Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
När det gäller pojken är han äldre, jag vet inte om jag tycker det fungerar helt tillfredsställande eftersom jag anser att mamman borde borde ta en räfs om villkoren för pojken.
Däremot råder lite andra förutsättningar för pojken dels därför att han är äldre och mer kompetent själv, dels därför att kommunikationen mellan föräldrarna ser annorlunda ut.
Ja, precis...som det ser ut nu så finns inget som är så oroväckande att det berättigar att myndigheterna går in och tar barnet, men du menar alltså att om ena föräldern klagar så blir den andres svagheter så oroväckande att myndigheterna hindrar umgänge?
Då blir ju alla svagheter och brister plötsligt av avgörande betydelse och man bedöms utifrån moral?
Exakt vilken skillnad är det för barnets del mellan att föräldrarna är överens eller om rätten får avgöra?Det är samma förälder som innan, det är samma fel och brister som innan...varför anses den föräldern så okapabel att man hindrar umgänge, men då först efter att den andre föräldern klagar?