2010-04-21, 12:11
Moderator
Pentyls avatar
Mera om efterforskningar.

Efter en del tankemöda har jag kommit fram till att jag nog får hålla igen med delgivningen av vad jag erfarit.
Underlaget. Jag har letet upp ett antal personer som bott granne med Daddy och Daddys dotters mor. Jag har därvid fått kontakt med tidigare kolleger till Daddy. På omvägar har jag funnit kolleger till honom från en annan arbetsplats, samt upptäckt att han är långt ifrån okänd i musikbranschen. Samtliga har villigt talat om Daddy och hans ex. Ungefär hälften har föredragit en framtida anonymitet, resten har tveklöst erbjudit sig att figurerar personligen i e eventuell framtida publikation.

Med denna vagt angivna grund och diffusa källa, får uppgifterna tas för vad de är. Vad gäller kontrollerbarheten för annan bedömare, så kan jag ännu bara säga att det varit ganska lätt att genomföra, utom till vissa delar där jag nyttjat egna kontakter. Det borde kunna replikeras.

Vad jag i dagsläget kan säga är alltså inte mycket:
Bilden av Daddy som en bråkstake eller som samarbetsomöjlig förnekas till mesta delen. Däremot har några vittnat om att Daddy kunnat insistera på att viktiga frågor ska ventileras, snarare är sopas under mattan. Detta har omnämnt i termer som "mod".
Några tycker att han härvid varit lite jobbig men spontant tillagt att det varit bra på olika sätt. Alla skrattar åt frågor om aggressivitet etc. Det synes vara en helt främmande tanke för alla som mött mannen.
Sexuellt överskridande förefaller vara det sista som någon förknippat med Daddy. I synnerhet mot barn, gentemot vilka han snarast omvittnas uppvisa en ovanligt empatisk förmåga och ett tålamod som inte alltid kommer till uttryck i andra sammanhang där det snarare förefaller vara mycket mer verkstad än snack s.a.s. Här har jag dock få vittnesmål om direkta senare observationer mellan Daddy och dotter (av naturliga skäl), och det kan ju för all del vara annorlunda då.
det var några korta rader om ett samlat vittnesmål som inte direkt bekräftar en i denna tråd spekulerad bild av Daddy som person.

Det som dock verkligen får mig att vilja hålla igen, rör vittnesmålen om modern.
Tre av de som jag intervjuat har spontant nämnt att de läst Daddy blogg. De har sagt att Daddy alldeles uppenbart utelämnat oerhört mycket om modern. Efter att ha tagit del av de samlade vittnesmålen om henne, så förstår jag varför. Om man lite försiktigt skall säga något övergripande om henne, så förefaller det vara en person som nog inte har det så lätt med ganska mycket här i världen. Och som sannolikt skulle behöva ett ganska stort stöd för att hanka sig fram och för att förstå hur saker och ting förhåller sig egentligen. Jag har utan framgång försökt få kontakt för att samtala med henne och få en bild av skeendet ur hennes perspektiv.
Citera
2010-04-21, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl

Efter en del tankemöda har jag kommit fram till att jag nog får hålla igen med delgivningen av vad jag erfarit.
Underlaget. Jag har letet upp ett antal personer som bott granne med Daddy och Daddys dotters mor. Jag har därvid fått kontakt med tidigare kolleger till Daddy. På omvägar har jag funnit kolleger till honom från en annan arbetsplats, samt upptäckt att han är långt ifrån okänd i musikbranschen. Samtliga har villigt talat om Daddy och hans ex. Ungefär hälften har föredragit en framtida anonymitet, resten har tveklöst erbjudit sig att figurerar personligen i e eventuell framtida publikation.

Med denna vagt angivna grund och diffusa källa, får uppgifterna tas för vad de är. Vad gäller kontrollerbarheten för annan bedömare, så kan jag ännu bara säga att det varit ganska lätt att genomföra, utom till vissa delar där jag nyttjat egna kontakter. Det borde kunna replikeras.

Bilden av Daddy som en bråkstake eller som samarbetsomöjlig förnekas till mesta delen. Däremot har några vittnat om att Daddy kunnat insistera på att viktiga frågor ska ventileras, snarare är sopas under mattan. Detta har omnämnt i termer som "mod".
Några tycker att han härvid varit lite jobbig men spontant tillagt att det varit bra på olika sätt. Alla skrattar åt frågor om aggressivitet etc. Det synes vara en helt främmande tanke för alla som mött mannen.
Sexuellt överskridande förefaller vara det sista som någon förknippat med Daddy. I synnerhet mot barn, gentemot vilka han snarast omvittnas uppvisa en ovanligt empatisk förmåga och ett tålamod som inte alltid kommer till uttryck i andra sammanhang där det snarare förefaller vara mycket mer verkstad än snack s.a.s. Här har jag dock få vittnesmål om direkta senare observationer mellan Daddy och dotter (av naturliga skäl), och det kan ju för all del vara annorlunda då.
det var några korta rader om ett samlat vittnesmål som inte direkt bekräftar en i denna tråd spekulerad bild av Daddy som person.

Det som dock verkligen får mig att vilja hålla igen, rör vittnesmålen om modern.
Tre av de som jag intervjuat har spontant nämnt att de läst Daddy blogg. De har sagt att Daddy alldeles uppenbart utelämnat oerhört mycket om modern. Efter att ha tagit del av de samlade vittnesmålen om henne, så förstår jag varför. Om man lite försiktigt skall säga något övergripande om henne, så förefaller det vara en person som nog inte har det så lätt med ganska mycket här i världen. Och som sannolikt skulle behöva ett ganska stort stöd för att hanka sig fram och för att förstå hur saker och ting förhåller sig egentligen. Jag har utan framgång försökt få kontakt för att samtala med henne och få en bild av skeendet ur hennes perspektiv.

Ja en sån trevlig och snygg kille kan ju inte.....

Det här var en ganska löjlig post Pentyl. Du verkar sjukligt engagerad. Varför är det SÅ viktigt för dig att bevisa något om Daddy? Det är inte bara löjligt det förefaller inte så lite sjukt heller.

Däremot säger det ju inget om dina uppgifter, de kan ju vara riktiga precis som tvärtom. Och även om de är riktiga så säger det ju ingenting om vad som försegåtts mellan två parter i ett förhållande vad grannar och musikerkolleger säger. Det är ju helt märkligt att lägga vikt vid sådant. Du framstår numera som en stolle.
Citera
2010-04-21, 12:41
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Du framstår numera som en stolle
Vissa av oss har fått jobba på det.
Citera
2010-04-21, 12:50
Medlem
Citat:
Vissa av oss har fått jobba på det.
Du framstår INTE som en stolle, tvärtom.
Du har lagt ner mycket jobb på detta, vilket inte är svårt att förstå genom det du skriver.

Andra har skrivit kommentarer efter kommentarer.
Spekulerat och kommit fram till sina slutsatser.

När det sedan kommer in någon som verkligen engagerar sig utanför ett eller flera forum, blir denne person kallad stolle.

De går ju att ifrågasätta allt som inte lämnas ut.
Det går att vända och vrida på detta.
Kräva svar som inte går att ge.

Det är en mycket bra taktik, för då får man aldrig fel då det inte går att bevisa det som eftersträvas.

micro113, varför kontaktar du inte mamman?
Du får du ju dina svar.
Senast redigerad av Tyfonen 2010-04-21 kl. 12:52.
Citera
2010-04-21, 12:51
Medlem
Pinglaklaras avatar
[quote=micro113]Här ljuger du ju så du tror dig själv.QUOTE]

Det är just det han inte gör, både i Domen
"bada parter synes vara karleksfulla och engagerade foraldrar till Rania och mana om hennes
basta".

och i vårdnadsutredningen 2010, framgår klart att Joakims engagemang for sin son Robin och nu for Rania ar ett foredome for manga separerade foraldrar.

Vad är det du har problem att förstå, vad driver dig till att stycka upp texter i enskilda meningar samt att där komma med egna påståenden, tycker du att barn har rätt till båda sina föräldrar.
Citera
2010-04-21, 12:55
Bannlyst
[quote=Pinglaklara]
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Här ljuger du ju så du tror dig själv.QUOTE]

"bada parter synes vara karleksfulla och engagerade foraldrar till Rania och mana om hennes
basta".

och i vårdnadsutredningen 2010, framgår klart att Joakims engagemang for sin son Robin och nu for Rania ar ett foredome for manga separerade foraldrar.

Vad är det du har problem att förstå, vad driver dig till att stycka upp texter i enskilda meningar samt att där komma med egna påståenden, tycker du att barn har rätt till båda sina föräldrar.

Vad i detta motsäger det micro säger om att Daddy har samarbetssvårgiheter?

Jag tycker att om ni ska försöka försvara Daddy så försök göra det på ett någorlunda sakligt sätt, nu är det ju bara en massa dravel. Och varför tjata om det här om andra tycker att barn har rätt till båda sina föräldrar, det är väl självklart. Men barn har rätt att slippa också om en eller bägge föräldrarna inte är lämpliga. (därmed inte sagt något om joakim alls)
Citera
2010-04-21, 12:57
Medlem
bagarn29s avatar
[quote=Pinglaklara]
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Här ljuger du ju så du tror dig själv.QUOTE]

basta".

En sak jag inte förstår. Om man nu är en kärleksfull och engagerad förälder varför hänger man sitt barn och hennes mamma för full beskådan på nätet?
Citera
2010-04-21, 13:01
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:

Det är verkligen detta som framkommer i vårdnadsutredningen och jag tycker det känns osmakligt att utelämna de uppgifter som där framkommer om modern, speciellt när jag inser att Joakim aldrig, har gjort det.

Heder till honom för detta och tack till dig som ytterligare styrkte det jag trodde.
Citera
2010-04-21, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Ja en sån trevlig och snygg kille kan ju inte.....

Det här var en ganska löjlig post Pentyl. Du verkar sjukligt engagerad. Varför är det SÅ viktigt för dig att bevisa något om Daddy? Det är inte bara löjligt det förefaller inte så lite sjukt heller.

Däremot säger det ju inget om dina uppgifter, de kan ju vara riktiga precis som tvärtom. Och även om de är riktiga så säger det ju ingenting om vad som försegåtts mellan två parter i ett förhållande vad grannar och musikerkolleger säger. Det är ju helt märkligt att lägga vikt vid sådant. Du framstår numera som en stolle.

Denna tråd är för närvarande trollad sönder och samman av Micro, bikermuniten, bagarn m fl. Och jag finner ingen anledning att fortsätta några diskussioner här för tillfället. Dessa personer kom hit från Bjästatråden då dom upptäckte att jag kritiserat uppdrag gransknings reportage och skrivit om andra sidan av myntet. Detta blir i dessa människors skruvade värld detsamma som att jag ger mig på två små flickor som våldtagits

Våldtäkts och pedofilhysterikerna, där dom nämnda tre utgör lysande exempel har tagit en stor skalp i och med Bjästa reportaget, och nu skall jag mosas för att jag hotar denna framgång, Detta kommer dom i vanlig ordning att förneka och yla om bevis, men det skiter jag i. Som sagt har jag bättre saker för mig än att försöka bevisa något för människor som dom. Det blir som att försöka stoppa ner en kub i ett runt hål. Att 11 människor oberoende av varandra anmält reportaget till granskningsnämnden, vilket är nytt UG rekord, talar ändå för att det finns fog i min kritik.
Men sedan jag tog upp och skrev om fallet har jag överösts av hat och misstro från samma sorts människor man finner i denna tråd sedan dess.

Min förhoppning är att de sansade människor som ser pojkar och flickor som lika värda och som anser att ett rättsystem måste vara rättssäkert för bägge kön klarar att se igenom dom här trollen för vilka dom är.

1. Daddyhatare
2. Manshatare
3 .Självhatare

Utan inbördes rangordning. Det blir för mig extra tydligt då dom inte ens klarar att föra ett kritiskt resonemang utan att hela tiden sticka in hånfulla och skadeglada kommentarer i syfte att förlöjliga, håna och misstänkliggöra. Uttryck som "Att Joakim ljuger väldigt mycket" är inte syftat till att jag gör det, utan till att få läsare av denna tråd att TRO det. Märk väl att dessa påståenden, ljuger, kan inte lagarna, kan inte tolka fakta, ständigt återkommer.

Upprepa en lögn tillräckligt många gånger så blir den en sanning *Joseph Göbbels*.

Pentyl, inte visste jag att du var en sådan privatspanare =) Du och "Lucky" (som jag anar vem det är), och PingaKlara (som fått alla dokument) som Micro gapat om och tydligen lyckats tyda på ett för mig negativt sätt (bara det säger det mesta), gör klokast i att lämna denna gödselstack till tråd.

Det finns andra forum för att diskutera väsentligheter än Flashback (som tur är).

Pentyl minns jag från tråden om Gömda, som en av dom postarna som snabbt blev väldigt respekterad för sin skicklighet att analysera saker, i den tråden. Det gläder mig att se dig här, och det gläder mig också att se att du är så engagerad att du har sökt upp referenser i det verkliga livet.

Kontakta mig gärna på mail via bloggen så kanske jag kan vara behjälplig med saker. Du kan få tillgång till allt material jag har, både ljudfiler och dokument.

Med detta säger jag farväl till denna tråd. Uppenbarligen ville inte Micro & Co kravla sig ur dynghögen, så jag lämnar härmed dessa fina exempel på ärlighet och medmänslighet att gyttjebada helt själva.

Gyttjan kan säkert kännas varm och len just nu. En vacker dag kommer den dock att stelna och bli hård och vass. Den dagen hade jag kunnat bli som dom. Hånfulla och skadeglada, men dessa känslor ingår inte i min repertoar. I så fall hade jag inte varit ett dugg bättre än dom människor jag kritiserar. Vilket skulle göra mig till både hycklare och oärlig. Jag är varken eller.

Men lögner kan man ju se i allt. De enda som dock kunnat se lögner i något jag har skrivit är Micro & Co. En klassisk manöver för att få bort strålkastarn mot sig själv är att peka på andra, titta där, han ljuger.

Jag skulle här vilja ta Jan Myrdal som exempel. Jag såg intervjun där han i ett ilskeutbrott, med spottet flygande ur munnen sa angående Dalai Lama "JA; MEN DET ÄV VÄL ÄNDÅ EN FALSK DJÄVUL!!"

Om Dalai Lama hade öppnat en tråd på Flashback för att försöka rentvå sig från dessa påståenden, så hade Jan Myrdal varit "Micro113".

Jag hoppas ni ser vart jag vill komma, och varför jag finner det meningslöst att vara kvar här.
Jag vet att det är min tråd, men för mig kan den lika gärna stängas då den ändå är förstörd och helt trollinfekterad.

Om ni vill nå mig så vet ni var jag finns.
Citera
2010-04-21, 13:07
Moderator
TheLuckys avatar
[quote=bagarn29]
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara

En sak jag inte förstår. Om man nu är en kärleksfull och engagerad förälder varför hänger man sitt barn och hennes mamma för full beskådan på nätet?

Det borde du fråga daddy om. Han har också sagt varför han gör det. Ett exempel, gå in på familjeliv och beakta hur många föräldrar det är som visar upp sina barn och sambos i alla möjliga och omöjliga situationer. Vi kan fortsätta med alla bloggar eller för att inte säga gammelmedia. Daddy är unik eftersom han talar om ett rättsfall, nämligen sitt eget. Hade det varit en kvinna så ahde knappast någon brytt sig.
Citera
2010-04-21, 13:09
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
För att syftet inte är att baktala modern.
Syftet är att visa hur en "kärleksfull och engagerad förälder" (som någon kallatdet) kan fråntas möjligheten att fostra sitt barn på (enl TS) lösa grunder och att tjänstemän därvid har agerat osakligt.

En bidragande orsak har förvisso varit att modern i processen framställt osanna påståenden om Daddys person samt givit uttryck för en påstådd oro för hur dottern hanterats av Daddy. Läsaren av bloggen kan lugnt konstatera att Daddys utgjutelser om modern är synnerligen begränsade. Det är myndigheters agerande i vårdnadsärenden, speciellt ett, som är bloggens ämne. Utan empiriskt underlag har bloggägaren haft svårt att få gehör för sina påståenden om vad han varit utsatt för. Det har han i o.f.s. tydligen ändå.
Citera
2010-04-21, 13:15
Bannlyst
[quote=TheLucky]
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Det borde du fråga daddy om. Han har också sagt varför han gör det. Ett exempel, gå in på familjeliv och beakta hur många föräldrar det är som visar upp sina barn och sambos i alla möjliga och omöjliga situationer. Vi kan fortsätta med alla bloggar eller för att inte säga gammelmedia. Daddy är unik eftersom han talar om ett rättsfall, nämligen sitt eget. Hade det varit en kvinna så ahde knappast någon brytt sig.

Finns det på familjeliv verkligen. Föräldrar som lägger ut där barnen pratar om snopplekar med pappa? Och fullständigt personnummer och namn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in