2010-05-24, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Jag syftade nog snarare på att jag aldrig någonsin never ever kommer att stödja daddy
i hans kamp för sin dotter eller någonting annat heller för den delen. Men jag tycker inte
att man ser felen för den massiva vägg av tramsanden och återupprepanden som hela tiden
upprepar sig.

Nu skiter säkert daddy högaktningsfullt i om jag stödjer honom eller inte.
Men det är några små detaljer med hur han jobbar och har jobbat med sin
blogg som gör att han för alltid i min bok har förbrukat sin rätt till sympati.

Det som är lite märkligt i det hela är ju faktiskt att inte hans buddies överhuvudtaget
ifrågasatt hans ställningstaganden i fall som inte rör just hans barn. Skiter ni liksom
i vad han gör så länge han jobbar för "en god sak"? Uthängningar? Sammankopplingar?
Startandes av drev i syfte att få lättledda idioter att hota andra? Rena lögner om
att han inte längre modererade bloggen.

Allt sånt ger för mig en bild som gör honom till en riktig jävla lögnare.

Hur kan ni andra som håller med honom inte se detta?

Vad säger Profanum?
Jag håller med om att överskådligheten blir svårare i en diskussionstråd där det blir provokationer åt allehanda håll från flera sidor mellan högst väsentliga inlägg.
Det är nog en avigsida i diskussioner i stort, inte bara på internet. Jag erkänner villigt att jag kan svara på provokationer och kan bli triggad i vissa sammanhang, så även andra.
Inget ont utan att det har något gott med sig. På internet kan man till skillnad från IRL ta en betänkelsestund innan man svarar. Och ibland så kommer det fram saker som annars aldrig skulle kommit fram.

Hans arbete i hans blogg har för länge sedan förbrukat min sympati. Den fanns från början och jag förstod sorgen men ju mer jag läste det han la ut så såg jag en allt sjukare person. Och det märkligaste och mest skrämmande är att han inte inser det själv. Många av de inlägg och dokument han lägger ut skulle man som frisk inte lägga ut ens för det är ju påtagligt hur fel det är från hans sida. Men han verkar helt övertygad om att det skulle tala för hans sak istället för motsatsen, helt emot.

Hans "buddies" verkar mest vilja ha lite dramatik i sina liv, de skiter i hur Daddy uppför sig så länge han levererar smaskigheter. Slutar han så är han inte längre intressant.
Det är just detta du skriver som gör mig mest förfärad:
Citat:
Uthängningar? Sammankopplingar?
Startandes av drev i syfte att få lättledda idioter att hota andra? Rena lögner om
Det är ju faktiskt barn som blivit hotade tack vare Daddys aktiviteter, till och med små barn i grundskoleåldern. Sen även vuxna som inte hållt med honom så klart. Deras familjer mår inte bra över hans sjukliga uthängningar mot dem.
Citera
2010-05-24, 18:20
Medlem
LadyM.

Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Vilka tror du det är som lurat honom, och om vad ?

Jag har f.ö inte sett en endaste tillstymmelse till ursäkt från JR gällande hans framfart och snedtramp på nätet. Men har jag missat något så upplys mig gärna.

// LadyMystica

Det är en hel del som vandrat in som Mormor utklädda till Vargen, som verkar kommit sprungna ur berättelsen om Rödluvan till den bloggen och diskussionen. Även många som kommenterat har varit ute för att värva medlemmar eller stöd i egen sak eller xtrema organisation och förening. Det handlar om flera olika personer, föreningar och organisationer från flera olika områden där det handlar om rättsröta eller kränkning. Ibland ? där barn och barnens samt föräldrarnas rätt ev. är kränkt.

Daddy har rensat och modererat och tagit bort, kunnat erkänna att han ibland resonerat och skrivit/publicerat felaktiga saker eller dragit fel slutsattser, publicerat bilder han inte skulle publicerat.

Han har nu även anpassat sig till DI´s -förtydliganden kring tidigare publicerat meterial där det tidigare varit difusa besked om vad gränserna gick inom en del områden.

Leroy
Citera
2010-05-24, 18:20
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Debatten skall handla om sakfrågor kring Daddys vårdnadstvist och om den som exempel på vårdnadstvister mer allmänt. Den skall inte handla om debattörer på olika sidor varken på Flashback eller andra ställen. Daddy själv måste förstås kunna debatteras i anslutning till vårdnadstvisten. Det går inte att vara helt konsekvent, men ni får försöka hålla er till den grundförutsättningen. Tack.

Kommentera inte detta meddelande. //Mod
Citera
2010-05-24, 18:28
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canil
Men det är ett hyffsat skrivfel när HenrikJ påstår att daddy har skulder på sexsiffriga belopp.
Hur ser du på det?
Är det också Big deal?
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Hrm, du kan själv kolla upp det, Kronofogden har tel : 0771-737300
Jösses vad du kräks i tråden

Men vad fan är det som pågått i den här tråden sedan jag tog helg och lämnade den i fredagskväll? Det verkar ha skett nån slags skattedeklarationsgranskning by proxy, exakt vad som sagts är dock inte lätt att utröna då en del inlägg verkar ha raderats, men nånstans de 50 inläggen innan det femtusende verkar detta ha pågått som värst.

HenrikJ påstår att Daddy har skulder på sexsiffrigt belopp, nån annan säger att det bara är fyrasiffrigt, men oavsett detta/vilket--är en människas skulder avgörande för om denne är en bra förälder?

För egen del så har jag ett sexsiffrigt belopp i skuld, dock så ligger det inte hos kronofogden (vilket HenrikJ påstår att Daddys skulder gör) utan det är helt vanliga låneskulder, för det är ju rätt så vanligt att ha just sexsiffriga belopp i skuld efter att man han studerat några år på högre utbildning med hjälp av sudielån. Eller om man köpt sig en bostad. Och "sexsiffrigt" kan ju sedan vara allt från 100.000 till 999.999.

Men nu är det ju så att det verkar som att HenrikJ är beslagen med lögn, för om en skuld finns registrerad hos Kronofogden så finns det per automatik en betalningsanmärkning.

Jag, precis som BoyGoneBad, blev lite ställd över HenrikJ:s påstående så jag gjorde just (inte ens en timme sen) en kreditvärdighetskotroll på Daddy via ett företag jag har har tillgång till och han fick då kreditvärdighetspoängen 69 (på en skala som går från 100 ner till -100) och i klartext blev det "god kreditvärdighet", vilket med största sannolikhet innebär att inga som helst betalningsanmärkningarn finns.

Och om någon nu undrar så uppdaterar detta bolag sina uppgifter om A-mål dagligen och om E-mål veckovis utöver att de kontrollerar mot de tre senaste inkomstårens deklarationer.

För att återgå till trådens ämne och det första jag påtalade--vad har en förälders skulder med dennes förmåga att vara en bra förälder att göra?

Är det sedan skillnad på om skulden är till ett företag/en bank/en privatperson eller om det är en skuld till nån av de tidigare nämnda fast by proxy via kronofogden? Är det verkligen idag anno 2010 så pass stigmatiserande (enligt andra utomstående) att ha fått en betalningsanmärkning/hamnat hos kronofogden att detta ska ses som ett aber för att kunna vara en duglig förälder (fortfarande enligt andra utomstående)?

Nu är det väl iofs rätt så säkert att HenrikJ:s påstående om att man kan ringa Kronofogden och få bekräftat där att Daddy har sexsiffriga belopp i skuld har fler hål än ett durkslag, men jag skulle som sagt vilja få reda på vad en förälders skulder har för bäring i dennes förmåga att försörja sitt barn, (om detta redan avhandats i de 200 inlägg jag ännu inte hunnit läsa så kan ni bortse från detta), att be HenrikJ om belägg för sitt påstående vet jag sedan innan att det är futilt, så det skiter jag i.

Därtill får jag väl avsluta med att tacka för utmärkelsen om "foliehatt" av BoyGoneBad, om än att mitt nick stavades fel. Mycket intressant att den bedömningen gjorts när jag inte postat mer än 31 (nu 32) inlägg i denna tråd som för tillfället har mer än 5300 inlägg. Speciellt som jag i mina inlägg aldrig tagit ställning (eller "valt sida" som en del kallar det för) utan enbart ifrågasatt vissa användares påståenden och bett dem styrka dessa påståenden. Antar att det handlar om den välkända devisen "är du inte med oss så är du emot oss" som gör sig påmind.

Efter att ha läst fosforeras sammanställning av upprepningar kan jag nog inte säga annat att det börjar lukta göbbelsfilosofi i den här tråden--upprepar du en lögn tillräckligt många gånger så blir det en sanning...

Det sistnämnda sagt med ödmjuket då jag är övetygad om att någon iom detta kommer att hänvisa till Godwins lag.
Citera
2010-05-24, 18:30
Bannlyst
Citat:
Nja nu var det ju inte RIKTIGT så jag menade med mitt inlägg. Men du har rätt i alla fall

Jag syftade nog snarare på att jag aldrig någonsin never ever kommer att stödja daddy
i hans kamp för sin dotter eller någonting annat heller för den delen. Men jag tycker inte
att man ser felen för den massiva vägg av tramsanden och återupprepanden som hela tiden
upprepar sig.

Nu skiter säkert daddy högaktningsfullt i om jag stödjer honom eller inte.
Men det är några små detaljer med hur han jobbar och har jobbat med sin
blogg som gör att han för alltid i min bok har förbrukat sin rätt till sympati.

Det som är lite märkligt i det hela är ju faktiskt att inte hans buddies överhuvudtaget
ifrågasatt hans ställningstaganden i fall som inte rör just hans barn. Skiter ni liksom
i vad han gör så länge han jobbar för "en god sak"? Uthängningar? Sammankopplingar?

Allt sånt ger för mig en bild som gör honom till en riktig jävla lögnare.

Hur kan ni andra som håller med honom inte se detta?

Vad säger Profanum?

Jo men visst! När det gäller Daddy så är vi helt överens. När det gäller sådana människor så vet jag bara att de är omöjliga att påverka - det är ingen ide att bry sig och när det gäller de som stötar honom, så är väl de av den inställningen att ändamålet helgar medlen - man ser nog och man förstår nog, men man låtsas som att man inte gör det. Det är också ett sätt att ljuga.

Nej de jag reagerar mest på är ett par helt andra som spelar med för att ytterligare öka hatet mot feminister och kvinnor överhuvudtaget, man låtsas som att man inte förstår, man lägger in andra betydelser i det andra säger och jag är inte ensam om att ha noterat det. Det är de allra värsta anser jag för de spelar på fördomar som de vet grasserar här på forumet och de skiter i om andra blir skadade, om andra blir uthängda eller trakasserade, mordhotade eller vad som helst. Där har du den verkliga empatilösheten och den totala oförmågan till empati, som man dessutom och till råga på allt försöker framställa som just "empati".

Sedan finns det också ljusglimtar som du säger - några av dem hade jag aldrig förväntat mig något "solglimtigt" av och de förefaller faktiskt vara engagerade i sakfrågan, den sakfråga som trots allt finns i denna personfixerade tråd! Det är väl det jag sätter p plussidan, men i övrigt - hur kan folök skita ner sig så totalt?
Citera
2010-05-24, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Att det finns en antifeministisk rörelse eller en "papparörelse" betvivlar jag inte.
Däremot betvivlar jag att alla som sympatiserar med denna rörelse per automatik också sympatiserar med personen "Daddy" och hans käpphästar och clownerier till kamp mot väderkvarnar.
Jag tror tvärtom att många inom papparörelsen känner att Daddy är irriterande eftersom han förstör deras sak.
Du skriver att Daddy som person har ett sådant stort stöd och så många inflytelserika vänner
Av vad som framgår av att läsa Daddy och hans hejjaklack på nätet verkar det dock inte vara sant
Du har rätt, det är inte många som stödjer Daddy, det är ett fåtal återkommande som bara är lite mer aktiva och då "ser större ut", en och samma återkommande personer. Men många papparörelser vill inte alls förknippas med detta. Hur det ser ut på den "antifeministiska" sidan vågar jag inte uttala mig om, några sådana har jag inte haft kontakt med. De är väl lite mer rättshaverister och militanta av sig? Skulle passa Daddy perfekt. Jag har mer kontakt med sunda pappar som önskar en sund förändring till jämlikare föräldraskap, synd att Daddy inte kunde ta råd och stöd av dem. Då kanske hans krig och bloggaktivitet sett helt annorlunda ut?
Citera
2010-05-24, 18:32
Medlem
Citat:
Hans "buddies" verkar mest vilja ha lite dramatik i sina liv, de skiter i hur Daddy uppför sig så länge han levererar smaskigheter. Slutar han så är han inte längre intressant.
Det är just detta du skriver som gör mig mest förfärad:
Det är ju faktiskt barn som blivit hotade tack vare Daddys aktiviteter, till och med små barn i grundskoleåldern. Sen även vuxna som inte hållt med honom så klart. Deras familjer mår inte bra över hans sjukliga uthängningar mot dem.

Vad har detta med vårdnadstvisten att göra?
Citera
2010-05-24, 18:35
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
[/spoiler]

Vad ska man säga. Utredaren behöver gå en kurs och lära sej att skriva så att denne åtminstone framstår som objektiv.

En mamma till den ena parten i en utredning är alltid en nära anhörig och ska alltid betraktas som det och inte som en objektiv källa.
Hur kan utredaren först konstatera via S utsago att samarbetet mellan S och J fungerat bra för att sedan utgå ifrån att dom hanterat konflikter framgångsrikt, utan att något sådant nämns?
Varför vågar inte utredaren skriva att Joakim ÄR kapabel att klara omvårdnaden, utan gör ett osäkert antagande?
Osv osv.

Var finns mamman i utredningen? Har man glömt bort att det är två föräldrar som utreds?

En lyckad utredning om man vill visa att det faktiskt råder inkompetens bland utredarna i landet. Var jobbade den här?

Nästa fråga;
Vad ska Daddy med inlägg från FB till i rätten. Göra bort sig.

Daddy är en helt OK förälder, hans umgänge med sonen fungerar helt OK, han har inte gjort något brottsligt, det är inget större fel på honom, misstankarna om övergrepp är helt substanslösa och bör läggas till handlingarna. Han har inga samarbetsproblem och han bör få träffa dottern mer.

Dessa fakta har framgått redan tidigare och den nya utredningen bekräftar tydligen bara den bilden. Vad är ditt problem här egentligen? Om det här är den nya utredningen, så var utredaren tydligen en mycket betrodd och kompetent utredare. Men för att den inte stämmer med hur du vill att Daddy skall bedömas, så tar du till utvägen att förklara utredningen för icke trovärdig.

Menar du att utredaren är jävig? Kompis med Daddy?

Vad borde stått? Att daddy är galen, missbrukar alkohol och piller , har gravt autisktisk ADHD, är en fullt utlevande pedofil och hotar mamman och barnet? Detta är ju bara fria fantasier som aldrig har blivit sanna därför att de upprepats ett tusental gånger. Skulle det stått att utredaren rekommenderar att barnet aldrig mer får träffa sin dotter för att han driver en blogg? Argumenten mot Daddy är ju så häpnadsväckande att man baxnar.
Citera
2010-05-24, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Canil
Vad har detta med vårdnadstvisten att göra?
Jo förstår du, det har med Daddys vårdnadstvist att göra just hur han agerar och hur lämpligt det är. Till och med pappor som kämpar för rätt till umgänge med sina barn tar avstånd från hans sätt att attackera problematiken. De tycker att han försämrar deras trovärdighet som pappor, han för helt enkelt sin kamp på helt fel sätt för att bli ansedd att vara en trovärdig pappa som med barnets bästa för ögonen samarbetar kring vårdnadsskapet för sitt barn.
Citera
2010-05-24, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Daddy är en helt OK förälder, hans umgänge med sonen fungerar helt OK, han har inte gjort något brottsligt, det är inget större fel på honom, misstankarna om övergrepp är helt substanslösa och bör läggas till handlingarna. Han har inga samarbetsproblem och han bör få träffa dottern mer.

Dessa fakta har framgått redan tidigare och den nya utredningen bekräftar tydligen bara den bilden. Vad är ditt problem här egentligen? Om det här är den nya utredningen, så var utredaren tydligen en mycket betrodd och kompetent utredare. Men för att den inte stämmer med hur du vill att Daddy skall bedömas, så tar du till utvägen att förklara utredningen för icke trovärdig.

Vad borde stått? Att daddy är galen, missbrukar alkohol och piller , har gravt autisktisk ADHD, är en fullt utlevande pedofil och hotar mamman och barnet? Detta är ju bara fria fantasier som aldrig har blivit sanna därför att de upprepats ett tusental gånger. Skulle det stått att utredaren rekommenderar att barnet aldrig mer får träffa sin dotter för att han driver en blogg? Argumenten mot Daddy är ju så häpnadsväckande att man baxnar.
Jag vet vem utredaren är och du har rätt, det är en betrodd och kompetent utredare som utan tvekan har BARNETS allra bästa i fokus och föräldrarna får helt enkelt acceptera det. Så du har rätt.
Citera
2010-05-24, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Normal är han inte i mina ögon.

Citat:
Det prov som vi fick av utredningen här var väl intetsägande tycker jag.

Citat:
Måste man vara jävig för att skriva intetsägande om Daddy?
Citat:
Att han är traumatiserad, inte kan äta, har sömnsvårigheter och brister i gråt?
Citera
2010-05-24, 18:41
Medlem
Citat:
Jo förstår du, det har med Daddys vårdnadstvist att göra just hur han agerar och hur lämpligt det är. Till och med pappor som kämpar för rätt till umgänge med sina barn tar avstånd från hans sätt att attackera problematiken. De tycker att han försämrar deras trovärdighet som pappor, han för helt enkelt sin kamp på helt fel sätt för att bli ansedd att vara en trovärdig pappa som med barnets bästa för ögonen samarbetar kring vårdnadsskapet för sitt barn.
Ok, då förstår jag hur du tänker.
Så det är helt ok att berätta det jag vet om mamman och som jag anser relevant då hon i allra högsta grad har med denna vårdnadstvist att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in