2010-07-17, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvafan
Hahhaha..

Nej vi räknas inte som "riktiga män". Det har vi ju sett fler ex på av Daddyisterna.
Nä just det, alla män som inte håller med Daddy är störda, hatande feminister och pedofiler

Citat:
Eftersom jag endast kommer att skriva ett enda inlägg till om den allt mer löjeväckande kampanjen mot mig och mina barn, så tar det tid lite att sammanställa. Det är också en orsak till att jag sedan släpper det. Om jag lägger ner all min tid på ett gäng störda feminister som hatar mig, så har dom ju vunnit.

Hur många "ett enda" inlägg har han lovat nu? Det gjorde han ju redan efter det första och nu jobbar han stenhårt på att sammanställa det tredje (Undrar om han glömmer bort att sova nu också?)

Gissa hur många sådana löften mamman och soc fått där han sedan backar och ältar om igen
en never ending story
Senast redigerad av HenrikJ 2010-07-17 kl. 13:45.
Citera
2010-07-17, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av downset1975
Hur kan man göra bedömningen av att hela felet ligger hos myndigheterna.
Du hör ju bara en sida av allt.
Endast Daddys sida.
Ändå är du helt säker på att felet ligger endast hos myndigheterna.

Jag hör barnets sida vars bästa inte har tillgodosetts, att gardera sig mot att föräldrar hamnar i konflikter som de inte klarar av att lösa själva är en utopi, att skuldbelägga den ene eller andre skapar ingen lösning snarare tvärtom, alltså vem har ett ansvar för att tillgodose barnets rättighet till en nära och god kontakt med sina föräldrar, myndigheterna och det är lätt att se om man går igenom empirin och inte moraliserar.

Det pågår förändringar inom familjepolitiken pga av att många fler och Daddy har uppmärksammat problemen.
Citera
2010-07-17, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonhierta
Jag hör barnets sida vars bästa inte har tillgodosetts, att gardera sig mot att föräldrar hamnar i konflikter som de inte klarar av att lösa själva är en utopi, att skuldbelägga den ene eller andre skapar ingen lösning snarare tvärtom, alltså vem har ett ansvar för att tillgodose barnets rättighet till en nära och god kontakt med sina föräldrar, myndigheterna och det är lätt att se om man går igenom empirin och inte moraliserar.

Det pågår förändringar inom familjepolitiken pga av att många fler och Daddy har uppmärksammat problemen.
Det problem Daddy har uppmärksammat är integritetskränkande uthängningar på internet hos Datainspektionen, grattis.

Han har även gjort soc och rätten uppmärksammade på hans gränsöverskridande beteende.
Dottern har fått övervakat umgänge och mamman har fått skyddad identitet, det är bra jobbat av en Daddy.

Sunda män i allmänhet tar avstånd från Daddys metoder och en del har fått upp ögonen för de sjuka papparörelser som existerar, något de inte innan kände till ens fanns. Duktig Daddy.
Senast redigerad av HenrikJ 2010-07-17 kl. 14:17.
Citera
2010-07-17, 14:13
Medlem
Lejonet

Nu är du helt ute och cyklar. Vad exakt har Daddys ältande och malande förändrat? Vilken opinion har han skapat eller hur har han fått upp ögonen på någon?

Lägg ner den där dåraktiga beundran av Daddy. Det låter så jävla infantilt så det är pinsamt.

Familjerätten ville att Daddy skulle ha kontakt med sitt barn. Dessvärre glömde visst pappan bort det. Vad anser du barnet/mamman/familjerätten ska göra åt det?

Förmodligen skakar de bara på huvudet åt det. Och konstaterar att Daddy som förespråkar samarbete och kommunikation för 1000nde gången bevisar att det bara är tomma ord. Och att det bara handlar om att de ska dansa för Daddys pipa.
Citera
2010-07-17, 14:18
Medlem
Citat:

Dem förändringarna har redan skett, för länge sen.
Familjelagstiftningen pratar bara om föräldrarna, där nämns aldrig kön.
Den beskriver exakt det du efterfrågar, så vad ska förändras.

Mer än 90% av vi som skiljer oss kommer överens om umgänget.
Därefter döms majoriteten till gemensam vårdnad.
Kommer inte ske några förändringar pga av att en lite minoritet inte klara av att samarbeta.
Eftersom du och fler med dig tycks tro att hela ansvaret ligger hos mamman samt myndigheterna kommer denna konflikten aldrig lösa sig. Det är först när man ser sin egen del i det hela som man kan gå vidare och lösa det.
Citera
2010-07-17, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Även om det innebär att man inte helgonförklarar män?

Ja...
Citera
2010-07-17, 14:40
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:

Vilka förändringar är det som pågår inom familjepolitiken som daddy m fl. försummade
pappor har påverkat? Ge gärna exempel.

Hur kan du vara säker på att det faktiskt inte ÄR barnets bästa som tillgodoses?
I Daddys fall vet vi inte då vi inte har all info. Till skillnad från vad daddyisterna
tycks tro, så är det inte alltid så att barnet mår bäst av båda föräldrarna. Kanske
ibland inte ens av någon av föräldrarna.
Citera
2010-07-17, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Du tycker att det är rättvisa för alla som den här tråden handlar om?

Vad tycker du att jag ska svara....att daddy har blivit fel behandlad....ja det tycker jag.
Men till syvende och sist så är det dottern som blir utsatt för den största orättvisan...hon har den fruktansvärda olyckan att bli stående mellan två föräldrar som inte kan enas...och myndigheterna ser inte till att hjälpa henne på ett fungerande sätt.
Citera
2010-07-17, 15:04
Medlem
Kimbo7s avatar
Ett samhälle "där kvinnor förväntas vara offer" - struntprat. Idag förväntas kvinnor yrkesarbeta och män förväntas dela halva ansvaret för hemmet. Skilsmässa är tillåtet, även om en del skulle vilja förbjuda det... Kvinnor förväntas idag absolut inte vara offer utan tvärtom stå på sina egna ben. Av de tio procent vårdnadstvister som finns dömer staten ungefär hälften av gångerna till delad vårdnad. De övriga: varje fall är ett enskilt fall.
Om Daddys blogg gjort att lagstifningen är på väg att ändras (lagändringar tar tid) så hoppas jag det handlar om ökat skydd när det gäller barns integritet på nätet.
Problemet med daddyisterna är bland annat att de menar att brottsoffer inte ska anmäla. Man får titta på vilka de försvarara och vilka de angriper för att göra sig en klar bild av vad det egentligen är för ena. De använder "jämställdhet" och "offer" på mycket underliga vis.
Citera
2010-07-17, 15:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DingaLinga
Vad tycker du att jag ska svara....att daddy har blivit fel behandlad....ja det tycker jag.
Men till syvende och sist så är det dottern som blir utsatt för den största orättvisan...hon har den fruktansvärda olyckan att bli stående mellan två föräldrar som inte kan enas...och myndigheterna ser inte till att hjälpa henne på ett fungerande sätt.
Var tog det personliga vuxna ansvaret vägen?
Det är knappast myndigheternas fel att Daddy har ett gränsöverskridande beteende och ett sjukt kontrollbehov som mamman värjer sig mot.
Mamman har ställt upp på alla umgängen där hon själv sluppit bli utsatt för Daddy, hon vill inte bli utsatt för Daddy. Detta har Daddy haft svårt att acceptera.
Daddy gick så långt att mamman till och med fick skyddad identitet, det krävs en hel del för att få det.

Myndigheterna kan inte trolla och få osansade personer att ta sitt förnuft till fånga när dessa personer inte vill det själva.
Daddy har haft alla chanser och han har försuttit dom, vägrar ta ansvar och skyller på alla andra.

Det myndigheter kan göra när två föräldrar inte kommer överens är att se till barnets bästa.
Gemensam vårdnad är aldrig barnets bästa när föräldrar inte kommer överens.
Det är inte heller barnets bästa att slita upp det från sin trygga ordnade miljö.
Myndigheterna har hjälpt barnet så långt de kan, nu är det upp till Daddy om han vill att hans dotter ska ha umgänge med honom. Men först måste han välja att sluta sina krig, det är hans ansvar och hans val, inte myndigheternas. Maken till ansvarsförskjutning har man väl sällan skådat.
Citera
2010-07-17, 16:20
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av downset1975
Mer än 90% av vi som skiljer oss kommer överens om umgänget.
Därefter döms majoriteten till gemensam vårdnad.
Det fetade är inte korrekt.
Citera
2010-07-17, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Det fetade är inte korrekt.
Oj vad mycket du hade att komma med Pentyl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto