2010-04-29, 14:31
  #1993
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av profanum-vulgus
Binkermuniten:
Ja, det är mycket enkelt om man har telefon.

Hon säger ju att han sover, att han inte gör något, att han inte märker något, att han inte säger något.
Men du menar kanske att man trodde på hennes fantastiska berättelse som polisen blev så glad att höra men att hon ljuger om de delar som polisen tydligt visar att hon svarar fel på? Vad grundar man det på då?


Jag har ingen aning om vad de trodde på och inte trodde på. Dock så kan väl vem som helst låtsas sova så att man lurar ett fyraårigt barn. Men du har rätt i det att det är flickan som säger att hon har gjort något och inte att pappan har gjort något. Vad jag menar är att om soc. pratar om gränsöverskridande beteende så kanske det beror på att de tror att pappan kanske har sovit medan han låtit lilla grejat med snoppen. Obs! Det är inte vad jag tror, försöker bara tänka mig in i ett av alla scenarion som finns hur soc. tänker, men det är ju också spekulationer från min sida, jag vet ingenting.
Citera
2010-04-29, 14:36
  #1994
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profanum-vulgus
Binkermuniten
Mycket lätt att kontrollera, Daddy har ju lagt ut namn och dokument med namnen, ring till socialen och fråga efter de personerna och deras arbetsuppgifter. Jag kollade upp chefen och hon är bytt.
Att en myndighet omorganiserar behöver ju knappast betyda att de gör det p g a Joakim.

Citat:
Jag kollade även med JO som du tidigare påstod inte hade något ärende med den aktuella socialtjänsten, enligt JO finns det ett pågående ärende där Daddy är klagande och man väntar på svar på JO:s frågor till myndigheten.
(Varför hittar ni på när det är så lätt att kontrollera?)
Är du säker på att det var aktuell när föregående person gjorde sin kontroll?

Citat:
Förhöret med dottern, där påstår ni att Daddy skulle ha gjort något och att tingsrätten uppfattat oro för gränsöverskridande beteende som inte är att betrakta som övergrepp. Dotterns uppgifter är ju dock att HON har gjort något och att Daddy sovit under tiden.
Hon uppger både att han sover och att han är vaken. Läser man i bloggen framkommer ju annat också som inte finns med i förhöret - vet ej varifrån Joakim själv fått de uppgifterna men han talar om dem.

Citat:
Så när ska ni sluta ljuga och hitta på om saker som är så här lätta att kontrollera? Tror ni verkligen att någon tänkande människa kommer känna bristande tilltro till Daddy för att ni HITTAR PÅ saker???
Nej, ingen kommer känna bristande tilltro till Joakim p g a saker någon hittar på - det är det motsägelsefulla i det han och ni framför som är grunden till att man ifrågasätter saker. När tolkningarna och påståendena inte stämmer överens med det som finns i de tillgängliga dokumenten.
Citera
2010-04-29, 14:39
  #1995
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profanum-vulgus
Binkermuniten:
Ja, det är mycket enkelt om man har telefon.

Hon säger ju att han sover, att han inte gör något, att han inte märker något, att han inte säger något.
Men du menar kanske att man trodde på hennes fantastiska berättelse som polisen blev så glad att höra men att hon ljuger om de delar som polisen tydligt visar att hon svarar fel på? Vad grundar man det på då?

Påstår du att polisen styr förhöret? Vad grundar du det på? Det finns ingenting som tyder på det i utskriften.

Nej, enligt flickan sover Joakim och han är vaken - och han säger någonting. Alltså är han inte helt tyst.

Jag föreslår att du läser förhöret igen.
Citera
2010-04-29, 14:43
  #1996
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Jag har ingen aning om vad de trodde på och inte trodde på. Dock så kan väl vem som helst låtsas sova så att man lurar ett fyraårigt barn. Men du har rätt i det att det är flickan som säger att hon har gjort något och inte att pappan har gjort något. Vad jag menar är att om soc. pratar om gränsöverskridande beteende så kanske det beror på att de tror att pappan kanske har sovit medan han låtit lilla grejat med snoppen. Obs! Det är inte vad jag tror, försöker bara tänka mig in i ett av alla scenarion som finns hur soc. tänker, men det är ju också spekulationer från min sida, jag vet ingenting.

Om du inte vet något så håll käften då, din jävla fitta. Du stinker.

Till läsare här vill jag säga att allt detta är historia och stengamla uppgifter. Detta räknas inte ens som ett problem längre. Socialen har bytt personal - skitsamma varför - och den nya har en helt annan inställning. Nu staplas problematiken kring mamman och hennes samarbetssvårigheter istället. Mamman har också fått utbildning i små barns nyfikenhet och sexualitet i ett försök att få henne på andra tankar. Det har inte gått så bra.

Och jag vet att det är så. Vi får se vad tingsrätten säger.
Citera
2010-04-29, 14:44
  #1997
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Påstår du att polisen styr förhöret? Vad grundar du det på? Det finns ingenting som tyder på det i utskriften.

Nej, enligt flickan sover Joakim och han är vaken - och han säger någonting. Alltså är han inte helt tyst.

Jag föreslår att du läser förhöret igen.

Så var det ja, men då är det ju rimligt att anta att soc. menar att han kan ha ett gränsöverskridande problem.
Citera
2010-04-29, 14:47
  #1998
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Så var det ja, men då är det ju rimligt att anta att soc. menar att han kan ha ett gränsöverskridande problem.

Är du trög din jävla fitta? Vad är det i uttrycket "stengamla uppgifter" du inte begriper?
Citera
2010-04-29, 14:49
  #1999
Medlem
LadyMystica:
Du har ju hängt ut honom.
Har du kritiserat "källan" till uthängning av barn/mor i Daddys fall? De uppkommer ju första gången i ett inlägg av modern på ett diskussionsforum.

micro113
Om alla som haft med Daddy att göra plötsligt "omorganiseras" efter att JO tagit upp ett ärende om hur hans fall hanterats så kan man ju misstänka att det finns ett samband, eller?

JO har suttit på sitt ärende länge, sedan långt innan föregående inlägg om saken.

Nej hon uppger att han sover. Polisen uppger däremot att han är vaken, men det går hon inte med på.

Men det är ju bara ni som hittar på saker för att det inte ska stämma med de dokument han lagt ut.

Citat:
Påstår du att polisen styr förhöret? Vad grundar du det på? Det finns ingenting som tyder på det i utskriften.

HERREGUD! Är du totalt utvecklingsstörd? Inget tyder på att polisen styr förhöret!! Wafan polisen hittar ju t.o.m. på begreppet "snoppleken" och försöker få ungen att säga det, men hon misstar vad polisen menar och tror att polisen menar mamma-papa-barn (som man leker i dockhörnan). KAN man öht styra ett förhör mer än som detta?

Hon säger uttryckligen att han inte säger något och att han inte låter på något sätt.
Citera
2010-04-29, 14:51
  #2000
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Om du inte vet något så håll käften då, din jävla fitta. Du stinker.
Du är så söt när du är arg.
Citat:
Till läsare här vill jag säga att allt detta är historia och stengamla uppgifter. Detta räknas inte ens som ett problem längre. Socialen har bytt personal - skitsamma varför - och den nya har en helt annan inställning.
Det är mycket intressant varför tycker jag eftersom Joakim sagt att de gjort så. Du har alltså kollat men inte varför de har bytt. Intressant. Kanske Joakim som vanligt *suck* har missuppfattat något igen.

Citat:
Nu staplas problematiken kring mamman och hennes samarbetssvårigheter istället. Mamman har också fått utbildning i små barns nyfikenhet och sexualitet i ett försök att få henne på andra tankar. Det har inte gått så bra.
Var kommer de här uppgifterna ifrån?


Citat:
Och jag vet att det är så.
Okej.


Citat:
Vi får se vad tingsrätten säger.
Japp.
Citera
2010-04-29, 14:53
  #2001
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av profanum-vulgus
LadyMystica:
Du har ju hängt ut honom.
Har du kritiserat "källan" till uthängning av barn/mor i Daddys fall? De uppkommer ju första gången i ett inlägg av modern på ett diskussionsforum.

micro113
Om alla som haft med Daddy att göra plötsligt "omorganiseras" efter att JO tagit upp ett ärende om hur hans fall hanterats så kan man ju misstänka att det finns ett samband, eller?

JO har suttit på sitt ärende länge, sedan långt innan föregående inlägg om saken.

Nej hon uppger att han sover. Polisen uppger däremot att han är vaken, men det går hon inte med på.

Men det är ju bara ni som hittar på saker för att det inte ska stämma med de dokument han lagt ut.



HERREGUD! Är du totalt utvecklingsstörd? Inget tyder på att polisen styr förhöret!! Wafan polisen hittar ju t.o.m. på begreppet "snoppleken" och försöker få ungen att säga det, men hon misstar vad polisen menar och tror att polisen menar mamma-papa-barn (som man leker i dockhörnan). KAN man öht styra ett förhör mer än som detta?

Hon säger uttryckligen att han inte säger något och att han inte låter på något sätt.


Du har rätt, barnet sa "leker med pappas snopp" och snoppleken kom från polisen. Hade polisen sagt leker med pappas snopp hade hon förstått och inte missförstått och börjat prata om dockhörnan. Leka med pappas snopp var hennes ord och det vet hon var det är, det är sant.
Citera
2010-04-29, 14:57
  #2002
Medlem
Binkermuniten:
Det framgår inte om hon vet vad det är, tydligen vet hon ju t.ex. inte hur en snopp ser ut eller hur det känns att ta på en snopp. Hon verkar däremot veta att hon ska säga så när polisen frågar om det samt att det är något fascinerande hon berättar om.
Citera
2010-04-29, 14:58
  #2003
Medlem
bagarn29s avatar
Att jag räknas in i samma "gäng" som Micro113 ,Bink och LadyMystica tar jag som en stor komplimang.

Det hade varit värre att uppmärksammas i ett "gäng" där könsord är standard när argumenten tryter.

Jag har tidigare skrivit att om inte JR hade lagt identitetsuppgifter så hade jag haft respekt för hans kamp. I mina ögon passerade han lågvattensmärket när så skedde. Han hade kunnat maskera dessa uppgifter utan att debatten hade tagit skada.

Nej, jag vill inte att JR:s blogg stängs. Vad som skrivs ligger på hans ansvar och det är han själv och tyvärr hans barn som tar mest skada.
Citera
2010-04-29, 15:01
  #2004
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profanum-vulgus
LadyMystica:
Har du kritiserat "källan" till uthängning av barn/mor i Daddys fall? De uppkommer ju första gången i ett inlägg av modern på ett diskussionsforum.

Det är ett inlägg jag inte kan finna så ge gärna en länk. Jag vet att det var kommentarer i anslutning till en debattartikel där dotterns mamma tydligen gav en kommentar, men jag kan inte finns kommentaren i sig själv nu. Daddy och sonens mamma gav svar på tal dock. Kanske dotterns mamma raderat det ?
Om du har ett annat ex. så visa det gärna.

Så enligt dig så har Daddy inte namngivet sin dotter, mamman och ej heller publicerat målnummer, citat från förhör, utredningar mm ? På sin blogg vill säga.

Om du svarar nej på detta så är jag inte förvånad Daddy går bet, för då är eran verklighetsuppfattning noll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in