Citat:
Ursprungligen postat av SmileToYou
För att jag vet mer än dig, du som så gärna vill veta allt, mest och bäst.
Du ser på dig själv med mycket självgoda ögon.
Det visar du om och om i tex hur du notorisk bemötar alla (utom HenrikJ samt de andra som av någon anledning förvann från tråden, dina före detta medhållare) som kommer med väl understödda uppgifter.
Det du känner kring daddy och hans tvist har jag inga problem med, du läser som du vill och på det sätt som gör att du kan känna dig nöjd med att TRO att du har rätt hela tiden.
Det jag har problem med är ditt jäkla dravlande och skitsnack om att du minsann gör si och du gör så.
Du har rätt, rätt och åter rätt.
Nu kan i varje fall jag säga att när det gäller ditt skitsnack kring undersökningen är totalt fel.
Du har inte fattat vad utredningen går ut på. Ett tag trodde jag att det kanske var så att du ville försvara något i din egen lilla värld genom att vara så jäkla dryg och överlägsen, men har numera insett att du faktiskt inte fattar.
Det kan du i och för sig inte hjälpa.
Undersökningen i sig stödjer mycket av det som daddy tagit upp på sin blogg dvs den nedlagda.
Mer kommer det och tro mig, det är inte daddy som kommer att stå med hakan nere i golvet.
Jag har siffror (FAKTA) hemma hos mig som kommer att starta en storm, var så säker.
Om tingsrätten alltid dömer som familjrätten föreslår - då tycker jag att följande siffror ser ganska relevanta ut - gör inte du?
Lunds Familjerätt föreslår inte ALLTID modern. Mmmm - vad var det nu utredningen hävdade?
Citat:
FAMILJERÄTTENS STATISTIK ÖVER SINA FÖRSLAG I VÅRDNADSUTREDNINGAR
2007
gemensam vårdnad 11
enskild vårdnad fadern 6
enskild vårdnad modern 11
2008
gemensam vårdnad 4
enskild vårdnad fadern 1
enskild vårdnad modern 8
2009
gemensam vårdnad 8
enskild vårdnad fadern 8
enskild vårdnad modern 17
Källa: Lunds kommun
http://www.dagenssamhalle.se/nyheter/ber-om-granskning-av-egna-familjeraetten-16776
Det handlar inte heller om 100% vårdnad som utdöms till mamman.
Av 46 fall tilldömdes
mamman enskild vårdnad i 26
gemensam vårdnad i 20
Hur jag än räknar fram och tillbaka så kan jag inte får det till 100%. Fast det kanske beror på att jag har lärt mig vanlig matematik.
Dessutom, man kan inte objektivt utreda och hävda i egen sak. Då är man inte just objektiv - när utredarna på något som skall föreställa "vetenskapligt" har med sina egna fall så faller objektiviteten.
Man kan inte ta med fall som faller utanför den tidsram som man skall undersöka - vilket är gjort - enbart för att utredaren vill ha med sitt eget fall.
Man kan inte sortera, tolka och utesluta på det vis som skett i utredningen.
Utredningen är håller inte måttet helt enkelt.
Den har lett till fem anmälningar - folkstorm

- med hänsyn till att 2-4 av anmälarna är de som är utredare av uppsatsen. Du behagar väl inte skämta med mig.
Att det skrivs om det i en Skånetidning och av ett par journalister där man lobbat hårt för att få ut sitt budskap, säger inte mer än att man hittat en vänligt inställd okritisk journalist och ett par som finner ämnet intressant. Mer uppseende har det inte väckt.
Jag anser - vilket jag skrev från början i en annan tråd - att ämnet är intressant, det är något för någon som klarar av uppgiften att titta närmare på -- men den där undersökningen är undermålig, icke objektiv, en partsinlaga. Den är inte ett dokument som redovisar fakta.