Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara
Du fortsätter oförtrutet att sprida oreda och egna antaganden runt runt..
Mamman har från början nekat och försvårat umgänge, när daddy inte gav sig utan ville ha sitt tilldömda umgänge så kom anklagelsen, som nu är avfärdad.
Du får gå tillbaka och läsa på för du har uppenbarligen inte tillgång till relevanta dokument att kika i.
Lite kort kan du få i alla fall. Mamman nekade inte umgänge, men Daddy fick inte ha barnet ensamt eftersom han drack alkohol efter separationen och eftersom han inte var i ordning på grund av sin ADHD. ADHD:n sökte han inte hjälp för förrän långt senare, och när han började medicinera och få lite ordning så fick han obevakat umgänge. Innan dess hade han inte föräldraförmåga nog för att klara ett litet barn. Allt det där finns i pappren, fast det kan ju du förstås inte veta.
Citat:
daddy har icke haft något tokutbrott det är ditt nedriga sätt att förnedra, tvärtom har flertalet undrat hur han klarat av att hålla sig så lugn som han gör.
Daddy har raderat i bloggen, men vi är många många som läst hans utbrott i oktober 2008 då han fick reda på att mamman träffat en ny man. Att du inte hann läsa det och att han raderat det betyder inte att det aldrig har hänt.
Jag är dessutom ganska säker på att det finns inklistrat här i tråden om du bara letar. Ett lejontips från mej till dej.
Citat:
Läs på om detta är ditt liv, intressant också att se dina åsikter i gamla stan tråden, du ser inget motsägelsefullt i det din ståndpunkt, men det är klart om det till varje pris är mammor som skall försvaras trots mordförsök, så respekterar jag det som din åsikt, var gärna ärlig.
Kom med något nytt eller avvakta.
Bestämt dej nu för om det är motsägelsefullt eller om jag alltid håller på mammor. Du kan inte få båda förstår du.
Själv ser jag inget som helst motsägelsefullt i att anse att den som är lämpligast ska ha barnen och den som framstår som olämplig eller skadlig, eller kan vara potentiellt skadlig ska ha bevakat umgänge.
I G:a Stan tråden har jag ännu inte tagit ställning fullt ut, men utifrån det jag läst så verkar det som om mamman just nu är den mindre lämpliga parten. Det är möjligt att jag ändrar mej när jag läst mer.
I den här tråden anser jag absolut och utan tvekan att Daddy är den mindre lämpliga parten.
För båda dessa tycker jag att övervakat umgänge med kontaktperson är en bra åtgärd i nuläget.
Barnen i fokus förstår du.