Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Du pratar dynga. Jag sa att ROKS fick DELA på den MILJARD som delades ut.
Vi är alltså helt överens om att det ROK:s INTE får en miljard då, bra.
Citat:
Är du helt dum i huvudet eller? Klarar du inte av att skilja på något som folk väljer på fritiden, dvs att sporta lite, och den hjälp folk vill ha när någon slår en?
Jag vet inte om du tror att du är smart eller något, men folk väljer att ansluta sig till vilken sport-anläggning eller typ av motionsanläggning som helst. Det är INTE tvingande, det är totalt frivilligt och staten skjuter inte till några extra miljarder där.
Om du blir slagen dock.. så finns hjälp. OM du är kvinna. Råkar du vara man finns i princip ingen hjälp att tillgå i Sverige, för ALLA pengar går till just att hjälpa kvinnor. Men, du är väl såpass hjärntvättat att du tror att rättvisa är 100% hjälp går till kvinnor?
Nja, jag tror det är du som har lite svårt att ta in hur det fungerar faktiskt.
Kvinnojourer är ideella organisationer, dom drivs av människor som utan lön lägger ner sin fritid på att hjälpa andra. Precis om dom flesta sportklubbar alltså.
Kvinnorna som kommer dit gör det också "frivilligt" på fritiden, om det är brukarperspektivet du vill ha.
Det är alltså ingen myndighet och inga statliga enheter vi pratar om, utan just ideella organisationer och inget annat.
Citat:
Pengarna är till för "mäns våld mot kvinnor" vilket i sig RAKT AV ÄR DISKRIMINERANDE. Om du inte fattar det har du kanske inte alla hästar hemma. Jag har aldrig sagt att pengarna är öronmärkta, jag har sagt att ROKS delar på pengarna. Det finns inte en enda mansjour som får en enda statlig peng utöver det som vilken annan organisation får. Men, det är väl OK för det. Att alla pengar går till kvinnor och typ inga går till män, eller?
Det är diskriminerande att män slår kvinnor tycker jag. Jag förstår inte denna rädsla som män som du tycks ha för att sätta rätt ord på det sker.
Mansjourer får statliga pengar precis som kvinnojourerna. Vilka bidrag menar du är särskilt öronmärkta just för kvinnojourer?
När det gäller mansjourer så finns det inget som hindrar män att engagera sej ideellt och skapa jourer på samma sätt som kvinnor gjort. Problemet för er är att ni kräver att staten ska gå in och ordna det åt er och att ni ska ha betalt för att engagera er. Så fungerar det inte, det är ingen profession det är frågan om det är engagemang.
Precis som för kvinnojourerna får man sen bidrag beroende på medlemsantal, verksamhet, hjälpsökande osv osv. För man måste ha verksamhet för att kunna äska bidrag, det räcker inte med att vara en tyckarförening. Gjorde det det så kunde alla sitta hemma på kammaren och försörja sej som ideella föreningar på statliga bidrag.