2010-06-01, 22:02
  #6085
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Jag föreslår att du läser tråden jag länkade till.

Först och främst så får inte mammorna vårdnaden i 100% av fallen.

Dessutom har dom som gjort studien i Skåne med sina egna fall i studien, det är väl väldigt objektiv osv osv.
Läs tråden.
Tvivlar på att de vill läsa tråden, det är ju gång på gång samma sak att de bara vill föra ut Daddys budskap och här viker Daddy inte en tum från sin orubbliga sjukliga uppfattning. Då skulle ju hela hans egna världsuppfattning rämna där han inte längre kan stå som ett offer för alla andras orättvisor och hans eget beteende skulle helt plötsligt ha något med utgången att göra. Det går absolut inte för sig
Citera
2010-06-01, 22:09
  #6086
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Vinklad? På vilket sätt har de vinklat undersökningarna, menar du?

Det är klart att de inte är vinklade. Fakta är fakta. Denna går förstås att förlöjliga, i detta fall för att det handlar om mäns situation.

De här rapporterna är intressanta för denna tråd eftersom man konstaterar att: "De (dv. fäderna) är utlämnade till godtycke och summariska processer". Detta gäller i hög grad daddy som inte är dömd eller misstänkt för något, han anses vara en bra far osv. Felet är att han är en man.
Citera
2010-06-01, 22:14
  #6087
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Jag föreslår att du läser tråden jag länkade till.

Först och främst så får inte mammorna vårdnaden i 100% av fallen.

Dessutom har dom som gjort studien i Skåne med sina egna fall i studien, det är väl väldigt objektiv osv osv.
Läs tråden.

Jag har läst tråden. Det som var sagt var att i de fall, på två platser de granskat, där ensam vårdnad tilldömdes, så var det 100% som mammorna vann. Det är inte att vinkla något om du tror det, det är helt korrekt att säga så.

På jobbet har vi kört igenom 30.000 beräkningar på en vecka. I 100% där jobben kraschade så stod en användare för dessa. Det är också 100% men det betyder inte att 100% av jobben kördes av en användare, eller att 100% av jobben kraschade. Det är väldigt grundläggande sätt att använda data på för att peka på något som ser underligt ut.

Det är en sammanfattning där man förklarar exakt vad man menar med sina 100%, och man tillhandahåller samtidigt all information i PDF:en. Så förklara gärna igen, sakligt, hur undersökningen är vinklad.
Citera
2010-06-01, 22:17
  #6088
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Jag har läst tråden. Det som var sagt var att i de fall, på två platser de granskat, där ensam vårdnad tilldömdes, så var det 100% som mammorna vann. Det är inte att vinkla något om du tror det, det är helt korrekt att säga så.

På jobbet har vi kört igenom 30.000 beräkningar på en vecka. I 100% där jobben kraschade så stod en användare för dessa. Det är också 100% men det betyder inte att 100% av jobben kördes av en användare, eller att 100% av jobben kraschade. Det är väldigt grundläggande sätt att använda data på för att peka på något som ser underligt ut.

Det är en sammanfattning där man förklarar exakt vad man menar med sina 100%, och man tillhandahåller samtidigt all information i PDF:en. Så förklara gärna igen, sakligt, hur undersökningen är vinklad.

Den här diskussionen hör inte hemma i den här tråden, men får du 26 av 46 till att bli 100% bör du sluta räkna på jobbet för din arbetsgivares skull.
Citera
2010-06-01, 22:19
  #6089
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det är klart att de inte är vinklade. Fakta är fakta. Denna går förstås att förlöjliga, i detta fall för att det handlar om mäns situation.

De här rapporterna är intressanta för denna tråd eftersom man konstaterar att: "De (dv. fäderna) är utlämnade till godtycke och summariska processer". Detta gäller i hög grad daddy som inte är dömd eller misstänkt för något, han anses vara en bra far osv. Felet är att han är en man.
Oj så löjligt krälande offermartyrskap man kan komma med, jösses

Är det samma man vi talar om som nyss agerat väldigt hotfullt och barnsligt på internet mot både män och kvinnor?
En äldre man som inte klarar ta upplevda oförätter på internet som mina yngre barn redan klarar?
Hur klarar denna äldre man verkliga livet och de konflikter han där utsätter sig för med andra människor?
Säger han även där att soc-handläggaren är hans och han inte kommer att vila förrän han naglat upp honom mot en vägg?
Felet är inte att Daddy är en man. Felet är hur han agerar och han agerar absolut inte som en man.
Problemet är att han inte inser det...
Citera
2010-06-01, 22:20
  #6090
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Den här diskussionen hör inte hemma i den här tråden, men får du 26 av 46 till att bli 100% bör du sluta räkna på jobbet för din arbetsgivares skull.

Den hör visst hemma i denna tråd då den direkt tillför information om vårdnadstvister generellt. Sen att du inte förstår grundläggande statistik är ju en helt annan femma.

Om du fick min text till att säga "alla fall vanns av mammorna" kanske du skulle läsa om texten, tillsammans med exemplet som gavs så kanske det klarnar.

Förövrigt verkade du missa att sakligt klargöra hur undersökningen var vinklad.
Citera
2010-06-01, 22:20
  #6091
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det är klart att de inte är vinklade. Fakta är fakta. Denna går förstås att förlöjliga, i detta fall för att det handlar om mäns situation.

De här rapporterna är intressanta för denna tråd eftersom man konstaterar att: "De (dv. fäderna) är utlämnade till godtycke och summariska processer". Detta gäller i hög grad daddy som inte är dömd eller misstänkt för något, han anses vara en bra far osv. Felet är att han är en man.

Aj tusan. Har Daddy flyttat? Till Lund? Eller är det Blekinge? När då?

Dessutom har man inte konstaterat någonting i undersökningarna mer än möjligen att det kanske borde tittas på av någon oberoende utredare, men faktiskt har man inte ens lyckats visa det.

Det finns en anledning till att nyheten dog i media när journalisterna tittade igenom materialet ordentligt.
Citera
2010-06-01, 22:20
  #6092
Moderator
TheLuckys avatar
Kanhända är det så att familjerätten angående daddy, saknar kunskap om hur de ska gå till väga. Socialstyrelsen har i en studie genomfört en enkätundersökning bland familjerättssocionomer i landet. Sudien heter "Hur gör socialtjänstens familjerätt riskbedömningar i utredningar om vårdnad, boende och umgänge? En enkätundersökning" Man konstaterar att:

"Det finns enligt de svarande ett stort behov av mer kunskap och utbildning, vägledning, strukturerade metoder och utvärderade riskbedömningsinstrument för bedömningarna.
Drygt hälften av de svarande uppger att det förtydligande som lagändringen om riskbedömningar innebar har lyft fram frågorna, bidragit till ett annat sätt att tänka kring risker och vara observant samt givit ett stöd i att ta upp sådana frågor med föräldrarna.
En svårighet som lyfts fram särskilt är att värdera risker där inget finns belagt av det som tas upp av parterna – då man måste väga olika berättelser och versioner mot varandra och bedöma olika källors trovärdighet. Hur man ska bedöma konsekvensen av olika alternativ, liksom graden av risk och väga den mot barnets behov av kontakt med föräldern, är en annan svårighet som återkommer i svaren. Annat som nämns är svårigheten att kommunice-ra sin bedömning och vad den grundar sig på till domstolen, så att den tolkas som avsett."

http://www.socialstyrelsen.se/Lists/Artikelkatalog/Attachments/9301/2007-131-45_200713145.pdf

Källors trovärdighet. Jomenvisst! I daddys fall har man inte haft någon källkritik överhuvudtaget. Det är alldeles tydligt att man inte varit ödmjuk inför fallet utan kört på i blindo, arm i arm med mamman. Rättstryggt? Nej! Vanligt? Ja!
Citera
2010-06-01, 22:22
  #6093
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Den hör visst hemma i denna tråd då den direkt tillför information om vårdnadstvister generellt. Sen att du inte förstår grundläggande statistik är ju en helt annan femma.

Om du fick min text till att säga "alla fall vanns av mammorna" kanske du skulle läsa om texten, tillsammans med exemplet som gavs så kanske det klarnar.


Jösses, grundläggande statistik som bortser från dom möjliga utfallen och bara tittar på det man vill bevisa. Är du dum i huvudet.

Det är som att säga att det föds bara pojkar för vi räknar inte flickor.

Det finns tråd för den här diskussionen. Gå till den om du vill diskutera undersökningen.
Citera
2010-06-01, 22:28
  #6094
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
I daddys fall har man inte haft någon källkritik överhuvudtaget.
Jodå, källkritik har funnits och även faktagrundande material, det är därför Daddy är så förbannad nu att han inte haft hela makten över vad som ska publiceras. Han ville nämligen själv kunna klippa och klistra i "källorna", tyvärr råkade jag sabotera då jag har del av råmaterialet i oklippt skick.
Citera
2010-06-01, 22:29
  #6095
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut


Jösses, grundläggande statistik som bortser från dom möjliga utfallen och bara tittar på det man vill bevisa. Är det du dum i huvudet.

Det är som att säga att det föds bara pojkar för vi räknar inte flickor.

Detta är väldigt grundläggande, och ditt exempel är bara löjligt. Det fanns i princip 3 utgångar i dessa domar. Gemensam vårdnad, ensam vårdnad till pappan, ensam vårdnad till mamman. I de fall där ensam vårdnad utdömdes, så var alla fall dömda till mammans fördel. Det är 100% av de fallen. Det i sig är en delmängd av totalen, och denna delmängd pekar på något som verkar konstigt och som dessutom visar på att pappor i större eller mindre grad har mycket svårare att vinna en tvist.

Tittar man på alla fall de har granskat där vårdnaden givits till mamman så är även det relativt högt tilldelade mamman, men på vissa platser har alla fall av ensam vårdnad getts till mamman. Om du inte inser hur grundläggande statistik detta är utan kallar mig för dum i huvudet så föreslår jag starkt att du tittar lite på hur man kan representera data, så slipper du göra dig till åtlöje ytterligare.
Citera
2010-06-01, 22:33
  #6096
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Detta är väldigt grundläggande, och ditt exempel är bara löjligt. Det fanns i princip 3 utgångar i dessa domar. Gemensam vårdnad, ensam vårdnad till pappan, ensam vårdnad till mamman. I de fall där ensam vårdnad utdömdes, så var alla fall dömda till mammans fördel. Det är 100% av de fallen. Det i sig är en delmängd av totalen, och denna delmängd pekar på något som verkar konstigt och som dessutom visar på att pappor i större eller mindre grad har mycket svårare att vinna en tvist.

Tittar man på alla fall de har granskat där vårdnaden givits till mamman så är även det relativt högt tilldelade mamman, men på vissa platser har alla fall av ensam vårdnad getts till mamman. Om du inte inser hur grundläggande statistik detta är utan kallar mig för dum i huvudet så föreslår jag starkt att du tittar lite på hur man kan representera data, så slipper du göra dig till åtlöje ytterligare.

Ta det i den andra tråden, det finns en tråd för den diskussionen. Dessutom är det att välja vad man vill presentera och inte att presentera den sanna bilden.
Nämligen att i 20 av 46 fall kom man fram till att gemensam vårdnad var bäst trots att parterna hade samarbetssvårigheter och i 26 av 46 fall att mamman skulle ha enskild vårdad. Utredarna har alltså INTE ensidigt gynnat mammorna i sina utredningar vilket den sanna fördelningen visar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in