2010-12-23, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nanglar
Inger visar också på klokhet när hon inte slåss med sitt barnbarn som vapen tillskillnad mot Snefrid som har stora problem med att förstå att hon inte har en dotter med Joakim. Där ser jag den stora skillnaden.

Du har ju fortfarande inte kommit med något påstående om att mormor agerar i tvisten. Det är ju ingen av er som har något sådant att komma med alls. Det verkar mest som om ni vill att mormor ska vara sån som ni säger. Det finns ju inte ett exempel på en sak som mormor har gjort i tvisten. Kom med något sådant så kan vi resonera sen.
Citera
2010-12-23, 21:36
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
I domen står det om mormoderns påverkan. Pinglaklara var den som lade ut det tidigare ikväll.

Sen behöver du inte uttrycka dig som du gör.

Tillfälligheterna gjorde mig uppmärksam, så läste jag inte senast.

Citat:
Ursprungligen postat av MyfairLady
Nej inte jag heller, om det inte anses vara den enda utvägen för att hjälpa föräldrarna, att undkomma mormoderns påverkan.Vilken är mycket dominerande och verkar svårt för mamman att värja sig ifrån. Mormodern har gjort detta till sin vårdnadstvist och hennes egna föräldraroll tillika historik verkar gå igen.
För att få rätsida här, bör mormoderns osunda och agressiva påverkan isoleras.

https://www.flashback.org/sp27628489

Citat:
Ursprungligen postat av MyfairLady
Ja det går, det finns en bror också. Det går verkligen att se upprepningar och likheter på mer än ett sätt.

En del av min uppväxt tillbringade jag i samma bostadsområde som henne. Jag skulle önska att någon närstående rycker in och hjälper till. Någon som känner till och har en helhetsbild.

OT:Om tråden. Jag tror var och en som tittar på debatten om facebook kan dra egna slutsatser.
http://svtplay.se/t/103450/debatt

https://www.flashback.org/sp27630362

Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
(Parts-)inlagorna till TR.

5 december lämnade mamman utredningshemmet första gången. Hon meddelade detta till socialjouren, då det var helg. Hon menar att barnet utsätts för psykisk misshandel på hemmet. Vid ett möte 9 december hade soc utsett ett eget juridiskt ombud för flickan. Mormor fanns med på mötet. Enligt mamma och mormor ställdes ultimatum att mamman skulle återvända till hemmet, annars LVU. De återvände. Mamman uppger att hon skrev på ett papper där hon band sig att vistas färdigt på hemmet. CE uppger att hon inte klarade att vara kvar, att hon vill skydda flickan.

Mamman är upprörd över diskussionerna på nätet. Hon är orolig över pappans psykiska hälsa mm.

JR hävdar till TR att det sedan någon dag finns ett beslut om omhändertagande av flickan, men att hon inte har kunnat lokaliseras.

Mormor har anmält ett advokatbyte till Advokatsamfundet. Ordinarie ombud för mamman kunde ej närvara utan skickade en ersättare.

Vänligen lämna budbäraren utanför diskussionen om vad som är sant eller inte.

https://www.flashback.org/sp27633595

Citat:
Du fick mig att läsa domen idag/igen och det intressanta ur dagens perspektiv blir när jag läser ur Tingsrättens bedömning följande:

Efter flytten synes dock samarbetet mellan föräldrarna ha försvårats ytterligare genom att Snefrid Lunde (mormor) aktivt har agerat i frågan om hur umgänget mellan Barnet och Jr skulle ske.

Ja det var en händelse, tycker ovan posters kronologi är intressant, MFL kan du utveckla?
Var är morfar, och brodern? Hur försvann de ur bilden?

Har soc sett detta?

Flera frågor som bör ställas, sammantaget ger detta rysningar, obehagligt!

God Jul Allesammans
Citera
2010-12-23, 23:19
Medlem
nanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Tillfälligheterna gjorde mig uppmärksam, så läste jag inte senast.

https://www.flashback.org/sp27628489

https://www.flashback.org/sp27630362

https://www.flashback.org/sp27633595

Ja det var en händelse, tycker ovan posters kronologi är intressant, MFL kan du utveckla?
Var är morfar, och brodern? Hur försvann de ur bilden?

Har soc sett detta?

Flera frågor som bör ställas, sammantaget ger detta rysningar, obehagligt!

God Jul Allesammans
Det är en väldigt intressant fråga du ställer PingaKlara. Men tanke på vad som har framkommit om mormoderns roll i denna vårdnadstvist blir det än mer intressant att få veta var morfar och brodern är i deras familjesituation. MyfairLady pekar på mycet viktiga delar kring mormor och hennes roll. Aldrig har jag läst något om morfar och brodern, bara mormodern. Är det så som MyfairLady skriver, upprepningarna, mormodern har gjort detta till sin tvist osv.

Samt detta viktiga som jag kopierar in här
Citat:
Efter flytten synes dock samarbetet mellan föräldrarna ha försvårats ytterligare genom att Snefrid Lunde (mormor) aktivt har agerat i frågan om hur umgänget mellan Barnet och Jr skulle ske.

Lägger vi därtill samröret med antrosopoferna blir det än mer rysningar.
Vad är fel, något är det i varje fall?
Citera
2010-12-23, 23:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanglar
Det är en väldigt intressant fråga du ställer PingaKlara. Men tanke på vad som har framkommit om mormoderns roll i denna vårdnadstvist blir det än mer intressant att få veta var morfar och brodern är i deras familjesituation. MyfairLady pekar på mycet viktiga delar kring mormor och hennes roll. Aldrig har jag läst något om morfar och brodern, bara mormodern. Är det så som MyfairLady skriver, upprepningarna, mormodern har gjort detta till sin tvist osv.

Samt detta viktiga som jag kopierar in här

Lägger vi därtill samröret med antrosopoferna blir det än mer rysningar.
Vad är fel, något är det i varje fall?
Har vi läst något om Joakims pappa? Joakims bror? Hur är det med samröret med LivetNu?

Det märks i alla fall att ni inte har så mycket på mormodern, uppgiften ur domen berör ju det som hände 2006.
Citera
2010-12-24, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Har vi läst något om Joakims pappa? Joakims bror? Hur är det med samröret med LivetNu?
Citat:
Det märks i alla fall att ni inte har så mycket på mormodern, uppgiften ur domen berör ju det som hände 2006.

Kan du tydliggöra vad du menar, jag är troligen dålig på att googla, hittar mest bara grupper i Svenska kyrkan.
Citera
2010-12-24, 09:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktualias
[b]

Kan du tydliggöra vad du menar, jag är troligen dålig på att googla, hittar mest bara grupper i Svenska kyrkan.
Det är för att jag var trött och skrev fel - Levanu är mer korrekt.

http://www.leva-nu.com/index.php?option=com_content&task=view&id=16&Itemi d=33
Citera
2010-12-24, 10:40
Medlem
Tuesdays avatar
Barnets julafton

Enligt mammans partsinlaga ändrades de tidigare uppgifterna som hon hade fått, och soc bestämde att familjen skulle vara kvar på utredningshemmet över julen. Mor och barn bor i en lägenhet där och pappan kommer dit dagligen för umgänge. På julafton var planen att barnet skulle vara med pappan 9-19, enligt inlagan.

Enligt soc, i samband med hävandet av omhändertagandet, ska famljen tillbaka till hemmet.
Citera
2010-12-24, 10:46
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Barnets julafton

Enligt mammans partsinlaga ändrades de tidigare uppgifterna som hon hade fått, och soc bestämde att familjen skulle vara kvar på utredningshemmet över julen. Mor och barn bor i en lägenhet där och pappan kommer dit dagligen för umgänge. På julafton var planen att barnet skulle vara med pappan 9-19, enligt inlagan.

Enligt soc, i samband med hävandet av omhändertagandet, ska famljen tillbaka till hemmet.

Det var det jag misstänkte, enda skälet till att det akuta LVU,t hävdes
var att de skulle tillbaka till utredningshemmet.

Bra, då finns det alltså ett hopp att det kommer att fungera.

//Reimer
Citera
2010-12-24, 11:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Barnets julafton

Snacka om att effektivt förstöra julen för folk.

Tack för uppdateringen.
Citera
2010-12-24, 11:36
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Snacka om att effektivt förstöra julen för folk.

Tack för uppdateringen.

Vad är ditt allvarligaste problem egentligen?

Joakim och dottern får efter några år äntligen en chans att fira tillsammans
och det ser du som något negativt.

Sjuka människa!

//Reimer
Citera
2010-12-24, 13:17
Medlem
Jag hoppas jag har helt fel, men det känns som soc mfl utövar utpressning.

Jag håller med dig Micro. Vilket soc hade med hjärnan i behåll tillåtit ett barn bli utredd tom på julafton? OBS! Jag är inte emot att barnet får ha sin pappa. Men varför se till att ungen får än mer utanförskap? Efter alla dessa bråk och kränkningar, som pågått i många år, varför måste detta ske just under hennes födelsedag och julen? Får inte ett barn ha ens den glädjen ifred?

Att JR ställer upp, förstår jag. Han har ju ingen att fira jul med annars. Sonen tycks knuffas undan mer och mer. Förra året var han inte med sin pappa. Inte i år heller?

Jaja: God Jul till er alla, skit i alkoholen och var med era barn och ha mys ist.
Citera
2010-12-24, 13:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Jag hoppas jag har helt fel, men det känns som soc mfl utövar utpressning.

Jag håller med dig Micro. Vilket soc hade med hjärnan i behåll tillåtit ett barn bli utredd tom på julafton? OBS! Jag är inte emot att barnet får ha sin pappa. Men varför se till att ungen får än mer utanförskap? Efter alla dessa bråk och kränkningar, som pågått i många år, varför måste detta ske just under hennes födelsedag och julen? Får inte ett barn ha ens den glädjen ifred?

Att JR ställer upp, förstår jag. Han har ju ingen att fira jul med annars. Sonen tycks knuffas undan mer och mer. Förra året var han inte med sin pappa. Inte i år heller?

Jaja: God Jul till er alla, skit i alkoholen och var med era barn och ha mys ist.

Men kan du för en gång skull ge dig, ditt hat mot en för dig okänd person
är ju helt oresonligt.

Joakim och dottern får fira jul ihop vad vet du om arrangemanget?

Sonen kanske är där under dagen , jag vet inte men det är fullt möjligt.

Sjuka människa!!

//Reimer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in