2010-05-08, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tyfonen
Och händer så ofta, tyvärr. Medvetet eller omedvetet.

Jo, alla som har barn vet detta. Barn under skolåldern har dessutom den speciella förmågan att konfabulera vilket förvånade inte diskuteras i såna här sammanhang mig veterligen. Det är att konstruera verkligheten från rena fantasier - som upplevd eller verklig.
Senast redigerad av SettiMari 2010-05-08 kl. 11:02.
Citera
2010-05-08, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SettiMari
Jo, alla som har barn vet detta. Barn under skolåldern har dessutom den speciella förmågan att konfubualera - vilket förvånade inte diskuteras i såna här sammanhang mig veterligen. Det är att konstruera och återge den faktiska verkligheten från rena fantasier.

Vad är konfubualera? Konstruera och återge den faktiska verkligheten från rena fantasier. Berätta sanningen ur rena fantasier. Då menar du att barn pratar sanning fast de fantiserar fram dem. Har aldrig hört dessa teorier förr. Var kommer de i från?

Sen är det väl lite olika, en del barn ljuger väldigt mycket, men det där beror väl lite på anlag och uppfostran. Kanske socialklass?

Själv är jag övertygad att de flesta barn talar med sanning än de ljuger.
Citera
2010-05-08, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BogieBaby
För att generalisera talar män/pojkar alltid sanning medan flickor/kvinnors utsagor till 100% är rena lögner.

Ja, offerrollen är politiskt korrekt - för kvinnor/flickor. Du spelar den fint. Naturligtvis är det ren lögn - med din ironi. Men man vet sen länge att kvinnors aggressivitet i nära relationer är större och mycket mer uthållig än mäns - fast den uttrycks primärt relationellt och verbalt. Alla som har erfarenhet vet ju att det är så de fungerar, att detta är en typisk kvinnlig egenskap. Så det är inte alls egentligen konstigt att kvinnor nästan automatiskt hittar på anklagelser om sexuella övergrepp i vårdnadstvister. Män gör inte så. De har helt enkelt inte den typen av aggressivitet.
Senast redigerad av SettiMari 2010-05-08 kl. 11:12.
Citera
2010-05-08, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Vad är konfubualera? Konstruera och återge den faktiska verkligheten från rena fantasier. Berätta sanningen ur rena fantasier. Då menar du att barn pratar sanning fast de fantiserar fram dem. Har aldrig hört dessa teorier förr. Var kommer de i från?

Sen är det väl lite olika, en del barn ljuger väldigt mycket, men det där beror väl lite på anlag och uppfostran. Kanske socialklass?

Ljuga och konfabulera är inte samma sak.
Senast redigerad av SettiMari 2010-05-08 kl. 11:06.
Citera
2010-05-08, 11:00
Bannlyst
Citat:

Jag menar återge den upplevda verkligheten.
Citera
2010-05-08, 11:06
Bannlyst
Finns det något konto till daddy? Jag tänker göra en ansenlig donation. Han behöver faktiskt stöd. Det märks inte minst på mobben här.
Citera
2010-05-08, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Babsie
Kämpa på, jag vet hur det är att växa upp utan en pappa som man vet älskar en, jag hoppas inte dina barn behöver uppleva samma sak, har inte läst igenom allt du skrivit på bloggen men jag anser att det är ren ondska att vissa mammor(och även pappor i vissa fall) kan vara så här egoistiska, det gynnar ingen annan än de själva, så jag hoppas verklige att du orkar kämpa mot alla idioter som motarbetar dig, både för dig och framförallt barnens skull...

Ja, många mödrar gör så. Deras berömda "empati" inkluderar inte sina barns behov att ha sin pappa. Och samhället tittar åt andra hållet. Men det är ju ideologiskt och politiskt orkestrerat.
Senast redigerad av SettiMari 2010-05-08 kl. 11:14.
Citera
2010-05-08, 11:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ja man ska ju då också tänka på hur Daddy har beskrivit den här perioden. Han har säger att mamman är ytterst ostabil och ändå märker han ingenting. Varför?

Är man småbarnförälder så vaknar man av minsta lilla. Det kommer instinktivt.

Om man sover hårt kan ju bero på olika anledningar. En kompis är omöjlig att väcka när han druckit men så är han inte småbarnsförälder.
Citera
2010-05-08, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BogieBaby
I oktober 2008 skriver TS att han genomgått den värsta veckan i sitt liv eftersom hans dotters mamma träffat en ny man och denne man har flyttat in hos dotterns mamma. Notera att denna händelse uppfattas som en större kränkning än den att mamman flydde hals över huvud, på natten, 3 år tidigare.
Ja man ser ju klart vad det är som driver, hämnd hämnd hämnd.

Citat:
Frågan är om TS skulle ha lutat sig tillbaka om det kommit till hans kännedom att dottern lekt med sin styvfars penis? Hade denna information viftats bort som något ovidkommande, som något som alla små barn gör av nyfikenhet? En gissning är att det med all rätt hade tagit hus i helsicke.
Man hoppas ju att alla föräldrar tar sitt barn på allvar om de berättar saker som inte är bra för dem.

Citat:
Det är också ett observandum att en förälder sover så djupt att den inte märker att barnet har vaknat och dessutom leker med ens könsorgan och för en oinvigd tyder det på att den djupa sömnen kan bero på alkohol eller något preparat föresett med röda trianglar. Att det förekommit ett alkoholmissbruk har TS själv medgett och att det förekommit tabletter framgår av händelsen 091223 och dess efterspel.
Med sömntabletter och alkohol så sover man väldigt djupt.

Citat:
Det här handlar om en förälder som haft en mängd ögon på sig, som haft ett övervakat umgänge som en följd av att han inte bedömts fungera fullt ut som förälder och alltså borde vilja visa upp en fullständigt fläckfri bild av sig själv som pappas. Ändå låter han detta ske, vilket för mig tyder på en oerhörd gränslöshet och oförmåga att se sig själv med omvärldens ögon.
Var han i så psykiskt dåligt skick borde han inte ha haft hand om barnet. Ansvar!

Citat:
Oavsett om han känt sig förfördelad och felaktigt utpekad så hade det vettigaste varit att lägga sig platt, acceptera spelreglerna och visat mamman och myndigheterna att han till 100% var en fungerande förälder. Det vill emellertid inte TS, han kör sitt eget race och de som inte gillar det racet får tåla att bli kallade feministas, överlevare, propedofiler och andra tillmälen.
Ja men att kunna ta kritik kan inte Joakim, han kan inte ta till sig goda råd vad man ser på hans blogg utan att förolämpa folk. Han kan inte lyssna på någon som har en annan uppfattning än honom. De ska kallas allt möjligt, de ska hotas, de ska hängas ut ja gud vet vad.
Citera
2010-05-08, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SettiMari
Finns det något konto till daddy? Jag tänker göra en ansenlig donation. Han behöver faktiskt stöd. Det märks inte minst på mobben här.
Det finns en paypal knapp på hans blogg långt upp till höger. Ja han behöver stöd, massor.
Citera
2010-05-08, 11:33
Bannlyst
Om man lägger ihop böckerna Processen och 1984 så är det hans liv just nu. Hans liv är nu skärningspunkten. Böckerna tillhör 1900-talets största litteratur, Kafka och Orwell. De är tillsammans världslitturaturens största kritiker av det moderna samhället. Han lever det livet.
Citera
2010-05-08, 11:57
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Citat:
Ja Joakim har en väldig svartsyn på kvinnor. Är det mamman som har gjort honom något? Han skrev ju i ett inlägg att han haft problem med kvinnor ända sedan han var en liten pojke. Den enda som var nåt att ha var morfadern. Vad har hänt?

Han har tydligen en syn på morfar som ofelbar. Kan han ha fått sin mansförebild från honom?

Citat:
Jag har aldrig i mitt liv uppburit en enda krona i socialbidrag. Detta kan jag vid min morfars grav svära på.

Här kommer det igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in