Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
För det första ska du ge fasiken i att prata om vad jag älskar eller ej i konstaterande form, och att det skulle handla om övergreppsnaskande får enbart stå för dej och din snuskiga fantasi.
Du kommer med en massa påståenden som inte är verifierade i tråden och det jag har att utgå från är det som står i domen. Vad gäller mitt och HvS diskussion handlar det om det som står i tingsrättens dom och hur det ska tolkas. Poängen är om det går att ta ställning till och agera efter att någon gjort sig skyldig till en handling som är skadlig för barnet utan att ha gjort sig skyldig till brott.
Det är nämligen det som står i domen.
Om det du skriver stämmer, att varken tingsrätten eller socialen haft tillgång till förundersökningen inför förhandlingarna så har man inte haft någon grund alls att ta upp saken, och sett ur det perspektivet inte heller någon grund att besluta om bevakat umgänge annat än att man gör det under begränsad tid medan utredning pågår för att därefter ta beslut utifrån slutsatserna av utredningen.
Du kommer med en massa påståenden som inte är verifierade i tråden och det jag har att utgå från är det som står i domen. Vad gäller mitt och HvS diskussion handlar det om det som står i tingsrättens dom och hur det ska tolkas. Poängen är om det går att ta ställning till och agera efter att någon gjort sig skyldig till en handling som är skadlig för barnet utan att ha gjort sig skyldig till brott.
Det är nämligen det som står i domen.
Om det du skriver stämmer, att varken tingsrätten eller socialen haft tillgång till förundersökningen inför förhandlingarna så har man inte haft någon grund alls att ta upp saken, och sett ur det perspektivet inte heller någon grund att besluta om bevakat umgänge annat än att man gör det under begränsad tid medan utredning pågår för att därefter ta beslut utifrån slutsatserna av utredningen.
För alla som följt dina skriverier i denna och andra trådar här så kan man ju lätt få intrycket av att just sexbrott är något du tycks vara synnerligen upphängd på. Orsaken till det vet inte jag, och spekulerar därför inte i det. Lika lite som du borde spekulera om min fantasi. Jag konstaterar bara att om du nu inte gillade att snaska i olika fall av misstänkta våldtäkter och övergrepp så skulle du väl inte göra det så flitigt? Men trådar och bloggar där det skrivs om sådant verkar fungera som något slags flugpapper för dig.
Sedan är det ju märkligt att du refererar till domen från tingsrätten i något slags försök att rättfärdiga ditt tjat. Det finns bara en dom hitills i denna smutsiga historia. Den avkunnades i Göteborgs tingsrätt i april 2008. Dvs långt innan några anklagelser om övergrepp eller gränsöverskridande beteende hade framförts. Dom kom lämpligt nog strax efter att Daddy i mars åter därpå åter hade lämnat in en ny stämning om vårdnaden.
Logga ut
Jag bad dig om ett exempel på vad Daddy, jag eller någon annan av hans så kallade anhängare har ljugit om. Att du med alla dina nick och HenrikJ har ljugit rätt extensivt har ju konstaterats. Åtskilliga exempel har getts. Så dina / era påståenden om att det är Daddy som är den lögnaktige blir i ljuset av det bara löjliga. Speciellt som ni bara kommer med vaga antydningar om att han i sina uthängningar har ljugit. Visa det då. Styrk lögnerna som du påstår är så rikliga. Men det kan du inte din falska skithög.
Noterar att Binkermuniten nu verkar ha dragit öronen åt sig. Det började tydligen bli lite hett om dom. Däremot har några helt nyregistrerade nick kommit in istället. Exakt samma scenario som när Micro försvann från tråden. Ingen av människorna som lever för att skriva skit om Daddy törs stå för sina åsikter. Tvärtom är man livrädd för att avslöjas. Detta vill man göra gällande är för att Daddy minsann är farlig. Gud gråter över en sådan enfaldighet. Det finns nog få människor i vårt land som har utretts lika grundligt som Daddy. Han har utretts både på längden, höjden, tvären, ut och in. Ingenstans finner man minsta stöd för påståendet om farlighet. Tvärtom.
Det är inte Daddy man fruktar. Det är att avslöjas i all sin uselhet och falskhet. Det är att få sina agendor avslöjade och dom ideologier som man byggt hela sina liv på raserade. Det är därför man fruktar att behöva stå fram med namn. Denna tråd startades under ämnet feminism. Ett faktum som tyvärr kommit bort i denna tråd, men som jag tycker vore central att ta upp. Om det inte vore för att Daddy hade attackerat denna ideologi så hårt tvivlar jag på att denna tråd hade varit så het som den har blivit. Själv har jag efter att ha fått insyn i det som har drabbat Daddy och många andra pappor i hans situation dragit samma slutsats som daddy.
Feminismen började en gång kanske som en rörelse som handlade om rättvisa, men har i takt med framgångarna utvecklats till en omättlig ondskefull hydra som enbart ser till sina egna intressen och vinning. Som demoniserar män och idealiserar kvinnor. En ideologi som ínte har något med jämställdhet att göra. Men dom som växt upp under dess skugga och som fastnat i dess garn ser inte längre verkligheten för alla inprogrammerade sanningar om kvinnors underlägsenhet. Och alla som på något sätt hotar dessa sanningar måste förgöras till varje pris. För vad är jag då? Om hela mitt liv är baserat på en lögn?
Var står Logga ut och HenrikJ i frågan om feminism? I och för sig vet jag redan svaret, men ställer ändå frågan för att dom skall få chansen att svara.
Vad jag vet så är det bara en Flashback användare som har hängts ut på Daddys blogg. Den personen hade då i över hundra inlägg kommit med osanna och kränkande påståenden om honom. När han till slut skriver om människan för att hon skall tvingas stå för sina påståenden med namn så kallar man det för att hänga ut? Jag kallar det självförsvar. En laglig rättighet i Sverige vad jag vet. Detta visar väl om något vilket förvridet rättvisetänk dessa personer besitter. Vad är det förresten i det omtalade inlägget som är lögn? Hur kan denna enkla fråga vara så jäkla svår att besvara?
Och nej "han" sitter inte och häckar hemma hos Daddy.