2010-11-01, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Det var jag som skrev det, ge inte Jocke skulden för det. Det var mina ord och inte hans. Ge mig skit för det istället, jag kan ta ansvar för det jag skriver.
Men om du nu är en så nära vän till Joakim som du påstår, varför skruvar du upp ett omnämnade i en tidning till det gigantiskt stora priset du ville göra gällande??? Han fanns ju inte ens på någon prispall!

Citat:
Däremot kan det leda till att Jockes musik framför allt kommer till USA där han dessutom t o m fått pris för sin fantastiska skildring av Katrina (orkanen)

Citat:
Ang en del experter i bl a USA har du fel.
Citat:
På sina två CD skivor har han gjort sina låtar själv, jag är inte helt säker men jag tror att han gjort alla varav han fått ett stort pris för sin låt Katrina, han är den enda i Sverige.

Citat:
Ja han är den enda i Sverige som fått ett speciellt pris för sin låt Katrina.

Citat:
3. Han har fått ett pris för den låten.
4. Han är den enda i Sverige som överhuvudtaget varit så pass bra.
5. Därav är han den enda i Sverige som fått just detta pris för en låt han själv har skrivit.

Citat:
Jocke är den enda I Sverige som fått just det här priset och som jag har förstått det delas inte just det här priset ut på löpande band.
Han har fått pris för sin låt han har skrivit.

Faktum var att det var en lyriktävling för amatörer i en tidning som varje månad utser några inlämnade bidrag till en tävling.
Du kunde inte ens ange vad tävlingen hette, inte heller vilka de "experter" du hänvisar till heter eller har för profession.
Menar du att du hittat på allt detta själv?

Nu vet jag att du försöker täcka upp Joakim för hans lögner men jag läste att han skrev om detta "stora" pris i sin gamla blogg och snyftade att han inte hade råd att åka över till USA och kvittera ut priset
Hoppades han på mer bidragspengar från ömsinta lättlurade personer måntro?
Citera
2010-11-01, 18:41
Bannlyst
För att knyta ihop det här med Joakims vårdnadstvist så ser man ju här att man verkligen måste inse att de uppgifter Joakim kommer om "utredaren" som pratar med sig själv med drivor med salt. Joakim förvränger mycket lätt när han lämnar uppgifter om det som gäller honom själv.

Här har han alltså skrivit i sin blogg att han fått ett pris som han inte tyvärr inte haft råd att åka över att hämta. Han har alltså egentligen då fått ett hedersomnämnande i en musiktidning.

Man måste alltså ta alla hans uppgifter med drivor av salt. Precis som i Bjästafallet så vinklar han om allt så det passar honom. För amatörer.

Och men ser att AITS och Leroy har behöv av att se honom som sin store ledare. Jag har talat om Joakimsekten tidigare och jag tror det är så det fungerar. Det kretsar kring Joakim på ett sektliknande sätt där han får stora och speciella egenskaper och att man sluter sig. Joakim har en lösenordsskyddad sida där joakimsekten håller till och ser nazister, onda journalester, feminazister, feminister och gud vet vad som sina fiender som de håller ihop mot.
Senast redigerad av JanHemming 2010-11-01 kl. 18:45.
Citera
2010-11-01, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
För att knyta ihop det här med Joakims vårdnadstvist så ser man ju här att man verkligen måste inse att de uppgifter Joakim kommer om "utredaren" som pratar med sig själv med drivor med salt. Joakim förvränger mycket lätt när han lämnar uppgifter om det som gäller honom själv.

Här har han alltså skrivit i sin blogg att han fått ett pris som han inte tyvärr inte haft råd att åka över att hämta. Han har alltså egentligen då fått ett hedersomnämnande i en musiktidning.

Man måste alltså ta alla hans uppgifter med drivor av salt. Precis som i Bjästafallet så vinklar han om allt så det passar honom.

Och men ser att AITS och Leroy har behöv av att se honom som sin store ledare. Jag har talat om Joakimsekten tidigare och jag tror det är så det fungerar. Det kretsar kring Joakim på ett sektliknande sätt där han får stora och speciella egenskaper och att man sluter sig. Joakim har en lösenordsskyddad sida där joakimsekten håller till och ser nazister, onda journalester, feminazister, feminister och gud vet vad som sina fiender som de håller ihop mot.
Ja hela substansen i Joakims beteende är ytterst tvivelaktigt.
Man kan ju fundera över vad "svansen" vinner på att haka på?
Är det bara att få lite äventyr i sina egna tråkiga liv eller tror de på fullt allvar att det skulle lösa deras egna problem?
Joakim är liksom Osama rätt körda, rättshaveristiskt beteende belönar sig inte.
AITS gick ut rätt starkt men har nu avslöjat sig, precis som resten av svansen gjort.
Leroy och The Lucky kämpar tappert, men mot alla odds.
Det är säkert smärtsamt för envar att det inte stämmer, men problem kan bara lösas genom att ta tag i dem på rätt sätt. Daddys verklighetsfrånvarande tillvaro är inte rätt sätt för någon.
Citera
2010-11-01, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Aha, så det stora speciella priset var Amateur Lyric Contest Entrant
Ett pris som delas ut väldigt sällan av en amerikansk musiktidning, bara en gång i månaden
Vem som helst kan skicka in sin sångtext för en bedömning (kostar 12$), jag tror inte detta intresserar några större musiker, eller vad tror ni?
http://www.americansongwriter.com/ly.../all-contests/

Jösses vilken verklighetsuppfattning, har du skapat den med eller utan Joakims hjälp?

Cirka hundra spänn kostade det att delta. Och han fick ett hedersomnämnande tillsammans med fjorton stycken? Har jag fattat rätt då? Plus att några vann och kanske ännu fler som inte fick nåt. Alltså det är ju ett sätt att tjäna pengar på också för de som har tidningen. Undrar vilken upplagesiffra tidningen har?

För mig framstår det som om man alltså annonserar i tidningen på sätt och vis. Man betalar för att få sitt namn där. Fast annonserna rangordnas.
Senast redigerad av JanHemming 2010-11-01 kl. 18:56.
Citera
2010-11-01, 19:11
Bannlyst
Citat:
Cirka hundra spänn kostade det att delta. Och han fick ett hedersomnämnande tillsammans med fjorton stycken? Har jag fattat rätt då? Plus att några vann och kanske ännu fler som inte fick nåt. Alltså det är ju ett sätt att tjäna pengar på också för de som har tidningen. Undrar vilken upplagesiffra tidningen har?

För mig framstår det som om man alltså annonserar i tidningen på sätt och vis. Man betalar för att få sitt namn där. Fast annonserna rangordnas.
Tja han skickade ju in 7 texter så drygt 700 spänn satte han där.
Han vann ju inte, han blev dock omnämnd bland de andra amatörerna, och hur många dom var framgår inte.
Hur stor upplaga den tidningen har framgår inte, det kan vara en puttefnask i någon delstat, hela USA rör det sig definitivt inte om. AITS, jag tycker du blivit rätt rått utnyttjad av Daddyponken, känner du inte det själv?
Stackars tant.
Citera
2010-11-01, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ja hela substansen i Joakims beteende är ytterst tvivelaktigt.
Man kan ju fundera över vad "svansen" vinner på att haka på?
Är det bara att få lite äventyr i sina egna tråkiga liv eller tror de på fullt allvar att det skulle lösa deras egna problem?
Joakim är liksom Osama rätt körda, rättshaveristiskt beteende belönar sig inte.
AITS gick ut rätt starkt men har nu avslöjat sig, precis som resten av svansen gjort.
Leroy och The Lucky kämpar tappert, men mot alla odds.
Det är säkert smärtsamt för envar att det inte stämmer, men problem kan bara lösas genom att ta tag i dem på rätt sätt. Daddys verklighetsfrånvarande tillvaro är inte rätt sätt för någon.

Det svanser vinner är nog gemenskap. Och att de får en mening som de upplever när de "försvarar" Joakim.

Som att säga att han är ende svensk som fått ett Stor- och Specialpriset från USA.

Och att utredaren säger och sånt.

Om det inte vore så att det rörde en liten flickas liv och hur hon har det så skulle det vara harmlöst. Och det är inte så att jag har nåt emot av att Joakim har umgänge, snarare tvärtom. Alla barn mår bra av att ha kontakt med sina föräldrar, det är Joakims internetaktivitet kring mamman och barnet som måste upphöra. Läste att Joakim skrev på sin blogg att han inte nämnt dem alls i sin nya blogg. Det har han ju gjort, lögn igen. Dessa lögner kommer hela tiden ur hans mun. Det är som ett inre tvång han verkar ha att försköna, tom fast han borde inse att andra kan se saninngen. Han kanske inte ens vet om att han ljuger vanemässigt? Han nämnde ju dottern och mamman i det inlägg han skrev att han inte nämnde dem i sin nya blogg. Eller hur?
Citera
2010-11-01, 19:17
Bannlyst
Citat:
Tja han skickade ju in 7 texter så drygt 700 spänn satte han där.
Han vann ju inte, han blev dock omnämnd bland de andra amatörerna, och hur många dom var framgår inte.
Hur stor upplaga den tidningen har framgår inte, det kan vara en puttefnask i någon delstat, hela USA rör det sig definitivt inte om. AITS, jag tycker du blivit rätt rått utnyttjad av Daddyponken, känner du inte det själv?
Stackars tant.

Ja jag tycker också synd om AITS. Joakim lurar henne.

Ja just det, det var en låt som han fick ett "hedersomnämnande" för. Tidningen tjänar antagligen mycket bra på det där. Eller tidningen, de som gör tidningen gör nog en del kulor på det antar jag. Smart business.
Citera
2010-11-01, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Intervjun angående priset visar då i alla fall att personen har empatisk förmåga och kan sätta sig in i andra personers lidande. Skapa något av det i stället för att som här välja att bara ifrågasätta och förminska eller förlöjliga.

Tidningen har funnits länge.

http://www.americansongwriter.com/2008/10/lyric-spotlight-novemberdecembe/

JumpingJack. - Jag hoppas inte du hanterar dina barn lika dant då dom deltagit i någon tävling och föringar deras insatts. Så de kan få växa inte känna sig nertryckta eller så utifrån det du själv kännt.

Typisk Svensk Jante.

Vore askul att höra Er berätta vad Ni själva spelar.

Leroy

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är skillnad på barn och vuxna faktiskt. Man förväntar sig att vuxna skall förstå skillnaden på ett hedersomnämnande och på om de vunnit i en tävling.

Vore det mitt barn så skulle jag förklara denna skillnad för barnet - ja. Det har jag också gjort när de tilldelats särskilda omnämnanden vid skolavslutningar till exempel.

Brukar du bara slå i händerna och låtsas att det betyder att ditt barn bräckt de andra barnen? Vad tror du det gör med ditt barns empatiska förmåga och människosyn - samt syn på sig själv - för framtiden?

Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Men nu är väl inte Daddy ett barn, även om han förvisso beter sig som ett mellan varven? Jag försöker lära mina barn att de ska vara stolta över sig själva och sina prestationer, så att de inte behöver skryta eller bre på eller blåsa upp saker.
Jag tycker precis som jag skrivit att Daddy kunde ha sagt som det var: han har fått en honorary mention i en stor musiktidning i USA. Det är väl en jättebra prestation?
Varför ska detta hedersomnämnande istället kallas för "ett stort amerikanskt musikpris"?
Varför duger inte sanningen? Låter som mindervärdeskomplex i mina öron.

Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
micro

Bra då förstår du att man kan vara stolt över en fjärdeplats och en isskrapa som mitt svar till Jj först gällde.

Det handlar väl så klart om möjlighet att få växa. Inte tryckas ner oavsett resultat. Det viktiga är väl att man vågar delta och kanske nästa gång göra det lite bättre. Konstruktivt någon ger dig råd och möjlighet inte som du säger handgripligen föringar din ev. prestation och mod.

Bra micro.

Leroy

Visst Leroy ska man vara stolt över en fjärdeplacering, men nu fick ju Joakim ingen placering alls.

Och jag skulle inte förklara skillnaden för en fyraåring men en femåring skulle jag tala om skillnaden mellan ett hedersomnämnande och ett pris. Joakim verkar inte kunna ta att han fick ett hedersomnämnande och inte ett pris så han skriver på sin blogg att han har fått ett pris. Karln är 45+.

Dessutom har han betalt 700 spänn för det. Att han är ende svensk som fått ett omnämnande är jag dock glad för.
Citera
2010-11-01, 19:52
Bannlyst
Citat:
Det svanser vinner är nog gemenskap. Och att de får en mening som de upplever när de "försvarar" Joakim.

Som att säga att han är ende svensk som fått ett Stor- och Specialpriset från USA.

Och att utredaren säger och sånt.

Om det inte vore så att det rörde en liten flickas liv och hur hon har det så skulle det vara harmlöst. Och det är inte så att jag har nåt emot av att Joakim har umgänge, snarare tvärtom. Alla barn mår bra av att ha kontakt med sina föräldrar, det är Joakims internetaktivitet kring mamman och barnet som måste upphöra. Läste att Joakim skrev på sin blogg att han inte nämnt dem alls i sin nya blogg. Det har han ju gjort, lögn igen. Dessa lögner kommer hela tiden ur hans mun. Det är som ett inre tvång han verkar ha att försköna, tom fast han borde inse att andra kan se saninngen. Han kanske inte ens vet om att han ljuger vanemässigt? Han nämnde ju dottern och mamman i det inlägg han skrev att han inte nämnde dem i sin nya blogg. Eller hur?
Javisst hänger han ut mamman och dottern fortfarande, både i sin blogg och på icke raderade dokument han hängt ut på divshare, men även på youtube, jag förstår faktiskt inte hur en del skribenter kan tycka att denna uthängningen av dottern skulle vara ok : http://www.youtube.com/user/DaddyChi...19/acw_zJd7z3A
Att han tycker saker är inte likvärdigt med att hans uthängda dotter, som han använder, tycker likadant, hon är trots allt bara 6 år gammal idag. Han använder henne i sin musik. Hon pratar inte alls med ord som bara han kan höra, det är hans egen inbillning. Han lägger ord i hennes mun som hon inte talat. Denna sång är dessutom från tiden när hon bara var tre år och Joakim var ytterst destruktiv.
Detta är en skymf mot både dottern och hennes älskade mamma.
Sen har ni ju denna denna där han verkligen blottar henne: http://www.youtube.com/user/DaddyChildSweden#p/u/10/seONrUI3Ibg
Friskt??
Senast redigerad av HenrikJ 2010-11-01 kl. 19:59.
Citera
2010-11-01, 20:02
Bannlyst
Citat:
Javisst hänger han ut mamman och dottern fortfarande, både i sin blogg och på icke raderade dokument han hängt ut på divshare, men även på youtube, jag förstår faktiskt inte hur en del skribenter kan tycka att denna uthängningen av dottern skulle vara ok : http://www.youtube.com/user/DaddyChildSweden#p/u/19/acw_zJd7z3A
Att han tycker saker är inte likvärdigt med att hans uthängda dotter, som han använder, tycker likadant, hon är trots allt bara 6 år gammal idag. Han använder henne i sin musik. Hon pratar inte alls med ord som bara han kan höra, det är hans egen inbillning. Han lägger ord i hennes mun som hon inte talat. Denna sång är dessutom från tiden när hon bara var tre år och Joakim var ytterst destruktiv.
Detta är en skymf mot både dottern och hennes älskade mamma.

Ja han nämnde dottern och mamman till och med i det inlägg där han bedyrade att han aldrig nämnde dem.

Sen att han köper plats i en amerikansk amatörmusiktidning för 700 spänn och skryter om det visar väl inteliigensnivån på grabben. Alltså jag kan inte för mitt liv tycka att det är nåt fint att betala nästan en tusing för att få nämnas av någon som har satt i system för att ta betalt för just detta. Självklart nämndes han, han skulle ju kunna skicka in mer pengar.

Och hans tolkning av sin vårdnadstvist ska ses i ljuset av detta. Hur han vrider och vänder för att få det att låta fint när det gäller honom. Och tvärtom när det gäller andra. Hans bedömning över sakers tillstånd skall man absolut inte tro på. Om man inte vill bli dragen vid näsan.

Det här skivkontraktet som han talar om. Belatar han det själv månne? Alltså det är ett kontrakt på att han ska få betala för studion där musiken spelas in? Jag bara undrar.
Citera
2010-11-01, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ja han nämnde dottern och mamman till och med i det inlägg där han bedyrade att han aldrig nämnde dem.

Sen att han köper plats i en amerikansk amatörmusiktidning för 700 spänn och skryter om det visar väl inteliigensnivån på grabben. Alltså jag kan inte för mitt liv tycka att det är nåt fint att betala nästan en tusing för att få nämnas av någon som har satt i system för att ta betalt för just detta. Självklart nämndes han, han skulle ju kunna skicka in mer pengar.

Och hans tolkning av sin vårdnadstvist ska ses i ljuset av detta. Hur han vrider och vänder för att få det att låta fint när det gäller honom. Och tvärtom när det gäller andra. Hans bedömning över sakers tillstånd skall man absolut inte tro på. Om man inte vill bli dragen vid näsan.

Det här skivkontraktet som han talar om. Belatar han det själv månne? Alltså det är ett kontrakt på att han ska få betala för studion där musiken spelas in? Jag bara undrar.
Det finns mycket tvivelaktigt runt Joakim och detta är ju bara någonting i slutet här och nu, vi har varit alldeles för snälla i ifrågasättningarna över det som var från början. AITS skryt om hans priser påminde om det, det tålde inte en skrapning. Det gör inte heller hans uthängningar av dottern, bra att det kommer fram.
Citera
2010-11-01, 20:33
Medlem
HJ o JH

Ni diskuterar person igen!

En hel sida med varandra nästan för Er egen skull.

Ni saknar takt och ton, andra vet att det handlar om ett band och möjlighet till samarbete.

Sorry men Ni verkar ha fastnat och viser allt mer tydligt att Ni inte hänger med väljer att fortsätta göra omskrivningar och inte inse att förutsättningar kan förändras.

Är det här Er version och tolkning av Blinded by the light?

: http://www.youtube.com/watch?v=bMiV5Ls_LVU

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-11-01 kl. 20:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in