2010-04-05, 14:15
  #553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natrixnatrix
Följande inlägg där han själv värderar den polisanmälan om sexuella övergrepp som gjordes ger lite mer kunskap om hans syn på denna:

http://daddys.blogg.se/2009/october/nu-kan-dom-atala-mig.html#comment
Det där inlägget var ju faktiskt en utmärkt sammanfattning om man vill göra sig en bild av hur det står till med daddys egen läsförståelse, samt se hur han vinklar.
Citera
2010-04-05, 14:34
  #554
Medlem
Natrixnatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag hittade Joakims förklaring till de skyddade uppgifterna - och tro det eller ej, det blev lite mer än ett trappsteg ner på förtroendeskalan.
Ju mer man läser, desto mer vill man ha mammans sida i den här saken.

Han hade knackat på hennes dörr - det räckte.

Ja här kan man fundera på om den fulla förklaringen getts. Mer läsning i domen från tingsrätten kanske kan kasta lite mer ljus över den perioden i Daddys liv.
Citera
2010-04-05, 14:50
  #555
Medlem
Natrixnatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf T
Det där inlägget var ju faktiskt en utmärkt sammanfattning om man vill göra sig en bild av hur det står till med daddys egen läsförståelse, samt se hur han vinklar.

Om inte mamman redan gjort det skulle jag starkt rekommendera att hon gör en polisanmälan mot det Daddy spridit via sin blogg. Jag anser att det han gjort bör granskas rättsligt. Ju mer jag läser där desto mer störd tycks han mig. Det där är inte en man som kan bedöma vad som är rättvisa och orättvisa. Inte ur lagligt perspektiv i alla fall.
Citera
2010-04-05, 16:20
  #556
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag hittade Joakims förklaring till de skyddade uppgifterna - och tro det eller ej, det blev lite mer än ett trappsteg ner på förtroendeskalan.
Ju mer man läser, desto mer vill man ha mammans sida i den här saken.

Han hade knackat på hennes dörr - det räckte.


Jag rekomenderar dig att gå en kurs i läsförståelse. Ingen, förutom de som bestämt sig på förhand, kan se att daddy har gjort fel här. Du och några till här försvarar uppenbar fel som socialen har gjort, där rätten till och med påpekat detta. Konsten att förväxla allting och ha missförståelse som rättesnöre är inte särskilt lyckat om man vill framkstå som seriös. Dina inlägg passar i denna tråd som handlar om att vi ska missförstå varandra:
https://www.flashback.org/t634979
Citera
2010-04-05, 16:25
  #557
Avslutad
Ja visst är det lätt att dras med i en allmän känsla av att "kan man gå så över gränsen(Bjästa) och göra så många tankefel är det rimligt att anta...."

Och så är det ju inte. Det som dock kvarstår är ju att vi bara får oss till del Daddys versioner och de bevis han väljer att visa upp. Tills allt har visats upp finns det ingen chans att kunna bilda sig en uppfattning.
Citera
2010-04-05, 16:47
  #558
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Tills allt har visats upp finns det ingen chans att kunna bilda sig en uppfattning.
Exakt vad är det du saknar?
Citera
2010-04-05, 16:49
  #559
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Exakt vad är det du saknar?
Sordid saknar nog mammans version av den här historien. Du vet, det är ju hela tiden en partsinlaga vi har att ta ställning till i det här fallet.
Citera
2010-04-05, 18:15
  #560
Avslutad
Ulf T har helt rätt. Precis som mammans uppgifter i Bjästafallet läggs ju aldrig hela material utan bara delar fram, om jag förstår det rätt? FörhörsUTDRAG som Daddy själv skrivit ned? Jag är ledsen, men all god vilja i världen gör inte att det håller.
Citera
2010-04-05, 18:23
  #561
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Ulf T har helt rätt. Precis som mammans uppgifter i Bjästafallet läggs ju aldrig hela material utan bara delar fram, om jag förstår det rätt? FörhörsUTDRAG som Daddy själv skrivit ned? Jag är ledsen, men all god vilja i världen gör inte att det håller.

Det stämmer inte. Det är bara ni som inte orkat ta in och lyssna igenom informationen. Alla "utdrag" Daddy skrivit ner finns redovisade antingen i sin helhet eller som oredigerade ljudupptagningar. Det enda som mig veterligen inte finns tillgängligt är sekretesstämplat material från förundersökningen, men det finns bland annat ljudupptagningar på när Daddy försöker få ut det materialet och abrupt nekas...

Trist att folk som inte ens tagit sig tid att sätta sig in i detta ska brännmärka en snubbe som bara vill ha kontakt med sin dotter.
Citera
2010-04-05, 18:43
  #562
Medlem
milofos avatar
En ironisk analogi:

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Gällandet umgänget så skall det vara så - det bör vi kunna vara överens om.

"Gällande våldtäkt är vi överens - det är fel."

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det vi inte vet är varför mamman hindrar umgänget. Svaret på det kan finnas i övrig dokumentation.

"Det vi inte vet är om flickan bjöd in till umgänget. Hon kanske kåtade upp mannen eller klädde sig utmanande?"

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är inte ett okänt fenomen att den föräldern som misstänker eller upptäcker övergrepp eller undermålig omsorg om barnet hos den andra föräldern, men inte får gehör för detta hos myndigheterna tar saken i egna händer och förhindrar umgänge samtidigt som man fortsätter driva sitt ärende för att få rätt.

"Det är inte ett ovanligt fenomen att våldtagna tjejer som blir brutalt knullade i gruppvåldtäkter bjuder in till detta. Eller att hon förde sig på ett sådant sätt att det uppmuntrade männen."

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vi vet ju att mamman och Rania har fått skyddade uppgifter, vid två tillfällen - och att Joakim inte har tillgång till Ranias uppgifter, vilket är ovanligt. Detta måste det också finnas en orsak till - skyddsåtgärder beviljas man inte hur som helst.

"Vi vet ju att flickan var en slampa. Hon knullade fler män än två. Det måste ju finnas en orsak till att hon blir våldtagen?"

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
För att kunna säga att mamman gör rätt eller fel, för att kunna säga att socialtjänstens och familjerättens lamhet är rätt eller fel, så måste vi se resten av dokumentationen. FUP med Rania, övriga anmälningar, utredningar, beslut etc...

Joakims ord duger helt enkelt inte ... lika lite som mammans ord allena duger

"För att kunna säga att flickan blev våldtagen måste vi kunna säga utan tvivel att hon inte ville det och hur vet man att inte alla kvinnor vill bli våldtagna?

Flickans ord och rapporterna när hon kom skrikande ut ur skogen täckt i sperma med blödande underliv duger helt enkelt inte... lika lite som att männens uppgift om att hon var en liten kåtslampa duger."



...



Den här kommentaren postades på Joakims blog men det kunde lika gärna vara postad till dig eller valfri bunkerfeminist:

Citat:
Postat av: Bedrövad mamma
Har skrivit under namnins. och lagt ut länk på facebook.
Det är nog nu!
Cirkusen måste ta slut.
INGEN mamma i vårt land ska ges möjligheten till att med skydd av våra myndigheter och lagar begå sådana här grova brott mot våra barn gällande deras relation till deras pappa. Ingen, inte ens du Cicél!

Du är inget offer, du är en gärningsman Cicél!
Ditt barn's välmående och önskningar har du offrat och ignorerat för din och din mors egna behov och ego.

Män i vårt samhälle har kurage nog att ställa sig upp och vägra acceptera andra män som t.ex hagamannen. De går ut öppet och visar att det är fel, det är ett oacceptabelt beteende.

Vad gör vi kvinnor?

Ställer vi oss upp och går ut i media då en mamma begår ett brott mot sitt barn?
Säger vi att vi inte accepterar kvinnor i vårt samhälle som med hjälp av myndigheter begår sådana här svinaktiga brott mot sina barn !?!

Nej..
För kvinnor är offer eller hur var det nu?
Vi ska bara ta och ta med aldrig ge. Vi tar för givet att samhället ska skydda oss från stora elaka män.
Men barnen då?
Ska inte de ha tryggheten att veta att även de kan få ett skydd, ett skydd mot elaka kvinnor som försöker ha ensam & äganderätten på dem och som förvägrar dem rätten att få träffa sin far då det inte föreligger någon som helst fara för barnet?

Vart finns rösterna för barnen i vårt samhälle? Vart är deras skydd?

Vart finns vi kvinnor som tydligt visar att sådant här är oacceptabelt !?!



2009-10-21 @ 10:45:38
Citera
2010-04-05, 19:00
  #563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milofo
Flickans ord och rapporterna när hon kom skrikande ut ur skogen täckt i sperma med blödande underliv duger helt enkelt inte...
Ska analogin hålla, måste du ha fler likheter än så. I den här situationen du målar upp, finns det teknisk bevisning för en våldtäkt. Hade du målat upp ett fall där endast ord stod mot ord, hade analogin hållit.
Citera
2010-04-05, 19:01
  #564
Medlem
Natrixnatrixs avatar
Haha! Vilket skämt! Det där har du skrivit själv och som en äkta daddy (daddy = missförstådd liten felbehandlad individ som ser potentiella konspirationer och fiender överallt) Anser du det som bevis för att någon kommit med falska anklagelser! Du är ju för fan bara för mycket. Du ignoreras härmed från mig.


Citat:
Postat av: Bedrövad mamma
Har skrivit under namnins. och lagt ut länk på facebook.
Det är nog nu!
Cirkusen måste ta slut.
INGEN mamma i vårt land ska ges möjligheten till att med skydd av våra myndigheter och lagar begå sådana här grova brott mot våra barn gällande deras relation till deras pappa. Ingen, inte ens du Cicél!

Du är inget offer, du är en gärningsman Cicél!
Ditt barn's välmående och önskningar har du offrat och ignorerat för din och din mors egna behov och ego.

Män i vårt samhälle har kurage nog att ställa sig upp och vägra acceptera andra män som t.ex hagamannen. De går ut öppet och visar att det är fel, det är ett oacceptabelt beteende.

Vad gör vi kvinnor?

Ställer vi oss upp och går ut i media då en mamma begår ett brott mot sitt barn?
Säger vi att vi inte accepterar kvinnor i vårt samhälle som med hjälp av myndigheter begår sådana här svinaktiga brott mot sina barn !?!

Nej..
För kvinnor är offer eller hur var det nu?
Vi ska bara ta och ta med aldrig ge. Vi tar för givet att samhället ska skydda oss från stora elaka män.
Men barnen då?
Ska inte de ha tryggheten att veta att även de kan få ett skydd, ett skydd mot elaka kvinnor som försöker ha ensam & äganderätten på dem och som förvägrar dem rätten att få träffa sin far då det inte föreligger någon som helst fara för barnet?

Vart finns rösterna för barnen i vårt samhälle? Vart är deras skydd?

Vart finns vi kvinnor som tydligt visar att sådant här är oacceptabelt !?!



2009-10-21 @ 10:45:38
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in