Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Utan att själv ha hunnit läsa undersökningen, men vad är det som får dig att påstå att den skulle vara "väldigt vinklad", "absolut ingen bra undersökning" respektive "en partsinlaga"? Vad i undersökningen bygger du detta på? Så vitt jag kan se finns t.o.m. alla domsluten refererade till i bilagan. Den som vill kan ju gå igenom dessa och se om siffrorna som presenteras i undersökningen stämmer eller ej.
Dessutom verkar det välutbildade personer med kunskap om vetenskapliga metoder som har gjort undersökningen, två civilingenjörer, en systemvetare och en utredare.
Förklara gärna relevansen av de titlarna i förhållande till utredningen och vetenskapliga metoder på det området.
Det andra är vilka står bakom utredningen? Det är västentligt när man bedömer syfte och objektivitet.
Vilka är aktörer, vilka medverkar i materialet, vilka är det som har tolkningsföreträde i utredningen.
Den är inte objektiv någonstans -- mer än i sifferuppräkningen möjligen.