Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Men inget specifikt står ju i domen, om det handlat om att barnet var utsatt för fara borde det stått?
Det jag kan läsa ut ur domen är att daddys mående vid uppbrottet bidragit till det dåliga samarbetet mellan honom och mamman...i övrigt ser jag inte att man uppfattat honom oförmögen att ta hand om barnet.
I vårdnadsutredningen 2007 så står det klart uttryckt att han inte har full föräldraförmåga.
Att han inte är helt klanderfri gällande Robin framgår också av domen. Mamman har bland annat påtalat det hon inte tycker om, även om tycker umgänget fungerar. (Dock ingen förälder är helt klanderfri, det vill jag inte påskina, däremot att det sammantaget med den problematik som fanns mycket väl kan ha funnits goda skäl till bedömningen att den fullständiga förmågan inte fanns)
Skillnaden mellan vU 2007 och domen 2008 är att vid domen 2008 är han färdig utredd för sin ADHD och har börjat medicinera, vilket enligt hans egen mamma;
Citat:
Hon märker stor skillnad på Joakim Ramstedt sedan han började med sin medicinering för ADHD.
Vid domen 2008 får han ju dessutom obevakat umgänge som fortgår fram tills flickan börjar berätta om snoppleken, då bryts umgänget i och med att utredningen drar igång. Vilket för mej framstår som självklart.