2010-06-11, 21:20
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
En mamma som farit fram som Daddy skulle inte ha någon chans att få bli boendeförälder kan jag säga.

Om en kvinna hade en sån blogg som Daddy har med mordhot och hela baletten, där hon kränker våldtagna barn, njaaa jag tror nog att det är Daddy som ligger på plus här, för att han är man.

Alierar sig med en annan mamma som sprider rykten om att en våldtagen fjortonåring har sex med sin pappa.

En kvinna som klagar för att hon måste försörja sig, tigger pengar osv. hon skulle ha det mycket mycket tuffare än vad Daddy har det.

Nu tror jag att du spekulerar hejvilt, könet på personen har ingen åverkan. Men återigen tar du upp mordhot och annat som jag bad dig klargöra i min förra fråga.

Vad menar du med mordhot? Vad menar du med att kränka våldtagna barn? Hur menar du att könet spelar någon roll när det gäller att bedöma en lämplig förälder på detta?
Citera
2010-06-11, 21:21
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BangTheDrum
Men idag då han kommit hem från ytterligare en 20 mil lång resa förgäves var han inte glad. Det kan jag garantera. Jag kan inte ens sätta mig in i hur totalt dödande vidrigt det måste vara att tvingas maktlöst se hur ens barn utsätts för denna misshandel utan att kunna göra något.

Du verkar ju rätt så insatt. Har du någon aning när ett beslut kommer? Jag skulle också vilja veta hur socialtjänsten ser på flickans agerande, försöker de motivera henne att träffa sin far? Hur går daddys egna samtal med socialtjänsten? Man bör veta att socialtjänsten har skrivit under på att de ska arbeta efter BBIC och i detta ingår att främja faderns och barnens relationer.
Citera
2010-06-11, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Uppriktigt sagt så är det ingen större skillnad på "sidornas" sätt att argumentera. När det gäller bevis så accepteras ju endast Joakims "sanningar" och HJ kan sitta inne med uppgifter som inte källan vågar stå som avsändare för.

Jodå din gräns är tydlig men det gäller inte alla här. En del är ju inne på att om man inte har samma åsikt så är det bara att hänga ut vederbörande.

Jag anser mig inte tillhöra någon sida men helt klart är jag skeptisk hur Joakims blogg har urartat under det senaste året. Ingen som är inblandad i denna tvist tjänar något på detta.

Jag tror du missförstår mig - som bevisning accepterar jag bara de officiella dokument som legat ute på bloggen och då även en del av dem är av "okänt ursprung", så finns det inte särskilt mycket att ta ställning till. Vad Daddy påstår eller vad HenrikJ påstår är egalt för mig om de inte kan verifiera sina påståenden. Självklart kan vartenda ord som HenrikJ säger vara sant, men eftersom det inte är något jag kan kolla själv så har det inget värde för mig - lika lite som påståenden från Daddy, Leroy eller någon annan har det. Det har med mina tankar om rättssäkerhet att göra bland annat - jag har själv varit med om hur uppgifter kan förvrängas.

Jag håller med om att det är få av Daddys anhängare som vågar ta avstånd från de där uthängningarna och det gör definitivt att de hamnar på minus i trovärdighet då det gäller mig.

Daddys blogg - förutom att jag ägnade ett par dagar åt att lusläsa de dokument av officiell karaktär som finns där, så har jag inte intresserat mig för den alls, förrän mitt eget namn dök upp där. Innan dess tyckte jag bara den var rörig och obegriplig och helt ointressant. De senare inläggen har jag ju läst och jag tycker precis som BgB antydde tidigare idag att det handlar väldigt lite om vårdnadstvisten egentligen utan det är mer ett enmanskrig mot världen och sådant blir också tjatigt att läsa om.

Nu har jag (Trots at han ibland driver mig tillvansinne) en viss respekt för Husvagnssvensson och kan förstå hur svårt det måste vara att moderera den här tråden och därför förstår jag att man måste begränsa räckvidden på diskussionerna. Därav mitt inlägg i morse. Någonstans behöver vi komma till ett konsensus om vad som är rimligt att diskutera, vilken roll bloggen ska ha o.s.v. för som det nu är tycker jag att det är svårt att diskutera någonting - tråden har ju bara utmynnat i en massa personliga motsättningar mellan dem som diskuterar och det ser jag som ännu en negativ bieffekt.

Ofta, ofta känns det som att man blivit inblandad eller låtit sig blandas in i en släktfejd som båda parter gjort offentlig, om än den ena valt att göra det via ombud (Om man nu ska tro på vad HenrikJ m.fl. skriver) och kanske är det bäst att låta dessa två sidor sköta sitt eget i den här tråden, även om det känns lite udda att FB ska fungera som klotterplank för parterna i en privat vårdnadstvist.
Citera
2010-06-11, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Det vore mycket bättre om det inte fanns några fördomar om mamman eller pappan i några domstolar, eller hur? Att folk klarar av att lösa sina tvister utanför domstol hjälper ju inte de som tvingas gå till domstol, så om vi ska snacka om tvister så kanske vi ska strunta i de som inte går till domstol. De har liksom inte med detta att göra, då problemet ligger hos de som går till domstol.
Tyvärr är det omöjligt i detta fallet då Daddy och en del ryggdunkare fokuserar på generaliseringar kring mammor/kvinnor och män/pappor.
Ville Daddy diskutera sin vårdnadstvist utan det infallet så vore väl inte Feminism och jämställdhet det självklara forumvalet. Läser du Daddys blogg så är det inte heller där det självklara valet.
Läser du ryggdunkare här så är generaliseringar kring soc och mammor en aning snedvridna milt uttryckt.
Det handlar mycket om ansvarsförskjutningar och martyrskap utan eget personligt ansvar.
Då är det inte konstigt att andra skribenter ifrågasätter och lägger till det saknade perspektivet att se över helheten och där kommer samtliga separationer in, även den stora majoriteten av separationer där folk förstår att vara vuxna ansvarstagande med både vilja och förmåga att samarbeta samt har någorlunda ordnade förhållanden i sin tillvaro.
Citera
2010-06-11, 22:51
Bannlyst
Citat:
Och på vilket sätt menar du att socialtjänsten i så fall har gjort sitt jobb i J och C:s fall?
Den ene har bevisligen ljugit om

Citat:
Våldsamhet

Jaså, källa på det
Citat:
hotfullhet

Jaså, källa på det
Citat:
trakasseri
Jaså, källa på det
Citat:
Alrkoholism
Jaså, källa på det
Citat:
Psykisk sjukdom (Nej adhd är ingen psykisk sjukdom)
Jaså, källa på det
Citat:
Oförmåga att ta hand om dottern
Jaså, källa på det
Citat:
Polisanmälningar som saknat grund
Jaså, källa på det
Citat:
Anklagelser om övergrepp som saknat grund
Jaså, källa på det
Begått:
Citat:
Upprepade umgängessabotage med lögner om sjukdom
Jaså, källa på det
Citat:
Upprepade umgängessabotage utan grund
Jaså, källa på det
Citat:
Förtal på forum och i mail till bl a Antonsson
Jaså, källa på det
Citat:
Anklagelser om underlåtande att betala underhåll
Jaså, källa på det
Citat:
Falsk polisanmälan (nu nedlagd) om fridskränkning
Jaså, källa på det
Citat:
Falsk anmälan om aggressivt beteende
Jaså, källa på det
Citat:
Falskt påstående inför rätten om att pappan skrämt dagisbarn
alienering av R mot sin pappa
Jaså, källa på det
Citat:
Vägran att samarbeta
Jaså, källa på det
Citat:
Vägran att samtala
Jaså, källa på det

Citat:
Jag har säkert glömt hälften

Den andre parten:
Har

Citat:
Inte vägrat samarbeta utan vägrats samarbete.
Skitsnack
Citat:
Aldrig sagt nej till samtal.
Skitsnack
Citat:
Aldrig sagt nej till medling.
Skitsnack
Citat:
Har aldrig alienerat barnet mot sin mor.
Skitsnack
Citat:
Har visat genom att i flera år ha lagt ner ett tröttsamt, tröstlöst arbete för att hitta en fredlig lösning, att han bryr sig om barnet. Och sätter hennes intressen först.
Skitsnack
Citat:
Har efter det inte gick, riskerat allt sitt eget anseende genom att öppet deklarera vad som gjorts offentligt, samt stå för det med namn. Detta för att försöka väcka människor till vad som tillåts pågå.
Inte beslagits med en enda lögn under hela denna process eller i något vittnesmål eller utredning.
Skitsnack

Citat:
Nu börjar socialtjänsten yrvaket också se vad dom har ställt till med. Ärendet ligger nu hos rådman Gerd Möllers på tingsrätten. Detta efter en psykologutredning även den slagit fast att barnet blir alienerat från fadern av modern. Och att modern och barnet lever i en ohäsosam symbios.
Skitsnack

Citat:
Möllers vet nu med stöd av det nya materialet att hon i sina tidigare beslut agerat helt galet. Poroblemet för henne nu är hur hon skall kunna rädda ansiktet. Detta blir ett mycket besvärligt fall för henne.
Antingen slå fast den tidigare domen och därmed bryta mot föräldrabalken på ett allt för flagrant sätt.
Eller avkunna en politiskt inkorrekt dom som dessutom visar hur inkompetent hon tidigare har agerat i ärendet. Nu ligger barnets öde och framtid hos en rådman som måste visa ett stort mått intigritet och rättspatos.
Skitsnack

Citat:
En annan sak som Möllers naturligtvis är medveten om är att ett fastslagande av det gällande beslutet kommer att överklagas till Hovrätten där domen med största säkerhet kommer att ändras och i då fall kommer hennes domslut att se mycket märkligt ut.
Skitsnack

Citat:
Som sagt, tajt läge. Vore jag Möllers så skulle jag nog svälja stoltheten och börja se till det stackars barnets intresse. Om hon tillåts vara kvar hos mor så skulle nog knappast Daddy hedra "vapenvilan" länge till. Hans dotter kommer först. Att sedan en handfull dårar utan insyn sitter och anser sig vara experter rör honom knappast ens i ryggen.
Skitsnack

Citat:
Men idag då han kommit hem från ytterligare en 20 mil lång resa förgäves var han inte glad. Det kan jag garantera. Jag kan inte ens sätta mig in i hur totalt dödande vidrigt det måste vara att tvingas maktlöst se hur ens barn utsätts för denna misshandel utan att kunna göra något.
Han vill inte och det är det stora problemet.
Senast redigerad av HenrikJ 2010-06-11 kl. 23:12.
Citera
2010-06-11, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Du verkar ju rätt så insatt. Har du någon aning när ett beslut kommer? Jag skulle också vilja veta hur socialtjänsten ser på flickans agerande, försöker de motivera henne att träffa sin far? Hur går daddys egna samtal med socialtjänsten? Man bör veta att socialtjänsten har skrivit under på att de ska arbeta efter BBIC och i detta ingår att främja faderns och barnens relationer.

Alla nödvändiga handlingar finns nu på tingsrätten så det finns absolut ingenting som hindrar Möllers från att ta ett beslut när som helst. Möjligen har hon inväntat utredningen från den av sociala inhyrda barnpsykologen. Den skickades igår. Men jag vill inte spekulera om när hon tänker meddela ett nytt interimistiskt beslut. I utredningen frias Daddy återigen från alla misstankar om sexuellt överskridande beteende. Det står även att det är INTE Daddy flickan är rädd för. Det är att förlora även sin andre förälder efter att redan ha förlorat en. Nu klamrar sig flickan desperat till sin mamma, livrädd att förlora sin sita trygghet. Vilken fin trygghet. Men mamma är naturligtvis nöjd. Nu kan hon ju få känna sig så där älskad som hon vill vara och slippa vara avundsjuk på en pappa för att flickan älskade honom över allt på jorden.

Detta gott folk är i korta drag psykologens slutsatser. Det står även att modern bör erbjudas terapeutisk hjälp. Så om det finns sådan som hjälper så önskar jag också detta.

Vad gäller Daddys relation till socialen så tror jag att hans tålamod har börjat höra den feta damen sjunga.

Någon huvudförhandling lär det inte bli förrän till hösten.
Socialjänsten är nu även dom medvetna om problemet, trots att D stått och skrikit om det i deras öron i flera år. För två dagar sedan begär man in Daddys socialregister, för att undersöka vad som ligger i moderns anklagelser om missbruk. Detta har hon hävdat i fyra år, och soc har bara köpt det rakt av. Registret är rent. Inte en enda notering. Likaså belsastningsregistret och misstankeregistret. Nada, zip nichts. Nu undrar jag om det överhuvudtaget finns något kvar att anklaga pappan för i det här fallet.
Citera
2010-06-12, 00:05
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Tyvärr är det omöjligt i detta fallet då Daddy och en del ryggdunkare fokuserar på generaliseringar kring mammor/kvinnor och män/pappor.
Ville Daddy diskutera sin vårdnadstvist utan det infallet så vore väl inte Feminism och jämställdhet det självklara forumvalet. Läser du Daddys blogg så är det inte heller där det självklara valet.
Läser du ryggdunkare här så är generaliseringar kring soc och mammor en aning snedvridna milt uttryckt.
Det handlar mycket om ansvarsförskjutningar och martyrskap utan eget personligt ansvar.
Då är det inte konstigt att andra skribenter ifrågasätter och lägger till det saknade perspektivet att se över helheten och där kommer samtliga separationer in, även den stora majoriteten av separationer där folk förstår att vara vuxna ansvarstagande med både vilja och förmåga att samarbeta samt har någorlunda ordnade förhållanden i sin tillvaro.

Den dagen en myndighet skulle tycka att det vore omöjligt att behandla en kvinna likt en man på samma grunder, även om endera parten hade "ryggdunkare".. alltså, vad skulle dessa ha att säga till om, mer än att säga sin sak på forum, som folk skulle strunta i? HUR skulle detta ens påverka rättens rättvisa behandling av mannen och kvinnan i vårdnadnstvister?

Du pratar om daddys blogg, som inte har något som helst att göra hur vi behandlar föräldrar lika eller ej. Och jo, Feminism som säger sig stå för lika rättigheter, som faktiskt är grundpelaren till hur det står till idag, är ju den självklara punkten att attackera när det gäller barn, familjer, vårdnadstvister och annat.
Citera
2010-06-12, 00:12
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvafan
Morrhugg

Hur vet du inte att mamman och pappan i detta fall inte behandlats lika?

Är utredningen olika?

Är tingsrättsbeslutet orättvist? Och i så fall för vem?

Tycker du att barnet mår bäst av att flyttas från sin kända miljö, till en okänd miljö, vv?

Tror du inte att barn har präglats av sin vanor och sin uppväxt?

Tror du på fullt allvar att ett barn inte har egna känslor, egen utvecklingskedja och behov av den som den vistas mest med?

Hur jag vet det? Mamman har sagt vissa saker, som samarbetssvårigheter, etc, och hon behöver inte komma med bevis ens. När Daddy har bevis, så struntas det i. Du ställer många bra frågor, men en del av dem är för mig helt uppenbara.

Din fråga om ett barn.. ja, jag tror att ett barn mår bäst av att ha en mor och en far. Jag tror att en enskild mijö är bra, men det kvittar om vi bara pratar 2 mijöer, och vem fan säger att miljön, som DU framställer den är okänd? är den annorlunda varje vecka, eller? varför säger du då okänd miljlö? Och nej, när har jag någonsin sagt att ett barn inte har egna känslor? Givetvis har ett barn egna känslor? Que?
Citera
2010-06-12, 00:12
Bannlyst
Severiano:

Vad jag kunde se sist jag kollade så låg inga uthängningskommentarer uppe på bloggen någonstans.
Jag tror inte D medvetet har velat hänga ut dig. Han har mått dåligt och inte orkat sköta bloggen som vanligt. Att gå igenom dom 430 kommentarerna i det aktuella inlägget var jobbigt. Alla har vi en gräns och när man i månader tvingats läsa vad en inlåst psykiskt sjuk stalker skriver om en i tusentals kommentarer på bloggar och på Flashback så är det klart att det sliter.

Dessutom är detta äckel slug på ett sätt som få andra. Multipla nicks och personligheter. Allt från rena hatkommentarer, till andra nicks som låtsas vara bekymrade och bry sig om, och andra som slänger skit på båden mamman och pappan.

Dokument postas ut med snaskiga förhör. Flickans namn skrivs ut i tråden. Även pojkens.
Det finns nu tillräckligt för att skriva flera polisanmälningar. Även om det kanske är lönlöst att anmäla förtal så finns det andra brott att utreda. Detta är nog en av dom allra värsta skvallertrådar jag någonsin skådat. Men FB har ju sin inställning att "rättshaverister" får skylla sig själv.

Visste ni att det inte finns något amerikanskt ord för "rättshaverist"?

Go natt
Citera
2010-06-12, 00:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Många ord men inte några bevis som styrker denna svada.Insikt är något du skulle må bra av att komma till. När du väl gjort det så hjälp Joakim istället för stjälp honom.

Dina ord om att han "hedrar" vapenvilan kan ses som hotfulla eller barnsliga. På vilket vis anser du att du hjälper honom med sådant trams?

Låt mannen få lugn och ro. Till oss alla ge FAN i att reta upp honom det gagnar ingen speciellt inte hans barn.
Citera
2010-06-12, 00:21
Bannlyst
Citat:
Severiano:

Vad jag kunde se sist jag kollade så låg inga uthängningskommentarer uppe på bloggen någonstans.
Jag tror inte D medvetet har velat hänga ut dig. Han har mått dåligt och inte orkat sköta bloggen som vanligt. Att gå igenom dom 430 kommentarerna i det aktuella inlägget var jobbigt. Alla har vi en gräns och när man i månader tvingats läsa vad en inlåst psykiskt sjuk stalker skriver om en i tusentals kommentarer på bloggar och på Flashback så är det klart att det sliter.

Dessutom är detta äckel slug på ett sätt som få andra. Multipla nicks och personligheter. Allt från rena hatkommentarer, till andra nicks som låtsas vara bekymrade och bry sig om, och andra som slänger skit på båden mamman och pappan.

Dokument postas ut med snaskiga förhör. Flickans namn skrivs ut i tråden. Även pojkens.
Det finns nu tillräckligt för att skriva flera polisanmälningar. Även om det kanske är lönlöst att anmäla förtal så finns det andra brott att utreda. Detta är nog en av dom allra värsta skvallertrådar jag någonsin skådat. Men FB har ju sin inställning att "rättshaverister" får skylla sig själv.

Visste ni att det inte finns något amerikanskt ord för "rättshaverist"?

Go natt

Kudos BangThe Drum - jag kollade nu och såg att det visserligen fanns några kvar som jag hoppas Daddy tar bort, men för mig är i alla fall den historien glömd och förlåten härmed! Överloppshandlingar kan man begå - det har hänt mig med. Det enda viktiga är att man rättar till dem! Hälsa och tacka!
Citera
2010-06-12, 01:06
Medlem
fosforeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvafan
Vad går din gräns för att anse att en förälder inte är lämplig att vara förälder. Alla barn har rätt till sina föräldrar. Men alla föräldrar har inte rätt till sina barn. Ibland måste barn skyddas från sina föräldrar. Sen kan du snacka om dina social baser, så mycket du vill.

Avgörandet om en färälder är olämplig eller ej fälls som tur är inte genom pöbelrättegångar på nätet. Därför är det helt utan vikt i detta fallet vad du anser om en annan förälders lämplighet. De personliga gränserna för vad som är en lämplig förälder skiftar nämligen radikalt från person till person. Min personliga gräns för vad som är att anse en lämplig förälder utesluter till exempel föräldrar som uppfostrar sina barn till att bli rasister och även föräldrar som sitter hela dagarna på internet och frossar i sexuella beskrivningar av andras barn. Men det innebär inte att jag skulle få för mig att för den sakens skull gå ut och propagera för att enskilda rasister och sådana med olustiga sexfixeringar borde mista vårdnaden om sina barn! Eller ens komma på tanken att anmäla någon anonymt till socialen för misstanke om sexuellt överskridande med barn utifrån egna tolkningar av sånt man läser på nätet.

Jag får också erkänna att jag personligen helst hade uteslutit föräldrar som sitter och åtnjuter porr ihop med sina barn. Hur ställer du dig själv t.ex till misstanken att ett sådant porrsurfande med barn kanske skulle kunna klassas som gränsöverskridande beteende eftersom den gemensamma porraktiviteten skulle kunna vara en ursäkt för t.ex pappan i familjen att ta tillfället i akt att sitta och hetsa upp sig sexuellt tillsammans med lillsonen över de lättklädda flickor i barnens ålder som barnet troligen föredrar att runka till, och där det dessutom ingår porrsurf till sajter så avancerat skumma att hela datorn blir ett råttnäste av virus och spyware? Tror du att det hade kunnat bli betraktat som ett gränsöverskridande beteende eller ej här, t.ex om det vrängts till lite negativt genom att det beskrivs ihop med svavelosande moralförmaningar och lite beskrivningar av misären som offren för trafficking och porrindustrin ofta hamnar i, och om det presenteras för bedömning bland folk som helst tolkar så illasinnat som möjligt om tillfälle ges---och alltid automatiskt så fort det sägs handla om Barnens Bästa?

Och hur ställer du dig t.ex till de föräldrar som drivs av en oemotståndlig lust att ideligen föra ytligt sett snaskiga diskussioner på nätet om barns sexualitet, t.ex i sammanhang där det ingår sånt som att en 7-åring fick lov att suga på sin mammas bröst, där det också ingår tal om stånd på spädbarn, tal om att flickors könsorgan också tränar sig, och som sagt, en otrolig massa äckliga fantasier om hur ett barn runkar av sin pappa som får anses snaskiga på alla sätt och vis? Lämplig förälder eller ej? Vad tror du pöbeln skulle få för sig att fälla för dom om det fallet behandlats som Daddys gör här, dvs huvudsakligen utifrån illasinnade spekulationer utan källor och med åsikten att även om rättsväsendet friat, så är det viktigt att fälla här för om minsta misstanke finns måste man definitivt förhindra umgänge?

På förekommen anledning: källa på det som omnämnts som exempel finns i spoilern.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in