2010-07-10, 21:30
Medlem
Jag pratar inte heller om mamman. Hon verkar ganska sund och vettig som inte går i polemik, genom egen blogg eller egna inlägg.

Jag anar att hon vet att "sanningen hinner ikapp" till slut och att Daddy biter sig själv i svansen.

Daddy är inte frisk, enligt sig själv. Enligt mig håller jag med. Och sorgligt nog så tror jag fler och fler inser att både han och jag har rätt.

Varför du väljer att diskutera HJ istf att diskutera hur Daddy kan gå vidare i sitt liv, vet jag inte? Vad ger det liksom?

Om man skiter i det som varit och ser framåt. Hur tror du det skulle kunna se ut för Daddy och flickan? Hur kan man reparera det som blivit/varit?
Citera
2010-07-10, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvafan
Jag pratar inte heller om mamman. Hon verkar ganska sund och vettig som inte går i polemik, genom egen blogg eller egna inlägg.

Jag anar att hon vet att "sanningen hinner ikapp" till slut och att Daddy biter sig själv i svansen.

Daddy är inte frisk, enligt sig själv. Enligt mig håller jag med. Och sorgligt nog så tror jag fler och fler inser att både han och jag har rätt.

Varför du väljer att diskutera HJ istf att diskutera hur Daddy kan gå vidare i sitt liv, vet jag inte? Vad ger det liksom?

Om man skiter i det som varit och ser framåt. Hur tror du det skulle kunna se ut för Daddy och flickan? Hur kan man reparera det som blivit/varit?
Lol, hur tror du någon med minsta slutledningsförmåga går på ditt grepp om att du eller HJ vill "hjälpa" Daddy eller flickan?

Ni skapar ju istället större problem.. men det säger ju något om den personens tankegångar om hjälp. Om du t ex har blivit av med ett ben så tycker du att någon hjälper dig om man kapar det andra också dårå?

En alkoholist hjälper man genom att köpa honom en flaska Vodka.
En eld släcker man med bensin.. etc osv.

Jag lämnar sandlådan, nu kan ni återvända till att hjälpa denna flicka genom att klanka ner på hans far, help yourselves, please!
Citera
2010-07-10, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Huskattsmusen
Friskt?

Nja, inte om du frågar mig. Hoppas att denna dotter får slippa skitsnacket och att hon får se sin far på samma premisser som sin mor.

HJ, Hoppas du får vård eller medicin!
Aha, det ska alltså vara "jättvist", "jättvist för Daddy" oavsett hur han beter sig?
Jättebabyn kan bara släpa allt i smutsen, hänga ut på internet, hota och kränka för att driva sin vilja, sen ska lilla dotter levereras till honom för ett umgänge som han till och från glömmer?
Är det "jättvist"? För vem?
Ja just Daddy, den jättebabyn, men för dottern föga.
Hennes tillvaro ska ideligen slitas upp och Daddy ska tillfredsställas till vilket pris som helst.
Det är ingen rättvisa om det bara handlar om de vuxnas utan hänsyn till barnen.
Denna lilla dotter har sagt ifrån och nu vill Daddy hänga mamman och riva upp dotterns trygga tillvaro.
Han kan inte acceptera att dottern har det tryggt och bra hos sin mamma, det går hans ära förnär.

Tur att soc utrett och funnit att dottern har det bra hos sin mamma och att de inte behöver placeras på det utredningshem som Daddy vill att lilla dottern borde placeras i.
Vilken fader som vill sitt barn väl i första hand skulle försöka sig på en sådan sak?
Rycka upp sitt barn från en trygg tillvaro?
Näe, den som behöver hjälp och vård här heter inte HenrikJ, eller lilla dotter, eller dotterns mamma.
Men jag tror inte att du förstår det.

Ps Väntar med spänning på det "ett enda inlägget" som är vilket i ordningen? återigen utlovat att vara det sista, som dock tar tid att sammanställa...... Hur många sådana löften har han gett mamman genom åren men där han aldrig riktigt förmår att lämna och gå vidare?? Det är inte friskt med sådana hangups.
Senast redigerad av HenrikJ 2010-07-11 kl. 00:06.
Citera
2010-07-11, 16:08
Medlem
Jag håller inte med dig HenrikJ.
Jag hoppas det är det sista vi får läsa om VTn.

Ett seriöst inlägg i debatten samt utan försök till uthängningar osv.

Jag hoppas det genuint och att daddy kan satsa på vara den debattör han vill vara.

VTn ska inte ske offentligt utan debatten kan ske neutralt och i vissa saker har han ju delvis rätt om man bortser från hans egen VT.

Så jag hoppas att han får till ett sista seriöst inlägg och att han inte svammlar bort den chansen.
Citera
2010-07-11, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Jag håller inte med dig HenrikJ.
Jag hoppas det är det sista vi får läsa om VTn.

Ett seriöst inlägg i debatten samt utan försök till uthängningar osv.

Jag hoppas det genuint och att daddy kan satsa på vara den debattör han vill vara.

VTn ska inte ske offentligt utan debatten kan ske neutralt och i vissa saker har han ju delvis rätt om man bortser från hans egen VT.

Så jag hoppas att han får till ett sista seriöst inlägg och att han inte svammlar bort den chansen.
Nu hänger jag inte med om vad du skriver om att du inte håller med.
Var har Daddy skrivit att han inte tänker skriva mer om VTn?
Det vore ju iofs en välgärning och möjlighet för alla att läka så att relationerna fick chans att normaliseras.
Men något sådant ser jag inte att Daddy skrivit om.
Vad är det du inte håller med mig om?
Sen håller jag fullständigt med dig om att VT är något man borde lösa på ett sunt sätt direkt med berörd person istället för att släpa ut det i kränkande syfte på internet för att smutskasta den andra föräldern.
Det är bara barnsligt och omoget.
Citera
2010-07-11, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Det vore ju iofs en välgärning och möjlighet för alla att läka så att relationerna fick chans att normaliseras.
Sen håller jag fullständigt med dig om att VT är något man borde lösa på ett sunt sätt direkt med berörd person istället för att släpa ut det i kränkande syfte på internet för att smutskasta den andra föräldern.

Trodde du läste bloggen. Det står där!

ojdå får ändra mig, det är inte riktigt så det står såg jag. Sorry!
Senast redigerad av SnoozyDoo 2010-07-11 kl. 18:34.
Citera
2010-07-11, 21:14
Medlem
HusKattMusen

Du har iaf uppfattat en sak rätt. Jag är helt ointresserad av att hjälpa Daddy. Inget kan vara mig mer ointressant än den dårens framtid.

Däremot har du helt fel vad det gäller dottern. Jag önskar verkligen, av hela mitt hjärta att hon får en relation med sin far som grundar sig på kärlek, trygghet och omtanke. Inget av det tycks dåren klara av att ge henne, just nu. Han ser bara sig själv och hur orättvist behandlad han är. Får den dåren vårdnaden och boendet, som han inte vill ha av barnet så tappar jag tron på svenskt rättsystem.

Som det är nu är nog det bästa, så länge Daddy inte klarar av att räta ut sina problem som HAN har, utan att skylla på andra. Mamman har ju inget som helst med att göra att Daddy inte har jobb, knappt bostad och inte kan sköta umgänget. Han verkar faktiskt inte ha så många tider att passa öht, så att umgängestiderna inte sköts exemplariskt är helt wacco.

Och jag finner ingen som helst anledning att ta skit vare sig från dig eller någon annan för att jag inte ställer mig på en vuxen mans sida som inte ens tycks vara vuxen annat än till åldern. I övrigt verkar han ha fastnat i åldern 4-5 år. Det missklär honom så ini helvete. Och samhället fungerar finfint som inte accepterar så´nt betende av en vuxen människa.
Citera
2010-07-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Han skulle göra ett sista inlägg, var väl det du skrev.

Och vad han själv hävdar.
Citera
2010-07-11, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnoozyDoo
Trodde du läste bloggen. Det står där!

ojdå får ändra mig, det är inte riktigt så det står såg jag. Sorry!

Var ju det jag trodde. det du såg fel.
Att han skulle droppa hela VTn offentligt.
Har väl tolkat totalt fel.

Men nä det kan han ju inte göra, för då har han ju inget liv.
Citera
2010-07-11, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Var ju det jag trodde. det du såg fel.
Att han skulle droppa hela VTn offentligt.
Har väl tolkat totalt fel.

Men nä det kan han ju inte göra, för då har han ju inget liv.
Det är ju så att de som inte håller med Daddy kallas feminister, till och med extremfeminister och anses sammanslutit sig i någon slags konspiratorisk kampanj mot honom. Det är om denna påstådda organiserade kampanj som ytterligare ett sista? inlägg ska skrivas. Som vanligt är det ett gediget material att sammanställa så det kan lite tid......
Jag har tappat räkningen för vilken gång i ordningen det utlovas vara den sista gången där Daddy sedan lovar att släppa det.

Det är just det upprepade beteendet att lova utan att ha insikt och förankring i sig självt som jag undrar över.
Hur många liknande löften har inte mamman och soc fått? Där de andats ut och trott att de nu hade en ny bättre nivå att arbeta ifrån för att sedan få mattan bortryckt då Daddy backat tillbaka till den tidigare nivån och återigen ältar sådant som de andra trodde varit överstökat.

Det finns en orsak till att Daddys vårdnadstvist blivit en "never ending story" och jag tror att det ligger mycket i din sista mening. Daddy skulle uppleva det rätt tomt i sitt liv om han inte hade att hänga upp sig i sina konstruerade offentliga krig. Se bara på hur han skriver att han jobbat upp sin blogg till att bli en av de 10% mest "inflytelserika" bloggarna i Sverige. Det är där han lägger allt sitt krut, det är hans karriär, utan det är han inget. Allt är dessutom mammans och soc fel, han har inget eget personligt ansvar.

Dessa konstruerade krig och bloggstatistiken är mycket viktigare än att hålla reda på den enda tid som borde vara viktigast av allt, 4 timmars umgänge med sin dotter varannan fredag.
Hur svårt kan det vara för en arbetslös person som inte har några andra tider att passa att hålla reda på en så enkel sak?
Senast redigerad av HenrikJ 2010-07-11 kl. 22:56.
Citera
2010-07-11, 23:53
Bannlyst
Citat:
HusKattMusen

Du har iaf uppfattat en sak rätt. Jag är helt ointresserad av att hjälpa Daddy. Inget kan vara mig mer ointressant än den dårens framtid.

Fast vad är din mission att skriva här? Min är åtminstone att ge en balans i vansinnet och signalera att ett barn blir illa behandlat och kränkande uthängt tack vare hans framfart.
Personligen är mina närmaste vänner mina hårdaste kritiker när jag inte håller mig på mattan. Sådana vänner saknar Daddy då de bara hejar på att han ska fortsätta sin förnedringstv. Sen att kalla Daddy för dåre är väl kanske inte det bästa men å andra sidan kallar jag honom för jättebaby och det speglar väl bara hans inställning att inte vilja ta eget personligt ansvar för sina egna gärningar.

Citat:
Däremot har du helt fel vad det gäller dottern. Jag önskar verkligen, av hela mitt hjärta att hon får en relation med sin far som grundar sig på kärlek, trygghet och omtanke. Inget av det tycks dåren klara av att ge henne, just nu. Han ser bara sig själv och hur orättvist behandlad han är. Får den dåren vårdnaden och boendet, som han inte vill ha av barnet så tappar jag tron på svenskt rättsystem.

Huruvida dottern kommer att få en relation till sin pappa beror helt på Daddy. Just nu använder han bara henne för att få agera offer och jag förstår att hon själv, mamman och soc ställer sig på tvären. Man ska inte använda barn så. Det är varken ärligt eller kärleksfullt agerat av en förälder.
Du behöver inte vara orolig för att Daddy skulle få någon juridisk vårdnad, alla är medvetna om hans problem och han anses inte lämplig på något plan. Däremot vill Daddy själv försöka göra gällande för människor utan insyn att det skulle förhålla sig annorlunda, det är dock inte sant.

Citat:
Som det är nu är nog det bästa, så länge Daddy inte klarar av att räta ut sina problem som HAN har, utan att skylla på andra. Mamman har ju inget som helst med att göra att Daddy inte har jobb, knappt bostad och inte kan sköta umgänget. Han verkar faktiskt inte ha så många tider att passa öht, så att umgängestiderna inte sköts exemplariskt är helt wacco.

Det är inte mammans fel att Daddy inte rett ut sin livssituation och det är helt åt helvete att en 46-årig person inte lyckats bringa så pass mycket ordning i sitt liv att de inte ens har en egen bostad och en egen försörjning. Även detta vill Daddy ge andra skulden för. Hans stackars gamla mamma får fortsätta ge honom täckning, undrar hur länge hon orkar?

Citat:
Och jag finner ingen som helst anledning att ta skit vare sig från dig eller någon annan för att jag inte ställer mig på en vuxen mans sida som inte ens tycks vara vuxen annat än till åldern. I övrigt verkar han ha fastnat i åldern 4-5 år. Det missklär honom så ini helvete. Och samhället fungerar finfint som inte accepterar så´nt betende av en vuxen människa.
Du ska inte ta skit för att du reagerar sunt vuxet.
Senast redigerad av HenrikJ 2010-07-12 kl. 00:06.
Citera
2010-07-12, 00:32
Bannlyst
Catta skriver som vanligt nyanserat om saken:
http://cattasbubbla.se/2010/07/11/ar-det-konet-eller-enskildas-inkompetens-som-styr/#comments
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in