att han är pedofil.

Och hur kan han utan skämmas inte vill försörja sina barn är ju otroligt.

Hur kan man anse att det är hemskt att betala och bidra till försörjningen av sina egna barn. Att han inte skäms ihjäl.
Citera
2010-09-28, 10:33
Bannlyst
Och det att han skriver att pengarna går till mammorna är ju ytterligare ett tecken på hans paranoida kvinnohat.

Han ser något ont i sina barns mammor bara för att han tvingas av staten att betala 1273 kronor i månaden trots att ett barn kostar minst 4200 kronor.

Han ser det som en möjlighet att få utlösa det hat han känner för dessa kvinnor, mammor till sina barn.

Menar han att mammorna borde avstå denna summa trots att det går ut över barnen? Antagligen.
Senast redigerad av JanHemming 2010-09-28 kl. 10:35.
Citera
2010-09-28, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Konstigt, du har massor med åsikter kring ditt uttalande i det jag citerar. Men ditt ansvar när det gäller att sprida sådant som kränker dottern......
Du verkar ha svårt att fatta, jag har inget som helst ansvar för Joakims dotter, det är Joakim däremot som borde känna något ansvar för att han fläker ut henne. Du krälar i din egen löjlighet som tror att du skulle kunna kräva att hela omvärlden ska axla det ansvar Joakim inte är kapabel att ta.
Det är bara ynkligt att en vuxen man sitter med dig i sandlådan och skriker om att allt är alla andras fel.

Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
För det första, lyckats förstöra henne för livet. Vad är det för något att skriva. De flesta föräldrar brukar se att deras barn är fullt perfekta. De flesta föräldrar sitter inte och skriver att deras barn är förstörda för livet på internet när barnet är fem år gammalt. Vad fan liknar det?
För det andra så är det ju han själv som brännmärker sig som pedofil. Och i vilket syfte vet vi ju.
Att göra filmer om sig själv och skriva om sig själv som pedofil på internet måste ju anses att brännmärka sig själv. Det är ju inte mamman som har fört ut detta på internet. Att han begär att en mamma inte ska reagera på att dottern berättar att han lekt med pappas snopp och får göra det men att det är en hemlighet mellan pappa och henne gör ju att Joakim ytterliga gnuggar in att han är pedofil.
Och hur kan han utan skämmas inte vill försörja sina barn är ju otroligt.
Hur kan man anse att det är hemskt att betala och bidra till försörjningen av sina egna barn. Att han inte skäms ihjäl.
Javisst är det skamligt och ynkligt, skämmes tamejfan
Citera
2010-09-28, 10:51
Bannlyst
Citat:
Och det att han skriver att pengarna går till mammorna är ju ytterligare ett tecken på hans paranoida kvinnohat.
Han ser något ont i sina barns mammor bara för att han tvingas av staten att betala 1273 kronor i månaden trots att ett barn kostar minst 4200 kronor.
Han ser det som en möjlighet att få utlösa det hat han känner för dessa kvinnor, mammor till sina barn.
Menar han att mammorna borde avstå denna summa trots att det går ut över barnen? Antagligen.
Jo visst menar han det, sonens mamma har ju fått betala tillbaka det lilla månatliga stödet från honom ibland för att han ska ha sonen varannan helg, det skrev Joakim själv på sin blogg för att man skulle tycka så synd om honom. Han klarar alltså inte ens försörja barnet med mat 4 dagar per månad och han har inte lagt så mycket som två stickor i kors för att göra något åt saken. Ansvar????
Citera
2010-09-28, 11:58
Medlem
knoxys avatar
Citat:
Konstigt, du har massor med åsikter kring ditt uttalande i det jag citerar. Men ditt ansvar när det gäller att sprida sådant som kränker dottern samt kränker henne genom det du sprider om hennes pappa har du synnerligen svårt att se ditt ansvar i
Varför inte springa av dig ditt hat och din enorma hämndkänsla istället, om du har kondis nog för det vill säga.

Så om man kritiserar daddy så kränker man hans dotter? Konstigt, jag har varit i en del flamewars på nätet och blivit kallad allt möjligt och omöjligt och mina barn har aldrig känt sig det minsta kränkta.
Citera
2010-09-28, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knoxy
Så om man kritiserar daddy så kränker man hans dotter? Konstigt, jag har varit i en del flamewars på nätet och blivit kallad allt möjligt och omöjligt och mina barn har aldrig känt sig det minsta kränkta.

Barnet utnyttjas återigen för pappa Joakims räkning.
Citera
2010-09-28, 12:09
Medlem
knoxys avatar
Citat:
Vill han inte ha sonen mer? Vad har du fått det ifrån? Jocke och mamman har kommit överens, passar det inte dig?
Nä, just det, inget passar dig när det gäller Jocke, tänkte inte på det.
Vad vinner du på att skriva som du gör om Jocke och hans son? Gör det dig (även Knoxy) lycklig av att veta att sonen kan läsa det du (och Knoxy) påstår?
Utnyttjar ett barn till är något du (och Knoxy) är jäkligt duktiga på.
Hade det inte varit för att du lyckas prestera en massa meningar hade jag trott att du inte var på riktigt.

Du skriver att Jocke inte kan ändra sig, haha, hur är det att se din spegelbild i din egen mening?

Är du helt jävla korkad (mina ursäkter till dina eventuella barn om dom känner sig kränkta nu)?
Att han inte vill ha sonen mer är något han själv skrivit om på sin gamla blog. Hur skulle någon av oss annars ha en aning om hur umgänget med sonen ser ut? Att daddy och mamman till sonen har kommit överrens är utmärkt tycker jag. Det var väl knappast det jag sa något om, jag påpekade bara att sonen kan bli väldigt sårad av att hans pappa ansöker om att dottern ska bo hos honom heltid eller iallafall lika mycket tid som hon är hos mamman, men är nöjd med att bara ha sonen varannan helg. Inser ingen av er som kallar er daddys polare hur det kan kännas för ett barn?
Om sonen sitter och läser på flashback, så tycker jag nog synd om honom för att hans föräldrar inte har någon koll på vad han gör på nätet, något som kan göra att han råkar riktigt illa ut. Det är deras ansvar att skydda honom och isåfall gör dom inte sitt jobb. Jag hoppas verkligen att läsa lite skit om sin pappa är det värsta han råkar ut för isåfall.
Citera
2010-09-28, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Jo visst menar han det, sonens mamma har ju fått betala tillbaka det lilla månatliga stödet från honom ibland för att han ska ha sonen varannan helg, det skrev Joakim själv på sin blogg för att man skulle tycka så synd om honom. Han klarar alltså inte ens försörja barnet med mat 4 dagar per månad och han har inte lagt så mycket som två stickor i kors för att göra något åt saken. Ansvar????

Det är det som är så konstigt, om han inte får ihop ekonomin nu hur tror han att han skulle få ihop den om han hade sin dotter boende hos sig på heltid? Då skulle han ju få betydligt mindre pengar att röra sig med.

Det är ju riktigt korkat och tro att han skulle få mer pengar då. Skulle sonens mamma ge honom pengar för dottern på heltid då eller hur hade han tänkt det?

Eller är det hans fanclub som skulle stå för det? Han kanske skulle be att få pengar från bloggläsarna igen för att ge henne mat?
Citera
2010-09-28, 12:12
Medlem
knoxys avatar
Citat:
Barnet utnyttjas återigen för pappa Joakims räkning.

Jag tror att varken daddy eller hans kompisar har en aning om vad som är skadligt för barn eller inte. Det visar sig mer och mer med varje inlägg dom gör.
Citera
2010-09-28, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knoxy
Är du helt jävla korkad (mina ursäkter till dina eventuella barn om dom känner sig kränkta nu)?
Att han inte vill ha sonen mer är något han själv skrivit om på sin gamla blog. Hur skulle någon av oss annars ha en aning om hur umgänget med sonen ser ut? Att daddy och mamman till sonen har kommit överrens är utmärkt tycker jag. Det var väl knappast det jag sa något om, jag påpekade bara att sonen kan bli väldigt sårad av att hans pappa ansöker om att dottern ska bo hos honom heltid eller iallafall lika mycket tid som hon är hos mamman, men är nöjd med att bara ha sonen varannan helg. Inser ingen av er som kallar er daddys polare hur det kan kännas för ett barn?
Om sonen sitter och läser på flashback, så tycker jag nog synd om honom för att hans föräldrar inte har någon koll på vad han gör på nätet, något som kan göra att han råkar riktigt illa ut. Det är deras ansvar att skydda honom och isåfall gör dom inte sitt jobb. Jag hoppas verkligen att läsa lite skit om sin pappa är det värsta han råkar ut för isåfall.

Klart att det för ett barn måste kännas konstigt att pappa vill ha syskonet mer än en själv.

Hoppas att sonen inte tänker så, men det vore högst naturligt. Å andra sidan kanske han är tacksam över att slippa vara i den där ödestugan med en pappa som är sjukskriven för psykiska besvär. Men det kan kännas konstigt ändå att pappa vill ha lillasyster mer. Varför tycker han mer om henne osv. Såna tankar kan lätt komma upp.
Citera
2010-09-28, 12:15
Medlem
knoxys avatar
Citat:
Det är det som är så konstigt, om han inte får ihop ekonomin nu hur tror han att han skulle få ihop den om han hade sin dotter boende hos sig på heltid? Då skulle han ju få betydligt mindre pengar att röra sig med.

Det är ju riktigt korkat och tro att han skulle få mer pengar då. Skulle sonens mamma ge honom pengar för dottern på heltid då eller hur hade han tänkt det?

Eller är det hans fanclub som skulle stå för det? Han kanske skulle be att få pengar från bloggläsarna igen för att ge henne mat?

Han är ju också för stolt för att ansöka om socbidrag. Jag förstår mig inte på honom när det gäller det, ens stolthet får komma i andra hand när det gäller att försörja sina barn enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in