Citat:
Jag hoppas fler än jag ser det här som ett varnande exempel på hur olämpligt det hela är och hur galet det kan gå.
Kloka ord av Natrixnatrix. Det är JR som angett tonen som blivit alltmer aggressiv och de senaste dagarnas kommentarer känns helt vettlösa. Det bästa vore att bloggen stängdes tills dess att bloggägaren tar sig möjlighet att radera det värsta. Ett bra sätt att framstå som galen är att omge sig med sådana s.k. vänner.
Vårdnadstvister är skitiga historier eftersom det handlar om kränkt stolthet och inget verkar vara mer triggande än att ifrågasättas i sin föräldraroll. Att bli av med arbete, körkort eller få avslag på bolån är peanuts i jämförelse. Det lockar sannolikt fram våra sämsta sidor när vi försöker sabla ner vår tidigare partner, en person som vi väl känner till. Det verkar inte handla så mycket om ens egna goda egenskaper, det gäller att den andra framställs i så dålig dager som möjligt. Oerhört lågt på alla sätt och vis. Dessutom riskerar man att själv framstå som en jubelidiot som någon gång tidigare kommit på den lysande idén att sätta barn till världen tillsammans med den person som nu är den sämsta som vandrar på jorden. Sorgligt, omoget och utan barnets bästa i fokus. Inget barn tycker om att läsa om sina älskade föräldrar i nedsättande ordalag. Jag lider med alla de människor som blir uthängda med alla möjliga tänkbara och otänkbara diagnoser. Vårdnadstvister tillhör definitivt det som ska ske bakom lyckta dörrar. Inte minst för barnens skull. I Daddys fall finns det mängder av text oom båda föräldrarna, textmassor som finns sparade för all framtid. Stackars, lilla flicka!