2010-04-21, 18:46
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Daddys dotter var väl 4½ år vid den påstådda snoppleken? Vad den åldern har barn för länge sedan vant sig av med bröst och istället börjat uppfostras med att de är aj-aj. Så svaret på din fråga är ja!

Bröst är inte likställt med kön. Motsvarande hos kvinnan är vaginan.

Leker ett barn med sin mors kön - vagina - så ja, då bör det absolut polisanmälas. Och då har du motsvarande situation.
Citera
2010-04-21, 18:46
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Du tycker det? Så om 5-10 år kommer den lilla flickan + hennes kamraterkunna läsa om detta. Rent utav tidigare. Grabben vad har han gjort för ont som gör att han ska hängas ut indirekt?

Jag kan inte hitta ett ont ord om varken dottern eller sonen i Daddy blogg.

Citat:
I min värld gör en kärleksfull och engagerad förälder sitt yttersta för att få träffa sina barn.

Precis! Det är just det Daddy gör.

Citat:
Ja, de kan t.o.m gå så långt att de skaffar sig ett jobb.

Gäller det Daddys ex också?
Citera
2010-04-21, 18:48
Bannlyst
Citat:
Daddys dotter var väl 4½ år vid den påstådda snoppleken? Vad den åldern har barn för länge sedan vant sig av med bröst och istället börjat uppfostras med att de är aj-aj. Så svaret på din fråga är ja!

Jaså har barn det. Och du tycker att mammans bröst är ungefär samma sak som pappans penis i fråga om kroppsdelar. Ja jag säger då det, då förstår jag din inställning till att det är okej att barn leker med pappors snoppar i 4-5 års ålder.

Vad jag skulle säga att det beror verkligen på hur ett barn rör vid brösten om det är okej eller inte. Men att röra vid brösten i sig är ju inte så konstigt för en fyraåring. Tycker jag då.
Citera
2010-04-21, 18:49
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är väl det som kallas att sätta barnen före sig själv - i första rummet - det som vi andra föräldrar satsar på att göra, även när det handlar om att svälja stoltheten.

Annars kan man ju vända på det. Om mamman verkligen vill barnets bästa borde hon då inte flytta närmare Daddy, istället för att förvänta sig att skattebetalarna ska stå för kostnaden!
Citera
2010-04-21, 18:51
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Hon har tydligen råd att försörja barnet i alla fall - med eller utan bidrag, vilket måste ses som en bättre strategi av en förälder än att skita i sitt ansvar alternativt låta barnet svälta. Tycker du inte det själv?

Hur vet du det? Hur vet du att inte Daddy hade haft minst lika stora möjligheter att försörja barnet med eller utan bidrag?
Citera
2010-04-21, 18:53
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Bröst är inte likställt med kön. Motsvarande hos kvinnan är vaginan.

Leker ett barn med sin mors kön - vagina - så ja, då bör det absolut polisanmälas. Och då har du motsvarande situation.

Så man kan inte bli dömd för sexuellt ofredande om man tar en kvinna på hennes bröst? Det måste till att man tar henne mellan benen?
Senast redigerad av beheaded 2010-04-21 kl. 18:59.
Citera
2010-04-21, 18:57
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Jaså har barn det. Och du tycker att mammans bröst är ungefär samma sak som pappans penis i fråga om kroppsdelar. Ja jag säger då det, då förstår jag din inställning till att det är okej att barn leker med pappors snoppar i 4-5 års ålder.

Vad jag skulle säga att det beror verkligen på hur ett barn rör vid brösten om det är okej eller inte. Men att röra vid brösten i sig är ju inte så konstigt för en fyraåring. Tycker jag då.

Det är knappast konstigt att röra några kroppsdelar för en fyraåring. De rör knappast varken bröst eller penisar eller någon annan kroppsdel av sexuell anledning. Det är enbart vi vuxna som ser den kopplingen! Det gör inte en fyraåring.
Citera
2010-04-21, 18:57
Bannlyst
Citat:
Annars kan man ju vända på det. Om mamman verkligen vill barnets bästa borde hon då inte flytta närmare Daddy, istället för att förvänta sig att skattebetalarna ska stå för kostnaden!

Ja det tycker jag med, absolut, men det verkar inte vara nåt problem för Daddy. Det är liksom lugnt för honom vad det verkar. Deras samarbete fungerar ju utmärkt.
Citera
2010-04-21, 18:59
Bannlyst
Citat:
Det är knappast konstigt att röra några kroppsdelar för en fyraåring. De rör knappast varken bröst eller penisar eller någon annan kroppsdel av sexuell anledning. Det är enbart vi vuxna som ser den kopplingen! Det gör inte en fyraåring.

Jag har förstått att du tycker det är normalt för fyraåringar att leka snopplekar. Jag tycker att det är direkt fel att barn rör vid penisar eller vaginor. Men du tycker det är okej, det får stå för dig.
Citera
2010-04-21, 19:02
Medlem
Blinkermuniten och BoyGonebad.

Daddy kanske gick och satte sig på just socialkontoret som du sa och hoppades att det hela skulle lösa sig ganska kvickt, han hade besparingar, men om Ni läser på så ser Ni att man kan förlora allt när man dras in i såna här långa utdragna tvister kring sina egna barn. Det tar år innan lag och ordning råder.

Man kan repa sig och kan hitta orken o focusera på arbete igen.

Det sissta man överger är barnen, eller hur var det nu Ni menade?

Leroy
Citera
2010-04-21, 19:13
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ja det tycker jag med, absolut, men det verkar inte vara nåt problem för Daddy. Det är liksom lugnt för honom vad det verkar. Deras samarbete fungerar ju utmärkt.

Ja, det verkar ett väl fungerande samarbete och det verkar fungera fint med deras gemensamma son. Tycker du inte att det är positivt?
Citera
2010-04-21, 19:13
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Jag har förstått att du tycker det är normalt för fyraåringar att leka snopplekar. Jag tycker att det är direkt fel att barn rör vid penisar eller vaginor. Men du tycker det är okej, det får stå för dig.

Halmgubbe!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in