Citat:
Ursprungligen postat av daddys
Jag återkom till denna tråd i tron att man ville börja diskutera dom brott och rättsövergrepp som har gjorts och som fortfarande görs mot min dotter. Uppenbarligen så är det fortfarande några här som inte trots friande av polis, åklagare överåklagare och vårdnadsutredare inte kan släppa ett förhör som hölls med min dotter flera månader in på vår tvångsseparation. jag finner det meningslöst att debattera med dessa. Jag förutsåg på bloggen risken för att dessa anklagelser skulle dyka upp förr eller senare, långt innan det faktiskt skedde. Det är lätt att kontrollera.
Vårdnadsutredaren har väl inte släppt dessa anklagelser helt - är inte vårdnadsutredaren en del i de konspiration du påstår föreligger emot dig? Eller påstår du nu att socialtjänsten handlar i strid med sin egen utredares utsaga? Vem är det då som klipper och klistrar?
Ett nedlagt åtal är inte alltid färdigbehandlat - det kan granskas av överåklagare, vilket har skett i detta fall och tydligen har det först i mars i år fattats någon form av beslut i ärendet.
Du har ännu inte visat att det föreligger något rättsövergrepp gentemot dig - eller din dotter - du vill att folk skall ta ditt ord på att allt du säger är rätt, och att socialtjänsten skall klandras för att de fyller sin utredningsskyldighet när det gäller barn och misstanken om barn som kan fara illa.
Citat:
Just nu befinner sig detta fall i ett känsligt läge och för att inte störa de kommande förhandlingarna har jag valt att inte publicera några filer just nu. Men jag har ikväll mailat över den nya vårdnadsutredningen samt domen från 08 som bland annat Micro har spritt irrläror omkring, till en av debattörerna här. Bara för att visa att jag har fog för vad jag påstår.
Jag räknar med att denne kommer att bekräfta detta och även att den nya vårdnadsutredningen slår fast detsamma som domen från 08 gjorde.
Vem har du skickat de pappren till som skulle ha den trovärdigheten och digniteten att dennes ord och sätt att behandla uppgifter skulle vara så trovärdiga att det ersatte att man inte själv kan läsa dokumenten?
Med hänsyn till att dina anhängare här är lika bra på att utelämna det som kan tolkas negativt om dig i de dokument som är synliga, som dig själv, och har en minst sagt vinklad tolkning av det mesta - så är det inte det som man får se och veta som är intressant, utan just det som ni undanhåller som är intressant.
Citat:
Att mamman begått egenmäktighet. Att hon, samt fd chéfen för IFO i Kba Gunilla Pettersson begått falsk tillvitelse. Att alla referenspersoner som kontaktats av utredaren bekräftar allt jag har sagt. Däribland min sons mor. Tingsrätten skriver i domen att dom inte heller fäster någon tilltro till någon av mammans alla anklagelser (som på den tiden mest kretsade kring våld och misshandel). Den nya utredningen slår fast att inget relationsvåld har förekommit.
Talar du här om domen från 2008 eller är det vårdnadsutredningen? Är det domen så bör du nyansera dig själv lite grann -- den här sammanfattningen är en så grov förenkling att den återger inte på ett adekvat sätt det domen säger. Dessutom lyckas du som vanligt utelämna det som står om dig själv. Är det en tillfällighet?
Citat:
Dessutom har den person som fått dessa filer även fått ett mail från mamman som jag fick den 5 Mars 2009 där hon bland annat skriver "Rania har gjort ett halsband och längtar till på Fredag". Konstigt att hon längtar hit där hon uppenbarligen har utsatts för övergrepp?
Att ett barn utsatt för övergrepp, i synnerhet av den typ som beskrivs, längtar till föräldern är inte alls konstigt. Hon är fyra år och har uppfattat en lek - vilket är en skicklig förövares syfte, därför kan ofta sådana övergrepp pågå en längre tid utan upptäckt. Alltså inget som talar emot att något skett.
Däremot talar ju mammans mail emot att hon skulle vara en umgängessaboterande apa - tycker du inte det själv. Mailet talar ju för att hon uppmuntrar er kontakt och vill förmedla något positivt från Ranja till dig -- tvärtemot den bild du vill ge av mamman med andra ord.
Citat:
Strax därefter får mamman reda på att jag kommer att väcka talan mot henne i rätten igen varpå hon vrålar en massa otidligheter inför barnet och börjar hota med att gå till socialtjänsten. Viket hon ju också gjorde.
Strax efter får hon hon höra barnet ja. Kanske är det därför hon skriker åt dig - du skickar ditt mail, hon vänder sig till socialtjänsten för tid. Det tar några dagar att få tid för möte - väl där gör man upp en handlingsplan. Din anmälan mot modern kommer väldigt lägligt med att flickan börjar prata - tycker du inte det själv?
Citat:
Dessa belönade återigen detta beteende genom att stoppa allt umgänge i tio månader.
Ja, barn skall skyddas från olämpliga föräldrar - och barn skall skyddas under utredningstiden om det föreligger misstanke om övergrepp. Tycker du som förälder verkligen att det är konstigt, eller fel?
Citat:
Men här kan man fortfarande inte prata om annat än Maria Brages snopplekar??!
Om ni läser förhöret så ser väl även ni att det är MB som introducerar ordet snopp och snopplek i förhöret. Detta anser Micro är helt i sin ordning. Jag vet inte vem denne Micro är och varför h*n tycks spendera all sin lediga tid på detta forum i syfte att misskreditera mig. Men så länge du fortsätter ditt maniska tuggande om dessa snopplekar, vad fan det nu är, så kommer inte jag att delta mer. Du drar ner denna viktiga tråd i dyngan och där kan rulla runt bäst du vill. Själv har jag betydligt viktigare saker att göra.
Om du går tillbaka i mina inlägg så upptäcker du snabbt att;
Snoppleken kom in som svar på andras inlägg kring denna - att jag anser att man inte kan bortse från ditt uppförande och vad rätten säger om dig INNAN den ens kom på fråga.
Att man inte i en fortsatt utredning om vårdnad och umgänge kan bortse från sådana misstankar eller olika former av gränsöverskridande beteende är fullständigt självklart.
Att göra det du vill - bortse från allt som kan tolkas negativt gentemot dig själv, och bara se saker så som du vill och utifrån det dra slutsatser, det låter sig självklart inte göras.