Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Jag tror inget - jag vet en massa saker medan ni bland annat talat om ADHD som en neurologisk sjukdom utan att kunna se skillnaden mellan en sådan och en neuropsykiatrisk diagnos. Ni talar om skador utan att ens veta skillnaden mellan en skada och en störning och så har det hållit på tråden igenom - självklart kan jag säga att ni inte vet vad ni talar om, eftersom ni faktiskt själva har bevisat er okunskap och den okunskapen blir inte till kunskap för att ni är ett antal höns som kacklar i kapp!
Och nej - det är inte alls of topic eftersom det är ni själva som om och om igen använder Daddys ADHD som rena skällsordet i hans fall! Är det några som leker amatörpsykologer så är det alltså ni och det enda som stör er är att inte precis alla gör vågen åt era pseudovetenskapliga tolkningar.
Jag för min del undrar vad ni lider av! Narcissism kanske?
Och nej - det är inte alls of topic eftersom det är ni själva som om och om igen använder Daddys ADHD som rena skällsordet i hans fall! Är det några som leker amatörpsykologer så är det alltså ni och det enda som stör er är att inte precis alla gör vågen åt era pseudovetenskapliga tolkningar.
Jag för min del undrar vad ni lider av! Narcissism kanske?
Men herregud vad självgod man kan vara då. Jag ska alltså bara bocka och buga när du snackar massa goja för du är minsann expert på ämnet ADHD genom alla dina år som du jobbat med barn.
Vi som lever med barn eller vuxna som lider av ADHD vet tydligen ingenting, vi är bara ute efter extra pengar och mindre ansvar.
Jag har inte sett någon här använda ADHD som ett skällsord, enbart som en trolig förklaring till daddys beteende. Det är ingen som har "bespottat" daddy pga. hans diagnos. Visst kan en del bli förbannade på honom, men jag har då inte sett någon vara nedlåtande mot honom pga. hans diagnos, bortsett från din nedlåtande syn på ADHD och ADHD diagnoser i allmänhet då.
Att daddys ADHD kan ha påverkat både hans förhållande med hans dotters mamma och hur han funkar som förälder tycker jag är ganska uppenbart, därmed inte sagt att han är en dålig person.
Det gör diskussionen on topic, tycker iallafall jag.