2010-06-06, 21:11
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
... Han har inga egna gränser för vad som är normalt beteende. Förmodligen får han en nästan sexuell kick av att hota, skrämma, kränka och ljuga om andra på internet. En maktkänsla som ger sexuella kickar av sadistisk karaktär. Det är så utanför normalt beteende det han sysslar med att han måste drivas av en fysisk njutning av det. För det han skriver saknar i allt totalt intellekutell förankring. Det är ett kränkande rätt igenom som han inte kan sluta med.

Daddy behöver alltså hjälp för att sluta med sitt kickande av att kränka, hota och förfölja folk på internet. Och jag är allvarlig, det är sjukligt det han håller på med.

Så någon i hans närhet borde kontakta vården och göra en intervention. Han är sjuk. Det tror jag de flesta faktiskt ser, men vem bryr sig såpass att försöka göra nåt åt det?

En liten släng av projektion?
Citera
2010-06-06, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
En liten släng av projektion?

Ja han projicerar en hel del. Någon borde hjälpa honom. Han ser sin egen aggressivitet i andra och därför känner han sig hotad och så blir han ännu mer hotfull och aggressiv och så trappas det upp hela tiden. Klarsynt beheaded!
Senast redigerad av Binkermuniten 2010-06-06 kl. 21:39.
Citera
2010-06-06, 23:31
Medlem
Ståltomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
I så fall: Varför är det bara män som klagar över hur de behndlas av myndigheter i v.t.?

Detta är ju off-topic kanske men intressant (jag skulle fortfarande vilja ha klargjort exakt hur generella -- dvs inte relaterade till Joakims fall -- diskussioner om vårdnadstvister och könsroller, som vi kan ta i denna tråden)

Om det stämmer att männen klagar mer/högre i dagens läge, så är det ju en bra fråga. Generellt sett tror jag mycket av allt detta är relaterat till att vi lever i ett århundrade där gamla biologiskt rotade "sanningar" luckrats upp. Men jag är mycket intresserad av diskussionerna som sådana. Självfallet kan det finnas systematisk felbehandling från statsapparatens sida. Men hur i helsicke mäter och korrigerar man i så fall detta, när känslosvallen i de underliggande konflikterna är så stora?

En tangent till här. Jag snubblade in på en site som heter Föräldrajouren, pga nåt som Leroy1 skrev. Där finns hårresande historier som t ex denna: http://www.foraldra-jouren.se/forum1/viewtopic.php?f=5&t=2694&start=0 .

Ett tydligt exempel på en djup konflikt som till en början är helt och hållet mellan två personer. Där verkar författaren snabbt ha lyckats ta mer av initativet i "sin" tvist än Joakim, författaren har även hållt sig helt anonym, och jag tolkar det iallafall som att författarens partner har någon form av psykiska problem, typ Borderline.

Och så kommer tangentens fråga: Är det nån sorts jäkla Bordeline-epidemi på gång!?
Senast redigerad av Ståltomten 2010-06-06 kl. 23:38.
Citera
2010-06-06, 23:50
Medlem
Natrixnatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Ja du är väldigt tydligt - helkorkad - ja det är sant. Men släpp det gärna orkar inte med dina idiotier.

Daddy måste få motstånd. Han har inga egna gränser för vad som är normalt beteende. Förmodligen får han en nästan sexuell kick av att hota, skrämma, kränka och ljuga om andra på internet. En maktkänsla som ger sexuella kickar av sadistisk karaktär. Det är så utanför normalt beteende det han sysslar med att han måste drivas av en fysisk njutning av det. För det han skriver saknar i allt totalt intellekutell förankring. Det är ett kränkande rätt igenom som han inte kan sluta med.

Daddy behöver alltså hjälp för att sluta med sitt kickande av att kränka, hota och förfölja folk på internet. Och jag är allvarlig, det är sjukligt det han håller på med.

Så någon i hans närhet borde kontakta vården och göra en intervention. Han är sjuk. Det tror jag de flesta faktiskt ser, men vem bryr sig såpass att försöka göra nåt åt det?

Kan ni inte bara låta allt vara. Låta det vila och låta en liten flicka få chansen att bygga upp sin relation med med sin far. Lägg ner alla era vapen och låt det bara få vara. Låt dem få upptäcka varann igen. Låt henne få lära känna sin pappa som är den enda pappa hon har.

Håll inte på att älta vad som varit och varför det sket sig med deras föräldraskap. Det är historia nu. Hon har blivit en hel massa fler år och nu behöver hon sin pappa. Då var han inte så viktig för hon var liten och behövde sin mamma mest.

Nu betyder hennes pappa allt och han är inte bara förebilden för alla män hon kommer att bli kär i, han är hennes rötter och hennes ursprung. Hennes pappa är hennes viktigaste ankare i livet.
Citera
2010-06-06, 23:51
Medlem
@Logga-ut

Du kan väl knapast gissa eftersom en del av gårdagens kommentarer och resonemang försvann.

Vem tror du?

Leroy
Citera
2010-06-06, 23:57
Medlem
swimp78s avatar
Jag förstår till viss del de heta Daddy-diskussionerna som var efter att Daddy dygnet runt var som mest aktiv i bjästafallet och i att knyta nätverk med "the bad guys" och utmåla två våldtäktsoffer som lögnare och gärningsmannen som offer.
Det var väldigt intensivt ett tag där!

Dock har jag svårt att förstå hur vissa kan hålla hatet och tangentbordet varmt nu när han inte skriver något längre.

Det kanske kan vara värt att tagga ner lite och vänta tills han levererar något nytt att irritera sig på, istället för att bara gläfsa runt i ingenstanns? Risken finns ju att bli sedd som manisk annars.
Sådana som HenrikJ och Binkermuniten verkar ju nästan besatta i alla fall så länge det inte finns något motstånd från motståndarparten.
Senast redigerad av swimp78 2010-06-06 kl. 23:59.
Citera
2010-06-06, 23:58
Medlem
@Natrixnatrix.

Helt fantastisk slutsatts du dragit och kommer in och påpekar, säger som Norrmännen "Greit!"

Stålis. Trevligt att du läst en del på forumen, Synd att en del forum drabbats av inre konflikter eller strider. Det fanns många bra trådar på gamla pappa-barn forumet, synd att det försvann.

@ Swimp - Jag är benägen att hålla med dig oxså fast du försökt ifrågasätta att man kan känna saknad då lukten av ditt barn försvinner sakta från den kudde det somnat sött till då du fått möjlighet att läsa godnattsagor, du dragit och skrivit ? om peddo kortet som en del väljer att göra. Du kan ju bara tänka hur Soc. och familjerätt skulle agera om så gjordes.

Oftast räcker det med att en part säger att man upplever någon som hotfull och om en man höjer rösten eler ifrågasätter då kan det bli en långdragen och sjuk vårdnadstvist där inte alla ser hur det går att agera för att blockera.

Vaket!

Leroy
Senast redigerad av Leroy1 2010-06-07 kl. 00:08.
Citera
2010-06-07, 00:07
Medlem
Natrixnatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
@Natrixnatrix.

Helt fantastisk slutsatts du dragit och kommer in och påpekar, säger som Norrmännen "Greit!"

Stålis. Trevligt att du läst en del på forumen, Synd att en del forum drabbats av inre konflikter eller strider.

Det fanns många bra trådar på gamla pappa-barn forumet, synd att det försvann.

Leroy

Tänk om jag tänkt så från fösta början. Att jag utgått ifrån ett litet barn som hamnat i en idiotisk vårdnadsstrid, där den ena föräldern bestämt att den striden ska göras på nätet, utifrån den förälderns utgångspunkt. Jag som litet barn förstår ingenting. Jag älskar ju båda mina föräldrar.
Citera
2010-06-07, 00:19
Medlem
@Natrix!

Jag har sett din förmåga att resonera fram och tillbaka i tråden, du visar på humana värden där du insiktsfullt kommer fram till att det handlar om hur barnet får möjlighet här och nu och i framtiden.

Du ser till sak inte till person. Du verkar se till barnens möjlighet och bästa från här och nu samt framöver. Vikten av möjlighet till kontakt med sina två sociala baser.

Ok kanske D var en av de första som vågade ta klivet, pröva gränserna, men om man gör det, sticker ut hakan då får man nog vara beredd att bi granskad i detalj.

En del av de saker som lyfts av D är relevanta då man inte får och tvist uppstår. En del saker som lyfts handlar om rättvisa för barn och ungdommar i de ifågasättanden som han gjort, kanske en del av det han skrivit om andra fall handlar om terapi, möjlighet om att skriva om annat än sitt eget fall´.

Många verkar ha hakat upp sig på hans engagemang om barnen/ungdommarna i från Bjästa och kan inte släppa detta utan tolkar det på fel sätt, väljer att hoppa på i stället för att kanske tänka efter och förstå.

Hans ifrågasättande gällande agerandet för pojken som blev hämtad och fick lov att bo på hem visar på att engagemanget kan vända på den verklighet som uppmålats.

Leroy
Citera
2010-06-07, 00:26
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ståltomten
Detta är ju off-topic kanske men intressant (jag skulle fortfarande vilja ha klargjort exakt hur generella -- dvs inte relaterade till Joakims fall -- diskussioner om vårdnadstvister och könsroller, som vi kan ta i denna tråden)

Om det stämmer att männen klagar mer/högre i dagens läge, så är det ju en bra fråga. Generellt sett tror jag mycket av allt detta är relaterat till att vi lever i ett århundrade där gamla biologiskt rotade "sanningar" luckrats upp. Men jag är mycket intresserad av diskussionerna som sådana. Självfallet kan det finnas systematisk felbehandling från statsapparatens sida. Men hur i helsicke mäter och korrigerar man i så fall detta, när känslosvallen i de underliggande konflikterna är så stora?

En tangent till här. Jag snubblade in på en site som heter Föräldrajouren, pga nåt som Leroy1 skrev. Där finns hårresande historier som t ex denna: http://www.foraldra-jouren.se/forum1/viewtopic.php?f=5&t=2694&start=0 .

Ett tydligt exempel på en djup konflikt som till en början är helt och hållet mellan två personer. Där verkar författaren snabbt ha lyckats ta mer av initativet i "sin" tvist än Joakim, författaren har även hållt sig helt anonym, och jag tolkar det iallafall som att författarens partner har någon form av psykiska problem, typ Borderline.

Och så kommer tangentens fråga: Är det nån sorts jäkla Bordeline-epidemi på gång!?
Ja man kan lätt få för sej det. En borderline-epidemi och totalt inkompetenta myndigheter i vart enda fall.

Mammor som dessutom gör allt för att förgifta barnens sinnen;

Citat:
Ditt min pojke vill och i den takt han blir större så..men det jag vet är att hon nu redan använder ord såsom mamma saknar dig jättttteeeemyccckket..På sikt kommer det leda antagligen till skuld hos pojken..men jag ska ju inte ta ut något i förskott, men det är mina farhågor.

Det skulle inte förvåna mej om dom listiga förslagna häxorna säger till sina barn att dom älskar dom också, allt i syfte att PAS:a dom. *suck*
Citera
2010-06-07, 00:35
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natrixnatrix
Kan ni inte bara låta allt vara. Låta det vila och låta en liten flicka få chansen att bygga upp sin relation med med sin far. Lägg ner alla era vapen och låt det bara få vara. Låt dem få upptäcka varann igen. Låt henne få lära känna sin pappa som är den enda pappa hon har.

Håll inte på att älta vad som varit och varför det sket sig med deras föräldraskap. Det är historia nu. Hon har blivit en hel massa fler år och nu behöver hon sin pappa. Då var han inte så viktig för hon var liten och behövde sin mamma mest.

Nu betyder hennes pappa allt och han är inte bara förebilden för alla män hon kommer att bli kär i, han är hennes rötter och hennes ursprung. Hennes pappa är hennes viktigaste ankare i livet.
Hur kan du dra alla dom där slutsatserna om vad han är för henne?

Betyder allt? Viktigaste ankare i livet?
Jaha, har hennes mamma dött menar du, eller är det något annat som inträffat så hon har förlorat den person som hittills varit just det där för henne.

Förebild för alla män hon kommer att bli kär i?
Jag hoppas vid gud att du verkligen behagar skämta nu.
Citera
2010-06-07, 00:41
Medlem
@Logga-ut.

Natrix kanske har kikat runt lite och faktiskt kommit fram till en del neutrala viktiga insikter och ser hur en del håller på. Väljer att ifrågasätta just person som lyft en del sakfrågor och kanske dragit på sig kritiker som missat just detta med barnens rätt. Natrix kanske har sett att det kan finnas substans i det en del pratar om och lyfter eller ser.

Bara för att Natrix är vaken nog att vilja diskutera sak i stället för person så väljer en del att ifrågasätta i stället för att diskutera.

Leroy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in