Och på vilket sätt menar du att socialtjänsten i så fall har gjort sitt jobb i J och C:s fall?
Den ene har bevisligen ljugit om
Våldsamhet
hotfullhet
trakasseri
Alrkoholism
Psykisk sjukdom (Nej adhd är ingen psykisk sjukdom)
Oförmåga att ta hand om dottern
Polisanmälningar som saknat grund
Anklagelser om övergrepp som saknat grund
Begått:
Upprepade umgängessabotage med lögner om sjukdom
Upprepade umgängessabotage utan grund
Förtal på forum och i mail till bl a Antonsson
Anklagelser om underlåtande att betala underhåll
Falsk polisanmälan (nu nedlagd) om fridskränkning
Falsk anmälan om aggressivt beteende
Falskt påstående inför rätten om att pappan skrämt dagisbarn
alienering av R mot sin pappa
Vägran att samarbeta
Vägran att samtala
Jag har säkert glömt hälften
Den andre parten:
Har
Inte vägrat samarbeta utan vägrats samarbete.
Aldrig sagt nej till samtal.
Aldrig sagt nej till medling.
Har aldrig alienerat barnet mot sin mor.
Har visat genom att i flera år ha lagt ner ett tröttsamt, tröstlöst arbete för att hitta en fredlig lösning, att han bryr sig om barnet. Och sätter hennes intressen först.
Har efter det inte gick, riskerat allt sitt eget anseende genom att öppet deklarera vad som gjorts offentligt, samt stå för det med namn. Detta för att försöka väcka människor till vad som tillåts pågå.
Inte beslagits med en enda lögn under hela denna process eller i något vittnesmål eller utredning.
Nu börjar socialtjänsten yrvaket också se vad dom har ställt till med. Ärendet ligger nu hos rådman Gerd Möllers på tingsrätten. Detta efter en psykologutredning även den slagit fast att barnet blir alienerat från fadern av modern. Och att modern och barnet lever i en ohäsosam symbios.
Möllers vet nu med stöd av det nya materialet att hon i sina tidigare beslut agerat helt galet. Poroblemet för henne nu är hur hon skall kunna rädda ansiktet. Detta blir ett mycket besvärligt fall för henne.
Antingen slå fast den tidigare domen och därmed bryta mot föräldrabalken på ett allt för flagrant sätt.
Eller avkunna en politiskt inkorrekt dom som dessutom visar hur inkompetent hon tidigare har agerat i ärendet. Nu ligger barnets öde och framtid hos en rådman som måste visa ett stort mått intigritet och rättspatos.
En annan sak som Möllers naturligtvis är medveten om är att ett fastslagande av det gällande beslutet kommer att överklagas till Hovrätten där domen med största säkerhet kommer att ändras och i då fall kommer hennes domslut att se mycket märkligt ut.
Som sagt, tajt läge. Vore jag Möllers så skulle jag nog svälja stoltheten och börja se till det stackars barnets intresse. Om hon tillåts vara kvar hos mor så skulle nog knappast Daddy hedra "vapenvilan" länge till. Hans dotter kommer först. Att sedan en handfull dårar utan insyn sitter och anser sig vara experter rör honom knappast ens i ryggen.
Men idag då han kommit hem från ytterligare en 20 mil lång resa förgäves var han inte glad. Det kan jag garantera. Jag kan inte ens sätta mig in i hur totalt dödande vidrigt det måste vara att tvingas maktlöst se hur ens barn utsätts för denna misshandel utan att kunna göra något.
Bink, Henrik, Logga ut samt den "nytillkomne". Gå ut och skåda världen utanför. Sitt och lyssna på fåglarna en stund. Ta in skönheten i naturen omkring. Ta en långsam promenad. Vad vet man, plötsligt kanske det säger klick i skallen. Det där lilla klicket åtföljs nästan alltid av ett leende. Det kallas för insikt. Prova, man vet aldrig.