2010-06-01, 23:10
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Intressant i sammanhanget kring det dina siffror utesluter är hur gamla barnen är och hur uppdelningen i barnansvaret såg ut innan separationen. Viktigt i sammanhanget är också att detta enbart berör fall där föräldrarna inte förmår att samarbeta och driver sitt ärende vidare i en vårdnadstvist. Det handlar således inte om alla fall där föräldrar separerar med gemensamma barn. Dessa siffror med fungerande separationer borde ju ligga som en våg i jämförelse. Då skulle dina siffror drunkna bland alla fungerande fall som du vill bortse ifrån för att försöka bevisa en hypotes som inte existerar.

Med det argument så är ju våldtäkter inga problem, då merparten av alla personer, män som kvinnor, som inte faller offer för någon förövare skulle dränka hela frågeställningen om att våldtäkter sker. Man använder statistik och annat för att sedan kunna peka på problemområden och belysa dessa. När det fungerar är det ju jättebra, men det är ju just när det inte fungerar som det enligt statistiken på vårdnadstvister är skevt idag. Att välja att blunda för att något troligen behöver göras, eller åtminstone förklaras närmare så att man vet ifall man behöver åtgärda det är ju totalt kontraproduktivt.
Citera
2010-06-01, 23:12
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Så du menar att han sov och samtidigt "pratade i sömnen" om att detta var en hemlighet som dottern inte skulle få berätta

Och du vet förstås exakt när han talade med dottern om att detta skulle vara en hemlis? Det var alltså under tiden det skedde och inte efteråt när han, t.ex. vaknade upp och insåg vad som höll på att ske?
Citera
2010-06-01, 23:12
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Intressant i sammanhanget kring det dina siffror utesluter är hur gamla barnen är och hur uppdelningen i barnansvaret såg ut innan separationen. Viktigt i sammanhanget är också att detta enbart berör fall där föräldrarna inte förmår att samarbeta och driver sitt ärende vidare i en vårdnadstvist. Det handlar således inte om alla fall där föräldrar separerar med gemensamma barn. Dessa siffror med fungerande separationer borde ju ligga som en våg i jämförelse. Då skulle dina siffror drunkna bland alla fungerande fall som du vill bortse ifrån för att försöka bevisa en hypotes som inte existerar.
Det utesluter också alla fall där man utdömde gemensam vårdnad.

Det här kan alltså handla om kommuner där hundra fall fick gemensamvårdnad, nio gick till till mamman och ett till pappan.
Resultatet i deras matematik blir då att mammorna vann 90% av tvisterna.

Det är alltså inte en dugligt som diskussions material om man på allvar vill se på hur familjerätter och tingsrätter resonerar.
Det är inte heller det som undersökningarna syftar till. Det är bara den vanliga snyft och böl visan för GenuZnytt.
Citera
2010-06-01, 23:13
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Hela landet

Öppna en kartbok gosse.

Jag sa "speciellt när man jämför med andra ställen i landet" - inte alla ställen i hela landet.
Citera
2010-06-01, 23:15
Medlem
JumpingJacks avatar
Vad bra att Daddy själv äntligen har bekräftat att uppgifterna som lagts ut här av två skribenter stämmer. Jag har misstänkt att Daddy har klippt och klistrat lite när han skrivit om sitt fall för att framstå i fördelaktig dager och det är tydligen precis det han har gjort.
Citera
2010-06-01, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
@ HenrikJ
Hur tror du föräldrarna där reagerar på att du utmålar det som att dottern faktiskt har gjort så och sedan skriva som du gör. Att påstå att han varit vaken och gillat handlingen. Att dessutom sitta och skriva berätta att du sitter på råmaterial och kan se klippa och klistra betyder att anntingen är du inblandad själv eller så har du fått den skickad av inblandad person.
Jag tror inte modern uppskattar ditt uthängande av hennes barn eller hur barnet blir behandlad på dagis av barn och föräldrar. Hur föräldrar på dagis resonerar kring pappan dominte träffat. Orsaken till detta vet vi, vi vet däremot inte vilken bild de som fått närvara spridit.
Tycker du det är värt att förstöra för ett barn och deras föräldrar med det du faktiskt skriver och påstår?
Anser att detta visar att du verkligen är ute efter person och inte intresserad av att diskutera sak eller bry dig om någon av de inblandade.
Leroy
Intressant att skuldbördan skjuts från pappan som verkligen borde haft ett ansvar och som startat denna tråden och uppmuntrat diskussion både här och hänvisar till egen blogg där han hänger ut sitt barn och mamman samt andra personer som råkat illa ut, även deras barn. En man? som numer som "misshandlad" och paustagande ägnar sig åt hotverksamhet mot de som inte höll med honom.
Jag tycker inte jag behöver fortsätta, det räcker här.
Citera
2010-06-01, 23:18
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Jag sa "speciellt när man jämför med andra ställen i landet" - inte alla ställen i hela landet.
Ja jösses. Jag måste ha misstolkat dej. Andra ställen i landet. Jag trodde väl att nästan alla andra platser också gällde landet.

Jag förstod inte att du menade nästan alla andra platser i ..... ja vadå

Citat:
Exakt. Man väljer att belysa en specifik del, att just här är det något som ser underligt ut, speciellt jämfört med andra ställen i landet. I just Lund så skiljer det sig grovt mot nästan alla andra platser, därav "100% av ensam vårdnad går till mammorna".

Bolibompabyn?
Citera
2010-06-01, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Vad bra att Daddy själv äntligen har bekräftat att uppgifterna som lagts ut här av två skribenter stämmer. Jag har misstänkt att Daddy har klippt och klistrat lite när han skrivit om sitt fall för att framstå i fördelaktig dager och det är tydligen precis det han har gjort.
Javisst är det bra, nu har han bekräftat det han länge barnsligt skrikit lögner om.
Jag bara tackar och bockar för nu borde jag ju slippa hans neurotiska protester, eller?
Citera
2010-06-01, 23:24
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Ja jösses. Jag måste ha misstolkat dej. Andra ställen i landet. Jag trodde väl att nästan alla andra platser också gällde landet.

Jag förstod inte att du menade nästan alla andra platser i ..... ja vadå

Bolibompabyn?

Mig veterligen har det inte gjorts några andra undersökningar av detta slag, och eftersom vi pratar om undersökningarna gjorda av MinPappa.nu så antog jag självklart att du förstod att "andra platser" naturligtvis var referenser till dessa resultat. Dina försök till att förlöjliga bidrar inte mycket till debatten, så jag tror jag avslutar denna diskussion med dig då du inte verkar kunna ta till dig den fakta som finns, eller så för du inte sakliga argument utan håller mest på med att tillföra tråkiga invektiv.
Citera
2010-06-01, 23:29
Bannlyst
Citat:
Mig veterligen har det inte gjorts några andra undersökningar av detta slag, och eftersom vi pratar om undersökningarna gjorda av MinPappa.nu så antog jag självklart att du förstod att "andra platser" naturligtvis var referenser till dessa resultat. Dina försök till att förlöjliga bidrar inte mycket till debatten, så jag tror jag avslutar denna diskussion med dig då du inte verkar kunna ta till dig den fakta som finns, eller så för du inte sakliga argument utan håller mest på med att tillföra tråkiga invektiv.
Undersökningar av MinPappa.nu???
Och hur objektiva och hur sakliga skulle de vara
Citera
2010-06-01, 23:35
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:

De sammanställer bara domarna. Att de inte skulle ta upp saker vore ju ganska dumt, men de redovisar ju vilka år samt vilka domar så det är väl upp till vem som helst att gå igenom deras resultat och se om de har vinklat det hela om man nu känner för det?

Du misstror dem för att det är en pappa-grupp som gjort undersökningen? Om ingen annan sammanställer statistiken så får ju de som är intresserade av den göra den, och i detta fall så finns det inga direkt pengar till det så de gör jobbet själva.
Citera
2010-06-01, 23:40
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Yepp och i undersökningen har dom tagit med sina egna domar. Den ena domen är inte ens från dom åren som undersökningen påstår att den undersöker utan från flera år tidigare men tillhör en av dom som gör undersökningen. Det står om det i tråden.
Inte objektivt för två öre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in