2010-05-27, 13:17
  #5497
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Ja han har en son och en dotter. Är han misstänkt för att ha låtit sonen leka med könsorganet också menar du? Det är ju där soc. som jag har fattat det har haft den största oron. Det förhöret som Joakim inte vill prata om.
Vänta nu, det hände väl ändå inte förrän senare, och det är väl dessutom utrett nu?
Citera
2010-05-27, 13:20
  #5498
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
....om det är tvärt om att mamman är den som får ha barnen var fjortonde dag blir det genast underligt, det måste vara något fel på mamman...

Ett känt fall är Åsa Linderborgs mamma som blev kritiserad för att hon bara var varannanhelgsförälder. Å andra sidan: om jag inte minns fel så blev väl också fadern kritiserad för att Åsa bodde hemma hos honom. Detta innan det blev känt att han hade alkoholbesvär.
Citera
2010-05-27, 13:21
  #5499
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Saken är den att han klarar ju att ha obevakat umgänge med sonen, och om det handlade om att han just då bedömdes inte kunna klara dottern pga åldern (som är den enda skillnaden) så bör han ju klara det nu när hon är två år äldre...
Det finns ju situationer som är tveksamma när det gäller sonen också om man läser dokumenten, skillnaden är att sonens mamma har inte protesterat.
Det kan man kanske hänföra till åldern på sonen, det är en viss skillnad på när en förälder väcker frågan om hur umgänget ska se ut för att passa just det enskilda barnets behov och för socialtjänsten att gå in och göra ett ingripande i en situation som båda föräldrarna säger fungerar.
Det handlar inte om samma barn och samma situation och därför kan man alltså inte göra den direktöverföring som du just gjorde.
Det finns (inte helt ovanligt faktiskt) familjer där man går in och omhändertar ett eller två barn men inte alla syskon, därför att det är för just det eller dom barnen man anser att föräldern/föräldrarna inte klarat omvårdnaden på ett adekvat sätt.
Citera
2010-05-27, 13:22
  #5500
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Om man håller sig till en deprimerad person som gråter mycket så är det ändå av värde att barnet träffar sin förälder. Det är bättre att träffa en gråtande förälder än att inte träffa den alls. Dock helst inte i längre perioder om det gäller en umgängesförälder och annars helst inte längre, men att flytta ett barn pga depression och gråtattacker är vanskligt. Beror ju på hur det här gråtande yttrar sig och hur ofta föräldern gråter, går inte att säga något men depression är ju inte något så hemskt att man flyttar på barn, självklart inte.

Att flytta ett barn till en deprimerad förälder om barnet har ett fullgott hem är också en annan sak. Det känns ju märkligt om det skulle vara så.
Precis, myndigheterna varken ska eller bör neka den deprimerade föräldern umgänge, men samtidigt är den andre förälderns oro befogad...
Citera
2010-05-27, 13:22
  #5501
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Vänta nu, det hände väl ändå inte förrän senare, och det är väl dessutom utrett nu?

Det är väl nu vi talar om, vad som händer nu och varför soc. är oroliga för dottern nu. Vi får väl se vad som ska tas upp i TR, det är väl det som ska visa om Joakim ska ha övervakat umgänge i fortsättningen också.

Det som hände tidigare var ju när Joakim hade oebhandlad ADHD och det har han ju själv medgett var ett problem. Att sonens mamma inte såg det som ett problem beror kanske på henne som person, hon har då inte mig veterligen protesterat när Joakim fått sonen att skriva brev till en domare och förklara att pappan inte slår kvinnor och barn och att han lagt ut det på nätet. Så den mamman kanske inte alls liknar dotterns mamma som inte vill att dottern ska hängas ut på internet.

Orsaken till att den mamman inte har protesterat mot att Joakim har sonen vet vi ju inte.
Citera
2010-05-27, 13:24
  #5502
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Det är ett väldigt bra förhör, inga ledande frågor ställs mer än frågan om hon sett snoppar. En sån fråga leder inte nånstans. Flickan berättar att hon tar i den "raka" snoppen och drar upp och ner. Ska vi verkligen ta det här en gång till?

Nu är det ju så att det finns ett förhör till och det kan ju hända att hela förklaring finns där till varför flickan inte ska vara ensam med sin pappa.

Det andra förhöret visar på något det med faktiskt.
Jag kan inte hålla med om att det är ett bra barnförhör och hur kan det tolkas som att det skulle kunna skett ett övergrepp utifrån den fattiga beskrivningen du anger här?
En rak snopp som hon drar upp och ner dessutom när pappan låg och sov och förmodligen hade morgonstånd i sömnen. Det i duschen borde inte ens ligga till grund för minsta misstanke.
Var det bara mamman som lämnade barnet till utredaren eller fick pappan göra det också?
Så går det till här när det görs dessa utredningar, just för att utredare bilda sig uppfattning hur barnet reagerar när pappa eller mamma lämnar barnet samt är med en stund?
Citera
2010-05-27, 13:26
  #5503
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BangTheDrum
Kan ingen få bort den här galna pedofilkärringen från tråden? Jag har ingen lust att ta del av äcklets sjuka fantasier längre. Om du BM känner sådan stor lust att skriva sånt här så sök dig till nåt pedofilforum där du kan sitta och pulla dig själv till dessa sjukt perversa historier jävla snuskfitta!

Schas!
Fantasier? H*n besvarade en fråga. Eftersom den nytillkomne inte förstod vad som menades med snopplek trots att denne läst förhöret och därför frågade om det så svarade BM. Det tillhör god ton.

Om du tänder på att läsa om sådant så föreslår jag både att du avstår från förhöret där detta står och den här tråden, eftersom det inte är syftet med tråden.
Citera
2010-05-27, 13:27
  #5504
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Det finns ju situationer som är tveksamma när det gäller sonen också om man läser dokumenten, skillnaden är att sonens mamma har inte protesterat.
Det kan man kanske hänföra till åldern på sonen, det är en viss skillnad på när en förälder väcker frågan om hur umgänget ska se ut för att passa just det enskilda barnets behov och för socialtjänsten att gå in och göra ett ingripande i en situation som båda föräldrarna säger fungerar.
Det handlar inte om samma barn och samma situation och därför kan man alltså inte göra den direktöverföring som du just gjorde.
Det finns (inte helt ovanligt faktiskt) familjer där man går in och omhändertar ett eller två barn men inte alla syskon, därför att det är för just det eller dom barnen man anser att föräldern/föräldrarna inte klarat omvårdnaden på ett adekvat sätt.
Men inget specifikt står ju i domen, om det handlat om att barnet var utsatt för fara borde det stått?
Det jag kan läsa ut ur domen är att daddys mående vid uppbrottet bidragit till det dåliga samarbetet mellan honom och mamman...i övrigt ser jag inte att man uppfattat honom oförmögen att ta hand om barnet.
Citera
2010-05-27, 13:27
  #5505
Medlem
angelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Precis, flickan sa att hon drog upp och ner i den raka snoppen. Låter nästan som runklekar.
Menar DU att detta ligger till stor grund?
Det var det grövsta! Här har sannolikt skett en utredning med stor inkompetens.
Det har inte gått rätt till.
Citera
2010-05-27, 13:28
  #5506
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Jag kan inte hålla med om att det är ett bra barnförhör och hur kan det tolkas som att det skulle kunna skett ett övergrepp utifrån den fattiga beskrivningen du anger här?
Dra upp och ner i en rak snopp. Det låter inte som nåt sexuellt för dig? Det måste naturligvis inte vara det men att det kan det tror jag inte någon vuxen har nåt att säga emot där.

Citat:
En rak snopp som hon drar upp och ner dessutom när pappan låg och sov och förmodligen hade morgonstånd i sömnen. Det i duschen borde inte ens ligga till grund för minsta misstanke.
Det där kan man ju se lite olika på tydligen. Jag tycker man ska reagare om barn berättar att de drar upp och sen ner i pappas raka snopp.
Citat:

Var det bara mamman som lämnade barnet till utredaren eller fick pappan göra det också?
Så går det till här när det görs dessa utredningar, just för att utredare bilda sig uppfattning hur barnet reagerar när pappa eller mamma lämnar barnet samt är med en stund?
Hur barnet reagerar där har ju ingenting med snopplekarna att göra.
Citera
2010-05-27, 13:30
  #5507
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Det är väl nu vi talar om, vad som händer nu och varför soc. är oroliga för dottern nu. Vi får väl se vad som ska tas upp i TR, det är väl det som ska visa om Joakim ska ha övervakat umgänge i fortsättningen också.

Det som hände tidigare var ju när Joakim hade oebhandlad ADHD och det har han ju själv medgett var ett problem. Att sonens mamma inte såg det som ett problem beror kanske på henne som person, hon har då inte mig veterligen protesterat när Joakim fått sonen att skriva brev till en domare och förklara att pappan inte slår kvinnor och barn och att han lagt ut det på nätet. Så den mamman kanske inte alls liknar dotterns mamma som inte vill att dottern ska hängas ut på internet.

Orsaken till att den mamman inte har protesterat mot att Joakim har sonen vet vi ju inte.
Återigen, då är det mammorna som bestämmer om daddy är tillräckligt god pappa, inte FR?
Ska FR enligt dej döma efter moraliska aspekter, och var går då gränserna?
Citera
2010-05-27, 13:30
  #5508
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelinthesky
Jag kan inte hålla med om att det är ett bra barnförhör och hur kan det tolkas som att det skulle kunna skett ett övergrepp utifrån den fattiga beskrivningen du anger här?
En rak snopp som hon drar upp och ner dessutom när pappan låg och sov och förmodligen hade morgonstånd i sömnen. Det i duschen borde inte ens ligga till grund för minsta misstanke.
Var det bara mamman som lämnade barnet till utredaren eller fick pappan göra det också?
Så går det till här när det görs dessa utredningar, just för att utredare bilda sig uppfattning hur barnet reagerar när pappa eller mamma lämnar barnet samt är med en stund?
Nej så går det inte till. Pappa får inte vara med i det skedet eftersom han inte får påverka barnet.

Om ett barn leker med någons morgonstånd och berättar om det så kan det tolkas som ett övergrepp. I synnerhet om man är mamma och får sitt barn berätta att det lekt med pappas stånd.
Alltså vänder man sej till rätt kanaler som utreder den saken för att ta reda på om ett övergrepp skett eller inte.
I förhöret uppger flickan dessutom både att han varit vaken och att han sovit, samt att leken är deras hemlighet. Man bör ha varit vaken när man avtalade om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in