2010-04-21, 07:50
  #1045
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf T
Du förutsåg anklagelserna? Men du har inte förberett några bra svar. Du har fortfarande inte förklarat vad som låg bakom det som sades om snopplekar. Du måste ju rimligen inse att det är en mycket uppseendeväckande detalj. Det stämmer att du har blivit friad av alla dessa du nämner. Men det är också så att de har dömt att du är olämplig som vårdnadshavare. Det är dessa instanser som sitter på hela bilden i den här vårdnadsutredningen. Ingen av oss på Flashback har den bilden. Det är omöjligt för någon här att avgöra om utredarna har dömt rätt eller fel. Allt vi har, är ditt eget ord på att du har rätt, och de har fel. Jag räknar faktiskt inte dokumenten du har lagt upp, för det är du själv som har gjort urvalet.

Rent allmänt, det är fullständigt idiotiskt att driva den här typen av strid på internet. Av alla som uttalar sin åsikt i frågan, är det absolut ingen som har något att säga till om i ärendet. Allt du gör, är att du hänger ut dig själv, din dotter och hennes mor. Hur tänkte du egentligen när du började skriva om det här på internet?


Om han tänkt innan han hängde sig själv, sin dotter och hennes mor så är han i mina ögon en olämplig vårdnadshavare.

En man som hellre ser själv i centrum än tänker på sitt barns bästa. Vem som läser all smörja som skrivs på hans blogg både i detta fallet såväl som i Bjästa-fallet borde se att det ligger barnets intresse att träffarna ligger under övervakning.

Av ren nyfikenhet varför har hans båda förhållanden spruckit?

PinglaKlara utredningen du hänvisar till är ointressant så länge inte alla har möjlighet att läsa den och bilda sig en egen uppfattning. Jag vill inte på något sätt misstro dig men jag konstaterar att din bild kan vara färgad om du känner JR vilket det verkar som du gör.
Citera
2010-04-21, 08:03
  #1046
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf T
Du förutsåg anklagelserna? Men du har inte förberett några bra svar. Du har fortfarande inte förklarat vad som låg bakom det som sades om snopplekar. Du måste ju rimligen inse att det är en mycket uppseendeväckande detalj. Det stämmer att du har blivit friad av alla dessa du nämner. Men det är också så att de har dömt att du är olämplig som vårdnadshavare. Det är dessa instanser som sitter på hela bilden i den här vårdnadsutredningen. Ingen av oss på Flashback har den bilden. Det är omöjligt för någon här att avgöra om utredarna har dömt rätt eller fel. Allt vi har, är ditt eget ord på att du har rätt, och de har fel. Jag räknar faktiskt inte dokumenten du har lagt upp, för det är du själv som har gjort urvalet.

Rent allmänt, det är fullständigt idiotiskt att driva den här typen av strid på internet. Av alla som uttalar sin åsikt i frågan, är det absolut ingen som har något att säga till om i ärendet. Allt du gör, är att du hänger ut dig själv, din dotter och hennes mor. Hur tänkte du egentligen när du började skriva om det här på internet?

Skulle det kunna vara så att daddy inte kan förklara mer än det han redan har gjort ang snopplekarna?
Det är ju uppgifter som endast mamman och mormodern kan besvara då det är de två som kommit med anklagelserna.

Ang att få vårdnaden indragen betyder inte per automatik att den föräldern är olämplig.
I många fall betyder det att det föreligger samarbetsvårigheter.
Jag vet MÅNGA fall där den föräldern som är boendeförälder totalt vägrar samarbeta med umgängesföräldern, detta trots att umgängesförälderna försöker och försöker att samarbeta kring barnet.
Då anser rätten att eftersom det föreligger samarbetsproblem (en av föräldrarna i dessa fall jag nämner) är det för barnets bästa (detta anses av rätterna trots att det inte finns forskning eller konsekvensbeskrivningar) att den föräldern och obstruerar får vårdnaden.

Det finns domar(många) där det står klart och tydligt att den föräldern som är boende förälder inte borde ha del i boendet eller vårdnaden men eftersom barnet (genom en obstruerande boendeförälder) inte känner umgängesföräldern tror rätten att det blir för traumatiskt för barnen och de tror att den traumatiska upplevelsen inte är av övergående karaktär.

Detta tror/antar de för att det inte flyttas barn från den saborterande föräldern till den andra föräldern i någon större utsträckning och kan såleses inte finnas någon forskning på hur det går för dessa barnen.
__________________
Senast redigerad av Tyfonen 2010-04-21 kl. 08:38.
Citera
2010-04-21, 08:29
  #1047
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om han tänkt innan han hängde sig själv, sin dotter och hennes mor så är han i mina ögon en olämplig vårdnadshavare.

En man som hellre ser själv i centrum än tänker på sitt barns bästa. Vem som läser all smörja som skrivs på hans blogg både i detta fallet såväl som i Bjästa-fallet borde se att det ligger barnets intresse att träffarna ligger under övervakning.

Av ren nyfikenhet varför har hans båda förhållanden spruckit?

PinglaKlara utredningen du hänvisar till är ointressant så länge inte alla har möjlighet att läsa den och bilda sig en egen uppfattning. Jag vill inte på något sätt misstro dig men jag konstaterar att din bild kan vara färgad om du känner JR vilket det verkar som du gör.

Jag anser att mamman är en olämplig vårdnadshavare då hon ljuger och lurar dottern.
När flickan inte fick ha umgänge med sin far så berättade mamman för henne att han och hennes bror hade åkt på semester och därför kunde flickan inte träffa sin far och bror.

Vad tror du att flickan kände?
Pappa valde bort henne och ville inte ha med henne på sin semester han ville hellre vara med hennes bror.
Pappa tycker inte om mig.
Detta är ett exempel.

Samtidigt berättar skolan att flickan mår mycket dåligt och har förändrats (mer om det kan ni läsa på bloggen).

Ni är många som kräver svar av daddy som han inte kan ge då han inte får ta del av allt material.
Citera
2010-04-21, 08:34
  #1048
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
OK jag ska försöka bena ut lite kort, jag var tvungen att uppdatera mig och läsa den dom som micro113 hela tiden hänvisar till från -08, för alla och envar som läser denna kan det inte utan total illvilja framgå något som helst tvivel i att modern brister i sitt ansvar vad gäller se till umgänget fungerar. vidare inte ens i hennes egna uppgifter finner man stöd för en sådan rädsla, som hon vill förmedla.

Kontaktpersonen Lxxxx Bxxxxxxxxxx har
vittnat om att Jxxxxx Rxxxxxxx vid flera tillfallen har brustit i sakerhet kring Rxxxx,
bl.a. genom att lata henne sta pa en stol i samband med matlagning pa spisen


Det känns regelrätt vidrigt av denna micro113 att tolka dess samanfattningsvisa innehåll till en enda mening där JR skulle anses ha bidragit till samarbetssvårigheterna, vilket helt baseras på moderns påståenden.

Jag har också läst den senaste utredningen ang vårdnad,boende och umgänge 201003xx

Vilket var nytt för mig, den ger ännu klarare bild och är dessutom aktuell, den stärker ännu tydligare den bild JR har försökt förmedla, och säger i första hand:

Citat
"
Joakims engagemang för sin son Rxxxx och nu för Rxxxx
är ett föredöme för många separerade föräldrar. Han får inte bli en av de
många anonyma frånvarande fäder som det frågas efter nar barnen får
problem i tonåren. Därför anser utredaren att det ur ett barnperspektiv
inte finns något alternativ till gemensam vårdnad.
"
Om Joakim blir ensam vårdnadshavare tror jag att han har den mognaden
att på ett helt annat vis satta Rxxxxx långsiktiga behov i fokus. I det
ingår naturligtvis en nära relation med båda föräldrarna. Joakim har under
flera år framgångsrikt samarbetat med R(sonens) mamma. Troligtvis har
de också haft konflikter som de fått hantera. Beträffande den praktiska
omvårdnaden om Rxxxx är säkert Joakim kapabel att klara den. R(Dotterns
kontakt med R(brodern) kan återupptas och normaliseras.
"
Slut citat

God Natt

Något som beskrivs här är mycket viktigt.
R har en bror, vilket många verkar ha missat.

De två kanske inte får möjligheten att få en naturlig syskonrelation.

Jag funderar lite kring sonens mamma, hon har stöttat daddy och har inget att klaga på när det gäller daddys föräldraroll.
De samarbetar kring sonen.
Daddy har sonen hemma hos sig, alldeles ensam.
Han åker på semester med sonen, utan kontaktperson.

Konstigt att daddy kan samarbeta med denna mamma, han som har så svårt för att samarbeta rent generelt enlig många här.
__________________
Senast redigerad av Tyfonen 2010-04-21 kl. 08:36.
Citera
2010-04-21, 08:52
  #1049
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daddys
Då umgänget klipps av förelåg inga anklagelser alls. Det enda man konstaterade i tingsrätten var att jag hade duschat och sovit i samma säng som dottern. Några andra anklagelser fanns inte vid denna tidpunkt. Umgänget drogs in med motiveringen att "vi måste avvakta socialtjänstens och polisens utredningar". Detta skulle inte ta lång tid menade tingsrätten. Det tog över 10 månader. Vilka skäl fanns det då att dra in umgänget helt? Hela förhandlingen finns inspelad så jag kan styrka detta.
Varför kunde man åtminstone inte låtit oss behålla ett övervakat umgänge? Och varför litade man på en mor som redan tidigare av GBGs tingsrätt konstaterats vara en lögnare och falskanklagare?
Här ljuger du ju så du tror dig själv. Det startas ingen polisutredning för att man duschat och sovit med sitt barn. Dessutom vad hände här med de uppgifter om att majskolv osv som fanns med i första anmälan? När polisutredningen inleds så handlar det om misstanke om sexuella övergrepp på barn.

Mamman har inte konstaterats vara en lögnare i TR - jag tycker du läser domen igen. De talar om vad hon har kunnat visa - de talar inte om vad som reellt har hänt. Det är två skilda saker. De säger också att hon inte heller hävdar - samtidigt som hon ger intryck av att vara osäker och ha svårt att hävda sig i förhållande till dig bl a.

De säger att du själv har bidragit till samarbetssvårigheterna.

Citat:
Vid den andra muntliga förhandlingen som till slut sätts ut efter 10 månader som inte kan beskrivas på annat sätt än som ett brutalt helvete vägrar man att ens hämta in förundersökningen som var själva skälet till att strippa mig från umgängesrätten. Nu är man från tingsrättens sida plötsligt inte längre intresserad av att se vad polis och åklagare kommit fram till. Vid förhandling 1 menade man att vi måste invänta utredningarna från polisen och socialtjänsten. Nu när dom har läst socialtjänstens partsinlaga menar dom plötsligt att det förmodligen inte finns något i förundersökningen som skulle tillföra vårdnadsmålet någonting?? Jag undrar ju även varför det skulle vara ett skäl till att inte gå mig till mötes i min yrkan om att få ta del av förundersökningen?
Därför att förundersökningen är ointressant. De skall inte bedöma din skuld/oskuld till brott - de skall bedöma din lämplighet som närvarande förälder.
Det är sannolikt där du brister enligt vårdnadsutredningen -- vilket är helt skilt från att vara skyldig till brott. Det är inte olagligt att vara en olämplig förälder.

Citat:
Det verkliga skälet är naturligtvis dels att man vill skydda sina egna brott. Som att hålla ett andra förhör med mitt barn utan att min advokat meddelas. Bevisligen inlämnade bevis som aldrig skickas till åklagaren, utan fastnar hos polisen p ga ”tekniska fel” som man vägrar redogöra för. Förhör som utförs på ett sätt som bryter mot ett antal lagar och regler ur åklagarnas egen handledning. Men värst av allt är att man efter nedläggningen vägrar att avhända sig den till mig trots flera påstötningar. Efter en vecka får vi reda på att den skickats till diariet och att ”någon” där har fattat beslut om total sekretess. Vem denne någon är har jag ännu inte fått svar på. Detta har nämligen i efterhand även visat sig vara en lögn. Förundersökningen nådde aldrig diariet i Uddevalla utan sägs vara kvar hos länskriminalen.
Mig veterligen blir en nedlagd förundersökning aldrig offentlig handling.

Kan du länka mig till åklagarens lagar och regler i åklagarens egen handledning? Vore intressant att läsa de paragrafer du hävdar att förhöret skulle ha brutit emot.

Nu vi alltså enligt dig en konspiration betående av mamma, socialtjänst, polis, diarie, åklagare,

Citat:
I förhandling 2 den 5 oktober så säger rådman Gerd Möllers att inget visar på att Rania på något sätt skulle riskera att fara illa av umgänge med mig. Däremot kunde hon ju inte bortse från mammans anklagelser, speciellt inte såsom dom förstärkts genom socialtjänstens utredning. Detta åstadkoms genom att klippa och klistra friskt ifrån den förundersökning som jag vägras ta del av. Eftersom jag hann ta del av det första förhöret med min dotter innan dörren smälldes igen så var det lätt att se hur socialtjänsten genom sitt collage av urklipp totallurat domstolen i Varberg. Detta hade nog även Gerd Möllers kunnat se om hon brytt sig om att ta del av de handlingar jag skickade in till domstolen innan förhandlingen. Det gjorde hon dock aldrig.
Och en rådman

Citat:
Resultatet blev det gamla vanliga. 4 timmar varannan helg med övervakare. Min yrkan om egen vårdnad avslogs. Min yrkan i andra hand på delad vårdnad avslogs. Min yrkan i tredje hand att tingsrättens gamla dom från 2008 åter skulle vinna laga kraft avslogs och varför?
Utredningen och rätten har kommit fram till att Ranja bör ha viss kontakt med dig, men man känner sig inte övertygade om att det kan ske under säkra former utan tillsyn i nuläget. Därför.
Citera
2010-04-21, 08:53
  #1050
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jo, och nu kommer vi till ännu en märklig upptäckt. Eftersom min dotters mor valt att göra Rania till målsägande i det här målet så utses tydligen ett ombud även till henne. Detta ombud jobbar alltså för min dotter och har en plikt att företräda hennes intressen före eventuella andra. Men detta ombud, Sara Ottosson på advokatfirman Åberg i Göteborg bryr sig inte ens om att se vad min dotter har sagt i förhören. Den delen i början innan dom börjar leda henne genom att lägga konstiga ord i hennes mun så säger min dotter ”Pappa är snäll”. ”Jag vill vara med pappa samma tid”. ”Kan du prata med domaren och säga att pappa behöver vara med mig samma tid?”.

Här undrar jag om detta återigen är ett sätt att försöka smutskasta mamman, eller om du är så okunnig. Är du så okunnig så kastar det ju en hel del ljus över mycket i din blogg och ditt resonemang.

Mamman gör inte Ranja till målsägare. Vad i herrans namn har du fått det ifrån?

När det handlar om brottmål finns två parter, offer som är målsägande, misstänkt som vid åtal blir tilltalad.

När anmälan mot dig upprättades så blev Ranja helt i enlighet med svensk lagstiftning målsägande i målet.
Målsägarbiträde skall erbjudas vid sexualbrott ja, i vissa fall förordnas målsägarbiträde så kan till exempel ske när det gäller minderåriga barn och brott inom familjen.

När det gäller "samma tid" - "prata med domaren", så låter det i mina öron allt annat än spontana uttryck från en fyraåring måste jag säga - samma tid är väldigt abstrakt, och prata med domaren? Vad kommer det ifrån utan att en vuxen varit där och petat? Apropå påverka sitt barn.

Polisförhör med barn har jag sett ett antal. Det finns inget anmärkningsvärt i FL:s sätt att leda samtalet åt rätt håll. Man sitter liksom inte planlöst vecka ut och vecka in och väntar på att barnet skall komma till ämnet - man måste närma sig. Hon frågar om barnet sett din eller broderns snopp.
Leken berättar Ranja spontan om - den kommer från henne. Sen följer FL Ranja i sina frågor, även när hon förtydligar - det är Ranja som anger. Det är det viktiga i förhöret.

Citat:
En kompetent och objektiv jurist som gör sitt jobb skulle här börja resa frågetecken, men inte denna. Istället begär hon överprövan hos överåklagaren och begär att man skall återuppta förundersökningen. Väl medveten om att detta kommer att orsaka just det som hennes klient inte vill. Att tvingas leva separerad från sin far ännu längre. Hon skriver noga ner utdrag från förhören som hon menar skulle bevisa skuld. Hon skickar in bilder som Rania påstås ha ritat i Augusti, där man ser en huvudfoting med en snopp under hakan. Hon skickar med en dagbok som mamman sägs ha fört under denna period. Mig bryr hon sig inte ens om att kontakta. Hon talar inte med min son som var närvarande alla umgängeshelger eller hans mor. Inte heller bryr hon sig om att kontakta rektorn på Ranias dagis som tillbakavisat allt som Ranias mor har påstått om kidnappningsförsök och annat.
Ett målsägarbiträde kan inte hålla förhör med dig, eller med brodern och rektorn - hon vill alldeles säkert behålla sitt jobb lite längre än så. Det du vill att hon skall utföra är utredning i målet - det är polisiära uppgifter om målet öppnas igen, inte juristens uppgift.

Hon gör alltså sitt jobb - plockar fram det hon anser att man inte tagit i beaktande och ber om en granskning. Usch och fy vilken dålig jurist - eller hur?

Citat:
Där står vi idag. Överåklagaren har beslutat att inte ta upp ärendet och därmed skulle det, enligt vad mammans advokat tidigare uppgett, inte längre finnas några hinder för ett återupptaget umgänge.
Mammans advokat har väl inte beslutanderätten i de frågan? Finns inte TR beslut om hur umgänget skall ske?

Citat:
'Beslutet från tingsrätten kom den 5 Oktober och säger bland annat att tingsrätten med styrka nu beordrade socialtjänsten i Kungsbacka att se till att umgänget nu kom igång snarast. Ändå tog det över en månad. Men dom har ju visat denna sorts arrogans mot domstolen förr, och domstolarna köper tydligen detta som inte kan ses som annat än en utstuderad manipulation av rättsystemet.
4 timmar övervakat ja - så ta inte i så du spricker nu.

Citat:
Jag har övervakat umgänge 4 timmar varannan månad igen för en obestämbar framtid. Beslutet som fattades i tingsrätten var enligt mitt ombud så lagstridigt att det inte ens är verkställbart, men jag har förnekats prövningsrätt i både hovrätten och HD.
Lagvidrigt beslut - jaha. Nu kan vi dessutom till listan föra upp.

TR, HvR och HD.

Du har många emot dig Joakim - undrar vad alla dessa människor och instanser gång efter annan har emot just dig.

Citat:
Dessutom bryter mamman nu mot beslutet återigen. Nu med motiveringen att Rania inte vill ha något umgänge med mig längre. Samtidigt som jag fortfarande får försvara mig mot dessa illvilliga anklagelser i denna tråd. Jag tror inte det finns många föräldrar i detta land som skulle vilja byta plats med mig. Jag har försvarat mina och mitt barns mänskliga rättigheter på det enda sätt som står mig till buds. Genom att så gott jag kunnat offentliggöra det som gjorts mot oss.
Du försöker framhäva din rätt. Ditt barns rätt och ditt barns trygghet blundar du för. Om du öppnade ögonen och såg att det fanns fler än Joakim i den här historien - då kanske både mamman och myndigheterna kunde få en annan bild av dig - en som faktiskt försökte sätta sitt barn någonstans i främre rummen i alla fall.

Citat:
Jag har aldrig en enda gång under de fyra och ett halvt år som detta helvete pågått blivit överbevisad om en enda lögn. Motparten har ständigt överbevisats. Ändå vill vissa utmåla mig som skurken i dramat. Eller i alla fall en lika stor skurk som modern. För mig blir den sortens logik obegriplig.
Du menar att de finns de som inte köper att du vill måla ut modern som den stora skurken - och dig som den oskyldiga ängeln. Helt riktigt, jag erkänner mig skyldig till det.

Överbevisad om en enda lögn - du vinklar och vrider sanningen hela tiden, du sållar i materialet du lägger fram, tolkar det rätten och människor säger så man blir gråhårig - och vägrar frekvent ta något som helst eget ansvar i den situation som har uppstått, samtidigt som du vill hävda att du är en kompetent och ansvarstagande förälder. Det är ditt problem - för mig är den sortens logik obegriplig.
Citera
2010-04-21, 09:06
  #1051
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Vi har de dokument som rätten grundar sin dom på. Daddy är friad och därför är dina spekulationer om moderns eller soc eventuella tankar inget med fallet att göra.

Har ni?
Jag tycker det råder delade vågor kring detta, emellanåt har ju inte ens Joakim själv tillgång till de dokumenten.

Dock, för min del är det fullständigt ointressant vad NI har - eftersom jag inte har tillgång till de dokumenten så är det helt öppet för mig att spekulera i de frågorna.

Nu var det inte spekulation jag var ute efter - utan hela bilden, som kräver att Joakims bild kompletteras med bland annat mammans och myndigheternas utredningar.

Om ni har tillgång till myndigheternas utredningar och grunderna till rättens beslut - så saknar i alla fall fortfarande mammans version, eftersom hon, mig veterligen, inte lägger ut någonstans.
Citera
2010-04-21, 09:14
  #1052
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daddys

Men här kan man fortfarande inte prata om annat än Maria Brages snopplekar??!
Om ni läser förhöret så ser väl även ni att det är MB som introducerar ordet snopp och snopplek i förhöret. Detta anser Micro är helt i sin ordning.

Varför ljuger du? Och om något som vi alla kan läsa oss till i den här tråden. Vad är ditt problem. Varför fortsätta att ljuga om det här med snopplekarna. Vi läser ju oss alla till att det är Rania som började prata om snopplekar.

Det finns massor med såna här exempel där du påstår saker som är lögn, ännu fler exempel där du vrider till det så dumt. Som till exempel där du säger att flickans mamma gjort dottern till målsägare. Det är väl inte mamman som har gjort något sådant. Är det inte självklart för dig vad en målsägare är. Antingen så ljuger du om detta för att få kvinnan att framstå i dålig dager eller så är du enormt korkad. Vilket det än är så går det faktiskt inte att lite på ett ord du säger. Och det vet väl mamman också. Det är väl därför hon är nervös. Därmed inte sagt något om hur hon är i övrigt som person. Men som du ljuger om allting förstår jag att hon inte litar på dig och är orolig för sin dotter. Det är självklart.

Att du sen är så otroligt egoistisk att du lägger ut det här om snopplekarna utan att bry dig om vad det kan innebära för flickan gör ju inte att man tycker att du verkar ansvarsfull alls eller att du har flickans bästa för ögonen.
Citera
2010-04-21, 09:36
  #1053
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Mig veterligen blir en nedlagd förundersökning aldrig offentlig handling.
Jodå, en nedlagd förundersökning blir offentlig, alldeles oavsett om det leder till åtal eller ej. Detta naturligtvis förutsatt att det inte beslutas om sekretess på hela, eller delar av undersökningen.
Citera
2010-04-21, 09:45
  #1054
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
PinglaKlara utredningen du hänvisar till är ointressant så länge inte alla har möjlighet att läsa den och bilda sig en egen uppfattning. Jag vill inte på något sätt misstro dig men jag konstaterar att din bild kan vara färgad om du känner JR vilket det verkar som du gör.

Förvisso men jag tänker inte bidra till att någon obehörig får läsa den, jag anser inte det hjälper någon i familjen, nej jag känner inte Joakim personligen, är jag färgad av någonting så är det hur sådana här ärenden handläggs i allt för många fall.

Jag har nu läst innehållande mammans verision, pappans verision samt myndigheternas slutsats, det skall tilläggas att en chef på soc blivit omplacerad samt att TR begärt en oberoende utredning, det säger mig att TR sett hur soc. tagit ställning innan man utreder och därav inte anser sig behöva bena ut allt, på ett för barnets bästa.

Det finns ingen grund någonstans i vad micro113 påstår, och man kan fundera på vad som driver denne att bete sig som gör. Det känns aningen frenetiskt, känner sig kankse förorättad, svara gärna själv vad som driver dig micro.
Citera
2010-04-21, 09:56
  #1055
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitiemord
Jodå, en nedlagd förundersökning blir offentlig, alldeles oavsett om det leder till åtal eller ej. Detta naturligtvis förutsatt att det inte beslutas om sekretess på hela, eller delar av undersökningen.

Stämmer ja - fel av mig. Tack för rättelsen.
Citera
2010-04-21, 09:59
  #1056
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Förvisso men jag tänker inte bidra till att någon obehörig får läsa den, jag anser inte det hjälper någon i familjen, nej jag känner inte Joakim personligen, är jag färgad av någonting så är det hur sådana här ärenden handläggs i allt för många fall.

Jag har nu läst innehållande mammans verision, pappans verision samt myndigheternas slutsats, det skall tilläggas att en chef på soc blivit omplacerad samt att TR begärt en oberoende utredning, det säger mig att TR sett hur soc. tagit ställning innan man utreder och därav inte anser sig behöva bena ut allt, på ett för barnets bästa.

Det finns ingen grund någonstans i vad micro113 påstår, och man kan fundera på vad som driver denne att bete sig som gör. Det känns aningen frenetiskt, känner sig kankse förorättad, svara gärna själv vad som driver dig micro.
Beter mig hur exakt - var snäll och definiera vad du menar?

Menar du generellt att jag inte sväljer Joakims version med hull och hår, utan faktiskt läser de dokument som ligger ute, och granskar vad som står i dem istället för att välja Joakims tolkning.
Det kallas kritiskt tänkande - man får använda sig av det i mitt yrke, då det ofta råder en diskrepans mellan domar och personens egen version.

*Chef på soc blivit omplacerad, p g a Joakims ärende. Det får du faktiskt styrka om du hävdar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in