2010-08-24, 10:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileToYou
Håll i dig nu Micro, men jag är en av de som har beställt en hel drös med domar åt dom.
Jag är ytterst delaktig så du slår inte mig på tummarna när det gäller den biten.
Så SUCKA på du!

Varför skall jag hålla i mig?

För att du har varit med och beställt en massa domar till en undersökning som är vinklad, behäftad med med en hel del metodfel, och inte är objektiv.

Grattis till en undersökning som hade varit underkänd redan på gymnasienivå - eller mer exakt aldrig hade klarat sig igenom första presentationen av upplägget ens.

Men det visar i alla fall var du står, däremot blir ju ditt försvar av inkompetensen mer förståelig.
Citera
2010-08-24, 11:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jadu, det är MER än ett heltidsarbete för en person, tro mig.
Micro har således en jäkla massa fritid, sjukskriven kanske?
På tal om att ha åsikter om Daddys bloggande när han var sjukskriven.
Stenarna flyger i glashuset.
Kanske något för Daddy att ta tag i, finns ju massor med info på denna tråden.
Seså, in på minpappa.nu och försök ta reda på vem jag är, Lycka till :yes
:

Om du skall anklaga mig för att ha fört den diskussionen gällande Joakim så hoppas jag att du kan länka och visa var jag för den. För du sitter väl inte bara och svamlar och fabulerar?

Om du skrivit något som stör Joakim är det inte omöjligt att han finner intresse i din person - det kan nog vara riktigt. Han läser enligt egen uppgift dock inte tråden längre - så du får posta din uppmaning till honom på bloggen och inte här.
Jag har dock svårt att tänka mig att han skulle ha så stort intresse av dig - det börja lukta lite attention -whore runt dig faktiskt.
Citera
2010-08-24, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Det är alltid tragiskt när separerade par inte klarar att hantera sin separation och därmed sina gemensamma barn.
Nu hände det i Daddys fall att han inte klarade av att vara funktionabel, han spårade ur och han är förbannnad över att andra inte tyckte att han höll måttet, det gjorde han ju faktiskt inte.
Detta är ju faktum och det vill ni daddyister eller vad man ska kalla er för, inte hålla med om, ni vill inte se faktiska omständigheter, men de finns ändå dokumenterade, till och med mail som Daddy skickat runt och som jag har där han avslöjar brister han själv har som han inte förmedlar till er, Känner ni er inte lite lurade då? Daddy har gjort en mängd olika tavlor i sin vårdnadstvist där han själv är den som är den som brister, men ni kör på som om han vore ofelbar.
Jag ligger på en hel del mail från honom där allehanda kommer fram, är ni fortfarande säker på att Daddy är så ofelbar som ni vill göra honom?
daddy är inte ofelbar.Detta är tragiskt att han ska behöva vara separerad från sin lilla flicka. Men han har verkligen gått till överdrift med sin blogg.Enligt honom är kvinnovåld och annat våld påhitt i princip.Dessutom är det ju jättebra att man utreder om nån blivit anklagad för incest.För trots allt förekommer det mycket sånt och allt är inte nåt feministiskt påhitt,även om det råkade vara så i hans fall.Nä den här mannen som jag känner honom är en väldigt fördomsfull människa som oftast bara tänker på sig själv.Beklagar ändå att det blivit så för honom för flickans skull
Citera
2010-08-24, 11:29
Medlem
SmileToYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om du skall anklaga mig för att ha fört den diskussionen gällande Joakim så hoppas jag att du kan länka och visa var jag för den. För du sitter väl inte bara och svamlar och fabulerar?

Om du skrivit något som stör Joakim är det inte omöjligt att han finner intresse i din person - det kan nog vara riktigt. Han läser enligt egen uppgift dock inte tråden längre - så du får posta din uppmaning till honom på bloggen och inte här.
Jag har dock svårt att tänka mig att han skulle ha så stort intresse av dig - det börja lukta lite attention -whore runt dig faktiskt.
Haha, misstänkte att dina två svar skulle bli så här.
Micri i en liten ask.
Du har absolut inga belägg för ditt påstående kring undersökningen och mer är att vänta.
Många kommer att sätta i halsen, tro mig.
Det är bara början ni har sett.
Sedan kan du sitta i ditt lilla rum, kika lite bakom gardinerna, fundera på livet i allmänhet och tro att du sitter på en guldgruva till kunskap.
Du har så fel, det är vi många som vet.
Men lite kul att se hur du slingrar dig om och om igen utan att ha en förmåga att kunna se vad som händer.
Tror du att Per Frennbro tillsammans med oss skulle få ett så stort genomslag om det inte finns substans bakom vårt jobb?
Nä du damen, du är så fel ute.
Citera
2010-08-24, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Du pratar dynga. Jag sa att ROKS fick DELA på den MILJARD som delades ut.

Är du helt dum i huvudet eller? Klarar du inte av att skilja på något som folk väljer på fritiden, dvs att sporta lite, och den hjälp folk vill ha när någon slår en?

Jag vet inte om du tror att du är smart eller något, men folk väljer att ansluta sig till vilken sport-anläggning eller typ av motionsanläggning som helst. Det är INTE tvingande, det är totalt frivilligt och staten skjuter inte till några extra miljarder där.

Om du blir slagen dock.. så finns hjälp. OM du är kvinna. Råkar du vara man finns i princip ingen hjälp att tillgå i Sverige, för ALLA pengar går till just att hjälpa kvinnor. Men, du är väl såpass hjärntvättat att du tror att rättvisa är 100% hjälp går till kvinnor?

Pengarna är till för "mäns våld mot kvinnor" vilket i sig RAKT AV ÄR DISKRIMINERANDE. Om du inte fattar det har du kanske inte alla hästar hemma. Jag har aldrig sagt att pengarna är öronmärkta, jag har sagt att ROKS delar på pengarna. Det finns inte en enda mansjour som får en enda statlig peng utöver det som vilken annan organisation får. Men, det är väl OK för det. Att alla pengar går till kvinnor och typ inga går till män, eller?
Nu är det ju tyvärr så att våld mot kvinnor är väldigt vanligt,så i stället för att tycka att detta är diskriminerande kanske du skulle ta och bli arg på dessa män som utövar våldet och förstör för andra män också
Citera
2010-08-24, 11:34
Bannlyst
Citat:
Du har absolut inga belägg för ditt påstående kring undersökningen och mer är att vänta.
Många kommer att sätta i halsen, tro mig.
Det är bara början ni har sett.
Nu börjar du låta som Daddy, gäsp
Hur många sådana löften har inte utlovats av jordbävningsstorlek?
Era små undersökningar tål inte en närmare granskning nu heller.
Citera
2010-08-24, 11:45
Medlem
SmileToYous avatar
Citat:
Varför skall jag hålla i mig?

För att du har varit med och beställt en massa domar till en undersökning som är vinklad, behäftad med med en hel del metodfel, och inte är objektiv.

Grattis till en undersökning som hade varit underkänd redan på gymnasienivå - eller mer exakt aldrig hade klarat sig igenom första presentationen av upplägget ens.

Men det visar i alla fall var du står, däremot blir ju ditt försvar av inkompetensen mer förståelig.
För att jag vet mer än dig, du som så gärna vill veta allt, mest och bäst.
Du ser på dig själv med mycket självgoda ögon.
Det visar du om och om i tex hur du notorisk bemötar alla (utom HenrikJ samt de andra som av någon anledning förvann från tråden, dina före detta medhållare) som kommer med väl understödda uppgifter.

Det du känner kring daddy och hans tvist har jag inga problem med, du läser som du vill och på det sätt som gör att du kan känna dig nöjd med att TRO att du har rätt hela tiden.

Det jag har problem med är ditt jäkla dravlande och skitsnack om att du minsann gör si och du gör så.
Du har rätt, rätt och åter rätt.
Nu kan i varje fall jag säga att när det gäller ditt skitsnack kring undersökningen är totalt fel.
Du har inte fattat vad utredningen går ut på. Ett tag trodde jag att det kanske var så att du ville försvara något i din egen lilla värld genom att vara så jäkla dryg och överlägsen, men har numera insett att du faktiskt inte fattar.
Det kan du i och för sig inte hjälpa.

Undersökningen i sig stödjer mycket av det som daddy tagit upp på sin blogg dvs den nedlagda.
Mer kommer det och tro mig, det är inte daddy som kommer att stå med hakan nere i golvet.
Jag har siffror (FAKTA) hemma hos mig som kommer att starta en storm, var så säker.
Citera
2010-08-24, 11:47
Medlem
SmileToYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Nu börjar du låta som Daddy, gäsp
Hur många sådana löften har inte utlovats av jordbävningsstorlek?
Era små undersökningar tål inte en närmare granskning nu heller.
Dessa undersökningar har inte ett skit med daddy att göra, detta är mycket mer globalt.
Så ta du och gäspa vidare, kanske till och med en liten tupplur
Citera
2010-08-24, 11:48
Medlem
SmileToYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan36
Nu är det ju tyvärr så att våld mot kvinnor är väldigt vanligt,så i stället för att tycka att detta är diskriminerande kanske du skulle ta och bli arg på dessa män som utövar våldet och förstör för andra män också
Vad stödjer du detta uttalande på?
Citera
2010-08-24, 12:22
Medlem
Per Frennbro..

Vill han verkligen synas i samma sammanhang som dig STY?

PF, verkar ju vara något så när sansad. Vilket man varken kan säga om dig eller Daddy.
Citera
2010-08-24, 12:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
För att jag vet mer än dig, du som så gärna vill veta allt, mest och bäst.
Du ser på dig själv med mycket självgoda ögon.
Det visar du om och om i tex hur du notorisk bemötar alla (utom HenrikJ samt de andra som av någon anledning förvann från tråden, dina före detta medhållare) som kommer med väl understödda uppgifter.

Det du känner kring daddy och hans tvist har jag inga problem med, du läser som du vill och på det sätt som gör att du kan känna dig nöjd med att TRO att du har rätt hela tiden.

Det jag har problem med är ditt jäkla dravlande och skitsnack om att du minsann gör si och du gör så.
Du har rätt, rätt och åter rätt.
Nu kan i varje fall jag säga att när det gäller ditt skitsnack kring undersökningen är totalt fel.
Du har inte fattat vad utredningen går ut på. Ett tag trodde jag att det kanske var så att du ville försvara något i din egen lilla värld genom att vara så jäkla dryg och överlägsen, men har numera insett att du faktiskt inte fattar.
Det kan du i och för sig inte hjälpa.

Undersökningen i sig stödjer mycket av det som daddy tagit upp på sin blogg dvs den nedlagda.
Mer kommer det och tro mig, det är inte daddy som kommer att stå med hakan nere i golvet.
Jag har siffror (FAKTA) hemma hos mig som kommer att starta en storm, var så säker.

Om tingsrätten alltid dömer som familjrätten föreslår - då tycker jag att följande siffror ser ganska relevanta ut - gör inte du?

Lunds Familjerätt föreslår inte ALLTID modern. Mmmm - vad var det nu utredningen hävdade?

Citat:
FAMILJERÄTTENS STATISTIK ÖVER SINA FÖRSLAG I VÅRDNADSUTREDNINGAR
2007
gemensam vårdnad 11
enskild vårdnad fadern 6
enskild vårdnad modern 11

2008
gemensam vårdnad 4
enskild vårdnad fadern 1
enskild vårdnad modern 8

2009
gemensam vårdnad 8
enskild vårdnad fadern 8
enskild vårdnad modern 17

Källa: Lunds kommun
http://www.dagenssamhalle.se/nyheter/ber-om-granskning-av-egna-familjeraetten-16776

Det handlar inte heller om 100% vårdnad som utdöms till mamman.
Av 46 fall tilldömdes
mamman enskild vårdnad i 26
gemensam vårdnad i 20

Hur jag än räknar fram och tillbaka så kan jag inte får det till 100%. Fast det kanske beror på att jag har lärt mig vanlig matematik.

Dessutom, man kan inte objektivt utreda och hävda i egen sak. Då är man inte just objektiv - när utredarna på något som skall föreställa "vetenskapligt" har med sina egna fall så faller objektiviteten.

Man kan inte ta med fall som faller utanför den tidsram som man skall undersöka - vilket är gjort - enbart för att utredaren vill ha med sitt eget fall.

Man kan inte sortera, tolka och utesluta på det vis som skett i utredningen.

Utredningen är håller inte måttet helt enkelt.

Den har lett till fem anmälningar - folkstorm - med hänsyn till att 2-4 av anmälarna är de som är utredare av uppsatsen. Du behagar väl inte skämta med mig.

Att det skrivs om det i en Skånetidning och av ett par journalister där man lobbat hårt för att få ut sitt budskap, säger inte mer än att man hittat en vänligt inställd okritisk journalist och ett par som finner ämnet intressant. Mer uppseende har det inte väckt.

Jag anser - vilket jag skrev från början i en annan tråd - att ämnet är intressant, det är något för någon som klarar av uppgiften att titta närmare på -- men den där undersökningen är undermålig, icke objektiv, en partsinlaga. Den är inte ett dokument som redovisar fakta.
Citera
2010-08-24, 12:38
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Om tingsrätten alltid dömer som familjrätten föreslår - då tycker jag att följande siffror ser ganska relevanta ut - gör inte du?

Lunds Familjerätt föreslår inte ALLTID modern. Mmmm - vad var det nu utredningen hävdade?

http://www.dagenssamhalle.se/nyheter/ber-om-granskning-av-egna-familjeraetten-16776

Det handlar inte heller om 100% vårdnad som utdöms till mamman.
Av 46 fall tilldömdes
mamman enskild vårdnad i 26
gemensam vårdnad i 20

Hur jag än räknar fram och tillbaka så kan jag inte får det till 100%. Fast det kanske beror på att jag har lärt mig vanlig matematik.

Dessutom, man kan inte objektivt utreda och hävda i egen sak. Då är man inte just objektiv - när utredarna på något som skall föreställa "vetenskapligt" har med sina egna fall så faller objektiviteten.

Man kan inte ta med fall som faller utanför den tidsram som man skall undersöka - vilket är gjort - enbart för att utredaren vill ha med sitt eget fall.

Man kan inte sortera, tolka och utesluta på det vis som skett i utredningen.

Utredningen är håller inte måttet helt enkelt.

Den har lett till fem anmälningar - folkstorm - med hänsyn till att 2-4 av anmälarna är de som är utredare av uppsatsen. Du behagar väl inte skämta med mig.

Att det skrivs om det i en Skånetidning och av ett par journalister där man lobbat hårt för att få ut sitt budskap, säger inte mer än att man hittat en vänligt inställd okritisk journalist och ett par som finner ämnet intressant. Mer uppseende har det inte väckt.

Jag anser - vilket jag skrev från början i en annan tråd - att ämnet är intressant, det är något för någon som klarar av uppgiften att titta närmare på -- men den där undersökningen är undermålig, icke objektiv, en partsinlaga. Den är inte ett dokument som redovisar fakta.

För det första är detta en tidning som bevakar kommunanställdas- och landstingsanställdas intressen. Självklart vinklar de pappa-gruppens arbete. Och av bara farten missade du att siffrorna var familjerättens förslag (som du ju betonar), inte de verkliga domarna. Därför kan du inte bortse från de hundra procenten.
Senast redigerad av TheLucky 2010-08-24 kl. 12:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in