Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Nej då det var din kompis HenrikJ som "asgarvade" när jag talade om för honom att ADHD inte var en skada...du hade inget att invända mot det han sade, utan fortsatte bara att hetsa så jag utgick ifrån att vad ni än påstår inom er lilla klick, så backar ni upp varandra. Och ja...visst finns det en rad psykiatriska diagnoser som i efterhand visar sig felställda - har för mig att någon i tråden var inne på att bla ADHD kan förväxlas med depression. Sedan har du "trotssyndrom" som har många likheter med ADHD. I USA fanns det under en lång tid i princip bara två psykiatriska sjukdomsstillstånd, schizofreni och paranoja. Psykiatri är alltså ingen särskilt exakt vetenskap - t.ex. har människor med överfunktion/underunktion av sköldkörteln beteenden som kan liknas vid manodepressivitet o.s.v. o.s.v.
Jag sitter inte och diagnosticerar folk över nätet, jag sitter inte och drar långtgående slutsatser om vad det ena och det andra beteendet har med att göra, men det är precis vad ni gör och är det något jag avskyr så är det självutnämnda amatörpsykologer som läst tio rader ur någon psykologibok för högstadiet och därefter känner sig som fullärda!
Återigen du har inte en aning om vilka kunskaper jag har på området. Du har inte heller sett mej sitta och göra långtgående slutsatser kring diagnosen.
Jag har konstaterat att den finns och att den fanns med som grund för bedömningen i vårdnadsutredningen 2007, och det som Daddy själv och hans omgivning har uppgett i samband med det.
Jag INTE själv suttit och spekulerat vidare kring det.
Jag har däremot sagt att ADHD och dom problem det kan medföra givetvis finns med i en helhets bedömning av föräldraförmågan eftersom man då gör en bedömning av personens som helhet och därmed tar in alla aspekter. Då kan man inte utelämna något.
Så kan du sluta med dina svepande påståenden. Vill du rikta anklagelser eller påståenden gällande olika uttalanden var då snäll och vänd dej direkt till dom personer som har fällt dom uttalandena och påståendena. Kommer du inte ihåg var du ska placera olika saker låt då bli att adressera det helt tack.
Edit;
Nu är alltså också psykiatriska diagnoser slaskdiagnoser. Dom feldiagnostiserar cancer ibland också. Slaskdiagnos?