2010-06-23, 15:15
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Nu får ni lugna ner er med pedofilsnacket hit och dit. Tack. Och ta det oerhört lugnt med att diskutera uthängningar, för det är inte ämnet för tråden. //Mod
Citera
2010-06-23, 16:32
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Rena sakfel igen.

Det var socialtjänsten som sa till mamman att dra in umgänget efter att barnet berättade om vilka leksaker pappa lät henne leka med i sängen.

Man ville utreda det och mammans val var att neka umgänge eller att barnet placerades hos någon som hade förmågan att skydda flickan från Daddy under utredningen.

Det hade ingenting att göra med någon pojkvän till mamman faktiskt. Dina spioner har snokat fel där.

Edit;
Daddys tokutbrott i oktober 2008, drygt ett halvår innan, berodde däremot på raseri över att mamman hade träffat en man, men det var en annan historia.

Du fortsätter oförtrutet att sprida oreda och egna antaganden runt runt..

Mamman har från början nekat och försvårat umgänge, när daddy inte gav sig utan ville ha sitt tilldömda umgänge så kom anklagelsen, som nu är avfärdad.

daddy har icke haft något tokutbrott det är ditt nedriga sätt att förnedra, tvärtom har flertalet undrat hur han klarat av att hålla sig så lugn som han gör.
Läs på om detta är ditt liv, intressant också att se dina åsikter i gamla stan tråden, du ser inget motsägelsefullt i det din ståndpunkt, men det är klart om det till varje pris är mammor som skall försvaras trots mordförsök, så respekterar jag det som din åsikt, var gärna ärlig.
Kom med något nytt eller avvakta.
Citera
2010-06-23, 17:06
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Du fortsätter oförtrutet att sprida oreda och egna antaganden runt runt..

Mamman har från början nekat och försvårat umgänge, när daddy inte gav sig utan ville ha sitt tilldömda umgänge så kom anklagelsen, som nu är avfärdad.
Du får gå tillbaka och läsa på för du har uppenbarligen inte tillgång till relevanta dokument att kika i.

Lite kort kan du få i alla fall. Mamman nekade inte umgänge, men Daddy fick inte ha barnet ensamt eftersom han drack alkohol efter separationen och eftersom han inte var i ordning på grund av sin ADHD. ADHD:n sökte han inte hjälp för förrän långt senare, och när han började medicinera och få lite ordning så fick han obevakat umgänge. Innan dess hade han inte föräldraförmåga nog för att klara ett litet barn. Allt det där finns i pappren, fast det kan ju du förstås inte veta.

Citat:
daddy har icke haft något tokutbrott det är ditt nedriga sätt att förnedra, tvärtom har flertalet undrat hur han klarat av att hålla sig så lugn som han gör.

Daddy har raderat i bloggen, men vi är många många som läst hans utbrott i oktober 2008 då han fick reda på att mamman träffat en ny man. Att du inte hann läsa det och att han raderat det betyder inte att det aldrig har hänt.

Jag är dessutom ganska säker på att det finns inklistrat här i tråden om du bara letar. Ett lejontips från mej till dej.

Citat:
Läs på om detta är ditt liv, intressant också att se dina åsikter i gamla stan tråden, du ser inget motsägelsefullt i det din ståndpunkt, men det är klart om det till varje pris är mammor som skall försvaras trots mordförsök, så respekterar jag det som din åsikt, var gärna ärlig.
Kom med något nytt eller avvakta.
Bestämt dej nu för om det är motsägelsefullt eller om jag alltid håller på mammor. Du kan inte få båda förstår du.

Själv ser jag inget som helst motsägelsefullt i att anse att den som är lämpligast ska ha barnen och den som framstår som olämplig eller skadlig, eller kan vara potentiellt skadlig ska ha bevakat umgänge.

I G:a Stan tråden har jag ännu inte tagit ställning fullt ut, men utifrån det jag läst så verkar det som om mamman just nu är den mindre lämpliga parten. Det är möjligt att jag ändrar mej när jag läst mer.

I den här tråden anser jag absolut och utan tvekan att Daddy är den mindre lämpliga parten.

För båda dessa tycker jag att övervakat umgänge med kontaktperson är en bra åtgärd i nuläget.

Barnen i fokus förstår du.
Citera
2010-06-23, 17:11
Medlem
swimp78s avatar
Citat:

Daddy har raderat i bloggen, men vi är många många som läst hans utbrott i oktober 2008 då han fick reda på att mamman träffat en ny man. Att du inte hann läsa det och att han raderat det betyder inte att det aldrig har hänt.

Jag är dessutom ganska säker på att det finns inklistrat här i tråden om du bara letar. Ett lejontips från mej till dej.

Det skulle vara intressant att läsa faktiskt. Finns det nån som sparat ner det eller vet var i tråden det ligger så får ni gärna posta det här eller skicka ett PM!
Citera
2010-06-23, 17:18
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det skulle vara intressant att läsa faktiskt. Finns det nån som sparat ner det eller vet var i tråden det ligger så får ni gärna posta det här eller skicka ett PM!

Jag får backa lite. Inlägget låg faktiskt kvar när jag kontrollerade. Det finns lite till som följer upp, men det här var det jag främst avsåg. Det blev visst psykakuten och hela tjosan när mamman två och ett halvt år efter separationen träffade en ny. Men han är inte fixerad.
Citat:
[...]
Efter att ha gått igenom denna skärseld av rättslöshet och misstro, misstänkt för diverse och anklagad för att inte bry sig om sitt barn framför allt, så fick jag alltså i måndags reda på att en ny man skall flytta in hos min dotter. Jag får i praktiken 3-4 dagar i månaden med henne och en total främling som jag inte vet något om, får resten. Nu blir det han som finns där när hon vaknar, när hon behöver tröst, när hon kommer hem från dagis, som lär henne cykla mm mm.

Detta var strået som knäckte kamelens rygg. Att dessutom ha en mamma till barnet som inte ser något konstigt med detta, utan säger att "jag bara tycker synd om mig själv" tyder i mitt tycke på en ren empatistörning. I måndags kraschade jag, i tisdags åkte jag in på psykakuten och fick två stesolid som fick mig att härda ut till Torsdagen då jag fick träffa en läkare. När han såg mig, och det skick jag befann mig i så skrev han ut 20mg Sobril på stört. Dom har räddat mig över det värsta, och gör det fortfarande.Men jävlar vad jag har gråtit.

Vet ni, jag satt häromdagen och räknade på de antal brott som begåtts mot mig och min dotter i Sverige bara de tre sista åren. jag kom fram till dessa.
Egenmäktighet med barn , Falsk tillvitelse, Förtal ,Grovt tjänstefel ,Hets mot folkgrupp ,Kidnappning, alt.människorov ,Maktmissbruk ,Medhjälp till kidnappning ,Myndighetsmissbruk ,Ofredande ,Olaga frihetsberövande ,Olaga tvång ,Osant intygande ,Ärekränkning ,Övergrepp i rättssak

Jag har försökt att anmäla till polisen, JO, JÄMO och Länsstyrelsen, men det var innan jag förstod att, jag som man gentemot en kvinna är fullständigt rättslös i Sverige idag. 200 000 kids får knappt träffa sin pappa idag. Ändå behövs vi. Kloka mammor och pappor, det är dags nu att vi ställer oss upp för våra barn och säger ifrån. För barnen.

Edit:
Jag får väl påtala att detta är oktober 2008, utredningen om snoppleken kommer i mars-april 2009, det är alltså inte dom anklagelserna som tynger honom.
Senast redigerad av Logga-ut 2010-06-23 kl. 17:21.
Citera
2010-06-23, 17:28
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Jag får backa lite. Inlägget låg faktiskt kvar när jag kontrollerade. Det finns lite till som följer upp, men det här var det jag främst avsåg. Det blev visst psykakuten och hela tjosan när mamman två och ett halvt år efter separationen träffade en ny. Men han är inte fixerad.

Edit:
Jag får väl påtala att detta är oktober 2008, utredningen om snoppleken kommer i mars-april 2009, det är alltså inte dom anklagelserna som tynger honom.

Ja herregud. Det är tyder ju om inte annat på bristen på självinsikt:

"Att dessutom ha en mamma till barnet som inte ser något konstigt med detta, utan säger att "jag bara tycker synd om mig själv" tyder i mitt tycke på en ren empatistörning."

Uppenbarligen tycker Daddy att mamman är "empatistörd" för att hon inte ser något konstigt med att hon har tillåtelse att gå vidare i livet och träffa en ny man och ha ett liv tillsammans med honom.

Är det inte hon som har vårdnaden om barnet? Isåfall är det väl Daddy som är störd om han inte förstår att hon har all rätt att leva det liv hon vill, med vem hon vill.

Daddy är en sån där hopplöst störd exman av den typ som dyker upp i nyheterna när han dödar sin före detta fru och sina barn för att han "ville ha dem för sig själv".

Tror någon förresten att dottern vid det här laget har minsta lust att umgås med den där luggslitna konstiga och arga farbrorn som dyker upp någon gång i månaden och ställer till med en scen? Mår dottern bra av det?
Citera
2010-06-23, 17:32
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
OT raderat. profanum-vulgus får en Tillsägelse för kraftig OT. Ämnet för den här tråden är inte uthängningar på Daddys blogg och inte heller huruvida andra medlemmar är pedofiler eller inte. Dessutom gäller regel 1.06 och det är inte tillåtet att spekulera i andra användares identitet. //Mod
Citera
2010-06-23, 17:44
Medlem
Logga-ut:
I vilka papper finns det?

Det finns inget sådant utbrott, jag har följt bloggen från start och aldrig sett det. I målet i tingsrätten finns en massa bloggposter utskrivna ingen av dem handlar om något liknande. Du har hittat på det. Inlägget du citerar handlar inte om något som det du beskrivit.

swimp78:

Mer fantastisk logik efter att du har fått dignitärerna att sopa igen din förra pinsamma logikmiss, det är verkligen inte din dag idag.
Mamman flyttade alltså ihop med en ny pappa, och bytte sedan till ännu en ny pappa och har på samma tid som tre pappor avverkats bytt bostad flera gånger samt dagis och umgänge för dottern. Vilken fantastisk trygg uppväxt tjejen får.
Citera
2010-06-23, 17:47
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fosforera
Nix. Flickan säger inget om att "pappa ska prata med domaren". Det är mammans ord under samarbetssamtalet 2009-01-25. Det var alltså under detta samtal som mamman sa att dottern bett henne att "säga till domaren att [dottern] får vara hos pappa mer". Detta samarbetssamtal står även omnämnt i ANSÖKAN OM STÄMNING till Varbergs tingsrätt 2009-03-31, även det ett dokument som kom till innan förhöret med barnet 2009-07-06.
Gå in och lyssna på bandupptagningen som faktiskt ligger kvar på bloggen. Där flickan ska berätta "vad hon vill" enligt Daddy. Det att "prata med domaren" är Daddys ord, det framgår klart om du spelar upp bandet.

Exakt ordalydelse i förhöret har jag inte huvudet och jag har varken ork eller lust att gröta igenom förhöret igen. Oavsett så uttrycker sej flickan på ett sätt som hon inte har mognad och uppfattning för.
Bara uttrycket "samma tid", som hon inte ens kan uttala på bandet, är för abstrakt för en fyraåring.

Jag måste dessutom säga att jag lider med pojken som befinner sej mitt i denna bandupptagning där pappan berättar att han ska tala med domaren om flickans boende medan pojken bara ska träffa pappan på deltid. Jag kan inte låta bli att undra vad som rör sej i honom. Han borde vid den tiden vara runt åtta år och har klart för sej vad det handlar om och faktiskt stor nog för just det rättvisetänk som man försöker lägga på flickan. Tänkte Daddy på det när han arrangerade sin lilla scen?

http://daddys.blogg.se/2009/may/farsor-ska-inte-mopsa-sig-daddy-anmald-for-s.html
Senast redigerad av Logga-ut 2010-06-23 kl. 17:53.
Citera
2010-06-23, 17:49
Medlem
Ståltomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvafan
Ni som anser att orden i förhöret är viktigare än barnet ifråga, borde ifrågasätta hur ni själva reagerat om det vore era barn som kom hem och berättade om snopplekar. Skulle ni ens skicka era barn till någon som uppenbart har "klivit över gränsen"? Det normala är att reagera. Det normala är att söka hjälp och råd om ens barn är drabbat.

Det var väl nån som ställde den hypotetiska frågan hur Joakim hade reagerat på snopphistorien om det hade varit den nyinflyttade styvfaderns snopp det varit frågan om. (Hans ex- nya snubbe alltså)

Citat:
Sen finner jag ff en fråga obesvarad, i själva den debattdelen. Hur kommer det sig att Daddy och barnet berättat olika om händelsen. Kan någon förklara det? Inte ens platsen för händelserna är ju lika. Ingen mer än jag som blir konfunderad?

Det finns stora luckor i det mesta i den bevisning och dokumentation som vi trådläsare har (eller har haft). Därför väljer jag själv att försöka besinna mig när jag börjar bli tvärsäker i mina antaganden.

Senast redigerad av Ståltomten 2010-06-23 kl. 17:53.
Citera
2010-06-23, 17:55
Medlem
Ståltomten:
Tja, kanske råkade det bli det i det andra polisförhöret, eller så kanske det var mammas snippa som råkade komma med, kanske är det därför det är så viktigt att det ska vara hemligt.
Citera
2010-06-23, 18:20
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Vänligen sluta med chatdiskussioner om andra användare. Bang The Drum, Logga-ut och swimp78 får Tillsägelse för OT. //Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in